Kronika zločinu

xxxxxxxxoo hodnoceno 150x (Seznam vlastníků)

Kronika zločinu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, intriky
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: David Cicurel
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Mal som v Essene možnosť prehovoriť pár slov s Tomom Vaselom, a spýtal som sa ho, ktorá hra ho zaujala najviac. Jeho odpoveď bola - Chronicles of Crime, a tak som vyskúšal, neodolal, natlačil do už plného kufra, a hra putovala domov...

Tom, ďakujem!
Táto hra je skveláááááá!!

Máme za sebou tutoriál a prvý scenár, a skvele sa bavíme! Z môjho pohľadu je to výrazne lepšie než Time Stories, a s prehľadom to prebíja to aj únikovky. Aplikácia je fajn, v podstate simuluje rozhovory ľudí a analýzy dôkazov. Tiež poskytuje možnosť pozrieť sa vizuálne na miesto činu, a je na vás, čo tam nájdete a preskúmate, a hlavne, k akým záverom sa dopracujete.

Je to ako kriminálka, v ktorej sa cítim ako aktívny hlavný vyšetrovateľ. Vďaka aplikácii sa občas vyskytne udalosť, na ktorú treba reagovať - napríklad sa pýtate na nejakú podozrivú osobu, a o pár minút tú osobu niekde zavraždia, čo vám aplikácia oznámi krátkou správou. Môžete aj nemusíte na to reagovať, je to na vás, hráč je ten, ktorý vedie vyšetrovanie.

Výbornééé! Veľmi tematické, skvele spracované, teším sa na ďalšie prípady!

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry
31.10.2018 22:39:03

Názor po pár videích...
Vypadá to jako zajímavá hra, ale myslím si, že kvalitativně to na L.A. Noire, prvního Posla smrti nebo první Still Life rozhodně nemá.

*****
Too old to Rock'n'roll, too young to die.

1.11.2018 12:37:01

Srovnání s T.I.M.E Stories
To snad muselo být myšleno jako vtip. Zatímco T.I.M.E Stories je geniální desková hra s unikátním konceptem, Chronicles of Crime je regulérní počítačová hra. Tohle vážně nemá s deskovkou společného už vůbec nic. Kdyby se všechny komponenty převedly rovnou do aplikace, vůbec nic by se nestalo, protože tato hra je z 1% deskovka a z 99% aplikace. Tím pádem je jasné, že má daleko více možností než T.I.M.E Stories, protože je mnohem snazší narvat tunu obsahu do pár mega aplikace než do krabice s deskovkou.

Já zase s naprosto klidným svědomím napíšu, že Chronicles of Crime jsou mnohem horší hrou než již zmíněné L.A. Noire nebo třeba Sherlock Holmes: Zločin a trest. A ta hlavně proto, že tyto dvě hry jsou "velké" počítačové hry, které pro změnu nabízí mnohem více možností než pouhá aplikace. Ale kdybych si chtěl zahrát počítačovou hru, určitě bych stáhnul raději po nich než po Chronicles of Crime.

Chronicles of Crime jsem hrál pouze jednou a už nikdy to nehodlám opakovat. Řadím to po bok Panství hrůzy. Obě dvě to jsou sice dobré hry, ale ani jedna z nich není desková hra.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

4.11.2018 07:48:19

MalcomReynolds
Ak by tvorcovia spravili obrovskú knihu namiesto aplikácie, už by to bola čistá doskovka? Alebo ak by hru viedol nejaký "game master", bola by to doskovka?

U týchto hier je veľmi tenká hranica medzi označením doskovka a PC/mobilná hra, to je pravda, ale mne je to jedno. Na Chronicles of Crime sa mi páči, že sa viacerí hráči dívajú na stôl, na hraciu plochu, na karty ľudí a predmetov, a spolu sa snažia riešiť prípad. Neviem si to predstaviť na PC, že by sme sa traja štyria dívali do jedného PC.

Čítať z mobilu/tabletu môže jeden, nemusia do toho pozerať všetci, ale potom všetci spoločne premýšľame nad rozloženou hrou a kartami. Ja neriešim, či to je "pravá" doskovka alebo nie, mne sa hra páči, a holt omnoho viac ako Time Stories.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

4.11.2018 16:46:57

Cardinalle
Jenže tohle není deskovka ani vzdáleně. V této hře slouží fyzické komponenty pouze k tomu, aby je mohl hráč s mobilem stále dokola skenovat. Žádný jiný účel nemají. Zbytek hry je pouze mobilní aplikace.

Já nevidím jediný rozdíl v tom, jestli tři hráči sedí u stolu, nebo jestli se koukají do jednoho monitoru. Pamatuju si, že ještě v dobách čtrnáctipalcových monitorů jsme takhle se dvěma kamarády hrávali Monkey Island 2 a Indiana Jones 4. A spoustu dalších adventur jsem pak s jedním z těchto kamarádů hrával ve dvou. Takže už tenkrát v tom nebyl problém a s ohledem na velikost dnešních monitorů v tom nevidím problém ani dnes.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

4.11.2018 17:07:59 | Upraveno autorem (porovnej)

Cardinalle

Naprostý souhlas. To jak člověk má před sebou všechny stopy a podezřelé a může vytvářet teoriey se bohužel na tabletu či telefonu se dost dobře udělat nedá. Já se bavil královsky a těším se na další případy a Noir verzi.:) Za mě také lepší zážitek než T.I.M.E a to ho mám rád hodně.

4.11.2018 18:14:18

Mizy
Dá se to udělat úplně v pohodě. Já mám třináctipalcový tablet se stojánkem, na kterém by to bylo krásně vidět i ve více hráčích.

Jinak já netvrdím, že je to špatná hra. Já akorát tvrdím, že tohle nemá vůbec nic společného s deskovkou. A myslet si, že je to deskovka jen proto, že můžeš koukat na stůl a vymýšlet různé teorie? Tím pádem patří mezi deskovky i počítačová série o Sherlocku Holmesovi, protože tam je na konci případu taky tabule, kde vidíš možné pachatele, dostupné stopy a motivy a vymyslíš různé teorie. A když to budeš hrát na notebooku s větší úhlopříčkou, tak u toho můžete sedět a vymýšlet třeba tři lidi najednou.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

4.11.2018 18:36:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Sherlock Holmes: Zločin a trest
Nehledě na to, že Sherlock Holmes: Zločin a trest vyšel i na konzole, takže ho můžeš v klidu hrát ve čtyřech lidech z pohodlí obýváku a nemusíš se hrbit nad stolem.

A když vezmu cenu PC verze, tak Sherlock Holmes: Zločin a trest a L.A. Noire: Complete Edition se dají dohromady sehnat za přibližně stejnou cenu jako Chronicles of Crime.

*****
Too old to Rock'n'roll, too young to die.

4.11.2018 19:03:08

MalcomReynolds

Já se nehádám, ale například při včerejší hře, jsem si vytřídil všechny podezřelé před sebe a k nim karty o kterých jsme si mysleli, že jsou jejich motivy pro vraždy. Prostě jsem z toho měl pocit, že opravdu stojím u tabule a řeším případ. Ke konci případu už bylo na stole opravdu hodně postav a důkazů. A každé osoby se můžete zeptat na kohokoliv a cokoliv. Pomocí QR kodů víte okamžitě odpověď a nemusíte neustále listovat v nějaké knize či kartách. Mě se hra opravdu strasně líbí. Je to příběhová hra. Spojení s apkou neřeším. Není to jen nějaký gimmick, ale opravdu funkční řešení. A s tvrzením, že bych měl stejný zážitek u monitoru nesouhlasím. Toť vše. Ale každému co jeho jest. :)

4.11.2018 19:51:53

Mizy
Nejdříve jedno malé upozornění pro tebe i Cardinalle. Můj nick je MalcolmReynolds. Buď se naučte pořádně číst nebo psát, ale laskavě ho přestaňte už konečně kurvit.

A teď to hlavní. Samozřejmě, že tam tyhle možnosti jsou, protože tohle je počítačová hra a ta se ovládá mnohem snáz než deskovka. A také nabízí mnohem víc možností. Jenže dnešní lidí jsou už natolik zdegenerování, že nedokáží mobil odložit z ruky ani na pár hodin. A právě deskovky by měly být tou zábavou, která jim ukáže, že se dá v pohodě žít a bavit i bez technických blbostí. A ne je v tom ještě podporovat.

Já jen doufám, že touhle cestou, kdy si deskovky vypomáhají aplikací, se bude ubírat méně a méně her, až se od ní nakonec nadobro upustí. Ale mám obavu, že to bude přesně naopak.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

4.11.2018 20:08:03

OT
Ach jo co mi to děláte.Sherlock Holmes: Zločin a trest a L.A. Noire: Complete Edition jsem neznal . A už to zkouším.

4.11.2018 20:11:38

Bastacka
Jestli máš PlayStation, tak k nim ještě přidej ještě Heavy Rain a budeš mít prakticky tři nejlepší detektivní hry, jaký kdy vznikly. Ve srovnání s nimi se nějaký Chronicles of Crime může jít klouzat.

*****
Too old to Rock'n'roll, too young to die.

4.11.2018 20:28:20

MalcolmReynolds

Chce to klid a nějakej prášek. Nikdo tě neatakuje a ty začínáš pomalu urážet a vyzývat ke křížové výpravě. Tobě se hra nelíbí chápu. Ale spoustě lidem ano. Budeš se s tím muset holt smířit. Howgh

5.11.2018 09:03:32

Mizy
Tvoje logika je hodně zvláštní. Chronicles of Crime je desková hra, protože jsme sice odehráli celou hru pouze na mobilu, ale měli jsme přece pár kusů kartónu rozloženého na stole. Takže kdybych si na stůl rozložil třeba Small World nebo Talisman, pak si tu samou hru pustil v tabletu a se třemi dalšími lidmi jsme si pak několik hodin předávali tablet a hráli pouze v aplikaci, strávili bychom odpoledne hraním deskové hry?

Navíc si umím bez problému představit, že by všechno to, co je v Chronicles of Crime na kartónu, bylo přímo součástí aplikace, ve které by se po kliknutí na ikonu otevřelo menu se vším, co se dá s danou postavou, předmětem nebo lokaci dělat. A pokud by se to hrálo přes nějaký android TV box na 120 cm full HD, klidně by to mohla hrát společně i větší skupina lidí. A ty píšeš, že by to nebylo totéž? Tak zkus prosím ten rozdíl vysvětlit, protože já ho zkrátka nevidím.

*****
Too old to Rock'n'roll, too young to die.

5.11.2018 20:44:12 | Upraveno autorem (porovnej)

BuenoExcellente
To bude možná proto, že v tom žádný rozdíl není.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

5.11.2018 20:46:44

WTF
Hele, přestal jsem to po chvíli číst, protože byste mi špičatými klobouky vypíchli oko a zapálenými pochodněmi popálili obočí.

Hele, je to zábava v krabici? Je.
Je používání apky u her špatné či dobré? Kdo ví...

Za mně je třeba kravina Mysterium. Taky tam jen "meditujete" nad obrázky, které by mohly být v mobilu (mimochodem digitální verze vlastně existuje).

Takže se přesuňte tam a pohejtěte to i tam, aby to bylo fér. ;)

6.11.2018 11:51:10 | Upraveno autorem (porovnej)

jednohviezdičkové hodnotenie
Páni, dvaja ste dali hre jednu hviezdu, pričom jeden hru nehral a druhý píše, citujem " Jinak já netvrdím, že je to špatná hra."

..príde Vám toto seriózne? Mám pocit, že si tu si tu honíte vlastné egá a riešite osobné mindráky, ktoré nikoho nezaujímajú.

Ja spojenie digitálnych technológií a doskoviek taktiež nemám v obľube, ale v tejto hre mi to vôbec nevadí a dokonca to prospieva k lepšiemu dokresleniu atmosféry. V čom je napr. rozdiel oproti Sherlockovi C.D., kde namiesto appky výpovede svedkov čítam?

Ak chcete hejtovať, založte si na to prosím nové vlákno.

6.11.2018 17:09:10

LoLo +1
V podstatě do puntíku souhlasím s tím, co napsal LoLo.
Bez jeho příspěvku bych si hodnocení ani nevšiml.
Mě třeba tohle opravdu hodně vadí a je to přesně ten důvod, proč má hodnocení her tady na ZH, tak nízkou vypovídací hodnotu.
Hodnocení hry bez jejího zahrání je podle mého názoru od základu špatně.
Hodnotit hru bez zahrání a dát jí navíc ještě nejmenší možné hodnocení je pak čirý hate. Jediný plus, je to, že to, že hru nehrál, autor aspoň uvedl do textu komentáře.

Oproti diskuzi, co je a co už není deskovka nic nemám. Proti tomuhle způsobu prezentace svého názoru však ano.

6.11.2018 18:34:28

MR/BE
Nemám rád zombie tématiku. Mám tady jen tak z trucu nacpat půl hvězdy všem těm "zombie-blbinám", co jich tu je tuny? To už trochu zavání obrazoborectvím...

6.11.2018 18:40:12

Hodnocení
Mě osobně App ve hrách nevadí. Když si přečtu záporné hodnocení hry kvůlí App ,tak to neberu jako hodnocení hry.Ale rozhodující je pro mě hodnocení hry jako celku.
P.S. Oba uvedli důvod tak nízkého hodnocení,takže každý pochopí ,proč tak hodnotili.
P.S.2 Mám pocit ,že jsem ten příspěvěk "přehodnotil-hodnocením" :+)

6.11.2018 18:55:44

Hate
Ano, bez obalu přiznávám, že z mé strany se jedná o čistý hate.

Nesnáším, když si hra vypomáhá aplikací, což byl důvod, proč se mi nelíbilo například i Panství hrůzy, jenže v tomhle případě to jde ještě dál. Tahle hra si nevypomáhá aplikace, tuhle hru tvoří POUZE aplikace. Odstraňte aplikaci a zbyde pouze hromada potištěného kartonu. A čemu to vadí ptáte se, vždyť je to přece zábava, tak o co jde?

Jde o to, že možnosti počítačových her jsou úplně někde jinde než možnosti deskových her. Z tohohle souboje deskové hry nikdy nemůžou vyjít vítězně. A nemusí se jednat jen o nové hry. Už v éře DOSu, na Amize nebo SNES existovala RPG, kterým se ta desková nikdy ani nepřiblíží. A to samé platí pro strategie, adventury nebo akční hry. V počítačové hře nebyl problém nacpat úžasná dobrodružství do pár mega, a to ani nemluvím o možnostech dnešních her. Deskové hry to kompenzují invencí tvůrců, a o to větší si zaslouží respekt, když se jim podaří stvořit pravidlově nenáročnou příběhovou hru. Klobouk dolů před tvůrci This War of Mine, T.I.M.E Stories nebo Near and Far. A pak příjde někdo, kdo se na nějaké vymýšlení vykašle, nacpe všechno do aplikace a řekne: "Podívejte, o co je naše hra lepší než ostatní." A ano, ona třeba je, protože je o tolik snazší se s ničím nepárat a prostě využít závislosti lidí na mobilech a všechno to hodit do aplikace, jejíž možnosti jsou oproti deskové hře neomezené. Jenže pro mě se tím z toho stává počítačová hra, která podle mě nemá na téhle stránce co dělat, a proto ji budu i nadále hatovat.

Jinak mě nadchnul argument, že je to zábava v krabici, tak je to desková hra. Tím pádem je desková hra i naše žehlička, protože tu máme taky uloženou v krabici a přítelkyni žehlení kupodivu docela baví.

*****
Too old to Rock'n'roll, too young to die.

6.11.2018 20:48:31 | Upraveno autorem (porovnej)

Mé dojmy a mé postřehy
Koukám, že rozvířila se tady diskuze o tom zdá je to desková hra čí nikoliv. A zdá moderní deskové hry mohou a na kolik jestli mohou používat moderní technologie.

Já osobně si myslím, že některé deskové hry k tomu můžou směřovat. Některým hráčům, se to nebude líbit. Domnívám se, že žijeme v době kdy nastává průnik mezi deskovými hrami a mobilními (počítačovými) hrami a to na více rovinách. Ať už to jsou digitalizace deskových hrách čí hry co můžou nahradit mistra hry (čí pana jeskyně), nebo které v podstatě nahrazují jakýsi ten herní mechanismus, co by v deskovkách šlo oklikou asi taky udělat. Prostě a jednoduše sto lidí, sto chutí.

K Chronicles of Crime. Hru jsem zatím hrál 2 a 1/2 krát. Jednou jsem si o samotě projel tutoriál. Podruhé jsem pozoroval jak jistá skupinka hru hraje a občas ji něco přeložil z polštiny. S tou skupinkou jsme pak dali první misi. Mně osobně se hra libí. Kdyby jste se mne zeptali zdá bych ji uchopil jako deskovou hru asi bych měl problém, na herní deska je to spíše vedlejší a prim hrají karty. Pro mně je to ale tak čí onak společenská hra, kterou si vždy rád zahrají. Pro lidí, kterým vadí důležitost elektronických přístrojů pří hrách to asi nebude ale ostatní myslím si, že se můžou dobře bavit.

Koukněte na mojí facebookovou stránku o deskových hrách: https://www.facebook.com/deskhra/

6.11.2018 22:12:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Kjuba
Já nepopírám, že se u toho lidi budou dobře bavit. Mně vadí čistě to, že když se podívám na stránce Zatrolených her úplně dolů a doleva, píše se tam úplně jasně, že Zatrolené hry přináší informace o společenských DESKOVÝCH hrách. A Chronicles of Crime jsou bezpochyby hrou společenskou, ale podle mě rozhodně nejsou hrou deskovou. Naopak si myslím, že kdyby se ta zbytečná desková část odstranila, byla by hra mnohem lepší, protože by odpadlo neustálé nesmyslné skenování.

*****
Too old to Rock'n'roll, too young to die.

6.11.2018 22:27:56

...
OT, ale... koukám, že někoho čeká spousta klikání nejnižšího hodnocení u všech KARETNÍCH her tady...

6.11.2018 23:15:21

Bueno Excellente
Jasně, těžko vnímat Chronicles of crime jako deskovou hru. A jak tak přemýšlím jak se díváš, že zde jsou i třeba takový žánr jako jsou třeba wargamy nebo karetní hry? To ve své podstatě také není desková hra. Taky by mne zajímalo jak se třeba díváš, že jsou zde třeba Výbušné lektvary, které ja osobně taky nevnímám a nepovažují za deskovku ale také za společenskou nebo stolní hru.

Koukněte na mojí facebookovou stránku o deskových hrách: https://www.facebook.com/deskhra/

8.11.2018 10:04:45

Naposled
Nebaví mě to opakovat pořád dokola, protože i když jsem to napsal už asi třikrát, stejně to nikdo nečte nebo ignoruje.

Wargamy a karetní hry jsou bezpochyby deskové hry. Když z nich odstraníte komponenty, přestane hra fungovat nebo existovat. Jenže po sté opakuju, že v Chronicles of Crime jsou komponenty naprosto zbytečné a kdyby byly všechny postavy, lokace, atd. přímo součástí aplikace, hru by to naopak spíš usnadnilo, protože by se nemuselo všechno pořád dokola skenovat, prostě by u obrázku v aplikaci vyjelo menu a bylo by. Chronicles of Crime je čistě a pouze počítačová hra, protože může úplně bez problémů fungovat bez jakýchkoliv fyzických komponentů.

Jinak můj názor na Výbušné lektvary je jednoduchý. Hru neznám a ani mě nezajímá.

*****
Too old to Rock'n'roll, too young to die.

8.11.2018 14:46:23

Vybíráme z Bazaru

Ostrov dinosaurů: Hoď a kroť
Ostrov dinosaurů: Hoď a kroť
Akt. cena: 390 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas