Battlestar Galactica: Exodus

xxxxxxxxxo hodnoceno 48x (Seznam vlastníků)

Battlestar Galactica: Exodus - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Battlestar Galactica: The Board Game
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, strategická, intriky
Čeština: není
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Corey Konieczka
Tim Uren
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Varianta pro případ, kdy se nalosuje jen jeden cylon?

Nemáte někdo nějakou zajímavou úpravu pravidel, která by eliminovala situace, kdy druhá cylonská karta zůstane ležet na stole? Nám se to stalo už dvakrát a pokaždé to díky tomu měli lidé snadno vyhrané.

Mě se zatím zamlouvá kombinace variant, které jsem našel na BGG:
"Ve chvíli, kdy flotila skáče poslední skok se otočí nerozdaná karta lojality. Pokud je naní Cylon, nastane porucha FTL, skok se neprovede a marker skoku se přesune na začátek. Zároveň se vytáhne a okamžitě vyhodnotí jedna karta superkrize."

Co vy na tenhle nápad? A jaké máte s tou poslední kartou zkušenosti?
8.6.2011 19:59:06

Jezura
Teď tě tak úplně nechápu. Jak zůstane ležet cylonská karta na stole?? Jestliže si dobře pamatuji pravidla hry, pak se při tvorbě loyalty packu řídíš pravidli pro jeho tvorbu v sekci příprava hry. V podstatě to vychází tak, že na každou postavu vycházejí právě dvě karty (není-li na kartě postavy uvedeno jinak) a tyto karty jsou vždy do mrtě rozebrány na začátku hry a fáze spících agentů. Samozřejmě, že je občas do balíku přidána nová karta (například poprava nebo splěnní úkolu), ale tento schodek je záhy vyrovnán. I odhalený cylon si během fáze spících agentů přece bere novou kartu, kterou záhy předá hráči dle vlastní volby. Podle těchto pravidel ti na stole v podstatě nemůže zůstat nějaká nepoužitá karta. Kdyžtak mně oprav, jestli se pletu.

8.6.2011 21:28:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Prior
Jezura má recht, v Exodu je v Loyality decku o kartu více. Taky se nám to co popisuje už dvakrát stalo - a tahle úprava z BGG se mi dost zamlouvá, určitě vyzkoušíme.

8.6.2011 21:40:26

Nová pravidla
Ano, podle nových pravidel pro namíchání balíčku loajality zůstane jedna karta loajality na stole.
Podle mě to ale má kompenzovat ztížení úlohy lidí osobními cíli a cylonskou flotilou.

Všimni si, že v sousedním vláknu si jiní hráči stěžují naopak na velkou obtížnost pro lidi.
Takže až jim se stane, že poslední cylon zůstane na stole, konečně budou mít šanci na vítězství i lidi.

Ono záleží i na tom jak moc se hádáte o to, kdo je cylon a kolik je podezřelých, pořád se může stát, že i když je ve hře jen jeden škodík, tak zavřete dva podezřelé a už to mají lidi zase o chlup těžší. O popravách neviňátek ani nemluvě.

9.6.2011 12:48:02

Všem
A jo, máte pravdu, tak to jsme to hráli několikrát špatně, prostě jsem použil stará pravidla, ale na druhou stranu to nikterak neovlivnilo vybalancovanost hry, takže to by mohlo řešit tvůj problém :)

9.6.2011 14:27:53

2. varianta
Ještě jsme s kámošem diskutovali jinou variantu:

"Jakmile se odhalí první Cylon, vezme si na stole ležící zbylou kartu a může ji někomu dát (jako by byla jeho vlastní)."

Prior: Jo, někteří od nás by to chtěli hrát podle starých pravidel. Ale mě se zase celkem líbí, že to do hry vnáší ještě větší míru nejistory..

9.6.2011 20:38:29

žádný problém
Nám se to zatím stalo jednou, že zbyla cylonská karta a byla to jedna z nejlepších her co jsem hrál. Lidi velmi velmi těsně vyhráli, ale do poslední chvíle to bylo neuvěřitelný psycho, protože jsme se stále navzájem podezřívali, že jsme cyloni. Vítězství lidí bylo nakonec zatraceně sladké.

10.8.2011 17:41:56

důvod nového pravidla?
Já jsem nějakou dobu marně přemýšlel, proč by tam takovou, na první pohled, blbost dávali.
Kvůli vybalancovanosti to podle mě není, protože na to jsou jiné možnosti (jako zvýšení zdrojů). A navíc - tohle pravidlo má podle Exodu platit u všech her s rozšířením, nejen u volitelné možnosti Cylonské flotily nebo Osobních cílů.
Kvůli většímu psychu to taky nebude, protože k tomu dojde jen zřídka a když už, tak to pravděpodobně vybalancovanost rozhodí dost zásadně, takže to ve většině případů bude spíš nuda, než psycho. I když hry, kde balíček osudu míchá kartami tak, že se lidé zavírají i bez Cylonů, jsou nejlepší :D

Suma sumárum jsme to hráli taky podle starých pravidel a považovali to za hloupý výmysl. A pak mi došlo, že to bude nejspíš kvůli exekucím. Podle pravidel exodu se po popravě při výběru nové postavy zamíchá do balíčku loajalit jedna karta nejsi Cylon a pak si hráč jednu vylosuje. Takže i když už je po fázi spících agentů, tak je v balíku stále jedna zbývající karta a je tu pořád šance, že nová postava bude Cylon.

Takže ta varianta, kdy první odhalený Cylon kartu někomu předá je podle mě zcestná. Může se odhalit brzo a pak to vyjde nastejno, jako by tam ani nebyla. Ta možnost s poruchou FTL a Superkrizí před závěrečným skokem se mi docela líbí. Zkusím zavést ;)

31.8.2011 08:27:07

vlastní zkušenost
No sice se nám to zatím stalo jen jednou, napětí sice bylo (všichni zmateně uvažovali kdo může být cylon, když každý každému cpe executive ordery :P) ale chudák cylon neměl prakticky žádnou šanci a až na fuel jsme neměli na konci nic v červeném. Pokoušel jsem se vymyslet nějaký způsob s loyalty kartama, ale prostě když není možnost, že člověk po exekuci bude cylon, tak je to špatné (exekucí by si pak v zásadě vždy po půlce šlo zajistit human admirála). Zkusíme asi tu variantu co se tu popisuje, jeden skok navíc a krize je myslím dobrá náhrada.

31.10.2011 13:31:01

Vybíráme z Bazaru

Tskuyumi + expansions EN
Tskuyumi + expansions EN
Akt. cena: 3999 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas