nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Comanauts

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: undefined
Vydavatelé: Edge Entertainment
Plaid Hat Games
Autoři: Jerry Hawthorne
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Průnik úspěšný. Jsme na místě. Avatar se materializuje. Situace je bezpečná. Můžeme zahájit průzkum. Jeho vnitřní dítě se tu někde skrývá. Vyrážíme kupředu. Nepřítel před námi! Připravte se. Střet!

Ve hře Comanauts se hráči stávají průzkumníky, kteří se vypraví do podvědomí doktora Martina Strobala. Jejich úkolem je odhalit jeho vnitřní démony, kteří drží v šachu doktorovo vědomí a ten se proto nemůže probudit z komatu. Přitom je jedinou záchranou pro celé lidstvo - drží informaci o svém vynálezu, který jinak způsobí zkázu celé planety. Jedná se o hru, která je založena na silném příběhu.


Příprava hry:

Každý z hráčů si na svoji desku dá 3 karty avatarů, za které postupně může ve hře hrát a vezme si jejich základní vybavení. Pak se náhodně vybere 5 zón (komazón), do kterých mohou hráči v průběhu této jedné hry vstoupit. Následně se skrytě vybere hlavní nepřítel (primární vnitřní démon) a k němu pět vodítek (karty nápovědy), které hráči budou postupně odhalovat. Karty napoví, kdo že je tím hlavním záporákem, kterého je třeba porazit, a v které zóně se skrývá. Určí se také startovní zóna.


Průběh hry:

Základem hry je kniha příběhů, která slouží i jako herní deska. Na začátku hry přečte vybraný hráč úvodní část příběhu a poté hráči nasadí své avatary na herní desku. Herní deska obsahuje několik symbolů, které označují, jaké akce mohou hráči na daných polích vykonávat (průzkum, hledání, interakce s okolím), zároveň udává, startovní pole pro avatary i pro nepřátele. Většina lokalit má specifická pravidla, která upravují hru právě v této lokalitě.  Hráči se střídají ve svých tazích a každý tah má několik fází:

  1. Vytáhnutí kostek: Hráči si vytáhnout 5 kostek z pytlíku s kostkami a podle jejich barvy budou provádět další kroky.

  2. Získání vhledu: Za bílé kostky mohou získat žetony vhledu (přehoz).

  3. Umístění hrozby: Černé kostky se umístí na stupnici hrozby (na pomocné desce).

  4. Umístění vnitřního dítěte: Tyrkysová kostka přivolá Martinovo vnitřní dítě, které se objeví na desce a hráčům může výrazně pomoci v další hře.

  5. Akce: Těmi jsou soustředění, pohyb, útok, vybavení, podpora, prohledávání, test schopnosti, úschova kostky do zásoby - každá z těchto akcí může být provedena kostkou jiné barvy.

  6. Odhození kostek: Odhodí se nepoužité kostky.

  7. Kontrola hrozby: Zkontroluje se, zda se situace stává nepřátelskou a nepřátelé získávají aktivaci.


Aktivace nepřátel:

  1. Hod kostkou hrozby: Výsledek určí, jaký pohyb a útok daný nepřítel provede.

  2. Pohyb: Nepřítel se pohne směrem k nejbližšímu avatarovi.

  3. Zaměření: Nepřítel vybírá cíl.

  4. Útok: Nepřítel útočí a avatar se může bránit.

Poražení avataři (ti, kteří ztratili své tři životy) se dostávají do Morassu. Hráč si poté aktivuje dalšího avatara, kterého má na své desce a pokračuje ve hře. Zároveň se vytahuje karta doktorova zdravotního stavu, která může přinést další komplikace - v případě, že se jedná o kritický stav. Počet karet zdravotního stavu je omezen a pokud se vytáhne exitus, hra končí.

V průběhu hry hráči získávají karty nápovědy, které je nasměrují k hlavnímu vnitřnímu démonu. Každá karta popisuje nějakou situaci z doktorova života a ta situace vyvolává určitou emoci. Pokud ji hráči dobře určí, mohou si v jeden okamžik vybrat do jaké následující komazóny se přesunou. Dopředu vědí, jaký vnitřní démon ve vybraných 5 zónách číhá a proto by jejich volba měla být ovlivněna vybranými kartami nápovědy.


Konec hry:

Hráči vyhrají, pokud naleznou a porazí primárního vnitřního démona. Naopak prohrají, pokud jeden z hráčů ztratí všechny své avatary nebo pokud je odhalena karta karta exitu při kontrole doktorova stavu.

Autor: martinsun