Android: Netrunner LCG

xxxxxxxxxo hodnoceno 92x (Seznam vlastníků)

Android: Netrunner LCG - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Richard Garfield
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidlá

Chystá sa niekto na preklad? :)
15.8.2012 20:46:39

amis, blind clown
Takže "paid abilities" v podstate fungujú tak, že počas naznačenia tou "zatočenou šípkou" v diagrame je ich možné spustiť (okrem tých, ktoré sú platené "clickom") a to v schéme aktívny hráč, potom 2. hráč a opäť aktívny hráč (teda v podstate tie "opportunity to ACT" sú vlastné "rekacie" na "paid abilities" aktívnym hráčom).

Napr. (http://www.cardgamedb.com/index.php/netrunner/android-netrunner-card-spoilers/_/core/corporate-troubleshooter-core)

Corp je aktívnym hráčom a spustí efekt tejto karty, potom MUSÍ dať možnosť "Runnerovi" zahrať svoju akúkoľvek "piad abilities", potom jej to Runner vráti a "Corp" môže spustiť ďalšiu (napríklad aj rovnakú ako predtým???). Potom to podľa pravidiel v tomto bode končí až kým nenastane opäť "opportunity to trigger paid abilities".

Neviem, či tomu rozumiem správne.

A ICE-om už rozumiem, ďakujem. :)

11.12.2012 16:40:27

Sneakdoor Beta
Tiež mám pocit, že to nie je voliteľná vlastnosť, keďže tam chýba "you may". A je to EVENT, takže túto kartu vyberie hráč s cieľom zmeniť ten "Run" na archív na "Run" na HQ.

11.12.2012 16:43:37

Sneakdoor
Já to možná jenom špatně vyjádřil, myslel jsem tím, že když máš vyloženou tuto kartu, tak ji nemusíš použít a můžeš zaútočit na archív normálním způsobem. Když řekneš předem, že Sneakdoor používáš, tak už je to útok na HQ. Ono to byla jenom poznámka pro jistotu, aby to nebylo pochopeno jako, že už na archív nemůžeš zaútočit.

11.12.2012 22:15:06

Santorrinni
Ještě k těm paid abilities - myslím, že to chápeš správně (teda jestli se správně chápeme navzájem :-) jenom bych řekl, že ten postup střídání možnosti použití paid abilities nekončí tou druhou možností u aktivního hráče, ale pokračuje dokud někdo nějakou ability použije, čili ne aktivní, nekativní, aktivní a konec, ale aktivní, neaktivní furt na střídačku dokud někdo neřekne, že už žádnou nepoužije. V reálu jsem se s tím vícenásobným střídáním asi nesetkal (nebo jsem si neuvědomoval, že jde o tento případ), ale řekl bych, že je to myšleno tak, aby každý měl alespoň jednu možnost abilities použít (čili, aby aktivní hráč na začátku neřekl, že žádnou nechce a tak nemohl žádnou použít ani neaktivní) a aby každý měl možnost reagovat ještě na protihráče (dokud je na co reagovat, čili to končí tím, že někdo už nic nepoužije). Doufám, že jsem to teď ještě víc nezamotal :-)

11.12.2012 22:54:02

amis
No ja som len vychádzal z textu pravidiel. Po tom citovanom texte v mojom príspevku, ktorý začal túto diskusiu na tému "paid abilities" je ešte pokračovanie:

"After both players have had at least one opportunity to act and
a player declines to act, then the players cannot trigger more
abilities, rez more cards, or score more agendas until the next
opportunity to do so."

Tak som to preto pochopil tak, že to končí tou druhou možnosťou pri aktívnom hráčovi.

12.12.2012 17:33:58

ice upgrade
ahoj, mam maly dotaz :) u nekterych ice je moznost advancementu... je mozny na ne davat tokeny i kdyz jsou unrezzed? nebo je lze advancovat az kdyz jsou zaplaceny a otoceny? diky

30.12.2012 13:36:42

>> Aeldryn
I když jsou unrezzed.

30.12.2012 13:52:04

skórované agenda karty
Rozumím tomu správně, že některé již skórované agenda karty, které má korporace ve score area jsou pořád "funkční", tzn. že s nimi lze něco provádět?

3.1.2013 12:01:32

Beholder
Ano, pokud mají na sobě hosted token nebo pokud umožňují něco navíc. Jednorázové efekty nadále nedělají nic. Další možnost, co "dělat" s agendou je forfeit.

3.1.2013 12:20:04

Crypsis
Trošku váhám nad touto kartou. Klame mě tam to slovo "ends". Když ho používám na breaknutí subrutines, tak musím odhodit virus token, to mi je jasné. A teď co mi není jasné. Platí to na jakékoliv subrutines nebo jen "End of Run" a platí to na každou subrutine zvlášť (každá subrutine 1 counter) nebo stačí jeden counter na kolik subrutines chci.

7.1.2013 16:45:24

Beholder
Platí na všechny subroutines a zahodíš žeton za každý ICE, kterému jsi breaknul subroutine (ne za každou subroutine). Takže i když pomocí Crypsis breakneš všechny subroutiny u Archera, platíš jen jeden token.

7.1.2013 17:02:50

sydo
Už mi ta věta v hlavě secvakla dohromady :). Díky

7.1.2013 17:33:57

icebreakers
zdar, mam na vas asi celkem jednoduchy dotaz :) mam dva icebreakery (kazdy breakuje jiny typ icu a kazdy ma jinou silu) a delam run, potkam se s icem. muzu jednim icebreakrem dorovnat silu a druhym breakovat subrutines nebo musim vybrat jeden icebreaker a tim se vyporadat se silou icu i subrutines?

8.1.2013 08:46:22

icebreakers
Tomu Icebreaker-u, ktory pouzijes, musis dorovnat silu... a je jedno ze ten druhy ma v pohode silu cojaviem 8. Subroutines tiez lames tym istym icebreakrom. Ten druhy asi zjavne pouzit nemozes, lebo typ ice a icebreakera nebude sediet...

8.1.2013 09:29:58 | Upraveno autorem (porovnej)

kolibrik
Môžeš použiť viac ICEBREAKEROV na jeden ICE, ale musia sedieť SUBROUTINES na obidvoch. Ale je to málo frekventované, aby sa používalo viacero ICEBREAKEROV (vlastná skúsenosť).

Je to aj v oficiálnych FAQ od FFG hneď na prvej strane, ak si to dobre pamätám. :)

EDIT: Dodatok - Najdôležitejšie je pravidlo, že nemôžeš použiť ICEBREAKER, ktorý nie je na daný typ ICE-u! Výnimku tvorí, samozrejme, "univerzálny" ICEBREAKER.

8.1.2013 11:20:59 | Upraveno autorem (porovnej)

icebreakers
to znamena ze kdyz je ice sentry a delam run icebreakerem ktery breakuje code-gate tak nemuzu dorovnat pouze sílu, nechat probehnout subrutines (ktere nemuzu breaknout) a prejit dal? to se mi po pravde moc nezda :)

8.1.2013 17:13:09 | Upraveno autorem (porovnej)

kolibrik
Icebreaker používáš pouze na breakování subroutines.
Pokud používáš icebreaker, tak musí být jeho typ (např. code gate) stejný jako je u ICE (rovněž code gate). Nemůžeš breakovat soubroutines jiným typem icebreakeru. Pouze v případě, že je breakuješ, musíš nejdřív dorovnat sílu. Ne v jiném.

Tedy na to, abys nechal subroutines jen tak "proběhnout" nepotřebuješ dorovnávat sílu. Prostě řekneš, že icebreakerer nepoužiješ a necháš vyhodnotit všechny neprolomené subroutines. A pokud potom nejsi flatlined nebo tvůj run není ukončen "end the run", tak přes ICE projdeš. Proto můžeš provádět runy přes ICE i bez icebreakerů.

8.1.2013 17:32:34 | Upraveno autorem (porovnej)

blind
aha, dik za odpoved.

9.1.2013 08:55:49

Otázky
Mám pár skôr overovacích otázok. :)

1. Pri inštalovaní nového ICE-u môžem "trash" nainštalovaný ICE, aby som znížil cenu novéhe. Je mi jasné, že odinštalovanie je v poradí, ale otázke znie, či môžem odinštalovať VIAC AKO JEDEN ICE? Hrali sme, že nie a pravidlá tiež používajú jednotné číslo pri slove ICE.

2. Ozaj sa hrajú "conditional" ( When, Whenever) schopnosti len raz za kolo?

3. Agendy sa môžu pridávať do ktorejkoľvek frakcie? Nenašiel som žiadne obmedzenie, keďže ani nemajú cenu vplyvu.

:) Vďaka.

12.1.2013 11:51:55

Re: Otázky
No sice staci imo precist pravidla nicmene:
1. Pri instalovani na server muze korporace trashnout JAKYKOLI pocet karet nainstalovanych na serveru, vcetne ice (str 13, installing)
2. To je uplny nesmysl, jediny limit conditional abilit je, ze se mohou pouzit pouze jednou za to dane spusteni (ie kdyz tam mas when you access archives, tak se to spusti prave jednou kdyz uspesne vlezes do archivu a nelze to natrigrovat vickrat). Tedy napr kdyby byla nejaka abilita runner gain 1 cr kdyz korp nainstaluje ice a corp nainstalovat v tahu 3, tak dostanes 3 cr.
3. V deckbuildingu je uvedeno ze je rozdil mezi kartou co ma influence box a v nem nic a mezi kartou co ten box vubec nema (agenda). Karty bez influence boxu NEMOHOU byt pouzity mimo vlastni fakci (str 24, vpravo dole).
Tak asi tak :)

12.1.2013 13:03:59

Vlastus
Ďakujem za rýchle odpovede.

Tá prvá otázka ma zmiatla kvôli textu pravidiel, kde sa hovorí, že môžeš vrámci inštalovania ICE-u zahodiť ICE (nie ICE-i).
Tie Conditional schopnosti ma zas zmiatlo vo vlákne Trace Amount, kde "Juris" komentoval kartu E3 Feedback Implants (viz. vlákno). Prosto som to zle pochopil. :)
A to posledné nemám čím vyhovoriť. :D

12.1.2013 14:04:12

reakce v tahu soupeře?
můžu zahrát paid ability v tahu soupeře která vyžaduje hosted token nebo trash ?(u kliku to nejde, to vím)

15.1.2013 10:22:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Paid ability muzes delat po kazde runnerove akci, pred zacatkem jeho kola a pred "end of turn" jeho kola.

15.1.2013 10:33:30

DD

to Beholder
Samozrejmne. K cemu by byla treba abilita Jinteky agendy Nikei MKII, kde za hosted token ukoncujes run, kdybys to nemohl udelat v kole runnera :). A jestli platis tokenem nebo trashem se v pravidlech nerozlisuje. Je to proste paid ability.

15.1.2013 10:40:17

reakce v tahu soupeře?
Je to dobře vidět na diagramu tahu na strance 32, paid ability jsou zelene koleckosipky.

15.1.2013 10:46:56

Vybíráme z Bazaru

Zákon ulice
Zákon ulice
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas