Battletech - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 14
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: FASA
Autoři: Jordan Weisman
Rok vydání: 1985
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Zahrivani

Ahoj, mel bych dotaz kolem zahrivani. Nastudoval jsem introductory rulebook a hrali jsme prvni hru dva na dva. Vubec se nam neprehrivaji mechove. Prakticky jsme heat nebrali v potaz. Kazdy mech ma 10 az 13 chlazeni za kolo a tolik horka nedokazeme vygenerovat. Jedina moznost je skok o 6 poli a strelba vsema zbranema a i tak je vysledne zahrati jen treba 2 po odectu chlazeni. Delame neco blbe nebo je to normalni? Taky me udivuje, ze nekteri mechove nemaji v tabulce kritickych zasahu vubec chladice, takze vlastne to chlazeni jim ani nejde poskodit. Rad bych slysel nazor vas odborniku.
3.11.2012 21:15:42

Záleží na mechovi *** pozor spoiler ***
My jsme hráli mechy z nejstaršího období (před tím než Legie Šedé Smrti objevila knihovnu) ... a některý mech se hřál fest (Marauder, Crusader), některý vůbec (Gryffin) ... jakou hrajete epochu?

3.11.2012 21:20:55

Zaklad
Hrajeme uplnej zaklad z te nove edice k 25. Vyroci. Je to tedy obdobi 3025. Prijde mi to skoda, mel jsem dva mechy co nemeli jumpjety, takze generovat heat 10 a vic za kolo je nemozny. Ty ruzny efekty prehrivani jsou super a takto se ta hra docela ochudila o prvek chlazeni. Kazdej prebehl kam chtel a vypalil vsim na soupere. Nevim zda nedelam neco blbe, tech pravidel je na zacatek strasne moc. Vynechali jsme pro prvni hru uplne boj na blizko, ale tam se zahrati negeneruje.

3.11.2012 21:35:44

ad zahrivani Mechu
No už jsem BT dlouho nehrál, ale co si pamatuju (snad správně :-)), tak:

a) Některé chladiče jsou integrovány do reaktoru (závisí na výkonu reaktoru), takže principielně nemusí zabírat kritické pozice v diagramu.

b) Přehřívání většinou souvisí s používáním energetických zbraní, nebo s poškozeným reaktorem. S jakými Mechy hrajete, nebo spíš s čím střílíte - autokanóny a malé/střední lasery?

Uvaž střelbu z dua vrhačů či velkých laserů a jseš hned na 20/16 bodech tepla. Myslím, že existují i standardní Mechy s touto výzbrojí - obvykle těžší kategorie.

1. zásah do reaktoru vyprodukuje +5 bodů tepla v každém kole navíc, s dalšími zásahy do reaktoru to stoupá.

Obvykle se Mechy navrhují tak, aby zvládaly střelbu z primárních zbraní + pohyb bez zbytečného přehřívání, takže pokud se vám nepřehřívají, ber to jako + :-).
Pokud tomu tak neni, tak jsou navržený blbě :-(.

3.11.2012 21:37:20

zahřívání
Já si před dávnou dobou oblíbil metodu menších pohyblivých Mechů s plamenomety. Ani Atlas si pak nebyl ničím jistý, protože plamenomety generují teplo svému cíly a ten pak buď jenom stojí a chladí nebo mu v lepším případě vybuchuje munice a poškozuje vnitřní strukturu :)

4.11.2012 03:02:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Zahrivani
Kazdy mel jednoho 60t a jednoho 40t mecha. Zbrane me kazdy lrm 10, autocannon a jeden nebo dva medium lasery. Jeden mech mel i plamenomet, ale ze by generoval cili nejaky zahrati o tom v pravidlech neni ani carka.

Taky me prekvapilo ze uvodni scenar je 4vs4. I ty 2vs2 jsme hrali od 9 do pul treti do rana. Je to mazec pamatovat si ke kazdemu mechu zda bezel, o kolik se hl hexu atd atd. Fakt zvladate hrat 4 mechy v pohode?

4.11.2012 09:00:53

počet mechů
To je dáno vaší nezkušeností - jakmile zahrajete více soubojů, není žádný problém (alespoň pro nás nebyl) pamatovat hodně mechů.
Hrávali jsme s kolegou scénáře jen na váhový limit (tj. 235 tun) a nejúčinnější taktikou se ukázalo hejno 20-ti tunových mechů s hromadou malých laserů :D - a v pohodě se o dalo zvládnout.

Jo a tihle se zrovna přehřívali fest - pohyb měli 6/9/6 a když člověk skočil o 6, vypálil ze svých xy laserů a odskočil, tak pak 2 kola chladil......

4.11.2012 11:23:36

beavis
Plamenomet určitě cíl zahřívá a rakety inferno také:)

Kombinace LRM, Autokanón a 2x medium laser se moc nehřeje ...

4.11.2012 12:57:44

beavis
No u zmíněné zbraňové kombinece nemá moc co hřát, takže o mechy v pohodě uchladí...

My hrávali na 200 tun a jako vyloženě brutální byla smečka 30 tunových raptorů (6/9/6, 7x střední laser) + jedna dvacítka - mobilní artilerie, co to pálil na dálku... vždycky někam hupsly, rozstřílely všechno na hadry a zas odskočily pryč. Že to neuchladily bylo u taktiky udeř a uteč úplně jedno.

4.11.2012 14:56:56

Mechové
Marvin - tvoji staří mechové (původní 3. edice) a ti z nové krabice tvoří stejnou epochu. Po starém 3025 tech, po novém 3039 tech.

Při nasazování jednotek proti sobě bych vám navrhnul přejít od tun na battle value, která mnohem víc vyjadřuje sílu dané jednotky. Jinak nějaké mechy skoro hrát nebudete, protože jsou docela špatní. Jagermech a spol.

6.9.2015 09:30:41

Vybíráme z Bazaru

Starcadia Quest - KS verze (Core Box + SG Box)
Starcadia Quest - KS verze (Core Box + SG Box)
Akt. cena: 1990 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas