Herní kategorie: karetní hra, válečná
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Reiner Knizia
Rok vydání: 2000

Jednoduchá bojová hra pro dva hráče

Autor: aneken | 2.2.2009 | 6

Po delší době jsme se dostali k reprintu Battle Line, tak jsem rovnou sebral jeden kousek pro sebe :). Jedná se o svižnou karetní hru pro dva, ve které hráči bojují o jednotlivé sektory (vlajky) tím, že k nim přikládají formace vytvořené z karet, které mají na ruce.

Komponenty:
V zásadě jen karty + 9 figurek reprezentujících vlajky. Karty vypadají kvalitně, ilustrace jsou však spartánské, jak je u GMT zvykem. Dosti podobné těm v Command and Colours. Je zde celkem 60 základních a 10 taktických karet. Krabička není příliš pevná, což v nestřežené chvíli prověřil kamarádův malamut, když jsme hráli na zemi na koberci. Bez sebemenší snahy ji prošlápl :)

Gameplay:
Hráči se střídají na tahu a pokaždé přiloží k jedné vlajce jednu z karet v ruce. Cílem je vytvořit formaci, což jsou jakékoliv tři karty. Ne všechny jsou však stejně hodnotné. Nejsilnější je postupka v barvě (barev je ve hře celkem šest), a to ještě co nejvyšší - ideálně 10,9,8. Nasleduje trojička - např. 888, barva, nečistá postupka a pak jakékoliv tři karty, u nichž se jako síla používá součet. Aby to byla větší zábava, jsou ve hře i tzv. taktické karty. Některé působí jako žolíky, jiné můžou zrušit formaci tak, že se počítá prostý součet (zvláště nepříjemné, pokud to udělá někdo v místě, kde máte silnou čistou postupku:)), přetáhnout zrádce ze soupeřova tábora či přemístit jednotku na vlastní straně.
Hráči se tak snaží ovládnout jednotlivé vlajky, přičemž se jim to podaří až v okamžiku, kdy soupeř nemůže naproti formaci postavit formaci silnější. To je patrné až po vyložení určitých ostatních karet na stůl (ležící fialová 6 a 9 efektivně brání tomu, aby z 8 byla čistá postupka - taktické karty se v této chvíli neberou do úvahy) Vyhrává ten, kdo jako první ovládne tři vlajky vedle sebe, případně ovládne nadpoloviční většinu vlajek ve hře, tedy pět.
Pravidla hry jsou tak jednoduchá, přesto je ve hře dosti možností, jak hrát a je třeba neustále kontrolovat, které karty už leží a které kombinace z karet na ruce ještě lze/nelze vytvořit. Pěkný je také systém, že lze zahrát pouze o jednu taktickou kartu více než soupeř, takže jejich nehráním můžete blokovat karty, které už nabral na ruku.

Celkový dojem:
Battle Line je svižná hra, kterou většinou zvládnete do 20 minut. Dává dostatek taktických možností, aby se lepší hráč prosadil, přesto však čas od času visí vyloženě na náhodě, jestli vám karta do silné formace přijde či ne. Mám za sebou 20 partií a hra se ujala i mezi kamarády nehráči, kterým se líbí a kteří ji opakovaně chtěli hrát. Hra je dostatečně interaktivní, protože je třeba neustále reagovat na vyvstalé situace na bojišti. Celkově bych ji hodnotil na 8/10, karetních her pro dva není nikdy dost a těch kvalitních ještě méně.