Citadela - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 7
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, budovatelská, intriky
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: 999 Games
Albi
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Hans im Glück
MindOK
Nexus
Autoři: Bruno Faidutti
Rok vydání: 2000
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

gabi

aj vás to baví?

Citadela je jedna z mála hier, pri ktorých sa vždy zabavím. Nedávno sme si prikúpili rozšírenie - Temná země. Zatiaľ nebol čas zahrať si ju, tak k tomu sa teraz vyjadrovať nebudem.
Aj vy si myslíte, že táto hra má ten správny potenciál, ktorý ju robí tak zaujímavou? Čo sa páči vám na tejto hre?
2.3.2010 09:27:48

Radosť z nečakaných zvratov
Citadelu mám v obľube, aj keď nehrávam často. Najviac sa pri nej zabavím, keď mi nevyjde predikcia, kto má akú postavu. :-)
Väčšina partií sa udrží v napätí až do záverečného kola - takmer nikdy nie je jasný víťaz, a to je, myslím, veľká devíza pre akúkoľvek spoločenskú hru.

Temná země, aby som bol úprimný, pridala do tej "našej" Citadely zatiaľ iba nové fialové budovy. Už sme sa dosť zžili s pôvodnými postavami a ešte sa nám nechce experimentovať s tými novými...

2.3.2010 11:12:32

jedna z nejoblíbenějších
No když jsem uvažoval o téhle hře, tak jsem byl jednou rodinou se 7 dětma přesvědčován, že je to hra jen pro větší počet hráčů a že v ve 2 ve 3 je to o ničem. Opak je ale pravdou. Všude popaguju, že hra je vynikající, a pokaždé jiná, v různém počtu hráčů. V malém počtu více strategická, ve velkém počtu více blafovací, ale v každém počtu zábavná a vynikající.

2.3.2010 12:16:49

závislost na počtu hráčů
potvrzuji co píše křen - různá hra v různém počtu hráčů. Hráli jsme ji ve čtyřech a byla to sranda, výhry poměrně náhodné (po vzoru když se dva perou, třetí se směje,) ale velký úspěch. Když ji ale hrajeme se synátorem ve dvou, už tak nadšený není, protože ve dvou se u ní musí i docela přemýšlet a fest dávat pozor.

2.3.2010 13:09:31

gabi

v trojici
ju hrám najradšej. Tým, že tam má človek dve postavy sa hra stáva pre mňa viac napínavou a ako hráč mám viac možností na kombinácie. Nikdy som nehrala variantu s viac ako štyrmi hráčmi, takže túto stránku hry nepoznám.
Zistila som zaujímavú vec. Ja nikdy nekradnem a nebúram a aj napriek tomu (a možno práve preto) mám pomer výhier najvyšší oproti ostatným členom rodiny. Sústredím sa na budovanie a nerozptyľujem sa likvidačnými myšlienkami. A funguje to perfektne. :)

3.3.2010 07:54:08

moje zkušenost

U Citadely v hodně lidech je nevýhoda, že skoro vždy vyhrává ten nejméně nápadný.

Když hraje málo lidí,udržíš to pod kontrolou. Při více lidech se dav vrhne na identifikovaného společného nepřítele, kterého vraždí, okrádá a boří mu stavby.

Z toho se dotyčný chudák (který udělal tu chybu, že přepálil start a příliš brzo na sebe přilákal pozornost) už do konce hry nevzpamatuje. Ti, co ho likvidaji, zase vyplýtvali své tahy a nestihali stavět dost rychle a lukrativně. A z toho těží ten nenápadný....

Temnou zemi máme z dávných dob v němčině - taky jsme převzali jednom fialové budovy.

3.3.2010 08:03:23

ad bourání
Bourám jen v případě, že hrozí konec hry a já potřebuju ještě něco dopostavit :). Jinak moje děti mne soustavně okrádají a vraždí a není mi jasné jak to.

3.3.2010 08:07:07

to Křen

....Jinak moje děti mne soustavně okrádají a vraždí a není mi jasné jak to.....

viz můj příspěvek dole - děti došly k závěru, že jsi nepřítel č. 1 a spojily své úsilí, aby tě včas zlikvidovali nebo alespoň omezili v rozletu:-)

3.3.2010 08:08:25

gabi

to okrádanie a búranie
čím viac ma okrádajú, tým je to väčšinou pre mňa lepšie. Ja aj napriek tomu budujem a nakoniec zvíťazím. Je to hlavne o taktike pri voľbe postáv. A mať svoj cieľ stále na očiach a neodkloniť sa od neho. Toto mi funguje v mnohých hrách a dosť tým rodinu a priateľov "vytáčam", keď niekoľko krát po sebe vyhrám. Čím viac ma chcú zastaviť, tým je to pre nich horšie.

3.3.2010 08:14:42

Mimikry
My jsme Citadelu hrávali zásadně ve vysokém počtu hráčů, protože nás to v méně hráčích nebavilo kvůli oslabování záškodnických postav a tím pádem i menší interakci. V takových hrách je hodně důležité se chovat zcela nepředvídatelně a nebrat si postavy, které právě potřebujete, protože je úplně jasné, že vás někdo řízne. Když si ale vezmete postavu, kterou nikdo nečeká, tak jste většinou za vodou. Tohle schovávání se mi na téhle hře líbí nejvíc... Ale stejně raději šáhnu po nějaké té amerikánštině, které jsou interaktivní mnohem více a pro mě i mnohem zábavnější.

3.3.2010 10:33:40

to Sodovka
No to je jasné, ale co mi není jasné je to, že se vždycky trefí do postavy, kterou mám já aniž by se domlouvali a to ať už beru postavu, kterou jasně potřebuju (což je předvídatelné) nebo postavu úplně opačnou (což určitě předvídatelné není). V obou případech mají při hře se mnou zhruba 90% úspěšnost použití vraha nebo zloděje - což mi fakt hlava nebere :).

3.3.2010 10:39:18

Vybíráme z Bazaru

Prodám Etherfields + Harpy and She-Wolf Campaigns
Prodám Etherfields + Harpy and She-Wolf Campaigns
Akt. cena: 2400 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas