Carcassonne: 3. rozšíření - Princezna a drak

xxxxxxxooo hodnoceno 341x (Seznam vlastníků)

Carcassonne: 3. rozšíření - Princezna a drak - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Carcassonne
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: 999 Games
Albi
Albi Polska
Devir
Hans im Glück
MindOK
Rio Grande Games
Autoři: Klaus-Jürgen Wrede
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

princezna a drak

Autor: Terushka | 4.3.2011 | 3

Rozšíření je zvláštní tím, že do hry přidává "destruktivní" prvek. Kartička s vulkánem vyvolá draka. Při položení kartičky s obrázkem draka vyvolá zvláštní akci, při které se drak pohybuje a požírá figurky. Uchránit je může jen víla stojící na stejné kartičce jako figurka. Umístíte ji místo vlastní figurky. Novinkou jsou také kartičky s princeznou. Když je některá umístěna k městu, musí si vybrat, kterou z přítomných figurku odstraní zpět do zásoby hráče. Karta s tajnou chodbou pak hráči umožňuje položit svou figurku na jinou kartu ve hře (nesmí na ní někdo stát a nesmí se jednat o uzavřené město, klášter či cestu).

Akce s Drakem: Když je Drak již ve hře (tím že bya tažena a přiložena karta s vuůlkánem) tak když je zahrána karta s obrázkem dráčka, tak se drak pohybuje po hrací ploše a to tak, že hráč jež zahrál kartu s drakem táhne s drakem jako první, protihráč jako druhý (ve směru hodinových ručiček) a tak se s drakem provede vždy přesně šest tahů, kdy drak nesmí nikdy vstoupit během tažení dvakrát na jedno políčko a požírá všechny panáčky, které mu přijdou do cesty. nevyřazuje je však zcela ze hry jen vrací hráčům do zálohy. (slepá ulička:když drak vstoupí na místo z něhož jinam nemůže, je jeho pohyb předčasně ukončen)

Víla: víla je ochránkyně peori drakovi..každý hráč který za svůj tah neobsadil žádné město, cestu ani nikam jinam nepoložil panáčka má možnost vzít si figurku víly a dát si ji kamkoliv chce ke svému panáčkovi jako ochranu. na pole s vílou drak nemůže vstoupit. za každé zahrané kolo které Vám víla chrání panáčka, získáváte jeden bod.

Princezna: kradoucí karta..tam kam kartu s princeznou přiložíte, tam princezna odebírá panáčka. Může pomoci pokud máte na svém území více panáčků které dále potřebujete k hraní, ale také může naštvat protihráče když mu seberete panáčka z rozestavěného velkého území :) Kde panáčka vezmete, nemůžete ale dát svého.

tajná chodba je fajn když Vám protihráč sebere princeznou panáčka z rozestavěného města, tak ho můžete hned obsadit zpět, než to udělá protihráč.

Ohledně tohoto rozšíření doporučuji vulkány přikládat tam, kde má protihráč hodně panáčků a hladu draka se neubrání alespoň jeden z nich :-) pokud je v blízku i Váš pnáček, zajistěte si k němu vílu :-)

Sdílet s přáteli:

Komentáře

víla
K víle drobnost, neumisťuje se místo své figurky, ale k ní, už jen proto, že mi ji v dalším tahu může sebrat protihráč a dát si jí k sobě, když si nehodlá na další dílek co postavil dát vlastní figurku. :-)

7.3.2011 15:12:06

ad tajné chodby
Tajné chodby z rošíření jsou trochu matoucí a v pravidlech moc dobře nevysvětlené, je tam jen odkaz, že platí předchozí základní pravidla... je ale těžké poznat, zda si soupeř již město uzavřel a spočetl, nebo zda byl odstraněn a figurka na město nebyla přidána... stejně tak jako u kostelů, kde může dojít k tomu, že si hráč místo mnicha postaví zloděje, nebo sedláka a v dalším průběhu hry se kolem kostela všechno uzavře... Doporučuji tedy nějaké papírky, které se postaví na to co již bylo někomu započítáno a co ne a je tam tedy možné svou figurku pak postavit. V tomhle jediném ohledu mi tohle, jinak moc pěkné rozšíření přišlo trochu nedomyšlené a je díky tomu náročné na paměť...

7.3.2011 15:15:50

ještě k tajným chodbám
Tam je třeba dojde k tomu, že jsem si vytáhl kostel a už nemám své volné figurky, kostel někam umístíma když si po půl hodině někdo vzpomene, že by se tam dostal, když už je ten kostel výhodně uzavřen, (V případě neuzavření je to jasné) tak najednou nikdo neví zda už byl započítán, nebo byl položen ladem od začátku, zvláště, hraje-li se se všemi rozšířeními najednou .-D

7.3.2011 15:18:03

k té nedomyšlenosti a počítání uzavřených měst
Ahojky...je fakt, že jsme si s hráči několikrát všimli malých nedostatků v pravidlech,ale fakt je, že vzít papír a tužku a nějak si psát a označovat co kdo uzavřel začne být nevyhnutelné až s rozšířením král, hrabě a řeka, kdy král přidává bod za každý uzavřený město,ale kdo si to má pamatovat při 190 ks hracích kartiček, co už mám :-)

8.3.2011 09:28:59

Nik

K Víle...
Myslím, že v recenzi bylo myšleno "místo své figurky" jako že neumístím svojí figurku, ale místo ní vílu... že? :-)

8.3.2011 22:04:07

Lena

drak
Jak je to s drakem, když odjede svých šest tahů ze sopky, kam se pak vrací? Na původní sobku, ze které vyrážel nebo se dá pryč z hrací plochy a čeká se na vytažení další sobky, kde by se drak mohl umístit? Z daných pravidel je toto nejasné.

7.11.2016 16:45:42

Lena
Na konci 6 tahů drak zůstane tam kde je. Tzn. tam kam došel. Aspoň takhle to hrajeme.

15.3.2019 17:07:13

Vybíráme z Bazaru

Vysoké napětí
Vysoké napětí
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas