Tvorba podzemních labyrintů je prastaré minotauří umění, které se po věky předává z mistrů na učně. Deset let jsi studoval u mistra Hortgullyho a teď je čas předvést své schopnosti. Od slávy tě dělí jen jeden závěrečný projekt: Do úpatí Skalistého hřbetu musíš vytesat vlastní nebezpečný podzemní labyrint.
Věznice Kulbak poskytne pracovní sílu a zvěřinec lorda Duntuma dodá nestvůry, které osídlí tvé podzemí. Stavitel, jehož labyrint bude největší výzvou pro hrdiny, které vyšle královna Amálie, získá titul královského architekta.
z pravidel hry
V karetní hře Architekti Skalistého hřbetu, zasazené do světa hry Hrdina v kostce, se hráči stávají staviteli podzemních kobek: během čtyř let, tj. herních kol, vyhloubí celkem 16 místností plných pastí, nestvůr apod., které si navíc na konci každého kola mohou ještě dovybavovat. Snaží se přitom mj. co nejlépe splnit zadání, která znají od začátku hry, a bodovací podmínky na kartách výzvy, jež však získávají teprve v průběhu hry. Hráč, jehož podzemí získá na konci hry nejvíce bodů, se stane vítězem.
Příprava hry:
Hráči umístí na dosah všech hráčů desku stupnic pořadí a zlaťáků (na obě stupnice umístí ukazatele své barvy), na niž umístí vylosovanou kartu cíle se společným zadáním pro všechny hráče. Poblíž vyloží (v počtu daném počtem hráčů) karty výzev a karty trhu; poté roztřídí podle tvaru žetony trhu a rozmístí na karty trhu lícem vzhůru žetony vyznačeného tvaru.
Každý hráč si vylosuje kartu plánu se zadáním, které prvky (typ místnosti, truhly s pokladem, různé typy nestvůr aj.) se mají nacházet v jakých místnostech labyrintu. Poté si sestaví lištu labyrintu a na jednu jeho část (určenou schématem na kartě plánu) umístí dřevěný žeton dveří; nakonec každý hráč obdrží pět karet místností.
Průběh hry:
Hra probíhá po čtyři kola, v každém z nich hráči vyhloubí jednu řadu místností. Na konci hry tak bude mít každý podzemní komplex celkem 16 místností v mřížce 4×4. Každý tah se skládá ze tří fází:
- Fáze stavby: hráči si pomocí draftu rozeberou 4 karty místností, které umístí do svého podzemí.
- Fáze vylepšení, která proběhne ve dvou krocích:
2.1. Součet zlaťáků: hráči si sečtou hodnoty zlaťáků na kartách v aktuální řadě labyrintu a přičtou k nim po jednom zlaťáku za každou truhlu s pokladem ve svém labyrintu; poté umístí svůj ukazatel na stupnici zlaťáků na pole odpovídající výsledku a přesunou ukazatele ze stupnice pořadí dolů pod ni.
2.2. Návštěva trhu: hráči se střídají v tazích, v nichž si buď zakoupí sadu žetonů na jedné z karet trhu, které si ihned umístí do labyrintu, nebo pasují ‒ v tom případě přesunou svůj ukazatel na stupnici zlaťáků na 0, druhý ukazatel umístí na první volné místo na stupnici pořadí a vyberou si jednu z karet výzvy v nabídce. - Fáze úklidu: hráči nahradí karty trhu novými a umístí na ně nové žetony. Nevyužitou kartu výzvy odloží a místo ní vyloží tři nové (pouze v 1. a 2. kole). Nakonec hráči obdrží nových 5 karet místností.
Konec hry:
Hra končí poté, co ve fázi vylepšení 4. kola pasuje poslední hráč. Hráči umístí druhý žeton dveří k východu z labyrintu, tj. na místo uvedené na kartě plánu. Poté obdrží body za konečné pořadí, za splnění zadání na kartě cíle a na kartě plánu, za splnění bodovacích podmínek na kartách výzvy, za hvězdy pověsti v místnostech labyrintu a za všechny místnosti napojené cestami na vchod do podzemí či východ z něj. Hráč s největším celkovým počtem vítězných bodů se stává vítězem.