Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Horror

Autor: Obolus | 30.5.2012 | 5

Nacházím se v temné ulici Downside, ve městě je ticho, že by se dalo krájet, slyším tlukot svého srdce přerušovaný jen občasným sípáním a vzdáleným skřehotáním  příšer z doků, které právě teď požírají zbytky nešťastníků, kteří nestačili včas uprchnout. Strach ve městě už dávno překročil kritickou mez, všichni tuší, že se má už brzy objevit "on" a já nemám daleko k tomu, abych se stal nepříčetným...

 

Stojím před jednou z mnoha voleb, které jsem ve hře už absolvoval a ještě absolvovat budu. Nořím nos do pravidel: "Ano tato příšera je létající, protože má modrý okraj. Stojím před další volbou, jestli se mám odplížit. To by obnášelo hod kostkami, třemi za hodnotu plížení, kterou jsem si nastavil ve fázi údržby, asi bych přidal ještě jednu stopu a aktivoval svůj obyčejný předmět s +1 k únikovým testům, z minulého tahu jsem prokletý, takže k úspěchu můžu házet pouze šestky, naštěstí je také špatné počasí, protože jsem si ho ve fázi mýtu vylosoval, a to dává +1 k plížení. Beru do ruky kostky... Ani jedna šestka! Musím bojovat. Nejdřív házím na příčetnost, každá nestvůra jí má jinak, kolik že jsem si to nastavil do vůle? Hmm jenom dva, mohu použít kouzlo, pomocníka, obyčejný předmět nebo vzácný předmět? Nořím nos do pravidel... Aaaa, je to jednoduchá matematika, prostě jen sečtu pět čísel a tři odečtu, to z horního rohu kartičky nestvůry, ale jen z rubu a ne lícu a jen z pravého rohu? Nebo levého? Nořím nos do pravidel... je to jednoduchá matematika... Ano jasně, házím tedy pouze jednou kostkou... Pětka! Škoda, nebýt prokletý, uspěl bych v testu příčetnosti, takhle ztrácím 2 body. A teď nastává fáze boje, sakra, příšera má fyzickou imunitu, nemohu tedy použít obouruční zbraň Thompson, ani jednoruční sekeru v kombinaci s jednoruční magickou dýkou. Vlastně magickou dýku použít mohu, ne, nemohu, příšera má i magickou imunitu, navíc má persistenci a protiútok 1. Ale magickou imunitu mohu zrušit kouzlem. To ale stojí jeden bod příčetnosti... a ještě si na úspěšnost kouzla musím hodit. Dobrá tedy, házím na úspěšnost kouzla, pak vybírám předměty, sečtu pět čísel a tři odečtu, musím hodit tolik šestek kolik má příšera houževnatost. Házím devíti kostkami... TŘI ŠESTKY! 

A já těsně umírám, zapomněl jsem, že prastarý přidává zrovna téhle příšeře další 2 body houževnatosti. Ubírá mi tolik života, kolik je napsáno v pravém dolním rohu příšery (z líce nebo rubu karty?) Ztrácím tedy poslední body vitality a měl bych se podle pravidel přesunout do Nemocnice Panny Marie a tam absolvovat léčení. Já se místo toho ale přesunuji rovnou do Bohnic, zcela proti pravidlům jsem totiž místo vitality ztratil poslední body příčetnosti a konečně pochopil, proč má hra v názvu horror.

 

Dobře, odteď bude následovat úplně klasická a nudná recenze:

Hra má překomplikovaná pravidla, ta sama o sobě bohužel neslouží ke zlepšení hry samotné. Ve velké vetšině případů jen hru zdržují a obravdu neskutečně komplikují. A to říkám jako hráč, který pravidelně chodil do klubů deskových her a nikdy neměl s pravidly her nějaký větší problém.

V Arkhamu jsou karty obyčejných předmětů, vzácných předmětů, dovedností, pomocníků... Vše ještě ovlivňuje fáze mýtu, nastavení vlastností detektivů, které si částečně můžete sami měnit. Některé příšery, které se ve hře objevují, ovlivňuje volba prastarého. Každá příšera může, ale nemusí mít několik imunit, k tomu pár dalších vlastností. Celkem je vlastností a čísel kolem příšer víc než ve Warcraftu. Rozdíl je jen v tom, že zatímco ve Warcraftu vám boj spočítá počítač, tady si ho musíté spočítat sami a pak ještě proházet kostkami (pakliže se k boji vůbec dostanete přes fázi hodu na příčetnost, taky můžete házet na plížení, únik, úspěch kouzel....)

Je to opravdu škoda, protože jinak je základ hry opravdu dobrý. Idea kooperace hráčů, kdy hrajete proti hře a ne proti sobě, je více než zajímavá. Rovněž příběh na pozadí a to, co hráči během hry mohou "zažít" na různých lokacích je fajn.

Ale co z toho, když většinu času hru "nehrajete", protože jen počítáte, házíte...

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Názor
Škoda, že tu recenzi píšeš po jednom zahrání, to se pak nemůžeš divit, že ti to připomíná chaos. Právě že kouzlo této hry je v tom, že je komplexní, nikoliv komplikovaná, a spousta věcí člověk zjistí až po více zahrání a tak stále přetrvává ten pocit tajemna a hra se hnedka neohraje a dokáže i po 50 hře něčím překvapit. A tos úplně vynechal atmosféru hry.

30.5.2012 19:17:06

Muj nazor
Arkham je pomerne velke sousto a lidi, kterym dela problem precist si vic nez 5 stranek pravidel narazi. Je to komplexni hra, kde je vicemene vyreseno vse. Jdu nekam = setkavam se, mijim priseru = musim se ji vyhnout nebo bojovat. Proste hra se snazi co nejverneji simulovat realitu.
Pro me osobne je to hra, kde jen nesklizim slamu a zaroven to neni RPG na 100 stranek. Je to takovy mezistupen, ktery jsem postradal v te zaplave her na hrdiny atp. Ver, ze AH ma oproti jinym deskovkam jeste jednoducha pravidla. :-)

30.5.2012 19:52:27

reakce
Pokud to byla tvá první Arkhamovská partie, je jasné, že ses musel v tom ztrácet, ale potom je trochu ukvapené psát recenzi... snad první dojmy možná.
Arkham jako celek má pravidla poměrněprimitivní, ale má spoustu dílčích mechanik, které jsou ovšem veskrze všechny stejného principu a není těžké se je "nabiflovat".
Je sice pravda, že je AH trochu přeceňovanou hrou, ale s dobrou partou lidí je to velmi dobrá zábava.

A pokud bys AH dal ještě šanci a namemorizoval sis herní principy, uvidíš, že získáš nad hrou nadhled a objevíš to tajemno, které dýchá z každého koutu...

30.5.2012 20:07:02

Můj názor
Naopak si myslím, že AH je celkem jednoduchý a pokud jeden hráč dává pozor na karty prostředí, tak v průběhu hry nejde o nijak složitou matematiku :) Akorát ve více než čtyřech hráčích už to asi není moc přehledné (podle mě je to nej ve třech) a první hry prostě byly trochu naslepo, kdy jsme (přestože pravidla jsme měli nastudovaná) nevěděli co dělat, tak jsme jen zkoušeli, co se kde děje.

Ale ta atmosféra, kdy se s váma hra celou dobu veze a poslední kolo před probuzením prastarého se podaří zapečetit poslední bránu), je prostě super.

30.5.2012 21:09:48

Recenze?
Podle mě je to recenze jednoho tahu a ne recenze hry. Chápu, že takový průběh, který je v recenzi popsaný musí zákonitě hráče otrávit. To snad ale neznamená, že po jednom nevydařeném tahu je špatná celá hra. Připadá mi trochu předčasné odsoudit hru jenom proto, že mi nevyjde jeden hod kostkami.

30.5.2012 22:07:59

???
Já osobně Arkham příliš nemusím, ale psát recenzi po jednom zahrání se mi zdá poněkud nevyzrálé. Říkáš, že jsi pravidelně chodil do klubů deskových her. Zajímalo by mne s kolika a jakými deskovými hrami máš zkušenosti. Nezlob se na mne, ale to co jsi napsal já osobně nepovažuji za recenzi. Nicméně jako názor to tady určitě své místo má.

31.5.2012 00:30:21

I toto je recenze.
Prvni dojem je u hry docela dulezity, a muj prvni dojem byl podobny: Nez s nekym soupat tri a vic hodin zetonkama bez opravdoveho soupere, tak to si s tema lidma radeji zahraju nejake RPG (trebaze ma rozhodne slozitejsi pravidla nez AH), kde v duchu vidim vic nez cisla, odhady a optimalizaci. A staci tuzka, papir a kostky.

S vice hrami se nazor muze zmenit... ale prvni dojem do znacne miry urcuje jak caste ty hry budou. A recenze, jak znamo, je zanr subjektivni.

31.5.2012 10:05:05

Jedno zahrani?
Nevim z ceho usuzujete, ze Obolus hral Arkham jen jednou. Nicmene i kdyby ano, nebrani mu to v napsani recenze. Kdyz me ta hra odpudi hned pri prvnim hrani, tak prece neni nutne ji hrat jeste nekolikrat, aby moje recenze byla objetivni.

Ja jsem za tuhle recenzi vdecny. Kdyby tady byla o par let driv, tak mi ted Arkham nemusi prakticky neotevreny lezet ve skrini. Netvrdim ze je to spatna hra, jen asi neni vhodna pro me.

31.5.2012 10:43:54

Obolus
Za sebe můžu říct, že jsem z několika her měl podobný frustrující pocit viz např. War of the ring. Po nějaké době jsem se ke hře vrátil a úplně otočil, takže od té doby jsem s podobnými rychlými soudy trochu opatrnější.

Co se týká pravidel, tak AH považuji z tohoto hlediska spíše za snadnější hru a že se občas musím podívat do pravidel, tak to považuji za úplně běžné. A v podstatě si dovolím říct, že u AT her se bez pravidel v podstatě neobejdu. Rovněž kritika toho, že si musím dohledat co znamená modrý okraj mi přijde docela dětinská. To je otázka pár her, než si zvyknu na symboly a pár klíčových pojmů, které se ve hře neustále opakují.

A poslední připomínku mám k tomu, co si vlastně představuješ pod pojmem hraní? Ona totiž většina her je o tom, že něco propočítáváš a zvažuješ nějaké možnosti a pak si vybíráš tu která se ti zdá výhodnější. U AT her samozřejmě dost často jako výsledek nějakého tvého rozhodnutí ověřuješ hodem hodem kostkou. O tom hraní přece je.

Jinak já jsem se AH nahrál už docela dost. U téhle hry nikdy přesně nevíš, jak se hra bude vyvíjet. V některých hrách jsem si užil napětí až do poslední chvíle, ale bohužel jsem zažil i hry kdy nás hra dost nemilosrdně zválcovala a zůstal takový pocit, že ať by jsme dělali cokoliv, tak by to na výsledek nemělo vliv. Jinými slovy mě připadá, že jednotlivé hry AH mají dost odlišnou úroveň. To mě moc nesedí, ale někomu naopak ano.

31.5.2012 17:48:25

Obolus
Tak nějak nevím příteli, jakou sortu her jsi zvyklý hrát. Budu-li na věc obtížnosti pravidel AH pohlížet z vlastního hlediska, jakožto někoho, kdo preferuje FFG výrobky, tak musím naopak lobovat za jednoduchost pravidel AH. Ano, je pravda, že jsou pravidla tradičně dlouhá... To ale neznamená, že jsou složitá.. Stejně jako každá jiná, jsou určena jak pro pokročilé hráče tak i pro začátečníky, a proto se zde vyskytují tradičně zbytečné pasáže. Myslím, že ty si Starcraft nebo podobné hry asi nikdy s tímhle přístupem nezahraješ..
Taky by ti mělo být jasné, že pravidla hry si musíš zažít a to je proces na delší dobu. Někomu to trvá pravda o něco déle(pro ty z vás, kdož viděli video Kalousek-Rath: Lekce matematiky feat, je ihned jasné, o čem tu mluvím :D), ale například u AH, jsem pravidla už při třetí hře vůbec nepotřeboval ani já ani moji spoluhráči. V tomhle souhlasím s Parxelem, nemůžeš hru soudit na základě jednoho odehrání?? Navíc psát na hru recenzi?! WTF?! Od toho je prewiev nebo herní deník. Pravda, taky jsem tu postnul popisek na W-W, za který se stydím, a který jsem psal v podivném rozpoložení, ale na recenzi bych si po jednom odehrání opravdu netroufl, to před tebou smekám....

2.6.2012 15:16:29

dodatek
Díky za názory, recenzi jsem napsal po druhym hraní. Obě hry jsme dohráli téměř do konce, ale "dál už to prostě bylo na krev", takže hned potom co ocitnul prastarej "s dalšíma deseti herníma mechanikama" jsme to zabalili.

Ještě ke hře - mě přijde, že to je hra co už má v sobě 10 rozšíření. Dovedl bych si docela dobře představit, že základní hra by mohla být o hodně jednodušší a spousta nepotřebnejch kravin navíc (namátkou: různý typy nestvůr, imunity, pět druhů pomocnejch kartiček atd.) by se přidávalo až s rozšířeníma. A jsem si skoro jistej, že základní ořezaná verze by byla o dost lepší (víc hraní, míň řešení všemožnejch kravin).

"Nejsložitější" hru co jsem asi hrál bylo Twilight Imperium (když nepočítám šachy) - hra to byla zdlouhavá s taky vcelku komplikovanejma pravidlama, ale bavila mě o hodně víc než toto (protože se víc "hrálo" než že by se jen řešily herní mechaniky). Jinak jsem hrál všechno možný, od Halali, přes Zoo, Osadníky z Katanu až po Imperial, Portoriko, St. Peterburk nebo Agricolu.

Osobně třeba Osadníci z Katanu jsou pro mě dosud nepřekonanou hrou - jednoduchou, svižnou, kde všichni neustále něco dělaj, i když nejsou na tahu. A náhody je tam o polovinu míň než v Arkhamu.

K pár dalším postům - moje recenze je možná po dvou hraních, ale je to recenze kterou podle mě ocení normální lidi a ne hard core hráči, který se asi ve složitostech vyžívaj a tuhle hru ultra přeceňujou. Takže byste měli bejt naopak za to co jsem napsal rádi, ať už tomu říkáte recenze nebo ne :o)

4.6.2012 20:30:10

Prior
P.S.
Nejsem tvůj přítel...

4.6.2012 20:33:54

recenze? proč ne takto ..
už to tu bylo řečeno, tak se budu trošku opakovat, ale nedá mi to. Koupil jsem si Arkham poté, co jsem ho jednou hrál. Přišlo mi to super, vše jsem dostal vysvětlené a hráči mi radili. Poté jsem to dotáhnul domů a první hra byla otřesná, absolutní ztráta v pravidlech. Jsem si říkal, vyhozený prachy strašný. Ale člověk by měl dát všemu víc šancí a teď můžu říct, že po zvládnutí více her se mi hra hodně líbí.

Čím víc složitých pravidel, tím víc ze začátku pruda (můj názor), ale pak ti to dá pocit daleko větší reálnosti než u "jednodušších" her typu Osadníci a to se mi na tom nejvíc líbí. Nechci tím říct, že Osadníci jsou špatní. Taky jsem je rád hrával, ale přijdou mi "přežití". A prvek náhody u této hry mi přijde daleko výraznější než u AH.

Co se týká recenze, proč ji takto nenapsat. Neznalý člověk aspoň dostane další pohled na hru a mnoho lidí poté nekoupí hru, která by jim pak ležela zbytečně ve skříni.

Každý má rád něco a i od této recenze se něco dozvím, navíc po přečtení této diskuze ještě víc :). A pak buď mám rád složité hry nebo ne, resp. složitější pravidla pro prvních pár her.

P.S.
Je ovšem nutno zmínit, že jsem fanda spíše her pravidlově složitějších, proto teď bohužel i Arkham je odsunut a válím ASL :). O pravidlech této hry se nemusím snad ani dál rozpovídávat, to už je opravdu povedená snaha o co nejvěrnější simulaci reality.

Ale 100 lidí, 100 chutí. Recenzi dávám palec.Nahoru.

4.6.2012 21:57:54

ad méně kravin
No ono Obolusovo vyjádření z mluví za vše - "A jsem si skoro jistej, že základní ořezaná verze by byla o dost lepší (víc hraní, míň řešení všemožnejch kravin)."

AT hry jsou právě kvůli reálnosti prožitku a atmosféře takovými "kravinami" prošpikované. Jak jsem už výše napsal mě osobně Arkham nesedí a prodal jsem ho (na rozdíl od Mansion of Madness). Nicméně v tomhle se musím Arkhamu zastat. Teprve pokud by se očesaly všechny ty "kraviny", tak by se z Arkhamu stala nudná hra. Všechny ty "kraviny" jsou totiž realita, která vtahuje do hry a činí základní mechanismy více přibližující se realitě.

Nicméně nikoho nechci přesvědčovat, že Arkham je úžasná hra a že je v Obolusově recenzi nespravedlivě souzena. Každému sedí něco jiného a někoho AT hry vtáhnou a nechce hrát už nic jiného a někomu holt AT hry nesednou.

Tu kritiku recenze jsem jen psal z pohledu toho, že je třeba rozlišovat a nesrovnávat nesrovnatelné (Osadníci versus Arkham), jako že Osadníci jsou dobrá hra a Arkham je špatná, bez rozlišení, že se srovnává úplně jiný typ hry. Obolus napsal v předchozím postu: "Je to recenze kterou podle mě ocení normální lidi a ne hard core hráči, který se asi ve složitostech vyžívaj ...". A já se ptám, co jsou to hardcore hráči v Obolusově podání. Myslím, že Obolus nesprávně označuje hráče, kteří hrají AT hry jako hardcore hráče. Hardcore hráč je například ten co se vrhne do ASL, ale Arkham je podle mne běžná hra AT typu na stejné (nebo i jednodušší úrovni) než třeba Agricola v oblasti Euroher. A nemyslím si, že Agricolu hrají "hardcore" hráči - je to běžná hra rodinného typu, kterou jsem s úspěchem hrál i s lidmi, co deskovky moc nehrajou. Proto jsem měl proti téhle recenzi malinko výhrady, že právě může odradit úplně normální hráče, kteří ji díky takové recenzi budou považovat za nějakou složitou hrůzu, která je jen pro pár vyvolených. Ale tak to vůbec není. je to jen jedna z AT her a kdo má rád příběhy, atmosféru a zážitek, tak se jí není třeba bát.

5.6.2012 09:56:02

kren
Castecne mas pravdu, minimalne v tom, ze srovnavat AT a euro hry neni uplne koser (doplnil jsem si znalosti a clanek jsem si precetl).

Treba Twilight Imperium me na druhou stranu bavilo (a to je AT hra dle tvyho popisu a bavit by me teda nemela ). Asi nebyla tak slozita nebo mela prirozenejsi herni mechaniky nebo byla nejak vic uchopitelna nebo se tam mozna v kazdym tahu nehazelo "17x" kostkou nebo nevim... Jiny AT hry jsem asi nehral, takze tezko muzu srovnavat dal.

100 lidi, 100 chuti, at si kazdej vybere sam. Ja bych jen bral hodnoceni Arkhamu s rezervou, zvlast paklize bych byl obycejnej/zacinajici hrac (v recenzi je popsano proc).

5.6.2012 14:30:51

Obolus
Skvělá recenze! Přesně si vystihnul naše pocity u nás doma při hraní. Arkham jsem si pořídil hned jak vyšel v češtině s nadějí, že je to něco převratného, co jsme do té doby neměli šanci my neangličtináři zahrát a po krátké době jsem ho prodal. Právě kvůli důvodům které popisuješ. Je dobře, že někdo sepsal i takovou recenzi.

5.6.2012 21:16:17

Obolus
To máš asi čátečně pravdu, že mně ovlivňuje sorta her, které obvykle hrávám... Arkham nemám rád z jiného důvodu a to sice, že zatím u nás pokaždé vyhráli hráči a to i když vyhrát prakticky neměli - základní hra mi připadá lehce nedomyšlená, jakožto výzva pro zkušenější hráče... Navíc, kde není vítězů, není ani poražených a já nejsem fanda kooperativek.
A toho "přítele" beru zpět, nechal jsem se unést. Prostě mi vadí, když někdo něco odsoudí bez důkladného prozkoumání a sory, ale podle tebou uvedených her, je AH, co se mechanizmů týče jiná kategorie, než obvykle hráváš. Možná by jsi mu měl dopřát více času na zažití pravidel.

7.6.2012 15:26:06

Obolus
Promiň, ale musím se vyjádřit. Recenze je pro mě slohový útvar, který má být silně odborný. Někdo to za recenzi brát může, no pro mě je to málo. Nevadí. Je vidět, že jste Arkham hráli v herní skupině, kde tu hru nikdo nikdy nehrál. Pravidla chvíli trvají, než přejdou do krve, a tak se mi nelíbí, žes tu hru tak rychle odsoudil. Doporučím ti, abys tomu dal ještě šanci, ale tentokrát s někým, kdo už to má nahrané. Takový člověk vám umožní míň pravidel a víc hraní, taky v tobě pravidla lépe zafixuje. Kdyby ses nacházel někde v okolí Brna, ozvi se mi do zpráv.

29.8.2012 08:35:18

Obolus
Na doporučení jsem si tuto recenzi také přečetl a rovněž pročetl veškeré komentáře. A tak bych se také rád vyjádřil.

Rozdíl mezi AT a Eurem není zas tak velký, ale AT je více o zážitku a atmosféře. Proto tady velmi pomůže, pokud hru již někdo dobře zná a nemusí se tak kvůli každé "blbosti" nahlížet do pravidel, což velmi hru zabíjí. Je to jako kdyby jsi hrál šachy a uvažoval nad nějakou zásadní taktikou a soupeř by na Tebe najednou vytáhl pravidlo o kterém jsi v životě neslyšel (což se mi mimochodem stalo.. :) ). Ale zde zase vystává riziko, že ten, kdo hru zná bude nenápadně řídit, či jistým způsobem ovlivňovat i vaše tahy a pro vás se to stane jen šoupačkou figurek. Ale tímto mohou trpět všechny kooperativky.

Na jednu stranu s Tebou musím souhlasit, že třeba kartičky monster jsou krapet nepřehledné a rychle si uvědomit které číslo je na co, je občas matoucí, nebo že hra je o mnoha modifikátorech, což hře vytýkalo více lidí. Ale na druhou stranou i nesouhlasit. Hra má úžasnou atmosféru a složitostí není rozhodně na špičce žebříčku AT her. Navíc rozšíření hru úžasně rozvíjí a posouvají ji ještě mnohem dál.

Ačkoliv ji nehraji rád, tak ji považuji za dobrou a opravdu maximálně atmosferickou.

A k tomu srovnávání s TI3. Twilight je pravidlově mnohem složitější a nehrát jej s někým, kdo ho zná tak na něj nejspíše budeš o mnoho více nadávat :)

Ale rozhodně na Tebe nechci "útočit" za Tvůj názor, každému se líbí něco jiného a je fajn, že vznikají i záporné recenze a ne jen ty kladné.

29.8.2012 12:30:54

Obolus
Pokial by si chcel Arkham osekany o zlozite casti, mohol by si skusit Elder Sign. To je vyslovene oddychovka s rovnakym settingom, ale s pravidlami na par stranok. Akurat prvok nahody je tam pomerne monstrozny :)

15.11.2012 15:42:55

Eva Navrátilová

Někdo zkušenější
Ahoj, moc bych prosila, nebyl by někdo z Prahy schopný si to s náma jednu hru zahrát? Ať už v hospodě, nebo klidně u nás doma.. Jsme studenti a koupili jsme si tuto hru abychm zahnali nudu v deštivých dlouhých dnech, ale nějak z ní pořád nemáme rozum.. Tak jsme chtěli zahrát s někým kdo se v tom vyzná.. Byl by někdo tak ochotný? Moc děkuju... e-mail-eva.navratilova92@seznam.cz

12.1.2013 19:52:17

...
já asi úplně nechápu jak někdo kdo zvládl hrát TI může říct, že AH má komplikovaná pravidla :D

22.1.2013 22:51:20

Vybíráme z Bazaru

Undaunted: Stalingrad (EN)
Undaunted: Stalingrad (EN)
Akt. cena: 1725 Kč
Končí za: 23 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas