Herní svět: Divoký západ
Autoři: Emiliano Sciarra
Rok vydání: 2010

Divoký západ

Autor: bodaw | 22.3.2011 | 1

Tato recenze se týká hry s rozšířením Divoký západ, Město duchů a Fistfull. Takže asi pro všechny nadšence hry Bang, kteří se těší, kdy vyjde další rozšíření, aby si jej mohli pořídit.

Rozšíření přidává do hry 8 Nových charakterů a 10 karet Divoký západ (dále jen DZ), Prve se vyjádřím ke kartám Divoký Západ. Všichni asi znáte karty High Moon (dále jen HM) a Fistfull of cards (Dále jen FoC). Tyto karty jsou podobné, ale s jednou výjimkou. Neotáčí se každé kolo, ale pouze když některý z hráčů zahraje Dostavník, nebo Wells Fargo (líznutí z hromádky 2 a 3 karet). Ve chvíli kdy je tato karta zahrána, otočí se karta DZ. Efekt této karty platí, dokud není překryta další kartou. Podobně jako u Karet HM a FoC je zde finální karta, která mění cíle všech postav na renegáty (odpadlíky). Navíc musíte dávat pozor, jelikož je tu i taková karta, díky které se zamíchají všechny aktivní role (mimo šerifa) a znova se náhodně rozdají, takže ve chvíli kdy jste bandita a sundáte šerifovi 3 životy, tak se najednou můžete stát pomocníkem a v této chvíli máte co dělat abyste ho udrželi na živu.

Jako další bod bych zmínil Charaktery. Je zde 8 nových postav. Dle mého názoru mají až přehnaně dobré vlastnosti, takže ten kdo dostane na výběr mezi základním a DZ charakterem tak je jasná volba, kterého si vybere. O tom svědčí i to, že tu je postava, která si náhodně vybere 2 karty ze základního balíčku a používá obě jejich vlastnosti. Tímto nechci říct, že jsou postavy špatné, ale naopak jsou velmi dobré a v porovnání s jinými jsou na daleko vyšší úrovni (nevyvážené), Dokonce 2 postavy připomínají slavnou dvojku Terence Hilla a Buda Spencera a to jak jménem, tak i obrázky. No posuďte sami Teren Kill a Big Spencer :-D

Celkový názor: Karty DZ rozšiřují hru zajímavým směrem, a hru určitě vylepšují i zamotávají (změna rolí apod.) Všechny fandy určitě nadchne, tedy pokud jsou jako já a budou hrávat s variantou všech rozšíření. Charaktery jak už jsem zmínil, jsou trošku na lepší úrovni, takže tady bych připsal autorům malé zklamání (měli dát spoustu postav se 3mi životy, na vyvážení).

Doporučení: Hru hrajeme způsobem HM a FoC mají každý svou hromádku karet (na začátku šerifova kola se otáčí obě karty, efekty působí oba dva) a k tomu další balíček DZ.