Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, karetní hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | REXhry Lucrum Games Renegade Game Studios |
Autoři: | Paul Dennen |
Rok vydání: | 2016 |
Sdílej: |
Appka a varianty
K Břinku existuje appka Renegade games companion.....
hrajeme bez aplikace. Jedeme kooperaci .... super. V běžné hře si dáváme dodatečné úkoly ..... např ... minimální bodová hodnota 100, náhodně a tajně artefakty, úkoly převzaté z kooperace,souboje. Je to fajn a oživuje to partie ve dvou i třech. V plném počtu nezkoušeno, ale nevidím důvod,proč by to také nemělo fungovat.
dotaz břink
ahoj prosím jak hrajete cooperaci v břinku mohl bys mi to popsat trochu co když mám přidat soupeři břink nebo jaké úkoly plníte na kolik bodů hrajete.
budu moc rád. prosím o smazání chtěl jsem to poslat do zprávy.
appka
My jsme včera zkoušeli appku s Clank in Space a je to hodně zajímavý. Vygeneruje to tři situace, kde kterým ve hře může dojít (my konkrétně měli měj 7 nákup / vstup do bezpečnostní kontroly / vstup na novou palubu), na ty kliknete, pokud k nim dojde - může dojít i na všechny tři naráz. Ze začátku to většinou nic nespustilo, později už nás to docela kosilo :) Appka na konci i trošku pomůže se skórováním, fajn nástroj.
___
redaktor Deskofobie
Hraní karet
My dnes zkusili variantu s nepovinným hraní karet:
- Nemusíš zahrát všechny karty, hraješ jen ty, které chceš.
- Zbylé karty necháváš na ruce a na konci tahu dolízneš do 5ti.
- Pouze pokud opouštíš podzemí (pro získání mistra zloděje), musíš zahrát všechny - to je jen proto, ať hráč na konci neškudlí "Břink! karty" a nezvyšuje tím pravděpodobnost zranění drakem hráčů, co jsou ještě pod zemí.
S touto drobnou změnou hra získala o dost jiný rozměr a pro mě znamenala změnu k lepšímu, protože:
- hra slibuje dilema "spěcháš, ale riskuješ nebo jdeš pomalu ale na jistotu", ale tím, že karty hrát z ruky vždy musíš to můžeš ovlivnit pouze tím, co si do balíku nabereš, ne tím, jak hraješ. Pokud hráč karty "Břink!" nehraje, ale škudlí na ruce, nedělá sice hluk, ale karty mu blokují místo pro jiné za akce a za kolo toho moc neudělá
- Snižuje podíl náhody. Často se nám stávalo, že hráč měl sice nakoupené karty na hezké kombo, ale to nikdo nedošlo naráz nebo klasika "stojíš dva tahy před místností s botou a jedním pohybem na ruze" a bylo to jen otázkou náhody jak karty dojdou. Takto je to víc o strategii, co zahrát a co si nechat.
Ellenar
Pokud držíš kartu s efektem Břink! několik kol na ruce, tak věřím, že ten rozměr, o kterém píšeš, bude opravdu jiný. Protože právě točení karet s tímto efektem je jádrem hry, jádrem tak podstatným, že je v samotném názvu hry.
Dodatek: „S touto drobnou změnou hra získala o dost jiný rozměr ..“
Omlouvám se za kritickou poznámku, ale může za to tahle věta ...
Ellenar
Presne ako píše Rukavička, kartu Břink by ste mali zahrať vždy inak hráte úplne inú hru...
Hraní karet
No je to sice hlavní efekt, ale když si vezmeš že ti karty Břinku blokují ruku tak mi to přijde jako přiměřený handicap.
Stejně je nakonec zahraješ když se ti na ruce nasbírá karet více.
držení břinku na ruce
Každý, ať si se svou hrou dělá, co chce. IMHO je držení karet s efektem břink (zakopnutí) na ruce hloupost. Pokud by to dělali všichni, tak všichni hrají jen se třema kartama, ale do hry se žádný břink nedostane a drak bude útočit naprázdno.
Deckbuilding je založen na tom, že jste odkázáni na to, co vám zrovna přijde. A pak jsou ve hře mechanismy, které toto ohýbají - ničení karet, dobírání karet, někdy i možnost vrátit kartu z ruky na vršek dobíracího balíčku, nákup rovnou do ruky atd.
Třeba je škoda, že v Clanku není příliš mnoho možností karty trashovat. Líbila by se mi možnost, například, když procházíte lokacemi se strážemi a dostanete na budku, tak vedlejší efekt, by byl trashnutí karty.
___
redaktor Deskofobie
Karty v ruce
.. Souhlas s komentem Yedle-ho. Jakmile držíš ruku a netočíš karty Břink!, popř. si počkáš na kartu -Břink!, nejdou kostky do pytlíku a tudíž se ti ani nemůžou vrátit v podobě zranění. Nebo přinejmenším tenhle tlak velmi zvolní.
Každého věc, samozřejmě. Jen říkám, nejedná se o drobnou změnu, ale z mého pohledu změnu celkem zásadní.
Dodatek: Možná jsem to jen špatně pochopil a jde o drobnou změnu v tom, smyslu, že se „pouze“ karty nezahodí z ruky. V pohodě, Břink! má určitě potenciál k mnoha vlastním pravidlům. Nejsem proti kreativitě. Od tohoto tu ta diskuze je.
Rukavička, Yedle
Určitě souhlasím s tím, co píšete. Ono stejně hráčům nezbyde nic jiného, než ty Břink! karty hrát a to skoro pokaždé, protože se třema kartama člověk nic neudělá. Idea byla spíše ve dvou jiných věcech:
- zmenšit náhodu možností více taktizovat (co hrát a co si nechat)
- trošku pomoct kombení karet (nejednou se mi ve hře stalo, že jsem měl několik karet, které spolu měly fungovat, ale za celou hru mi dohromady nedošly)
I s variantou nepoviného hraní karet drak útočil prakticky stejně. Ještě to odzkouším v plném počtu hráčů.
Ellenar
Tak ti nevím, jak už bylo řečeno, každý ať si to hraje dle své ctěné libosti, ale držení karet na ruce je IMHO v této hře naprosto mimo z několika důvodů:
1) Břink!: jak už bylo zmiňováno, držení břinků dost zásadně může ovlivnit základní mechanizmus hry.
2) Koncepce deckbuildingu (nejen) v této hře spočívá (překvapivě) ve stavbě balíčku karet, který ale musí mít nějaký balanc - právě proto, aby ona zmiňovaná komba chodila v nějaké rozumné míře. Pokud si balíček "zasviním" hromadou karet, které jsou sice fajn, ale nesedí mi do zamýšlené strategie, může mi to pěkně zavařit... A protože je nutné hrát s tím, co má člověk právě na ruce, jdou hráči při držení karet přímo proti této koncepci. Stavba balíku tak přestává být zásadní a není potřeba přemýšlet, co si koupím za karty. Pokud mi komba nebudou chodit, jednoduše si karty budu syslit, až postupně přijdou. To je prostě blbost a rozbíjí to hru mnohem víc, než držení břinků. Navíc limit 5 karet není rozhodně strop. Mnohokrát se mi stalo, že jsem se díky kartám dolízal až k dvojnásobku... Nebo přejít trasu se stopama. Nepotřebuju mít štěstí, aby naráz přišly dva pohyby, prostě si na ně počkám. Takže stopy přestanou mít v podstatě význam (obzvláště ze začátku hry). A takhle by se dalo pokračovat dál a dál.
3) Ve hře se většinou nepodaří vyčerpat všechny karty, tím pádem nejde úplně spoléhat na jednu strategii, kterou budu hrát, protože mi karty prostě nemusí přijít. V tom je ta hra krásná - každou hru hrajete jinak,protože stavíte zcela odlišný deck. Držení karet může z velké části rozbít i toto, protože hráč nemusí tolik dbát na balanc balíčku a na karty si prostě počkat (klidně se k nim pronakupovat).
4) Nevím, jestli bych zrovna v téhle hře hledal nějakou hlubokou strategii, nebo si ji kvůli tomu nějak složitě ohýbal. To mi přijde jako nesmysl. Netvrdím, že tu není prostor pro úpravy pravidel, ale zrovna držení karet mi nepřijde jako dobrý nápad.
Brink - kooperativna hra
Ahojte, dnes sme si so synom zahrali kooperativnu hru - prelozil som verziu, na ktoru bol odkaz vyssie (z boardgamegeek.com) + pozmenil/upravil som par veci (napr. co sa stane po ziskani vsetkych nekartovych poloziek). Hrali sme len jednu hru a len vo dvojici, ale pacilo sa. Mozno po odohrati vacsieho poctu hier (resp. pri hre viacerych hracov) sa ukazu nejake nevyhovujuce veci, ale ak by chcel niekto skusit tu je pdf: http://kriso.cekuj.net/Brink_v1.pdf
Cestina
Po aktualizaci apky byla pridana cestina. Ma to jeste ale drobne mouchy, jako treba neprolozene nazvy barev.
BB
Ano, ale považujte to spíš za betu, Direwolf to natvrdo napálil přím do apky a nenechal nás to otestovat a vychytat chyby, takže to budeme sami muset nějak projet...
CEO REXhry a PlanetaHer.cz
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Wolrd of Tanks RUSH
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 4 dny