Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Dávnověk |
Herní kategorie: | karetní hra, strategická, válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | GMT Games |
Autoři: | Mark Simonitch |
Rok vydání: | 2020 |
Sdílej: |
8.3.2.Convert vs 8.3.3.Remove
Ahoj,
na poli kde je IM nepřítele a mám svou CU mohu provést Convert IM na svou stranu za 1 AP a nebo odstranění za 2AP.
Z jakého důvodu bych měl platit 2AP za odstranění, když levnější Convert mi zároveň dá můj IM?
Jediné co mě napadá, že odstranění lze provést během pohybu CU a Convert nikoli. (v pravidlech jsem to ale nenašel)
Děkuji za objasnění
Ahoj, soudě podle Tvého příspěvku jsi asi přehlédl, že za Convert zaplatíš 1 AP (Action Point) - tedy jeden aktivační bod z právě zahrané karty, zatímco Remove aktivuješ pomocí dvou MP (Movement Points), tedy těch bodů, které má každý vůdce a bojová jednotka k dispozici po aktivaci (opět s pomocí 1 AP) a které determinují dosah jejího pohybu = MA (Movement Allowance). Pak tedy není pravdou, že Convert je levnější než Remove protože za každou z těchto akcí platíš “jinou měnou”. Trik je v tom - jak už jsi podotkl - že Convert nelze provést za pohybu, protože sám pohyb je akcí, která stojí 1 AP a pravidla říkají, že než využiješ další AP, musí akce být akce z předchozího AP plně využita.
Asi nejlíp to vyjde najevo na příkladu. Mám galskou jednotku v Celtice, v jedné z těch dvou pidi provincií, které čítají jenom dvě pole. Obě pole momentálně ovládá Říman. Mám k dispozici 2 AP. První AP utratím za Convert, takže na poli kde zrovna stojí moje galská jednotka se z římského IM stane IM galský. Za druhý AP aktivuji samotnou galskou jednotku, která má MA o hodnotě 3. Za jeden bod MP se přesunu na sousední pole v dané provincii a za zbylé 2 MP odstraním římský IM. Výsledkem je, že původně římská provincie má nyní místo dvou římských IM jeden galský a jedno prázdné místo, kde ale nyní stojí moje CU, takže Říman v příštím tahu nemůže jen tak snadno za 1 AP položit svůj žeton zpět, ale bude nejdřív muset vystrnadit můj kmen. V této fázi tedy provincii neovládá ani jeden z hráčů. S tím je však Gal zcela v pohodě ;)
super, děkuji za rychlou odpověď a vysvětlení.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Brass - Insert
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 4 dny