nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Black Rose Wars

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy, válečná
Čeština: undefined
Vydavatelé: Ludus Magnus Studio
Autoři: Marco Montanaro
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Zahajuji tradiční sekci diskuze. Neboť základní krabice už se pohybují mezi námi...zajímalo by mě a ostatní jistě také, jaká ta hra vlastně je?

Zážitky, téma, dojmy ze hraní, balanc, hratelnost, zábavnost, reálná herní doba či chuť hrát znovu :-)

28.7.2019 14:51:15

Ve dvou

Dá se hra užít i ve dvou, nebo to prostě není ono ?

20.1.2020 11:10:35

Prave

Zbezne jsem to prosel a nenasel jsem nic zasadniho. Par zvyraznenych pojmu, lepsi skladba vet, ale jinak nic navic. Kodex jsem zatim nestihl

9.11.2019 15:56:16

1.5

Ty pravidla nejsou naštěstí "Extrémně" rozdílná. Jde občas o lepší slovosled, a asi jeden dva paragrafy navíc. Prošel jsem si to a sporné věci fixou čmáral rovnou do pravidel. Stejně by s druhou vlnou myslím měli posílat opravené, a pokud ne, tak je to taky fuk:D

9.11.2019 12:46:36

Koukam

ze v tom ty kickstartery z posledni doby maji peknej bordel (ano, JoA, na tebe mluvim...). Checknu a posoudim, diky za tip

8.11.2019 22:00:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Pepsson

Koukni na jejich stránky....pravidla už mají ve verzi 1.5 a codex 1.4 namísto vytištěných 1.1, které přišli v krabici.

Já jsme ještě nehrál, tak nedokážu vůbec posoudit, jak ty pravidla upravili

8.11.2019 16:30:25

Hra

Vcera prvni hra ve 4. Pravidla na hodinu, hra cca 3 hodiny. Jak jsem se bal prekombinovanosti a mnozstvi pravidel, nakonec to nebylo tak zle, hra mm jednoducha pravidla a narozdil od Lords of Hellas zustava doma. Nenechte se odradit mnozstvim textu, je to paradni rezba ve stylu MtG (edh), a to jsem presne doufal, ze to tak bude.

Co se mi moc libi, jsou kouzla, jejich mnozstvi, ruzne skoly, kde kazda se hraje opravdu jinak (op Conspiration!). Na nektere skoly se nedostalo, protoze proste nebyly tak atraktivni. Pro prvni hru jsme zvolili doporucene skoly pro jednotlive charaktery, protoze jejich osobni kouzla do dane skoly zapadaji. Jsou pak dve moznosti: drzet se dane skoly (doporucuji) nebo experimentovat a brat si od kazdeho neco (pak se vam ale sejdou kouzla, co spolu nespolupracuji). Kdyz hrac vi, co ho ceka a co ktera skola dela, jde mluvit o nejakem deckbuildingu. Pokud ale nevite, drzte se sve skoly a naucte se ji co nejlepe vyuzit (hrac, ktery hral Konspiraci, v poslednim kole udelal chain nekolika kouzel a skocil o 7 vp v jednom tahu a pravem vyhral). Na otaceni karet a jejich spravne umistovani na desku hrace si zvyknete (je to asi nejdulezitejsi pravidlo, takze je potreba to opravdu dobre vysvetlit, klast na to duraz a pro jistotu to jeste parkrat zopakovat a nacvicit si to, pak neni problem :-) ). Je potreba hodne dobre naplanovat kouzla (efekt nejde menit jako treba v Gloomhavenu, kde si vyberete ze zahrane karty jeden z efektu. Tedy se vybira JEN jeden z efektu a to dopredu). Muze se stat, ze vam ostatni hraci podelaji plan jeste nez se dostanete na radu. Nastesti kouzla maji vetsinou dva mody, takze pokud vam napriklad zabiji vaseho nemrtveho, ze ktereho jste chteli udelat nezivou bombu a odpalit ho, muzete si druhym moden pripravit noveho, nebo se treba misto kouzleni pohnout a pripravit si pudu pro plan novy.
A to je druha vec, ktera se mi libi (a hodne mi pripomina EDH format pro MtG): da se smlouvat, domlouvat se s ostatnimi "nezabij mi toho nemrtvaka a ja na tebe nezautocim"...proste se da hrat i diplomaticky, a je to pak vetsi sranda.

V mistnostech se po dvou kolech taky zorientujete, nic sloziteho.

Ted k tomu, co hre podle meho ubira jednu hvezdu, a to je wording, absence FAQ, nesjednoceny slovnik a wording (Co me pobavilo, v pravidlech je slovnicek pojmu. U popisu slova Shift je dvouradkovy popis, co to znamena. Rikam si proc tak kostrbate? Na konci v zavorce (je to jako teleport). Poznamka v zavorce mi rekla vic, nez popis. Proc kurna nepouzili slovo Teleport?). Kolikrat musite hledat, co ktere kouzlo dela v manualu. Kouzla jsou casto nejednoznacna ("Remove Undead"...muzu pouzit jakoukoliv figurku nebo musim pouzit moji? "play spell from your hand"...jako zahrat? nebo nahradit nejake pripravene? nebo jak?). Protoze hrajeme Magic, tak jsem zvykly na jednoznacne popisy a sjednoceny slovnik. Velika skoda, ze se na tohle Ludus nesoustredil vic a nepromakal to, namisto tuny plastu a novych skol, ktere opravdu nejsou uplne potreba. Pokud to bude mozne, dam se do prekladu a tohle zkusim poresit, ale bude to boj...ale bude to stat za to.
Dalsi vec je, ze v zakladu je material, ktery se urcite neohraje. Skol je 6 (s Cronem 7) a se stretchgoaly prijde dalsich 11 (!!). Zbytecne. Zaklad je bozi a nez se poradne naucite jednu skolu, schvili to potrva. Takze rozsireni si urcite projdu, ale dokud se nenaucime poradne zakladni skoly, dalsi asi pridavat nebudu
Dalsi vec, ktere je trochu skoda, jsou udalosti a questy. Ve hre jich je hodne a do hry se dostane minimum. Vyzkousime, jestli bude ok tahat treba dve udalosti.

Celkove jsem prijemne prekvapen a dostal jsem od hry presne to, co jsem chtel a tesim se na dalsi hru. Zatim 4 z 5. Doporucuji nenechat se odradit

7.11.2019 10:09:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Moje troška...

Hru jsme hráli ve dvouch a ve třech.
Komponentově je hra krásná, ale insert je katastrofa a dosednutí růží do podstavců evokací je katastrofa. Budu si to ručně upravovat na magnetické spojení. Jak psal gerlant, například nám prakticky vůbec nešel vyndat Nero ven, musel na násilí a centráln dílek černé růže do přihrádky nesedí už vůbec.
Krabice Hidden Thorns je taky jedna velká katastrofa, to je jako kdyby kompletně zapomněli na to, že v té krabici mají kartón a v něm žetony, ty tam totiž pak není kam umístit a vše tam musí ležet ladem skladem na hulváta.
Crono box je naopak velký a naprosto zbytečně prázdný.

Takže: komponenty krásné, ale skladování katastrofa, která jen stěžuje přípravu hry.

Hra samotná: Ve dvouch jsme to rozhíbali vcelku svižně a i v těch dvou se toho na mapě dělo dost, jen místnosti se neničili tak rychle a snadno. Na druhou stranu také černá růže nepostupovala tak rychle kupředu a my tedy měli čas si hrát svoje. Karty kouzel a jejich škol beru jako velkou parádu a potenciálně velmi zajímavý deckbuilding. Co naopak zaslouží kritiku, je systém orientace karet na vámi vyložené desce. Hra vám specificky říká jak karty pokládat a jak je pak obracet. To ale nějaký hráč z nadšení, že kartu chce hrát neudělá dobře a najednou má kartu otočenou opačným efektem a už hraje něco úplně jinýho, než chtěl. Tohle bude potřebovat nějaký home rule ve stylu připnutí sponky, kolíčku, něco takového. Pak to nepůjde podělat ani ojebat.

Ve třech hráčích byla hra dost rychlá a co bohužel se ukázalo jako obrovský kámen, když hráči nevědí, co dělají, zahážou všechny úkoly a hra skončí klidně ve třetím kolem naprostým fiaskem a vlastně rozhořčením, jaktože ta hra skončila?!?

Takže zatím jsou pocity rozporuplný, bude potřeba hru vyzkoušet rozhodně vícekrát. Bohužel min. jednoho z party to už odradilo dost na to, aby to už nechtěl hrát.... škoda.

______________________________________________________________
3D tisk: inserty, blbiny, vlastně cokoliv.
https://www.zatrolene-hry.cz/diskuse/koutek-kutilu-5/3d-tisk-insertu-21039/

6.11.2019 10:55:04

Dojmy

Odehrána včera první hra ve 4 lidech. Hru jsme rozcházeli, ale i tak jsme se dostali na herní dobu cca 2,5 hodiny. Takže žádná tragédie. Když to lidi znají, dá se určitě stlačit pod 2 hodiny.

Nejhorší je plánovací fáze. Tam je to o tom, jestli se někdo nezasekne v té hromadě kouzel. Zase většinou jich nemáte na výběr až tolik. Angličtina je bohužel občas opravdu podivná, ale měli jsme jen občas nějaké nejasnosti, většinou to dávalo smysl. Nicméně to je asi největší nedostatek hry, což je škoda.

Evokace se nám teda celkem vyplácely. Zejména třeba andromeda, která sice neútočí, ale může aktivovat místnosti, které mají často moc fajn efekty. Oltáře zase pracují s kouzly. A ty ostatní co útočí...pokud jich má člověk vícero a zůstanou mu, tak potom dokáže v evokační fázi, teda mimo kouzla, dorazit mága ani nemrknete. A je super, že za zabití evokačky nic není, takže pro ostatní mágy je pak zase nevýhodné je přímo zabíjet, protože nasypat zranění do mágů vám dá body, evokačky nic. Ale samozřejmě jde hrát i bez nich (nicméně hodí se občas jak vám, tak soupeřům, zejména pokud AOEčkem rozdáte nejen zranění, ale třeba i podle počtu zasažených figur přidáte nestabilitu do pokoje a podobně).

Herně je to trochu jako Adrenalin, ale pro mě podstatně zábavnější a to hlavně díky kouzlům. Pokud nemáte rádi, když vám někdo totálně podělá plány, tak ji raději nehrejte. Ty kouzla umí být občas neskutečně vražedné. A díky tomu, že 3 ze 4 těch kouzel musíte mít naplánované v posloupnosti, vám můžou některé kouzla strašně zavařit, a úplně vám ty plány sesypat.

Trochu zvláštní jsou questy a postup black rose na stupnici.

Nebýt těch porodních bolestí a té angličtiny (chjo, proč nemají dobré rodilé korektory?), tak bych tomu dal známku blízkou maximu. Takhle za mě zatím cca 7-8 z deseti. Ale asi se brzy ustálí minimálně na té osmičce.

6.11.2019 09:46:14

Dojmy

Už je to ňákej pátek co jsme hráli, tak ve zkratce co si pamatuju.
Vzhledově se mi hra strašně líbí, nejen figurky, ale občas něco nesedí, některý figurky je problém vyrvat z insertu a neulámat, některý žetony se nevejdou do svejch chlívečků, ty růžičky do podstavců figurek občas nejdou nebo tam plandají a pod., ale to jsou drobnosti.
Hrál jsem 2x. Nejdřív s bráchou jsme to rozcházeli. Hra trvala asi 4 hodiny. Pravidla jsou nakonec vcelku jednoduchý, co je docela peklo, zvláště pro neangličtináře jsou kouzla. Na každý kartě jsou dvě, občas "podivnou" angličtinou, vzniká hodně nejasností, strašně to zdržuje hru, zde platí ze méně je někdy vice. Podobně je to s figurkama, ty jsou krásný, ALE hra s evokacemi není ve hře nijak zásadní (alespoň v našich hrách nebyla), takže opět platí - tuna plastu, skoro k ničemu.
Pak jsme hráli ještě ve čtyřech, to trvalo myslím ještě dýl než 4 hodiny. Vyhrál nováček, co celou dobu tvrdil že absolutně neví co dělá :)
Nicméně, k dobru tý hry musím přičíst, že jsme se - nenudili (na čemž jsme se všichni shodli), nebyli jsme z ní otrávení a na konci byl pocit: Cože to už je tolik hodin? To není možný. To strašně rychle uteklo.
Ale začínám litovat, že jsem šel do všech rozšířeních, protože se k nim pravděpodobně nikdy nedostanu. Ale to je problém většiny kikstártrů.

Toliko mé zmatené dojmy.

20.10.2019 08:14:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Dojmy?


Hral uz tuhle hru nekdo, prosim?
Vcera mi dorazila a material je fakt nadhernej. Modely sou opravdu krasny:-) jen se nejak bojim hratelnosti.... cerl jsem zahranicni fora a vlastne se trochu bojim, jestli ta hra neni trosku vo ho*ne :-)
Tak budu moc rad, jestli nekdo poslytne osobni dojem ;-)

20.10.2019 01:20:44