Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Battlestar Galactica: The Board Game |
Počet hráčů: | 3 - 7 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, strategická, intriky |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 2013 |
Sdílej: |
Prvni dojmy
Tak mam za sebou par partii BSG s timto rozsirenim a musim rict, ze se povedlo. Globalne vzato je rozsireni moc pekne a zajimave a opet do hry prinasi mnoho moznosti, ktere muzou hraci do hry zakomponovat ci nikoli.Dotaz
Ahoj Vojto,
děkuji za popis rozšíření. Sem velkým nadšencem této deskovky. Vyjmenoval si tu hodně negativ, kvůli kterým si hru spíše nekoupit. Chtěl bych se proto zeptat, co považuješ na tomhle datadisku za důvod si ho koupit. Hru hrajeme v kolektivu cca 5 lidí a vím, že jsou tam třeba možnosti, které se v menším počtu nedají stíhat. Klidně odepiš až si hru víckrát zahrajete.
Díky za odpověď. Tr.
tropos
Ahoj,
ani mi neprijde, ze jsem byl skepticky ke hre. Asi takhle, pokud mas vsechno k BSG, tak si toto taky poridis. Pokud mas jen zaklad, tak asi nema cenu kupovat Daybreak jako prvni kousek.
Daybreak narozdil od Exodu hru nijak zvlast nemeni, jen pridava pekne/tematicke doplnky. Otazkou je, jestli jsi natolik velky fanda, ze to musis mit a nebo ti to za to nestoji. Vzdycky je super mit vice postav. Vsechno ostatni je jen prijemne zpestreni, kdy muzes hrat nektere varianty, nektere nikoli, ruzne kombinovat podle libosti, ale nepocitej s tim, ze to bude hlavni mechanismus hry.
Změny hry
Dovolím si nesouhlasit Daybreak mění/přidává dost:
1. Treachery karty
2. Miracle tokeny
3. Mutiny karty
4. Mutineer
5. Cylon leader
6. Assault Raptors
Já bych řekl, že to klidně může být první rozšíření, které si někdo k BSG pořídí. Já jsem to tak ostatně udělal. (Ale Exodus mám tedy taky.)
Edit - Munity-Mutiny už mi to v hlavě štěrká...
chilly
Pro me vsechno co jsi vyjmenoval je prijemny pridavek do hry, nikoli stezejni. Kdyz to ve hre bude, tak to bude fajn, ale kdyz to tam nebude, tak si toho nijak vyznamne nevsimnu.
Miracle Token - umoznuje pouzit ultimatni schopnost vicekrat nebo naopak vubec
Mutiny karty - velmi situacni a meni zpusob volby prezidenta, ktery mi vubec nesedel (prisel mi skoro az divny)
Treachery Karty - jsou i v Pegasu
Cylon Leader - je i v Pegasu
Mutineer - nahrada sympatizanta
Assault Raptor
Chybi tu jen mise a tam mi prijde klicova karta ktera hrace posune o vzdalenost 2, kdyz misi splni, jinak to nebylo nic zhaveho.
Naproti tomu Exodus vyzname zmenil soubojovy system a pridal titul pro piloty - CAG. Takze piloti uz nejsou konecne usmudlanci, ale plnohodnotni clenove tymu.
Pro me je Daybreak pekne zpestreni, nikoli nezbytne rozsireni. Spis mi prijde zajimava otazka, ci Daybreak nebo Pegasus. :-)
Vojta
Vidíš pro mě je zase stěžejní mutineer, který neuvěřitelně ovlivňuje hratelnost ve 4, 6 a 7 hráčích.
Nic proti Silonové flotile z Exodu, je to super varianta, ale fakticky jsme ji hráli jen jednou, zatím co Daybreak už hrajeme vlastně vždycky.
Jinak pozor na zaměňování Treachery karet a Silonových lídrů z Pegasa a Daybreaku. Vůbec se nejedná o to samé.
No a ta otázka na kterou se ptáš je podle mě velmi jednoduchá. Podle mého jsou jedinou využitelnou částí Pegasa plastové Basestary.
Nakonec už tu někdo na bazaru prodával Pegasus, kde byly vloženy papírové Basestary ze základu.
Ostatně zastav se zase někdy zahrát a můžeme to probrat u praktické ukázky.
chilly
Tak to by me zajimal nazor i ostatnich, protoze ja zase nehral nikdy bez flotily Exodu potom co vysel.
Ono jak pises, dost to zalezi asi na poctu hracu. Idealni pocet je 5 - 6. Ty 4 jsou taci divni trochu a to ten Mutineer muze asi vyrazne menit narozdil od sympose.
Proc vlastne nehrajete se Cylonskou flotilou?
Vojtěch
Protože jsme v poslední době překvapivě hráli vždy v šesti, sedmi a to není bez Daybreaku ono, resp. v sedmi to vůbec nejde (pokud nemáš Pegasa).
No a těch změn a nových věcí je hrozná spousta, takže když ještě přidáš flotilu je to až drasticky složitější oproti základu.
Ale myslím, že příště to zase zkusíme takhle. Jak jsem říkal mě se Silonní flotila líbí hodně, ale ostatní varianty z Exodu mě zase tak nelákají.
chilly
Slozitejsi? A za jakou stranu kopes, Cylone? :-P
troška do mlýna
Vojto, myslím, že chilly měl na mysli pravidlově složitější. Přesto bych se příslovce "drasticky" vystříhal. Ta pravidla pro cylonskou flotilu jsou podle mě relativně intuitivní a hlavně opravdu to hru vylepšuje, opravdu to dodává pocit toho neúnavného pronásledování.
Co se týče Daybreaku, tak ještě než jsem si ho koupil, tak jsem si říkal, že je to snad ještě chudší než Pegasus. Ale jestli to tak opravdu je, nebo je mutineer prostě absolutní pecka, jsem ještě neměl možnost zjistit.
Nicméně přínosy Daybreaku se podle mě dají shrnout do dvou bodů:
Mutineer (mutiny cards, treachery cards,...),
Demetrius.
Ostatní jsou podle mě jen kosmetické úpravy. Ale jak říkám, ještě jsem Daybreak neměl tu možnost zkusit :(
A hlavně každému sedí něco jiného, mně se třba hodně líbí Nová Caprica (Pegasus), i když jsem s tím názorem v menšině.
Co vůbec ten Demetrius? Nebo lítáte všichni na Kobol?
Wolfsen&Vojta
Opravdu jsem měl na mysli složitější co do pravidel. A to slovo drasticky jsem požil k popisu rozdílu mezi čistým základem a základem + Daybreak + Silonová flotila, kde to podle mě sedí.
Mezi ty nekosmetické změny z Daybreak bych určitě zařadil Silonové vůdce a jejich agendy.
Zatím jsem zažil jednu takovou hru a i bez flotily to bylo docela řežba.
Přiznám se, že jsem ještě nezkoušel jiný cíl než Kobol, ani země ani nebula mě moc neláká.
Motive cards
Já bych ještě jako velmi příjemné (ač opět ne stěžejní) vylepšení hry jmenoval karty pohnutek (nebo jak to přeložit).
Původní agendy se jednak velmi rychle ohrály, takže člověk brzy poznal, oč cylon leaderovi jde a hlavně to výrazně vychylovalo jazýček vah jedním či druhým směrem, podle toho, co padlo za vítěznou alianci.
Motive karty oba problémy řeší velmi elegantně a pro mě osobně až teď činí hru sudého počtu hráčů rovnocennou té klasické.
Jinak souhlasím se, zdá se, převládajícím názorem. Pro občasného hráče to není žádné terno. Pro zapáleného fanouška není důvod váhat.
chilly a ostatni
Co by me zajimalo, co je tak dobreho na mutiny kartach? Ja jsem jim nijak zvlast neprisel na chut. Karty maji vyhody i nevyhody a jsou situacni. Nicmene takovou kartu ziskat mi prislo dost zvlastni. Co se vam na tom libi, nelibi apod? :-)
Mutiny karty
+ atmosférické
+ další taktické (ač dost situační) možnosti
- mechanika za tím (sesazování prezidenta a chození do vězení)
Celkem usilovně přemýšlím, jestli mě nenapadne nějaké homerule, jak mutiny používat bez toho chození do vězení, ale tak aby byly pro držitele i nadále spíš nevýhodou.
Moc her jsme s nimi zatím nedali, ale většinou jsme je proseděli ve vězení a dokonce mě to přinutilo hledat pravidlo pro situaci, kdy jsou všichni hráči v lochu :)
Na druhou stranu texty na kartách se mi líbí velmi a rád bych je měl jako stabilní součást hry.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
ZEN GARDEN // NOVÁ & ZABALENÁ
Akt. cena: 550 Kč
Končí za: 1 den