nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Arkham Horror

Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook, Google+

Otázky ke hře

Dotazy začátečníka

Zdravim, jsem začátečník a mám nevim kolikrát přečtena pravidla z krabice (nechci si je zatim motat s upravenymi zde) a par testovacich her. A vzniklo mi par dotazu a budu moc rad kdyz mi pomuzete:

1) Kdyz je u karet. (napr veci, dovednosti) napsano vycerpej, znamena to otocit kartu a priste zase pouzit nebo vycerpat jako ze se ji zbavit a vratit do balicku?

2) Pokud v soubojovém testu pouziji nejakou zbran, neuspeji a jdu souboj opakovat. Pocita se tato zbran do tohoto dalsiho souboje? Nebo se vyplejtvala mam volne ruce a mohu pouzit jinou kartu?

3) podobne jako u bodu 2) akorat na miste kde stojim jsou 2 prisery. Mam pouzitou zbran na prvni souboj a vyhraji. Plati zbran i na druhou priseru nebo mohu pouzit jinou zbran?

4) Na nestvury na mape se mohu koukat (na jejich silu atd) kdy chci a planovat, nebo otocit az kdyz stoupnu na policko s ni?

5) V univerzitnich laboratorich ve fazi stretnuti jsem si lizl kartu, ktera mluvila o dimenzionalnim stroji a kdyz uspeju, mohu zavrit branu. Se zavrenou branou se vraci i priseri jako pri normalnim zavreni?

6) Karty s akci udrzby se musi pouzit kazde kolo ve fazi udrzby? Nebo si mohu (napr. leceni) nechat a pouzit ho v teto fazi ktere kolo chci?

7) Predmety, kouzla,...se tahaji z balicku z vrchu nebo taham odkud chci. Stejne tak pokud se musim neceho zbavit, davam dospod?

8) Co jsou kouzla co dole nemaji ruce? Ty mohu pouzit a nezabiraji mi ani jednu ruku a v klidu mohu pouzit jeste brokovnici?

9) Pokud se pri karte stretnuti obevi nestvura, dam si s ni souboj a prohraji, mohu souboj opakovat nebo me zrani a vracim ji do zasobniku?

...10) a kdyz je u teto karty napsano "pokud neuspejes v soubojovem testu, si ztracen", znamena to ze mam jen jeden soubojovy test a kdyz se nepovede jsem ztracen?

Moc diky

15.3.2017 11:15:56

SOmbreDanny

Jasně, navíc v každém kole boje se dají zbraně měnit, není nutné dokončit souboj používáním té zbraně, kterou jsem vybral na jeho začátku, v prvním kole se dá třeba použít nejaká puška, když to nevyjde a rozhodnu se pro těžší kalibr, můžu v druhém kole souboje vytasit třeba ten dynamit atd. :)

| 0 | 15.3.2017 13:59:14

...> Aha, asi uz to zacinam pomalu chapat. Jen jeste ale, na co jsou ty ruce, ty jsou pro to dane kolo boje?

Kdyz bojuji s nestvurou, pouziju pusku, jeji kartu otocim na znameni ze jsem ji pouzil. Souboj prohraji, zbyla mi vitalita a jdu tedy souboj opakovat. Muzu tedy hazet znovu s vyhodami pusky nebo se zbavit vyhod pusky, tim si uvolnit ruce a pouzit jinou kartu.

Chapu to dobre?

Diky moc - SombreDanny

SombreDanny

Ano ruce jsou dané pro to kolo boje, když je použiješ na kouzlo musíš je stále dávat kouzlu jinak jeho efekt skončí.
NA pušce mám pocit není napsané nic o tom že by se měla vyčerpat (otočit). Jinak v tom příkladu ano, je to na tobě můžeš místo pušky seslat kouzlo nebo použít jinou zbraň nebo si pušku nechat, jak ti to vyhovuje.

0 | 15.3.2017 22:48:30

odpovede

1) vycerpat - otocit, potom na zaciatku tvojho dalsieho tahu sa znova karta vrati do povodneho stavu
2) pocita ak to nebola zbran co sa vycerpa, alebo zbran ktora zmizne, napr svatena voda. Mozes pri druhom boji pouzit inu zbran, spravidla sa to robi ak mas zbran co si v prvom boji vycerpal, alebo minul. Moje najoblubenejsie kombo su 2 jednorucne mece ktore tusim davaju 4 a 5 kociek, jeden z mecov je magicky, jeden normalny.
3) plati to co v bode 2, ano ak sa zbran nevycerpa/neminie, pouzijes ich znova. (dodavam ze normalne zbrane sa nevycerpavaju, iba ak je to tam napisane, tusim plamenomet to tak ma)
4) Mozes sa divat kedykolvek
5) vzdy ked zavries branu sa vracaju prisery so symbolom brany, I ked je to cez nejaku schopnost karty
6) nerozumiem celkom (mam anglicku verziu, napis co je na karte, ale presne, resp odfot.
7) Tahas zhora, davas dospodu, ja obvykle mam 2 kopky, zhora taham, a druhu kam davam, ak ta z ktorej taham dojde, zamiesam druhu a spravim novu kopku
8) Ano mozes
9) Zalezi ako je to napisane, niektore prisery nezmiznu a musis s nimi bojovat kym niekto z vas nelahne
10) ano presne tak

0 | 15.3.2017 22:46:42

Ještě tedy dotaz

Moc díky za odpovědi. Ještě tedy jen jedna nejastnost.

Kdyz jsou na policku dve nestvury. Bojuji s prvni a pouziji dynamit a zvitezim. Dynamit se vypejtval a mam na druhou nestvuru tedy volne ruce a mohu pouzit jinou zbran?

0 | 15.3.2017 13:14:52

SombreDanny

1) Otočit nebo třeba pootočit o 90° prostě nějak naznačit, že už byla v tomto kole použita.

2) Pokud to není zbraň jako dynamit nebo svěcená voda, která se odhodí a je jen jednorázově na jedno kolo, tak zbraň zůstává k použití i pro další kola souboje.

3) Opět jako předtím pokud to není nějaká co se odhodí je zbraň k dispozici i pro souboj s další nestvůrou.

4) Ano, můžeš si kdykoli zkontrolovat jejich statistiky.

5) Ano, nestvůry s odpovídajícím symbolem se vrací, ale bránu nelze zapečetit.

6) Jen ve fázi údržby, ale není povinnost je použít každé kolo, aktivace je na tobě.

7) Z vršku. Odhozené jdou dospod.

8) Nezabírají ruku, jejich použití je většinou omezeno jen na určitou fázi hry (pohyb, údržba atd.)

9) pokud s ní bojuješ, tak ji buď musíš porazit nebo porazí ona tebe, takže opakuješ soubojový test dokud k tomu nedojde, nebo pokud se nepokusíš zkusit vyplížit.

10) Ano, pokud by tě nestvůra zranila kvůli neúspěšnému testu, jdeš do ztraceno v čase a prostoru, stejně tak kdyby ses ji nevyplížil a ona tě tím pádem měla zranit.

0 | 15.3.2017 12:23:19

Ještě tedy dotaz> Moc díky za odpovědi. Ještě tedy jen jedna nejastnost.

Kdyz jsou na policku dve nestvury. Bojuji s prvni a pouziji dynamit a zvitezim. Dynamit se vypejtval a mam na druhou nestvuru tedy volne ruce a mohu pouzit jinou zbran?
- SombreDanny