nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Call to Adventure

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 9 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: karetní hra, vývoj postavy
Čeština: undefined
Vydavatelé: Brotherwise Games
Autoři: Christopher O'Neal
Johnny O'Neal
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Kronikáři, poslouchej. Povyprávím ti, jak se to tenkrát vlastně událo. A poslouchej dobře, neboť cesta je to spletitá a plná dobrodružství, ale i štastných chvil. Narodil jsem se jako třetí syn…

V karetní hře Call to Adventure hráči soupeří o to, kdo z nich se stane nejslavnějším hrdinou ze všech. Každý začíná jako skromný dobrodruh, aby se z něj postupně stal epický hrdina a naplnil svůj hvězdný osud. Po cestě za svým osudem získává dovednosti, vylepšuje si své schopnosti a čelí různým nástrahám. Občas bojuje s nepřáteli, občas nalézá spojence. Vítězem je ten, který získá nejvíc slávy (vítězných bodů).


Příprava hry:

Na začátku hry každý hráč dostává dvě karty původu, dvě karty motivace a dvě karty osudu. Z těchto si vybírá od každé jednu a s těmi hraje až do konce hry. Dále dostává jednu kartu hrdiny (akční karta) a tři zkušenosti (univerzální herní platidlo). Kartu původu a motivace si pokládá lícem nahoru. Karta osudu zůstává před ostatními skryta, jelikož obsahuje podmínky, jejichž splnění hráči přinese vítězné body. Následně se nachystá balíček příběhů. Karty v něm jsou rozděleny do tří dějství a mohou být dvou druhů (dovednosti a nástrahy). Pro 2-3 hráče jsou v každém dějství odkryty 4 karty. Pro hráče 4 je to karet 5.


Průběh hry:

V každém kole může hráč udělat jednu ze dvou základních akcí:

  1. Získat dovednost: Hráč získá kartu dovednosti tak, že splňuje nezbytné předpoklady, které jsou pro získání na kartě uvedeny.

  2. Čelit nástrahám: Karta nástrahy naopak nutí hráče čelit nebezpečí. K jeho překonání si hráč hází runami (obdoba kostek). Každá z karet nástrahy má dvě možné cesty, kterými se hrdina může vydat (zpravidla šlechetný a sobecký skutek). Volba cesty je ovlivněna např. druhem získaných bodů (podle podmínek na hráčově kartě osudu) nebo dovednostmi, které postava má a tedy může uplatnit.

    K překonání nástrahy a získaní patřičné karty musí hráč získat odpovídající počet bodů hodem destičkami run. Každá strana runy udává jiný počet bodů. Hráč musí hodit alespoň tolik bodů, kolik udává daná nástraha. Pokud se mu to povede, získává kartu nástrahy. Pokud ne, získává zkušenosti a daná karta nástrahy se odstraňuje ze hry. Hráč vždy hází třemi základními runami a dále runami vlastností (podle symbolů na hráčových kartách). Ke zvýšení svých šancí může použít temné runy, za které platí zkušenostmi, ale které ho také mohou posunout blíže k temnotě na ukazatelu korupce.

Hráč může provádět také doplňkové akce:

  • Výměna karty dějství v nabídce (stojí 1 zkušenost)
  • Zahrání karty/karet hrdiny nebo antihrdiny (V průběhu hry může být hráč vyzván, aby si vytáhl akční kartu. Podle jeho přesvědčení (ukazatel korupce) si hráč tahá buď kartu hrdiny nebo antihrdiny. Přesvědčení se v průběhu hry může měnit a používání temných run může hráče docela rychle posunout k temné straně.)
  • Využití efektu na svých vyložených kartách


Konec hry:

Jakmile jsou umístěny tři karty pod kartu osudu, uzavírá se poslední dějství a hráči dohrávají poslední kolo. Poté se sečtou body osudu, aby se určil vítěz. Sčítají se body za světlé a temné skutky, dále za body příběhu (ve hře je 6 ikon příběhů a pokud hráč nasbírá 4 stejné symboly získává 8 vítězných bodů osudu) a za splněné úkoly na kartě osudu. Dále se započítává všechna nepoužitá zkušenost a každá odehraná akční karta hrdiny nebo antihrdiny, body přináší i přesvědčení - dle umístění na stupnici korupce. Vítězem je hráč s nejvyšším dosaženým počtem bodů.


Rozšíření: V průběhu hry si hráči mohou přidat do karet jednotlivých dějství spojence (přidávají dodatečné výhody proti nástrahám), nebo nepřátele (chovají se jako nástraha). Hra obsahuje také variantu pro jednoho hráče a kooperativní variantu.

Autor: martinsun