Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | karetní hra, ekonomická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Alderac Entertainment Group Dustgames |
Autoři: | Damien Desnous |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Prvni dojmy
Tak dneska jsme to poprve zkouseli, nejak jsme ae nesesli, takze jen ve dvou. A pro dva to zjevne moc neni, neni tam dostatek konfliktu, bo to neni moc upraveny. Ve ctyrech to bude ale docela pekny, takova blafovaci-prevahova vec. K Dominionu bych to moc neprirovnaval, protoze tu moc nefunguji komba, podoba je jen v tom, ze si clovek pridava silnejsi veci do baliku. A mam vyhrady k pravidlum, ktere jsou neprehledne. Ostatne grafika trosku taky, slo to resit lepe, ale clovek si za chvili zvykne... Urcite tomu dam sanci ve vice lidech, to bude vets boj:)...
mě to prvni celkem zaujalo pro karetky like-Dominion mám poslední dobou slabost :). Ale absolutně se mi nelíbí ta grafika postav. Přijde mi vyloženě odpudivá hnusná a nechutná :).
Charaktery
Náhodou, Pixie Emissary je nice. Ale je pravda, že to je asi tak jediný char, který se mi z obrázků na Geeku líbí :-)
charaktery
No mne sa práveže tá grafika páči, tak správne ujetá.
grafika
Tak to já jsme z grafiky nadšen, přijde mioriginální, stylová a taková "zlá" :)
sydo
a víš, že jsem to čekal :)...já nemám problém s těma obludama a zlounama, to ne. Mě spíše odpuzují ty lidské postavy a styl jakým jsou nakresleny
Beholder
No právě, mě to navozuje atmosféru prohnilého a zkorumpovaného města, něco jako to loutkové Fimfárum, zkrátka takové Hrdlořezy. Ta hra mě zas tak nezaujala, ale to spíš bylo tím, že jsme hráli odlehčenou verzi kvůli demu, myslím, že ve více lidech a s komplet pravidly to bude lepší.
Grafika
Me grafika prijde taky takova zla a zkorumpovana:)
grafika
je super. A jelikoz jsem v Essenu vyhral, protoze jsem se v zaveru klidil z velke bitvy mezi Sydem a nejakym frantikem a prebijel jsem jednu lokaci, o kterou nemel nikdo jiny zajem, tak jsem si v zaveru nahrabal dostatecnou prevahu. Mel jsem ale stejny pocit jako Sydo. Jenze pak nam demar rekl, ze jsou ve hre i zoldaci a dalsi vychytavky, takze ono to bude vevysledku asi o necem jinem.
první dojmy
Takže včera a dneska jsme vyzkoušeli Arcanu ve 4 lidech, hráli jsme 3 hry v základní verzi (bez těch žoldáků a bez bodů za "štychy" podle příslušnosti k těm frakcím.
Musím říct, že grafika je úplně skvělá, moc se mi líbí. Podobnost s Dominionem se nabízí a pro mě osobně je Arcana lepší, je výrazně jednodušší ale je možné, že se i rychleji ohraje. Připadalo mi, že těch konfliktů ani ve 4 lidech není tak moc a velice často, když někdo nekam položí 2 agenty zakrytě, nikdo další už nic nezkouší, leda by měl kombo "agent+předmět na uplacení". Jako nejsilnější vůbec hodnotím ty lokace, které dokážou pěkně rozhodit pečlivě vykalkulovanou skupinku agentů.
Ještě to příště nějak víc vyzkoušíme, ale zatím ... není to špatné, je to rychlovka a pěkná grafika je taky plus (je fakt, že s nějakou nudnější grafikou bych hru zřejmě vůbec nepořizoval a měla by tak o hvězdičku míň).
Hike
No jak teď koukám na ty obrázky (anžto na geeku jich bylo jen pár), tak je to fakt paráda. A to jsem si řekl, že když už mám Blue Moon, tak další karetku nepotřebuju...
grafika
Jo jo, graficky je ta hra fakt super. Zatím marně čekám na další herní kolo, abychom jí znovu promrskali.
Hlavně od zavedení milice do hry si slibuju eliminaci pocitu bezmoci, když máte na ruce tři předměty a jen jednoho agenta, který sám o sobě nic nedokáže, tak to jenom vyházíte bez užitku.
Jinak na BGG jsem našel zajímavou variantu, kdy se karty s body za štychy podle příslušnosti získaných předmětů/osob/lokací neuchovávají v tajnosti, ale položí se viditelně a každý hráč při získání nějaké úkolové karty na ni vyznačí (nějakým kamínkem ve své barvě), že ji získal - tedy se pak začne víc taktizovat, aby se zabránilo někomu dalšímu získat ty bonusové body.
Další hra
Hráli jsme tentokrát dvě hry ve 3 hráčích s rozšiřujícími pravidly a rovnou s úpravami.
Milice jsme měli odkryté a předměty s dukátovou hodnotou 2 a 3 upláceli slabšího milicionáře a s hodnotou 4 a 5 kapitána. Tohle pravidlo je jednoznačeně pozitivní.
Taky jsme hráli, že na začátku hry si kartu "Headquaters", která vám umožní prohrabat odhazovací balíček a zahrát z něj agenta, si můžete umístit do balíčku podle svého přání. Taky veskrze pozitivní.
A poslední úkoly, hráli jsme odkryté 3 úkoly s tím, že jejich plnění bylo značeno pomocí fufníků, aby se dalo líp škodit, ale hra ve 3 hráčích byla poznamenaná chybějícím jedním balíčkem Stakes, takže bylo ve hře míň karet a žádný úkol nikdo nesplnil - tady jsme se pak dohodli, že příště ty úkoly rozdáme přesně podle pravidel a jejich plnění bude tajné. (U jednoho z hráčů to vyvolalo frustraci, že když to bude tajné, tak se bude muset pořád ujišťovat, kterou frakci to má vlastně sbírat).
Arcana od FFG
předpokládám, že Arcana od FFG bude úplně stejná jako od AEG že?
Zalíbilo se mi City of Thieves, tak jsem začal uvažovat i o tomhle, ale fakt nevím jestli se mi to bude líbit. Z pravidel jsem to moc nevyčetl :). Jaké to je ve 2 hráčích?
btw proč je pro boha ve hře symbol vojenské síly žezlo a symbol politické síly meč? :)
Beholder
Jestli bude změna si nemyslím, spíš jde o zařazení hry z Cadwallonu, aby se prodejnost "svezla" s horkou novinkou City of Thieves, která má některé postavy stejné, jako jsou v Arcaně.
Jinak ve dvou je hra bohužel hodně o ničem, a tak nějak tu hru hodnotí hodně podobně jako Blue Moon City, které jsi tuším prodával, takže Arcana ti asi nesedne stejně jako Blue Moon City. Protože obě hry u nás mám rád asi jenom já, hlavně pro jejich perfektní grafické zpracování, a spoluhráči mě s nimi "vyhánějí" od stolu.
Co se týká symbolů, tak hmm ... nevím, proč se v těch pravidlech vůbec vysvětluje, co který ten symbol reprezentuje, různé postavy mají různé hodnoty a ty nijak nekorespondují s popisem, takže by se klidně mohlo říkat, že jsou to prostě, žezla, meče, kalichy a peníze a ničemu by to ve hře neublížilo.
Hike
ajaj, to je škoda (ale na druhou stranu ušetřené peníze :) ). jj BMC mě po prvních pár hrách nadchlo, ale pak to jaksi opadlo, protože po více odehraných hrách mi to přišlo takové divné...hodně stereotypní, žádné napětí ani interakce.
Tak nic no, budu se těšit jen na City of Thieves :)
Beholder
Tak tady i naka ta interakce je, ale pote, co jsem si to jednou zahral, me to nejak netahlo k dalsi hre... Mozna jsem to odepsal prilis brzo, ale podruhe jsem to holt zatim nehral...
Beholder
me se to minule v Essenu libilo, mozna i proto, ze jsem hru ve trech vyhral, protoze se Sydo nechal zatahnout do bitky s nejakym Frantikem a ja jsem si to syslil v pohode bokem.
rbx
pro mě je důležitý faktor - hra ve 2. pokud je doopravdy o ničem, tak to pro mě nemá smysl
Beholder
jo, ve 2 je to o nicem, na to si kup Ascension.
ffg revize
dve nove frakce a ruzne variant play (treba customize vlastniho guild baliku)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Schotten Totten
Akt. cena: 85 Kč
Končí za: 14 hodin