Carcassonne - obrázek

Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Autoři: Klaus-Jürgen Wrede
Rok vydání: 2001

Carcassonne

Autor: Kikoš | 22.1.2013 | 1

Tato hra je zajímavá a jedinečná. Zajímavá je především tím, že ke hře je spousta rozšíření a mini-rozšíření, které se dokupují. Jedinečná je tím, že každá hra je jiná, protože se skoro nikdy nemůžete trefit do stejné kartičky jakou jste vytáhli minule. Pravidla této hry jsou velice jednoduchá a snadno pochopitelná. Rozšíření této hry jsou velice zábávné. Celkem těchto oficiálně vydaných rozšíření je osm a mini-rozšíření je sedm. Carcassonne je ,,základní" hrou a má ještě další hry, které nemají se základním Carcassonne vůbec nic společného, kromě části názvu a autora. A teď již k samotné hře. Každé kolo se skládá ze tří etap a v základní verzi bez rozšíření je sedmdesát dva kartiček.

PRVNÍ ETAPA:

V první etapě si hráč, který je na tahu vybere kartičku a podle pravidel ji přiloží. Nesmí ji například přikládat přes roh. Může ovšem cestu nastavit tak, aby protivníkovi znepříjemnila uzavření města.

DRUHÁ ETAPA:

V druhé etapě hráč, který přiložil kartičku si může umístit figurku. Buď jako mnicha do kláštera, rytíře do města, sedláka na louku či jako lupiče na cestu. Sedlák se může pro lepší orientaci v bodování položit na bok. Figurky se můžou získat zpět pouze v případě, že je cesta nebo město uzavřené a klášter, když je obestavěn ze všech stran. Sedláci se zpět získavají na konci hry až když jsou všechny kartičky vyčerpány a umístěny.

TŘETÍ A POSLEDNÍ ETAPA:

Ve třetí etapě a ta se koná pouze pokud se uzavřelo město, cesta či klášter se vše spočítá a započítají se na počítadle bodů. Každý dílek města a erb se počítá za dva body, každý dílek cesty je za bod (křižovatky cestu uzavírají) a klášter, když je uzavřen se počítá za devět bodů (na severu, jihu, východě i západu a navíc přes rohy).

UKONČENÍ HRY:

Když se všechny kartičky ,,vypotřebují" započítají za neuzavřené cesty, kláštery a města. neuzavřené město je za jeden bod (respektive jeden dílek a erb také za jeden bod), dílek cesty je také za jeden a klášter je za tolik bodů kolika kartičkami je obestavěn plus jeden bod za kartičku s klášterem. Louky. Jejich počítání je trochu obtížnější. Musíte dávat pozor, kde jsou její hranice. Každé uzavřené město, které sousedí nebo leží uvnitř louky přináší majiteli louky tři body za jedno město.

ZÁVĚREM SLOVO AUTORA:

Toto je má první herní recenze života, takže bych poprosil o komentář či zprávu, který mě moc potěší. Za případné pravopisné chyby se velmi omlouvám.