Brian Boru: Velkokrál Irska

xxxxxxxxxo hodnoceno 87x (Seznam vlastníků)

Brian Boru: Velkokrál Irska - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Osprey Publishing
Autoři: Peer Sylvester
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Obsazení aktivního města

Můžu obsadit aktivní město, o které se bojuje štychem, když jsem zahrál nejnižší kartu, aktivní město sousedí a je cestou propojeno s mým městem a na mé zahrané kartě je spodní akce obsazení města za 5 peněz? Zkrátka že aktivní město o které se hrál štych neobsadí vítěz štychu, protože mu tam ještě před ním vleze hráč s nižší kartou. V pravidlech jsem nic, co by tohle nedovolovalo nenašel.

4.9.2022 08:29:17

Přesně tahle věc už se řešila na BGG a vyjádřil se tam přímo autor hry - vítěz štychu prostě město obsadí, takže pokud tam byl předtím cizí disk, nahradí jej. Naproti tomu akce obsazení sousedního města vyžaduje, aby na tomto městě nebyl žádný disk, takže tím nejde cizí disk vyhnat.

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB a REXher

4.9.2022 11:57:50

Zajímavé. My to hráli tak, že aktivní město (s růžovým kroužkem) je až do vyhodnocení zamčené a rezervované pro hráče, který štych vyhraje. A vidím, že to bylo správně.:-)

_____________
liščí pohůnek

4.9.2022 13:04:49

Kew : pokud situaci autor objasnil, tak OK. Ale tím pádem je chyba v pravidlech, protože tam je jasně napsáno, že se ve městě, které chci obsadit nesmí nacházet žádný cizí disk. O ukazateli aktivního města se tam nic nepíše. Stačilo to tam napsat (žádný disk města nebo ukazatel aktivního města) a bylo to jasné. Rovněž o možnosti nahrazení disku ve městě se tam nikde nic nepíše (řešení dle autora). A celkově tahle nepřesnost v pravidlech má na hru obrovský dopad. Hráli jsem hru 2x ve 3  a 5 hráčích a hráli jsme, to tak, jak jsme popsal v úvodním dotazu, když to pravidla nezakazovaly a obrovsky tím stoupla hodnota nízkých karet, protože se s nimi dalo obsadit aktivní město a vítěz štychu měl smůlu.

Každopádně díky za info jak to hrát správně.

4.9.2022 13:41:48 | Upraveno autorem (porovnej)

@skyfire Je to opravdu chyba? Pravidla ti takové město obsadit nebrání, jen o něj následně přijdeš… Naopak bych řekl, že jste neinterpretovali správně znění pravidel, v nichž u symbolu vyhraného štychu jasně stojí: “Na aktivní město umístěte svůj disk a poté si vezměte ukazatel aktivního města. Od této chvíle toto město ovládáte.” Na rozdíl od akce “Zaplať 5 a rozšiř se” tady není žádné omezení ohledně toho, že by nešlo ovládnout obsazené město. A vzhledem k tomu, že u té to naopak je explicitně uvedeno, dá se to i nepřímo odvodit.

Asi ale nebude problém tohle vyjasnění do pravidel přidat, aby to bylo k dispozici aspoň online (a pro případný dotisk).

EDIT: S tou úpravou by naopak byly nejsilnější ty úplně nejnižší karty, aby ses dostal na tah co nejdřív. To by tu štychovost otočilo vzhůru nohama :D Navíc když nejsilnější karty mají efekt “získej město za 2 mince” a ty nejslabší mají “získej 3 mince a pak kup město za 5”, čili téměř to samé :))

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB a REXher

4.9.2022 15:34:54 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Call of Cthulhu: The Card Game + expansion
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas