Android: Netrunner LCG

xxxxxxxxxo hodnoceno 92x (Seznam vlastníků)

Android: Netrunner LCG - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Richard Garfield
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

RUN & icebreakery

Androida jsem zatím hrál jen příležitostně, ale včera mě jeden nový spoluhráč rozhodil dotazem na schopnosti a sílu icebreakerů. Nenašel jsem na to jednoznačnou odpověď v pravidlech, proto to zkouším tady.
1) je možné při runu (konkrétně při střetnutí s icem) využít placené schopnosti od různých naistalovaných icebreakerů, nebo pouze od 1 vybraného pro překonání tohoto icu?
2) síla icebreakerů při pokusu překonat ice je součet všech naistalovaných icebreakerů, nebo pouze 1 vybraného pro překonání tohoto icu (jehož placené schopnosti chci využít k prolomení podprogramů?)

Abych to zjednodušil, dá se při střetnutí s icem využívat kombinace schopností a síly všech instalovaných iců?

Možná je to elementární dotaz, ale včera mě tím parťák rozhodil a slíbil jsem mu zajistit "sofistikovanou" :) odpověď.

Díky.
26.8.2013 10:49:57

Deskovec
spravidla sa používa jeden icebreaker na jeden ice, sila icebreakerov sa v žiadnom pripade nesčitava... pri použití viecej icebreakerov, musí mať každy breaker silu minimlane sa rovnajúcu sile icu s ktorým si v stretnutí...

26.8.2013 12:06:27

Breaking Subroutines - pg.18
There is no limit to the number of installed cards a Runner can use to interact with the encountered ice, but he generally only needs one icebreaker. Remember that before an icebreaker can interact with a piece of ice, the icebreaker’s strength must be equal to or higher than the encountered ice’s strength.

26.8.2013 12:21:39

priklad
Corp rezne ICE typu Code gate sily 4, runner ma nainstalovany Yog a Wyrm. Runner zaplati 3, aby zvysil sily Wyrmu na 4, potom zaplati 1 aby znizil silu ICE na 3 a potom Yogom zadarmo breakuje subroutiny. 2 Ani moc nerozumiem ako to myslis... Sily ice-breakrov sa nikdy nescitavaju, max mozes mat hardware, ktory by ich posilil. Keby si mal aj nainstalovane 2 Yogy, stale lames ice so silou 3 a nie 6.

31.8.2013 14:27:33

Ledoborce
Ahoj/dobrý den,

poradíte nám, v čem tkví výhoda "Prolom až 2 podprogramy" (vnímáme to spíš jako nevýhodu, zejména když má led lichý počet podprogramů). Lepší je přeci 1 kredit za 1 podprogram a využít opakovaně.

Pak příliš nerozumíme výhodě Programu, který umožňuje odpojení před samotným střetnutím s ledem. Protože nám příjde, že totéž se dá zajist nepřidáním kreditů na dorovnání síly ledoborce při pokusu o střetnutí a znemožní se tak střetnutí s ledem.

Možná to nějak souvisí s herními taktikami , např. že by cílem korporace bylo nasazení ledů s úmyslně nízkou silou, která by runnera vtáhla do střetu s ledem a spustila podprogramy, proti kterým nemá runner obranu.
Ale zatím máme nahráno jen pár her (cca. 20) a osobně vycházím z toho, že v roli runnera mám většinou k dispozici všechny typy ledoborců, takže prolomení podprogramů různých typů nebývá velkou komplikací.

Díky.

4.9.2013 12:56:56

Akela
k 1. bodu, je to vec taktiky aké ladoborce si daš do baliku...
k 2. bodu, (asi mysliš snitch) vyhodá je ta že sa odpojíš skorej ako sa stretneš teda sa nespustia žiadne podprogramy, ak sa s nim stretneš a nemaš dosť sily na ladoborci tak podprogramy sa spustia tak či tak a tebe to môže riadne uškodiť (thrash program, net dmg, brain dmg ... ).
nevyrovnanie sily totiž znemožni len prelamovať podprogramy, nezabrani samotnemu stretu s ice-om.

4.9.2013 13:09:43 | Upraveno autorem (porovnej)

Střetnutí s ledem a podprogramy
& matko 1986 - To je pro mě zajímavé zjištění. Já se domnívala, že střetnutí s ledem znamená nejprve se "prokousat" sílou ledu a teprve při úspěchu (síla ledoborce je rovna nebo vyšší) se spustí podprogramy. Nevím proč, ale nějak mi to vyplývá i z pravidel, kde se píše o potřebné síle pro střetnutí a pak se píše o spuštění podporgramů při střetnutí. Ale možná nám při překladu z ENG něco uteklo, nebo jsme si to vysvětlili jinak.

4.9.2013 14:25:03

ešte raz
skusim to zhrnuť na nejakom priklade...

maš pred sebou vyloženu NINJU (sentry breaker, sila 0), vyhlasiš run povedzme na ruku... korporacia rezne NEURAL KATANU (sentry, sila 3, robí 3dmg)... a teraz maš dve možnosti:

1. navyšiš silu na ninji a breakneš a ideš dalej..
2. nenavyšiš silu (nemaš prachy) ale podprogram samozrejme zbehne = dostaneš 3 dmg... kedže tam nie je end run, ideš dalej...

hadam to je aspon trochu jasnejšie :D

4.9.2013 14:42:14

Akela - 2. Confrontation Phase pg.17
Treba odlíšiť dva pojmy Konfrontačnej fázy runu - approach (približovanie sa) a encounter (samotné stretnutie sa s ICE).
Počas Approachingu je možný jack-out (odpojenie) - nie však pri prvom "outermost" ICE; preto niekedy príde vhod Snitch alebo Recon karta.
Počas Encounteru, ak je daný ICE aktívny, začína spomenutá hra s Icebreakermi, silami, subrutinami a brejkovaním, po ktorej sa spustí a vyhodnotí každá nebrejknutá subrutina.
A "Break up to 2 subroutines" je naozaj skôr nevýhodou napr. Battering Ram brejkera.

4.9.2013 15:13:49

matko1986, rangi
Myslím, že už v tom mám jasno :). Díky za odpovědi.
Zkrátka, pokud dojde ke střetnutí s ledem, vyhodnocují se jak podprogramy, tak síla potřebná pro překonání ledu.

@matko1986
Jen v tom tvém příkladu u 2. možnosti asi neskončím tím, že jdu dál, protože jak jsi na začátku toho bodu psal, nenavýším sílu a Ninja se sílou 1 neprojde přes Katanu se sílou 3. Je to tak? :)

4.9.2013 16:30:33

Akela
aj ked sa spusti katana a da ti dmg, tak dalej ideš, lebo tam nie je end run...

4.9.2013 17:04:15

matko1986
... tak to hrajeme asi celé úplně jinak :).
Tak snad již poslední pokus o souhrn ...

Podle toho co píšeš, síla ledu říká, že jeho poprogramy prolomí pouze ledoborec, který má sílu min. stejnou. (ale už to neznamená, že runner musí mít min. stejnou sílu, aby přes led přešel).

Jinak řečeno, v roli runnera klidně provedu úspěšný run bez jakýchkoli ledoborců nebo potřebných kreditů, pokud některý z ledů v cestě nebude mít podprogram "end run".

Nijak tomu nebrání síla ledů, ale pochopitelně se spustí všechny poprogramy.

My to totiž hrajeme (nesprávně) na 2 oddělené části. Překonání síly obrany ledu a volitelné překonání poprogramů. Z toho pramení to moje nepochopení :(.

Díky za trpělivost, snad jsme to už pochopili správně.

4.9.2013 18:15:29

Akela
Podprogramy ICEu moze prelomit len icebreaker, ktory ma spravny typ a silu vecsiu alebo rovnu sile ICEu (uz spominany priklad - Neural Katanu je mozne prelomit pomocou Ninju, pretoze on vie breakovat subroutiny ICEu typu Sentry). Runner nema silu, silu maju iba ICEy a ice-breakery. A ano, ak pocas runu nestretnes ICE so subroutinou alebo podmienkou (napr. Tollbooth) End the run a dostanes sa k serveru, tak tvoj run bude uspesny a mas pristup ku kartam v danom serveri.

4.9.2013 23:20:19

Akela
myslim že si to teraz už spravne pochopila :)

proste prideš k ice-u, korporacia rozbali, ty si prečitaš podprogrami, a rozhodneš čo s tým, niekedy je zbytočné ich prelamovať (napr. thrash program, ked žiadny nemaš, atd.), ak tam nie je end run (alebo podmienka) tak ideš dalej (ak ťa to nezabije :D )...

5.9.2013 08:34:14

Síla a překonání
Danný led je určitého druhu, Sentri, Barrier, Code gate, Trap ... a abys mohl začit prolamovat tento led musíš na něj mít ledobore který se zaměřuje na danný typ. Což znamená jeden ledoborec na jeden led i kdyby jsi měl dva stejné ledoborce vždy smíš použit na jeden led jeden ledoborec.

1.11.2014 14:18:49

Faradn
To není správná odpověď.
Runner může během jeho encounteru s ICEm použít všechny jemu dostupné programy, které má nainstalované, pokud spňuje podmínku, že interakce icebreakeru odpovídá typu (pro příklad jsme potkali Tollbooth, takže code gate icebreaker nebo AI) se silou rovnou nebo vyšší aktuální síle encounterované ICE (po případném navýšení síly icebreakeru). I tak ale pozor, typická placená schopnost přidat 1 sílu za jeden credit u ice breakerů přidává sílu pouze sama sobě jako programu. Jak už bylo zmíněno, interakce je pouze mezi programy a ICE, runner nemá žádnou svou sílu a nijak zde nefiguruje.

Složitější příklad z Core Setu:
Corporace má v remote serveru nainstalovaný a rezzlý Tollbooth (code gate - síla 5), za kterým advancuje asset/agendu. Runner se ve svém kole chce dostat do daného serveru a má nainstalované následující programy: Yog.0 (code gate breaker - bez schopnosti navýšit si svou základní sílu 3), Wyrm (AI breaker) a Datasucker (1 virus token).
1 click
Runner běží na tento remote server.
Zaplatí 3 credit za encounter s Tollboothem (jeho abilita - code gate, síla 5).
Použije 1 dostupný virus token z Datasucker, kterým sníží sílu Tollbootha na 4.
Použíje Wyrma (AI breaker, základní síla 1), kde si nejprve navýší sílů za 3 credity ze síly 1 na 4, aby byla možná interakce se silou 4 u Tollbootha.
Znovu použije Wyrma ale tentrokrát jeho druhou schopnost a za 1 credit sníží sílu ICE o 1. Tollbooth síla 3
Použije Yog.0 (fixní síla 3) a breakne Tollbootha (aktuální síla 3) za 0 creditů.
Tollbooth překonán a runner pokračuje dále.

Další možná legální interakce (jen pro zajímavost):
Runner běží se třemi credity na server, kde Corporace ihned rezzne Tollbooth. Runner má nainstalovaný pouze Corroder (barrier breaker), takže ví, že Tollbooth nepřekoná. Než se ale spustí schopnost Tollbooth, navýší si sílu Corrodera za 1 credit o 1. Což znamená, že mu zbývají pouze 2 credity, Tollboth nesplňuje podmínku, kdy runner přijde o 3 credity, takže run končí a runnerovi zůstanou 2 credity.

2.11.2014 08:27:18 | Upraveno autorem (porovnej)

Sjone
To s Corroderem a Tollboothem mě vůbec nenadadlo. A imho to legální je. Co se týče timingu, tak určitě. Jedině, že by bylo někde uvedeno, že boostovat icebreaker můžeš pouze v encounter fázi, o čemž teda nevím.

To je docela dobrý poznatekm který mě překvapil a snížil tak u mě sílu Tollboothu.

2.11.2014 18:36:14

Beholder
Eh, to "možná legální" mi nějak ulétlo, jak jsem rychle psal. Už to znovu editovat nebudu. Legální to rozhodně je a běžně se to tak hraje. Kdesi na BGG je to i potvrzené oficiálně. V praxi je to ale docela náhoda, když se to povede. Aby to mělo smysl musíš potkat Tollbooth se třemi nebo čtyřmi kredity a mít na stole cokoliv, kam ten kredit zaplatit.

2.11.2014 23:42:38

Vybíráme z Bazaru

Europa Universalis
Europa Universalis
Akt. cena: 1700 Kč
Končí za: 8 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas