Archa Nova - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Zvířátka
Herní kategorie: karetní hra, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Mathias Wigge
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

House rules

Ahoj, jake pouzivate house rules? My kdyz hrajeme Archu, tak nasledujici (hrajeme ve 4 s detmi 10 a 11 let):

  1. Hodnoceni – nevyhovují nám záporné body, proto počítáme následovně: a) pokud je počet bodů ochrany vyšší než 10: celkové skóre = skóre na stupnici atraktivity +  3 * (počet bodů ochrany – 10 ) + 20
    b) pokud je nižší než 10 - celkové skóre = skóre na stupnici atraktivity +  2 * počet bodů ochrany
    Pro děti i ženu je demotivující hrát hru 3 hodiny a skončit se 4 body nebo v záporu.
  2. Urychleni – začínáme na stupnici atraktivity 10 místo nuly; vezměte si 35 peněz místo 25 a vybíráme z 10 karet místo 8, celkově nám to šetří cca 45 minut
  3. Karty závěrečného hodnocení – celkově je ve hře - počet hráčů + 2 karty, které jsou viditelné všem hráčům. Při dosažení skóre 10 na stupnici ochrany, si hráči zvolí 1 kartu závěrečného hodnocení a to začínaje od hráče s nejnižším skóre. Pokračuje to k hráči s druhým nejnižším skóre atd.  – jedná se o catch up mechanismus
  4. Děti hrají s počátečním plánem A

Co Vy? Máte nějaká house rules?

19.2.2023 21:42:39

Jste docela hru změnili. Ten vzoreček je masakr. :))

Nehraju žádné house rule zde ani jinde (v minulosti jeden čas jen jedno v Duně Impérium). Nerad kazím autorům hru. Navíc spoustu her hrávám i online v aplikacích či na BGA, takže bych to pak “neuměl” hrát.

- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming

19.2.2023 22:06:40 | Upraveno autorem (porovnej)

ad 1) tohle hru nijak nemeni, stejne tak to nic nemeni na tom, ze posledni hrac prohral napr. o 40 bodu a je jedno jestli je to 0:-40 nebo 40:0 nebo 140:100. Je to jen psychologie - protoze -40 vypada jako ze jsem v te hre nedelal nic… Ve skutecnosti to jen rika, ze delal, ale pomalu :-)

ad 2) chapu - spousta lidi si furt stezuje jak je AN dlouha. Nicmene cim lepe to hraci hraji, tim je kratsi. Tak treba to pravidlo casem vypustite…

ad 3) no pokud je tim “score” mysleno ta hodnota vypoctena podle postupu ad 1) tak to asi celkem muze trochu fungovat - jen mam pocit, ze v me skupine hracu by to prodluzovalo hru - nikdo by nechtel mit moc bodu na zacatku aby si mohl lepe vybirat … Navic pokud to nastane tesne predtim, nez nekdo vylozi 2 hodnotna zvirata tak cely ten “catch up” pomohl tomu kdo na tom hned od pristiho tahu bude nejlepe …

ad 4) to je mam dojem primo v pravidlech, ze deska A se ma pouzivat jako “zvyhodnujici” …

 

19.2.2023 22:39:44

@Jonash  ani ne. Vzorec neni masakr. Vlastne je to jednoduche. Vetsina lidi ma body ochrany nad 10, takze pouzijes jen tu prvni cast a i ta je jednoducha. Priklad - ma na stupnici atraktivity 76 a 18 bodu ochrany (neboli 8 bodu nad 10). Pak skore je 76 + 20 + 3 * 8 = 120 bodu. Pokud by mel nekdo jen 8 bodu ochrany, pak skore je 76 + 8 * 2  = 92 bodu.

Archu elektronicky nehraji, takze nemam problem s tim ji hrat podle sveho. Kdyz nekoho pravidla ucim, tak ho upozornim, na to, ze je to house rule.

@robkin ad 3) spis se jedna i o to, ze ono je na stupnicich videt, jak na tom kdo je. A hrat hru, kde vidis, ze jsi v pytli po 1 hodine hrani jeste 1.5 hodiny a nemas sanci s tim cokoliv udelat neni uplne motivujici pro hrace, kteri Archu tak neznaji/neumeji.

Jinak jsem zapomel jeste na 1. pravidlo, koupili jsme si 
https://www.imago.cz/archa-nova-zetony-zvirat
pro oznaceni vybehu, kde jsou zvirata. Umoznujeme presunout zvire z 1 vybehu do jineho vybehu (za predpokladu, ze splnuje podminky) pri akci stavba - cena je 1 peniz * rozdil velikosti, minimalne vsak 1 (plati pro vybehy shodne velikosti).

 

 

 

20.2.2023 07:44:37

Nechci se nikoho dotknout, ale jelikož se žetony protnou v okamžiku, kdy je součet 100 bodů, tak úplně postačí, když ke svému skore přičtete 100… Jestli je tedy takový rozdíl vyhrát/prohrát 120:95 než 20:-5.
Body 2 a 3 mi nedávají smysl, dělají z toho úplně jinou hru, u které není potřeba přemýšlet, protože máte prostředky na všechno…. Ale vaše hra, vaše pravidla.
Bod 4 - obecně jsem při hraní s dětma (a nejen s nimi) pro systém handicap/zvýhodnění raději než pro vyrovnávací mechanismy nebo „nechávání vyhrát“. Takže dát jim jednodušší mapu, žeton partnerské zoo do začátku nebo 5 mincí každý příjem je za mne úplně cajk. 

20.2.2023 08:26:35 | Upraveno autorem (porovnej)

ziadne. hra je bez nich uplne v poriadku.

ad bod 2) tak si pripocitajte k vyslednemu skore nejaku konstantu. Trebars 100? :D Ak sa vam nepaci negativne skore. 

Je dobre si uvedomit ze na zaciatku hry zacinas na -114 namiesto 0 ako je zvykom v inych hrach. Takze je logicke ze skoncis obcas na zapornych bodoch.

20.2.2023 09:45:08 | Upraveno autorem (porovnej)

este sa spytam, preco radsej nehrajete nejaku menej komplexnu hru ale rozbili ste uplne Archu Novu? V podstate si podla uplne inych pravidiel hybete komponentami z Archy Novy :D

20.2.2023 09:48:53 | Upraveno autorem (porovnej)

Tady jsou právě skvěle udělané ty herní plány, kdy i dítě nebo začínající hráč si pak může zahrát vyrovnanou hru s někým, kdo už to má nahráno. 

Další pravidla jsou tedy zvláštní, hlavně ten počet peněz a bodů do začátku hru nejspíš mění opravdu významně.

Člověk MINDOK

20.2.2023 10:33:07

@pogo  "hlavně ten počet peněz a bodů do začátku hru nejspíš mění opravdu významně"  ani ne, jen ji proste zkrati. Na zacatku jsme ji hrali pres 4.5 hodiny a povedlo se nam ji zkratit pod 4 hodiny, coz je prilis mnoho na tuto hru (Napr. ani na Nithrania ji ve 4 nedoporucuji). Takto to odehrajeme za lehce pres 3 hodiny, coz je prijatelne pro deti i manzelku. Ale hral jsem ji i ve 2 dalsich skupinach a delka hry byla prilis velka. Tvrzeni ve stylu, az ji budes hrat po 50, tak bude kratsi, jsou usmevna. Schvalne kolikrat se normalnim hracum povede potkat se 3 ostatnimi hraci, kteri maji Archu nahranou, aby ji zvladli za 2 hodiny ve 4 lidech.

@sedlak87  :) Asi slovensky znamena pojem “uplne inych pravidiel” neco jineho nez v cestine. Pravidel je cca 98% stejnych, jen nechci travit u Archy 4 hodiny, protoze je to prilis dlouhe pro deti i manzelku. Ostatne i pro jine hrace. Z cca 20 moznych spoluhracu, je ochoten tak dlouho hrat tuto hru tak dlouho jen 1.

“bod 2) tak si pripocitajte k vyslednemu skore nejaku konstantu. Trebars 100? :D Ak sa vam nepaci negativne skore.”  
Podivej se, me nedela problem scitani a nasobeni, pokud Tobe ano, tak si muzes zustat u puvodnich pravidel. Nikdo ti danou upravu nevnucuje. Z mych spoluhracu negativni skore vadilo vsem, co danou hru hrali, mimo me.

@martannen ne neprotnou se ve 100 bodech - protinaji se od 114 do 120 bodu. 
“Body 2 a 3 mi nedávají smysl, dělají z toho úplně jinou hru, u které není potřeba přemýšlet, protože máte prostředky na všechno….” Asi jsi mel na mysli bod 2. Ale tak to neni, je to proste jen rychlejsi start. Obdobne veci jsou i u Marsu nebo Podmorskych mest v rozsireni, ktere Ti urychli start. Proste zacinas, jako bys v mel v ZOO neco vylozene.

20.2.2023 13:09:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Tie House rules sú v poriadku, nemenia hru. Atraktivita 10, to sú dve uchovnené zvieratá, takže začínate akoby v druhom/treťom kole. A 10 peňazí navyše? Keď majú všetci rovnaké podmienky, prečo nie. 

Akurát ten výpočet bodov je naozaj jednoduchší s nejakou konštantou, napr. pripočítať 100.

20.2.2023 13:50:10

To je docela zábavná diskuze tohleto.

Někdo tady napíše, ve veřejné diskuzi, že si upravil pravidla pro domácí použití a když si tu někdo dovolí vyjádřit nesouhlas, tak ho hned chce umlátit argumenty, proč je to takhle lepší. Jako by čekal, že ho tady za to budou jenom chválit a říkat, jak je to super.

Jak tvrdíš, že nikomu nevnucuješ, at si to počítá podle původních pravidel, trošku to vypadá jako bys to opravdu vnucoval tím, že do roztrhání těla obhajuješ své houserule. Je pravděpodobné, že to testovali před vydáním a určitě ne jenom 10x. Z nějakého důvodu se to počítá tak jak se to počítá. Pokud to někomu vadí, nebo to nejsou ostřílení deskohráči, kterým by to podle mě vadit nemělo (je to přece hra a ne vždy se zadaří)……..tak mě napadá, má tohle být hra pro začátečníky? Na krabici je napsáno 14+ (komplexita 3,72). To asi není jen tak z plezíru. Pokud bych někomu jako jednu z prvních her ukázal tohle, tak bych se nedivil, kdyby už nechtěl o deskovkách ani slyšet. Asi jako kdybys vstupní hru někomu ukázala nemesis, kde ho po dvou kolech sežerou vetřelci. 

Chápu že někdo v 10 nebo 11 zvládá hrát lépe než nějaký třicetiletý, ale zrovna pro tenhle věk jsou stovky a stovky jiných her, tak jestli není lepší zkusit něco jiného, než měnit pravidla. 

 

To počítání bodů ještě ujde, to není takový rozdíl oproti pravidlům, ale co mě napadá s těma penězma a kartama. Tam jde právě o to, aby sis na začátku nemohl pořídit hodně výběhů nebo drahá zvířata. Pokud dáš do začátku velký obnos, tak úplně odpadne počáteční fáze, kdy se potřebuješ nějak rozjet, kdy potřebuješ něco vybudovat a máš “nouzi”. Ano zkrátí to hru třeba o hodinu. Ale ta hra je postavená na tom, že se to hraje dlouho. To je asi jako kdybys chtěl dohrát válku o prsten do dvou hodin.

A asi jsem nepochopil co myslíš tím bodem 3. To jako draftujete “osobní úkoly” když někdo překročí 10 bodů ochrany? Není to naopak demotivující si stavit zvířata, když ani nevíš jaká budeš potřebovat?

20.2.2023 14:01:40 | Upraveno autorem (porovnej)

@Albertos 

Promin, ale ty jsi nepochopil důvod zalozeni tohoto vlakna. Me primarne slo o to zjistit jake house rules pouzivaji jini hraci, abychom si mohli Archu vylepsit. Mimo jiné pravidlo 1 vymyslel kamos, pravidlo 2 je z BGG, pravidlo 4 je z pravidel (jak upozornil Pogo), ja jsem autor pouze 3 a 5.

To, ze tady budou chodit lide, kteří zadna house rules nepouzivaji, a proto apriori rikaji, ze jsou spatna, aniz by si je vyzkouseli, tak to bylo ocekavane. Pokud někdo pouzije argumenty, proc se mu upravy nelibi, tak proc ne, ale nevidim důvod, proc nepouzit protiargument. Narozdil od nich jsem hral hru s obema pravidly. Je dobre si uvedomit, ze pokud někdo hral hru napr. 50x s ofiko pravidly a je s nimi spokojeny, tak toto vlakno není pro nej. Takovy clovek je zvykly, na to co hral, a je pro nej tezke se dostat z provozni slepoty. 

„tak mě napadá, má tohle být hra pro začátečníky?“ toto netvrdim a nikdo s kym se hral není v deskovkach zacatecnik, ani moje deti ne. Hra se jim nezda slozita, ale dlouha. A to nezda jenom nim, ale i dospelym – napr. Brano z Nitrahrania Archu ve 4 nedoporucuje vůbec, a ten ma urcite vice nez 11 let a je mnohem zkusenejsi nez ja. Ja, protoze s rodinou hraji nejčastěji, tak si s nimi chci zahrat i Archu. Preci tu krabici nevyhodim, když hrajeme především ve 4? Jinak, je třeba si uvědomit, jak napsal andreasss, ze je to jako byste zacinali ve 3 kole. Nic vic, nic min. 10 penez je  5-tkovy vybeh nebo 1 zvire navíc.

Bod 3 je nasledujici – priklad, mas 4 hrace. Tzn. vylosuje se 6 osobnich ukolu, které jsou viditelne pro všechny. Jakmile se prekroci 10 bodu ochrany, tak si hrac s nejnizsim poctem vybere osobní úkol jako první. Pak si vybere hrac s druhym nejnizsim skore (na toho zbude uz vyber pouze z 5 ukolu) atd. 4 hrac (s nejvyssim skore) si pak vybira zbylých 3 ukolu. Demotivujici to není, da se odhadnout, jaky úkol na Tebe zbude a hrat podle toho. Když, tak první přijde o max 2 body ochrany a poslední má o ty 2 body navíc.

20.2.2023 21:44:46

Já bych jen doplnil, že přímo v pravidlech je v sólo režimu doporučeno začít s atraktivitou na 20. Hrát s atraktivitou na 10 radil i designer, když člověk chce kratší hru nebo hrají s novými hráči. Zjevně to tu hru nerozbije, jen se změní hodnocení výhodnosti jednotlivých karet, jelikož jste prostě ve hře na začátku dál než normálně, což je pointa celého pravidla.

21.2.2023 00:08:00

Mně přijde zábavné, že je někdo schopen puristicky trvat na nějakých do kamene vytesaných pravidlech. A to z mnoha důvodů:

  • v první řadě chyby dělají sami hráči. Stačí si zahrát hru s jinou partou, která se učila pravidla odděleně a vždy se zjistí dvě tři věci (často zcela elementární), které se hrají (mírně) jinak nebo na které se zapomnělo. A zrovna Ark Nova tímto hodně trpí, protože i když je to celkem komplexní hra tak se dostává na stůl i méně zkušeným hráčům (a tím vůbec nemyslím děti - naopak)
  • (téměř) žádná pravidla nejsou zcela jasná a neprůstřelná, vždy se najde nějaká okrajová situace, kterou je třeba upřesnit
  • k mnoha hrám tak vznikají oficiální nové verze pravidel (nebo alespoň errata), které nejen opravují zjevné chyby, nebo doplňují sporné věci, občas se upravuje i vyvážení hry (např. se mohou snížit/zvýšit některé odměny), vyřazují se přesílené karty…
  • jestli někdo někdy testoval nějakou hru ve vývoji více než jednou tak zjistí, že od minulého zahrání sám autor změní tolik pravidel, že to je ale opravdu jiná hra, a finální verze pak má ještě X dalších změn, úplně jinou grafiku a ještě X chyb, které se udělaly na stole grafika nebo v tiskárně…
  • stejně tak rozšíření často mění pravidla základní hry a to nejen přidaným obsahem, ale přímo zásahem do herních mechanismů
  • pravidla upravují samotné herní komponenty (např. asymetrické postavy, kde jedna nemusí za něco platit, jiná dostává vyšší odměny atd.). Přidáním např. nějakého mini rozšíření s 5 postavami nedostanu úplně jinou hru, dostanu hru, která mne bude bavit déle…
  • o chybách v překladu si rovněž nemusíme dělat iluze
  • trvat na nějakých jednotných, dogmatických pravidlech má možná smysl na nějakém turnaji, nicméně i tam ze zkušenosti vím, že je často potřeba rozhodčí a případně se předem udělají nějaké “balanční” změny

Psát tedy, že nějaké house rule ze hry dělá něco úplně jiného je prostě nesmysl. Samozřejmě že každá změna/úprava/nepřesnost hru ovlivní. Ale pokud to řeší nějaký konkrétní problém (např. vyváženost  hry / prodloužení / zkrácení hry / oprava chyb / přehlédnutí v pravidlech a nebo v neposlední řadě zvýšení variability hry) tak není důvod proč takovou věc hned shazovat ze stolu. 

21.2.2023 10:19:26 | Upraveno autorem (porovnej)

@p_lichnovsky @robkin OK beru. Když se to řekne takhle, tak se to dá pochopit. Já mám pochopení, pro nějaké úpravy, ale tohle je už mi přišlo docela dost změn. Začátek, počáteční suroviny, bodování, systém osobních úkolů…..

 

Ale jediné s čím za boha nemůžu souhlasit je ten systém úkolů. To mi přijde jako opravdu rozbití té hry. (vlastně rozbité celého systému osobních úkolů) Asi si fakt nedovedu představit, jak dokáže někdo odhadnout jaký úkol na něj zbyde. Podle toho co máš zatím postaveno?

To by každý hráč musel jet úplně jinou taktiku, mít úplně jiná zvířata a v případě, že by dva hráči měli podobné složení zoo, tak se cíleně snažíš mít co nejméně bodů, protože pak si ten úkol vezmeš ty a ten druhý vlastně může začít skoro od začátku. (nebo v případě, že se ti ani jeden úkol nehodí, tak cíleně vezmeš někomu takový, za který dostane hodně bodů). Prostě ten, komu to jde nejlíp, tak se musí trošku zpomalit. To mi prostě přijde opravdu demotivující. Bud musíš mít fakt náskok, aby to těm za tebou neposunulo moc před tebe, být jenom o kousek pozadu, aby ses pak mohl vyhoupnout a nebo se fakt jenom modlit aby zbylo něco užitečného….

 

21.2.2023 15:36:26

@Albertos  ty ukoly Ti vysvetlim, ale dnes mam moc prace, takze jen k hodnoceni. To je shodne jako v zakladni hre. Ty mas 2 stupnice a vyhrava ten, ktery ma nejvetsi rozdil mezi hodnotami na stupnici. Ale ty stupnice jdou na planu proti sobe. Tzn. vlastne vyhrava ten, kdo se dostane nejdal na obou stupnicich dohromady. Vsimni si, ze na zacatku jsou body ochrany za 2 body atraktivity, od ochrany 10 jsou za 3 body atraktivity. Proto v pravidle 1 se lisi vypocet dle toho, zda jsi na stupnici ochrany pod nebo nad 10. To jsem nevymyslel ja, ale autor. My jsme udelali ze dvou minus (rozdil na stupnicich je prvni a to ze jdou stupnice proti sobe je druhe) jedno plus. 

Podle me je pro lidi psychologicky akceptovalnejsi si rici, ze travili 3 hodiny nad tim, ze ziskali 100 bodu a ne -5.

Priklad:

hrac A ma na stupnici atraktivity 83 bodu a na stupnici ochrany 11 bodu - dle autora - nejnizsi hodnota je 91 a vysledne skore je 83 - 91 = -8, podle pozmenene varianty ma = 20 + 1* 3 + 83 = 106 bodu

hrac B ma na stupnici atraktivity 77 a na stupnici ochrany 17 bodu - dle autora - nejnizsi hodnota je 73  a vysledne skore je 77 - 73 = 4 body, podle pozmenene varianty ma = 20 + 7 *3 + 77 =  118 bodu

Uznej, ze vysledky -8 a 4  po 3 hodinach hry vypadaji hure, nez 106 a 118 bodu ;) (Vsimni si, ze rozdil mezi obemi metodami je shodny)

 

 

 

21.2.2023 22:02:32

@p_lichnovsky bodovani jsem pochopil. Trosku mi to trvalo, ale podle prikladu z minuleho prispevku jsem to pochopil a nakonec asi pro 10 ruznych pokusech najit problem jsem zadny nenasel. :D :D 

 

Ale ja ted mluvil o tech osobnich ukolech. Ty ja nejak nemuzu pochopit jejich smysl….

21.2.2023 23:48:25

@Albertos naozaj sa pytas ci nejake random house rules vymyslene na kolene “aby sa mi to lepsie hralo” rozbili hru alebo nie? :D 

22.2.2023 07:51:53

@p_lichnovsky Tak house rules jsou každého věc. I když teda nemám moc rád, když přijdu do nějaké herní skupiny něco si zahrát a začnou do mě hustit nějaké house rules… Ale co nechápu je ta posedlost nemít záporné body. Mi to je fakt šumák. Jsem 1. nebo 2. ze 4? Super, spokojenost, koho zajímá počet bodů? Naopak, když mi někdo řekne, no a v téhle hře pak na konci mám cca 150 bodů a v téhle asi 10. Tak mi bude sympatičtější těch 10, protože u těch 150 bodů se budu obávat, že po skončení nás bude čekat obvyklé půl hodinové počítání bodů… Mimochodem stejně nejlepší je ve hře body nemít vůbec a pobít se o nějaké splnění cílů, kdo splní vyhrál… Ale takových her je málo (tedy u typu her, které mám rád)…

22.2.2023 09:33:40

@p_lichnovsky Promiň, ale i když víceméně souhlasím s tím, ať si to každý hraje jak chce a dává mi i smysl, proč si tam dáváš house rules a je to vaše věc, hrajte si to tak, jak vás to baví. Já bych to s vámi takhle nehrál, ale to nevadí. Tak ale to výsledné skóre fakt máte pošahané. Jak i ty sám uvádíš v tvém příkladu, tak rozdíl mezi oběma hráči je stále stejný i před výpočtem, i po výpočtu. Tak proč to tak složitě vypočítávat, když skutečně stačí přičíst 100, jak tu někteří navrhovali? Rozdíl bude opět stále stejný. Místo -8 a 4 to bude 92:104, výpočet bude trvat kratší čas a budou spokojeni i malé děti, které by jinak brečeli, že psychicky nezvládají končit hru s mínusovými body.

22.2.2023 10:30:23

Ja tedy jen upresnim, ze podle uvedeneho “sloziteho” vzorce vyjde identicke cislo jako kdyz ke standardnimu skore prictete hodnotu 144.

22.2.2023 21:56:08

K původní otázce - hru hrajeme poměrně často, celou rodinu uchvátila, návštěvu též. Osobně mám rád trochu jiný typ her, než “klasické” deskovky, ale Archa Nova je pro mě absolutní pecka.

 

Ohledně house rules - přemýšlel jsem o jednom jediném, a to je dětská ZOO. Je tedy jasné, že záleží, jestli pak dojdou, ale přijde mi, že bodové ohodnocení je u nich až příliš vysoké. Jdou do jednoho výběhu, náklady nejsou až tak vysoké a to třetí zvíře dává strašně bodů (9), to je jak za pandu či tygra, zvířata drahá, leckdy podmíněná lecčíms dalším. U morčete mi to přijde prostě divný - herně i tématicky. Takže přemýšlím, že příště navrhnu to bodování lehce zkrouhnout (3 - 5 - 7 nebo 8).

22.2.2023 22:49:50

@robkin mas tam typo, je to 114 a ne 144. Puvodne jsem si myslel, ze je problem, kdyz prechazis pres 10 ochrany, ale neni to tak. Opravdu staci si zapamatovat 114 a pricist to k vyslednemu skore obou hracu.

28.2.2023 20:27:56

ad 1. Oficialne se pricita 100 a nove (minimalne v online verzi) to bude i na herni desce ocislovane (aby se nemuselo odcitat):
https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/archa-nova-12398/diskuse/oficialni-uprava-pravidel-35060/

2.4.2023 00:07:26

Vybíráme z Bazaru

Hra o trůny
Hra o trůny
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas