Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Arkham Horror |
Počet hráčů: | 1 - 8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2006 |
Sdílej: |
Dansemacabre
dotazy k Dunwich expanzi
Pořídili jsme si dunwich a hned přišla i spousta otázek...
Dansemacabre
doplněk
6) Jiný svět Lost Carosa z Dunwich desky má žlutou a fialovou barvu - je ta fialová chyba tisku, nebo mi i po pátém přečtení pravidel něco uniklo? :)
Dansemacabre
castecna odpoved
Precetl jsem si jakesi erraty na strankach Fantasy Flight Games, ve kterych byly dva me dotazy zodpovezeny:
4) letavec na obloze uz se pocita do limitu priser
6) fialova u Lost Carosy je tiskova chyba - ma tam byt modra
pár odpovědí
1) Bohužel je to tak. Také jsem se nad tím pozastavil, ale nikde jsem nenašel žádné změny v limitech. Z tohoto pohledu se mi zdá daleko vyváženější varianta pravidel StormKnight (viz soubor House Rules ke stažení u základní sady Arkham Horror).
2) Podle pravidel by z každé brány měl vylézt stejný počet nestvůr. Samozřejmě zaokrouhleno, ne abyste žetony nestvůr půlili ;-) Např. Má vylézt 6 nestvůr (hraje vás 6), jsou otevřeny 4 brány => ze dvou bran vylezou 2 nestvůry a ze zbývajících 2 bran po jedné nestvůře. Hráči si sami určí ze kterých bran vylezou které nestvůry, ale musí respektovat výše uvedené rozdělení.
3) Zatím ne, i když jsme už měli 2 horror žetony ve hře a Dunwichská hrůza si na nás už brousila drápky :-)
4) již jsi si odpověděl
5) Mělo by to tak být. Bohužel nám se zase stává vcucnutá nestvůr minimálně, nějak se nám vždy otevírají brány světů, ze kterých nám v Arkhamu žádné nestvůry nepobíhají (a naopak). Máme asi nějak moc mazané Prastaré :-)
6) Njn, zase jsem se přesvědčil, že je lepší si počkat na reprint hry, kdy už by takové chybky měli mít vyladěné...
Dansemacabre
podivné...
ad 1) StormKnight se chystáme vzkoušet, tak uvidím... Neumím si představit hrát to ještě s Kingsportem - to už by sealování nemělo vůbec žádný smysl a lepší by bylo nechávat všechny stopy na závěrečný souboj...
ad 2) a co třeba následující situace?
- v Dunwichi (s jednou otevřenou branou) se má objevit monster surge, v Arkhamu jsou brány čtyři a plný limit nestvůr. Jelikož se má objevit ve všech branách stejně, může to namenat i to, že se v Dunwichi objeví jedna a ty zbylé čtyři jdou na periferie? Protože to by se pak dalo krásně předejít vzrůstu hrůzy jednoduchým umístěním všech potvor do Dunw.
ad 5) hmmm, tak to my zas máme děsné štěstí - nestvůry se z brány skoro nehýbou a spořádaně čekají, až jí někdo zavře a všechny je to vtáhne
Obecně se mi zdá, že se s rozšířením hra spíš zjednodušila, než ztížila - je víc vybavení, nové karty setkání jsou většinou pozitivní a s nárůstem počtu lokací se objevuje méně příšer. Ale zatím jsme to hráli jen 4x, tak jsme třeba měli smůlu na špatnou konstelaci náhody.
Monster surge (2. z otázek)
Fakt to nelze. Viz pravidla základní hry strana 9, první odstavec (+ následující příklad) v pravém sloupci.
Další dotazy..
Dobré poledne přeji, měl bych taktéž jeden dotaz.. Dunwich se nám zatím docela líbí, jen jsem nikde nenašel vysvětleno, jak je to vlastně se samotnou potvorou DH. Jak je to s ní a vortexem? Jelikož je to normální mrcha se symbolem ( , může se dostat do Vortexu? Jde mi o to, jestli se poté vyresetuje dh track, což by bylo hodně podivné..
Díky moc za jakoukoliv pomoc..
Oprava..
..až teď na záchodě jsem si uvědomil, že je to zelená potvora a má speciální pohyb.. Takže jsem se ani nemusel ptát :)
:)
Tam člověka napadají velké myšlenky:)
dotazy_pohyb
Včera jsme poprvé hráli Dunwich a hned jsme narazili na některé nejasnosti, takže bych chtěl požádat, jestli byste neporadili.
1. V případě, že se vznese létavec na oblohu z Dunwiche, jde na společné nebe. Znamená to, že při jeho pohybu z nebe, může doletět jak do Arkhamu, tak do Dunwiche? V případě, že vzlétne z Dunwiche a v Arkhamu je plný limit, jde do outskirtu, nebo prostě nevzlétne?
2. Např. takový Hound of Tindalos se má normálně pohybovat směrem k nejbližšímu vyšetřovateli v lokaci v Arkhamu. Je-li v Dunwichi, může se přesunout pouze do Arkhamu, nebo i do Dunwiche, nebo pouze do Dunwiche a nikoliv do Arkhamu? Jinými slovy řečeno, znamená Arkham na věcech ze základu i jiné město z rozšíření a může taková potvora jezdit vlakem?
Diky
to prebio
1. Vznese se do společného nebe a v tu chvíli se začne počítat do limitu potvor v Arkhamu. Když tímto limit přesáhne, letí do outskirts. Ze Sky se pak potvory mohou snášet na investigátory jak v Arkhamu, tak v Dunwichi.
2. Pojem Arkham na kartách se vztahuje i na přilehlá městečka, pokud je s nimi hráno. Takže Hound of Tindalos v Dunwichi bude pronásledovat investigátory v Dunwichi. Co se týče toho, jestli potvora může jezdit vlakem, tak to netuším, ale osobně bych mu to dovolil z tématických důvodů. Hound of Tindalos se totiž nepřesouvají stejně, jako normální bytosti, ale dokáží se zhmotnit z libovolného rohu (protože okupují trochu jinou časoprostorovou rovinu). A díky tomu by mohli vyčenichat i investigátora, který je v našem lidském vnímání dost daleko.
to Kadaver
Díky, takže jsme to hráli dobře. Ptal jsem se, protože nám ve hře podezřele ubývalo potvor v Dunwichi právě proto, že se všechny přesouvaly do outskirtu (teda, ne že bychom díky tomu vyhráli...), ale to byla asi náhoda.
ad 5)
Co se bodu 5 tyce, tak mi tam prijde jedna vec divna. Podle pravidel do kterych jsem tedka koukal jsou vtazeny pouze nestvury ktere maji stejny symbol jako prave zavrena brana, nikoliv nestvury ktere jsou na brane (ve stejne lokaci jako je otevrena brana) pokud nemaji stejny symbol.
to DD
To je úprava homerules. Myslím, že ji navrhoval sám autor. A pokud se nepletu, dají se upravená pravidla stáhnout u na stránkách FFG.
sappho
Dik za info. Danse nejak neuvedl ze hraji podle house rules.
dotaz na Abhotha
Tak mam za sebou po tomhle vikendu 2 hry s DH.
Co se tyka samotneho Dunwiche, tak se nam ani jednou neprobudil a na Dunwich horror tracku nam pribyl pouze jediny token! A to jeste nevim jestli spravne. Hrali jsme totiz s Abhothem a do vortexu nam vlezlo jeho dite. Nejsme si jisty jestli je to mozne nebo ne, ale v pravidlech jsem zadnou vyjimku nenasel.
Nevite nekdo jak to je?
Jinak prvni dojmy z Dunwiche jsou nasledujici:
Klady - atmosfera, predmety, zraneni, novi prastari a vysetrovatele. Obzvlast se mi libi novi prastari, protoze uz to nejsou jenom obludy, ktere maji jenom -X pri zaverecnem souboji a nejaky ten skill check s rostouci obtiznosti, ale novi prastari aktivne ovlivnuji hru v jejim prubehu. Proste super.
Zapor - cela zalezitost okolo Dunwichskeho hororu. Track se spis neplni nez plni a Dunwich se snad muze probudit jenom zazrakem, kdyz prijde vhodna kombinace Mythos karet, jinak si to nedovedu predstavit.
re
ad Abhoth: Tady podle mě není co řešit, pokud Child of Abhoth vlezlo do vortexu, normálně se přidá token Dunwichské hrůze a Child se vrátí na kartu Abhotha, stejně jako kdyby bylo odejito ze hry jiným způsobem.
Obecně je sice dost nepravděpodobné, že se Dunwichská hrůza probudí, ale když se tak stane, je téměř nemožné ji zabít a doom tokeny přibývají. Celé je to o tom, že to chce vyšetřovatele, který "jistí" Dunwich a zabíjí tam potvory, aby nelezly do vortexů. A pokud hrajete v menším počtu, tak ten jeden vyšetřovatel, který nemůže pobíhat po Arkhamu samotném citelně chybí. Tenhle princip používá ještě s větší intenzitou Kingsport, kde se rifty otvírají ještě daleko rychleji a často je třeba je řešit...
Eyron
Mas pravdu v podstate to jasne je. Ja bych to take asi neresil, kdyby se nam nenastala nasledujici situace. Za celou hru nam nepribil ani jeden token na Dunwich horror track a pak jsme meli vsechny deti Abhotha na planu a jedno se melo pohnout do vortexu, coz nam paradoxne spis pomohlo, protoze Abhothovy deti pro nas byly vetsi hrozbou nez Dunwich. Jinak nam behem 1. hry s Dunwichem topily prave deti, tedy spis prastary nez Dunwich samotny. Proto me to trochu zarazilo.
Jinak se mi rozsireni libi, ale spis pro predmety, vysetrovatele, prastare nez pro Dunwich samotny.
Pár nejasností (nejen) u Dunwiche...
Jen pro upřesnění:
a) Pokud detektiv získá na policejní stanici hodnost zástupce šerifa a tedy také policejní vůz, může v rámci kroku pohybu jezdit s tímto vozem i po Dunwichi (resp. jiném rozšíření herního plánu) - tedy že obchází cestování vlakem do rozšiřujících herních plánů?
b) Jedna "detektivkyně" z Dunwiche (tuším, že povoláním bavička - entertainer) má schopnost: Jednou za hru odeber z doom tracku prastarého 1 žeton zkázy.
Může tuto schopnost použít i v závěrečné bitvě s prastarým nebo jen do jeho probuzení?
c) Co se týče kouzla "Summon nějaký divný slovo" (z Dunwiche) , které povolá jakousi létající bytost. Ta pak umožní zisk dalšího bodu pohybu + možnost zakončit pohyb či začít pohyb v lokaci s nestvůrou bez nutnosti házení si na útok/vyhnutí se.
Lze se s pomocí tohoto kouzla pohybovat i SKRZ oblasti, ve kterých jsou potvory nebo ne? Logicky by to odpovídalo, ale zase by to docela zjednodušovalo pohybování.
d) Pokud se táhne mythos karta typu Rumour, tak mi tam úplně není jasné její časování. Obvykle se tam píše, "it is activated in/since the turn after it entered play."
Znamená to ještě ten samý tah, kdy se táhla, nebo až ten bezprostředně další,
aby postavy měly vůbec šanci na ni reagovat?
Díky za vysvětlení.
Uptown Streets
Zdravím,
mám dotaz ke kartě mýtu. Na některých se píše objevení žetonu stop například v: "Uptown Streets". Znamená to, že se objeví 3 žetony stop? V každé lokaci této čtvrtě jeden?
upton streets
Podle mě (a hrajeme to tak) se ten žeton prostě pokládá na ulici.
laredo
Tak nevím, jestli ty odpovědi ještě potřebuješ, po dvou letech :o) Kdyžtak dej vědět a zkusím se na to podívat (některý dotazy nejsou úplně konkrétní, takže tam bych musel trochu zapátrat).
jinak a) je Ano a d) pokud je tam napsáno tohle, tak bezprostředně další.
Uptown Streets
Tygr: To by tam bylo napsaný Uptown Street. To by vlastně byla ulice, ale když tam je Streets? je tam jenom jedna nestabilní lokace a to jsou lesy. Takže je nám divný, že by se žeton objevil i v nemocnici a krámku s kouzly.
laredo
a) ano
b) ano
c) my pro to máme house rule. protože nám přišlo divný, že lítacímu monstru někdo bude v letu zabraňovat pohyb. takže hrajeme tak, že dostaneš +1 movement a evaduješ monstra u kterých začínáš pohyb a přes který se pohybuješ, ale né ty kde končíš. ale to je jen naše pravidlo :D
d) další kolo
Uptown
Taky jsme vždycky žeton dávali na ulici. Musíš to brát tak, že Uptown není ulice, ale víceméně čtvrť. Takže Uptown Streets je to jedno políčko. Nebo aspoň tak to beru :D
Uptownn
Přesně jak píše Rinter. Upton je čtvrť, Upton streets = všechny ulice ve čtvrti Upton (reprezentované pro účely hry jedním políčkem).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Nerozbalený Karak 2
Akt. cena: 1390 Kč
Končí za: 9 dnů