Herní kategorie: desková hra, budovatelská
Vydavatelé: Corfix
Queen Games
Rok vydání: 2005

Skvělé užití známého herního principu

Autor: bruno | 5.6.2008 | 1

Hra Aqua Romana je založena na podobném principu jako Metro, Dlouhé vedení, Venice connection a mnoho podobných. Na rozdíl od výše zmíněných má navíc krom spojování určitá další (ale jednoduchá) pravidla, která hru výrazně oživí.

Herní materiál se skládá z opravdu nádherně malovaného hracího plánu, na kterém je již vše potřebné obsaženo (samotná hrací plocha, pozice pro body, pozice pro stavitele) tak, aby vše pěkně zapadlo do grafického stylu (pozice pro body jsou podstavce kolem chrámu, pozice pro stavitele atrium domu ...). Herní plocha se pak skládá ze čtvercové sítě, kam hráči postupně umísťují jednotlivé díly akvaduktů. Dále jsou ve hře 4 figurky dělníků od každé barvy a 17 pěkných dřevěných stavitelů. Každý má na sobě nakreslený plánek jednoho z druhů polí akvaduktů.

Hráči postupně přidávají dlaždičky s akvadukty. Mají určitý počet dělníků, který závisí na počtu hráčů. Ten udává maximální počet postavených akvaduktů (ve třech hráčích jsou to např. 4). Hráči začínají na rezervoáru, který má daný počet přípojek - u každé z nich je na začátku postaven jeden dělník. Hráč může postavit další pole akvaduktu, pokud příslušný dělník vidí (má v horizontálním nebo vertikálním směru v dohledu) stavitele - a může přiložit pouze takový typ dílu akvaduktu, jaký má na sobě tento stavitel uveden (v ideálním případě si tedy může hráč vybrat ze 4 možností). Po postavení dílku přesune všechny dělníky (své i cizí) tak, aby stály na aktuálních koncích svých akvaduktů (může se stát - a stává se to - že položením kartičky prodloužíte více svých akvaduktů). Potom se pohne stavitel podle jehož plánu se stavělo. Pak se vyhodnotí případné uzavřené akvadukty a je na tahu další hráč.

Celkově: Hra se hraje velmi svižně, zvláště ze začátku, když má ještě každý hráč dost místa okolo sebe. Pak ale začne přituhovat a taktické možnosti, čím a jak hrát abych pomohl sobě a ostatním uškodil, začínají získávat na intenzitě. Rozhodně se Vám ani při hře dvou hráčů nestane, že byste po dobu hry "o sobě nevěděli". Hra má velmi snadná a intuitivní pravidla, která ihned přejdou do krve. A navíc hru dohrajete tak za 45 minut. Nemohu než doporučit!