Azul: Vitráže Sintry

xxxxxxxxoo hodnoceno 105x (Seznam vlastníků)

Azul: Vitráže Sintry - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Michael Kiesling
Rok vydání: 2018
Dostupnost: 8 obchodů (cca 679–1149 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Mistře skláři, vítej v našem paláci. Předveď nám svou nejlepší práci a pusť se do díla. Ať jsou naše okna tím nejlepším uměleckým dílem, které jsi doposud stvořil.

Ve hře Azul: Vitráže Sintry se hráči stávají mistry sklenáři, kteří mají za úkol dokončit okna královského paláce. Hlavním cílem je nasbírat co nejvíce vítězných bodů tím, že hráči co nejlépe doplňují barevné skleněné tabulky do oken dle předem stanovených vzorů.


Příprava hry:

Doprostřed stolu se umístí výlohy - malé desky, na které se později pokládají skleněné tabulky, které slouží jako základní stavební materiál pro sklenářskou práci. Každá plně připravená výloha má na sobě čtyři skleněné destičky. Každý hráč si vezme desku paláce, kterou si umístí před sebe a k ní 8 pásků se vzory, které si v náhodném pořadí přiloží k desce paláce. Tím vzniká jeho základní hrací pole, do kterého bude doplňovat skleněné tabulky. Poté umístí figurku svého skláře nad pásek, který je nejvíce vlevo. Nakonec se na počítadlo bodů umístí 5 náhodně vybraných skleněných tabulek, které v daných kolech dávají bonusové body. Hráči tedy mohou dopředu plánovat zisk takových bonusových bodů.


Průběh hry:

Hra trvá šest kol. Každý hráč má v každém kole na výběr ze dvou akcí:

  1. Rozšířit vzor: Hráč si vybere nové tabulky a umístí je na svůj vybraný pásek vzoru. Vybrat si může pásek, nad kterým stojí jeho sklenář. Pokud si vybere pásek, který je položen více vpravo, přemisťuje s položením tabulek i svého sklenáře. Umístit tabulky na pasky vlevo od sklenáře není možné. Vybrat si lze tabulky:

    • z výlohy: Hráč si vybere jednu barvu skleněných tabulek z jedné výlohy a nepoužitý zbytek posouvá doprostřed stolu.
    • ze středu stolu: Hráč si vybere jednu barvu ze středu stolu. Hráč, který vybírá v daném kolem ze středu stolu jako první, ztrácí jeden vítězný bod.

    Vybrané skleněné tabulky, které hráč nemůže ve svém tahu umístit na svůj pásek vzoru, padají na zem a rozbíjí se. Hráč tím ztrácí vítězné body (čím více rozbitých tabulek, tím větší ztráta).

    Po umístění skleněných tabulek hráč prověří, zda dokončil pásek vzoru - tj. zakryl všechna volná pole na něm. Pokud ano, vybere si jednu z tabulek a označí si dokončení prvního vzoru na desce paláce (zisk bodů na konci hry - ornament). Poté pásek vzoru obrací na druhou stranu nebo v případě splnění již obrácené strany jej vyřazuje ze hry. Okamžitě po dokončení vzoru si hráč započítává vítězné body.

  2. Přesunout figurku sklenáře: Figurka se přesune nad pásek nejvíce vlevo, aby mohl hráč znovu umísťovat tabulky na pásky, které si předchozími posuny zavřel.

 

Konec hry:

Po odehrání 6. kola je hra u konce. K vítězným bodům, které hráči nasbírali v průběhu probíhajících kol, si hráči přičtou body za ornamenty (dokončené pásky vzoru), které se jim podařilo vytvořit. Čím více bodů v jednom ornamentu, tím větší bodový zisk. Dále získávají body za všechny položené skleněné tabulky na páscích vzorů. Body se naopak ztrácejí za rozbité skleněné tabulky.


Ve hře je možné hrát s druhou stranou desky paláce, která upravuje závěrečný zisk vítězných bodů. V tomto způsobu bodování jsou navíc zohledněny barvy dokončených vzorů.

Autor: martinsun

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Kompromat
Kompromat
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas