nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Cartographers Map Pack 3: Undercity – Depths of Sabek

Rozšíření pro hru: Kartografové
Kartografové Hrdinové
Počet hráčů: 1 - 100
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: budovatelská
Čeština: právě překládáme
Vydavatelé: REXhry
Thunderworks Games
Autoři: John Brieger
Jordy Adan
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Pod hlavním městem Nalos Sabek, skrytým před zraky běžných lidí, se rozprostírá Podměstí - spletitý labyrint chodeb, jeskyní a průchodů, obývaný místními zločinci a odpadlíky žijícími na okraji společnosti. Žádná formální studie jeho uspořádání nebyla nikdy provedena. Až nyní vás královna pověřila prozkoumáváním hlubin Podměstí, zmapováním řek, vesnic a podivných hřibových lesů, které kvetou ve fosforeskujících jeskyních. Žádný z kartografů se odtamtud zatím nevrátil, snad bude tentokrát štěstěna výpravě nakloněna.

Balíček 3: Podměstí - Hlubiny Sabeku je mapové rozšíření pro hru Kartografové. Rozšíření obsahuje 75 oboustranných map hlubin Sabeku a 3 nové bodovací karty. Toto rozšíření je možné hrát se základní hrou, nebo s rozšířením Hrdinové.

 

Příprava hry:

Hráči se domluví, kterou z map (U1, U2) budou hrát, a nahradí základní bodovací karty s odpovídajícím symbolem (šipka) novými kartami z tohoto rozšíření. Dále se pokračuje stejně jako v základní hře nebo v rozšíření Hrdinové. Před začátkem hry, pokud zvolíte pokročilou mapu (U2), nakreslete bránu na prázdné místo přímo nad dělící čáru.

Průběh hry:

Mapa tohoto rozšíření má dvě části - nadzemní a podzemní, které jsou horizontálně odděleny čarou zemského povrchu. Tyto dvě části jsou propojeny branou. Hráči mohou zakreslit tvary pouze tak, že jsou celé zcela nad povrchem, nebo zcela pod zemí. Každý tvar musí být zakreslen tak, aby spolu s ostatními tvary tvořily spojitou cestu územím k bráně (musí sousedit). Pokud zakreslení žádného z možných tvarů neumožňuje vytvořit spojitou cestu, hráč zakreslí pole 1x1 jakéhokoliv typu, ale tak, aby byl součástí cesty k bráně. Brána je považována za vyplněné pole.

Konec hry:

Bodování a závěr jsou stejné jako v základní hře nebo v rozšíření Hrdinové, avšak s novými bodovacími kartami.

Karty rozšíření:

  • Šachta - Získejte osm bodů pověsti za každý celý řádek nebo celý sloupec vyplněných prostor pod zemí.
  • Azemaovy kosti – Získejte pět bodů pověsti za každý unikátní typ terénu sousedící se spodním okrajem mapy (kromě hor).
  • Starodávná hrobka – Získejte pět bodů pověsti za každou horu spojenou se zříceninou jakýmkoliv typem terénu. Prostor zříceniny musí být vyplněn terénem stejného typu.

Autor: Klarka12