nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Cabo da Roca

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Dino Toys
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

pravidla

Dovolil bych si položit pár dotazů ohledně pravidel, kde si nejsem zcela jist, jak je to myšleno:
- pohyb rybářské lodi - je správný obr. vpravo dole na str. 4 brožurky s pravidly? Zdá se mi, že obě pole v pravém horním rohu by měla vyhovět definici přístupných polí, přesto jsou označena červeným křížkem. Nerozumím proč.
- je skalisko pevninou ve smyslu pravidel pro pohyb rybářské lodi (smí tato vplout do jejího okolí)?
- smějí lodi vstoupit přímo na pole majáku a ostrova pokladů? Moře je na políčcích zobrazeno...
- hrají nějakou roli pruhy pěny vyobrazené na kartách s mořem? V brožurce jsou všechny destičky důsledně vykresleny jako zarovnané, ale je to opravdu nutné? Lze například první město přiložit hned v prvním tahu kolmo k jednomu z ramen zahajovacího kříže, kdy nebudou "vlnky" navazovat? Řekl bych, že ano. EDIT: tak opravdu, je to asi jedno, teď vidím, že na str. 1 je to na malém obr. trochu vidět.
- jak se pracuje s druhou a třetí kartou pokladů na ostrově a vraku vytaženou z balíčku karet? K těm už se nijak nepřihlíží a odhodí se, pro oba poklady téhož druhu platí vždy první příslušná tažená karta?
- mohou být dvě shodné destičky vyloženy hned vedle sebe (maják, ostrov pokladů atd.) ? Nezdá se, že by to něčemu odporovalo...
- jak se postupuje, když ve dvou rozích kolem majáku jsou přístavy a probíhá doprava mezi nimi? Kdy a jak dostane majitel majáku svou "daň"? Platí se daň při každém využití tahu navíc, nebo jen při opuštění "sféry vlivu" majáku? Pokud jen při opuštění, může teoreticky cizí loď neustále pendlovat mezi oběma takovými přístavy a nikdy nic nezaplatit, protože sféru majáku vůbec neopustí, přestože v každém kole využije tah navíc?
- a jak to probíhá, když třeba loď se ve svém tahu pohybuje až po třech polích v okolí majáku? Má tři tahy navíc? Nebo v každém tahu vždy max. jeden?
- získá tah navíc i loď, která svůj tah na poli sousedícím s majákem zahajovala a provedla pouze jedno natočení, aniž by toto pole opustila?
- co přesně znamená pravidlo o tom, že hráč musí opustit všechny přístavy, ve kterých kotví jeho lodě? Co když má k dispozici dva tahy a v předchozím kole doplul do dvou přístavů. Může si v tomto kole koupit třetí loď? Tím by měl lodě ve třech přístavech a zbýval by mu jen jeden tah... A co kdyby zahajoval tah s jednou lodí v přístavu? Směl by si koupit druhou? Pak by také nemohl už odplout z přístavů obou....
- smí se námořník přesunout na protější destičku, pokud má souš na odvrácené straně (že by jako přeskočil úžinu)? Byl by to pohyb o jednu kartičku a skončil by na souši. Obr. na str. 4 vlevo dole takový příklad neuvádí....
- platí možnost projet paralelně kolem jiné lodi i při pohybu diagonálně? Řekl bych, že ano...
- jak se postupuje při stanovení odměny pro pirátskou loď, která potopí nějakého soupeře? Bere se nejmenší číslo napsané na kartě přepravovaného zboží? Nebo se zkoumají všechny možnosti, které měla obchodní loď reálně k dispozici, a z nich se vezme ta "nejlevnější"? Někdy chvilku trvá zjistit, která možnost to je...
- smí pirát sestřelit vlastní figurku (třeba pro lepší využití jinde)? Asi ne...
- smí pirát sestřelit figurku z přístavu? Asi ne...

18.12.2011 18:07:59 | Upraveno autorem (porovnej)

přeformulovaná pravidla
Dovoluji si drze udělat vlastní reklamu - pokusil jsem se pravidla shrnout lépe, viz soubory ke stažení, které Ondra bleskurychle pověsil - díky. Kdo chcete, mrkněte, jestli je to takhle jasnější, případně jak řešíte tam zmíněné otevřené věci vy.

3.1.2012 08:55:15

Hra vyzaduje doladeni
Je tomu presne tak, jak pise J.J. Hra vyzaduje doladeni pravidel a domluvu mezi hraci.

"Spravnym" umistenim mapy lze napriklad docilit toho, aby ani jeden z hracu hru nedohral.

19.12.2011 15:44:06

karel
Předně je třeba říct, jak už jsi zřejmě zjistil, že pravidla jsou dost nepřehledně napsaná, navíc některé herní situace vůbec neřeší, popř. se k nim nevyjadřují dostatečně jasně, hra je tedy nedoladěná a nedotažená. Což je u této jinak dobře vypadající hry velká škoda. Myslím, že na některé tvé dotazy lze na základě pravidel snad celkem rozumně odpovědět, ale hru nemám před sebou a vlastně jsem si ji nikdy ani pořádně nezahrál, tak se do toho raději nebudu pouštět. Ovšem na některých principech je potřeba se s hráči předem domluvit, protože z pravidel některé věci prostě nevyčteš.

Pamatuju se, že jsme třeba řešili, jestli si může hráč vzít námořníka (např. z přístavu) zpět do zásoby, i když zrovna není ve finanční tísni (a použít ho jinde). Tak nějak z duchu hry (pravidla se k tomu explicitně nevyjadřují) jsem měl pocit, že tato možnost ve hře zamýšlená nebyla. Jenže pak se může velmi dobře stát, že hra vůbec nepůjde ukončit (hráčům nezbudou námořníci na závěrečné obsazení ostrovů). Takže jsme se prostě dohodli, že námořníky si můžeme brát zpět a znovu je nasazovat. Ale, jak už jsem psal, nakonec jsme to ani pořádně nevyzkoušeli.

19.12.2011 10:34:36

Vybíráme z aukcí

Einfach Genial: cestovní verze
Einfach Genial: cestovní verze
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>