Andor - dobrodružné legendy

xxxxxxxxoo hodnoceno 303x (Seznam vlastníků)

Andor - dobrodružné legendy  - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Michael Menzel
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Nápady na nové hrdiny

Mám v hlavě pár nápadů na nové hrdiny a rád bych slyšel názor hráčů :)
A ještě radši bych byl, kdyby se někdo zhostil designovaného zpracování...

Zatím dávám dva, další časem, až to nějak zformuluju.


Selser / Selhani
Dvorní gnómský vynálezce / Dvorní gnómská vynálezkyně
Úroveň 2
Zvláštní schopnosti: Namísto vlastního pohybu může Selser / Selhani přesunout golema až o 2 pole za 1 herní hodinu. Golem zvyšuje sílu v boji o 5.
[Na zvážení: Pokud se Selser / Selhani zúčastní vítězného boje, může ihned po boji posunout figurku vypravěče o 1 pole zpět.]

Body síly: maximum 9

Body vůle / počet kostek:
0 - 6 / 1 kostka
7 - 13 / 1 kostka
14 - 20 / 1 kostky [Odstraněno +5 síly pro golema]

poznámka: Kromě figurky hrdiny bude ve hře figurka golema, která ponese symbol +5 síly (podobně jako trpaslíci nebo princ).
Samotný hrdina by byl malý gnóm s brýlemi s kladivem v ruce.

_____________________________________________________________________

Zurgug / Ulumpha
Skřetí berserk ze severu
Úroveň 61
Zvláštní schopnost: Při vyprázdnění studny si může Zurgug / Ulumpha namísto bodů vůle zvýšit sílu o 1.
Při společném boji ztratí každá spřátelená postava tolik bodů vůle, kolik je nejmenší hodnota z kostek (lze vykrýt štítem; neplatí při shodě a využití přilby)

Body síly: maximum 14

Body vůle / kostky:
0 - 6 / 4 kostky
7 - 13 / 3 kostky
14 - 20 / 2 kostky

poznámka: Představuju si ho jako zeleného skřeta s velkou dvoubřitou sekerou.
10.2.2016 13:37:04 | Upraveno autorem (porovnej)

Joe

vodomil
Nápadovo dobré, len nechápem schopnosti gnóma s vracaním Rozprávača... tematicky to nejako vybočuje (okrem toho, že to dosť ovplyvňuje a zjednodušuje ktorúkoľvek legendu).

10.2.2016 13:49:41

Joe
Je pravda, že by to hodně ovlivnilo. Moje myšlenka byla, že má Gnom něco jako stroj času, kterým dokáže "vracet čas".
Třeba mě docela mrzelo, že legenda tak rychle skončí a já nemůžu "vyčistit" celou mapu od příšer :) Tohle by mohlo být řešení.
Odstranil jsem +5 síly pro golema za 14 - 20 bodů vůle.

15.2.2016 17:04:48

další (noví) hrdinové
Shawn Knotley / Shelley Clare
Lovec / Lovkyně z Bdělého lesa
Úroveň 24
Zvláštní schopnosti: Od začátku hry má Shawn / Shelley 3 nástražné pasti. Na pole bez nestvůry, kde se Shawn / Shelly nachází, může za 1 herní hodinu položit past. Jakmile na pole vstoupí nestvůra, okamžitě utrpí zranění dle typu pasti. Poté past otoč. V případě, že je síla pasti alespoň stejná jako vůle nestvůry, je poražena a Shawn / Shelly získá odměnu. Pokud ne, nestvůra je pouze ochromena a nemůže se dál pohybovat.. Shawn / Shelly může po smrti nestvůry past sebrat a znovu nastražit.
Poznámka: Past je drobný předmět a mohou ho sebrat a nést i jiní hrdinové, avšak nemohou ho použít.

Body síly: maximum 10

Body vůle (maximum 13) / počet kostek:
0 - 6 / 1 kostka
7 - 13 / 2 kostky

poznámka: Dvě pasti (design jako past na medvědy) by měli hodnotu 4 a jedna hodnotu 6. Past by byla z jedné strany otevřená a nesla by symbol síly s hodnotou, z druhé strany by byla sklapnutá bez symbolu síly.


___________________________________________________________________

Reka
Čarodějka z povodí
Úroveň 32
Zvláštní schopnost: Při vyprázdnění studny může Reka namísto doplnění bodů vůle získat půl lahvičky kouzelného lektvaru. Pokud Reka vstoupí na pole s žetonem mlhy, může žeton otočit, ale nemusí ho aktivovat . Také není třeba, aby se na poli zastavovala.
Poznámka: Pokud dojdou žetony lektvarů, nelze je ničím nahradit.

Body síly: maximum 9

Body vůle (maximum 16) / počet kostek:
0 - 6 / 0 kostek
7 - 13 / 1 kostka
14 - 16 / 1 kostka; namísto půl lektvaru získá plný lektvar

poznámka: Za Reku by se samozřejmě nedalo hrát v legendě, kde je třeba ji nejprve objevit v mlze. Případně by jeden z hráčů čekal, až ho družina objeví :-)
Reka by neměla mužský protějšek.

15.2.2016 17:09:13 | Upraveno autorem (porovnej)

další várka
Hagduin / Helartha
Ochránce Stromu písní
Úroveň 57
Zvláštní schopnosti: Hagduin / Helartha smí nakupovat na Stromu písní (pole č. 57) levněji body síly. Za každý bod zaplatí 1 zlaťák namísto 2.

Body síly: maximum 14

Body vůle (maximum 14) / počet kostek:
0 - 6 / 1 kostka
7 - 13 / 2 kostky
14 - 15 / 4 kostky

___________________________________________________________________

Ashtendril / Alga
Druid ze Stříbrolesa
Úroveň 63
Zvláštní schopnosti: Při souboji v lese získává Ashtendril / Alga bonus 4 body síly. (Na tyto body síly se nevztahuje omezení.)

Body síly: maximum 10

Body vůle (maximum 14) / počet kostek:
0 - 4 / 2 kostky
5 - 9 / 1 kostka
10 - 14 / 3 kostky

___________________________________________________________________

Sharkub
Odpadlý skral
Úroveň 26
Zvláštní schopnost: Stejná čísla na kostkách se sčítají.
Sharkub nemůže nosit přilbici ani žádný jiný velký předmět. Sharkub nesmí vstoupit na hrad (pole č. 0).


Body síly: maximum 15; výchozí hodnota je 6

Body vůle (maximum 6) / počet kostek:
0 - 6 / 2 kostky

Poznámka: Sharkub by neměl ženský protějšek

2.3.2016 16:55:25 | Upraveno autorem (porovnej)

vodomil
Poslední várka je zajímavá a působí inovativně třeba odpadlý skral nebo ten druid (nechápu proč ale má méně kostek uprostřed vůle) ten ochránce stromu oísní je vlastně kopie trpaslíka. Ostatní hrdinové působí také zajímavě, ale mají zbytečně moc schopností. Snaž se zachovat co největší jednoduchost a nikdy nedávej více jak jednu schopnost, maximálně třeba nějaký předmět, ale ne schopnost. Třeba ta postava s pitím ze studny by byla dobrá bezté druhé schopnosti. Ale rozhodně se snaž dál a taky nějaké vyzkoušej ;-)

3.3.2016 07:29:49

matewr84 ... + Ostrostřelec
Díky, ještě bych chtěl dát to do grafiky, ale to mi asi nějakou chvíli zabere :)

K druidovi: Pro mě jsou druidi flegmatici, ale zároveň horkokrevní... když je druid oslabený (málo vůle), tak se snaží dostat ze sebe maximum -> 2 kostky; pokud je "v pohodě", vůle je na střední hodnotě, neřeší nic - pohodička :) -> jen 1 kostka; pokud je při síle (maximum vůle), tak má pocit, že mu patří svět a taky se podle toho chová -> 3 kostky ... zároveň je to trochu reakce a zkušenosti z hraní, kdy žeton vůle ve středním řádku je "v pohodě"; u téhle postavy by to tak ale nebylo.

K schopnostem: V podstatě každý hrdina má jen jednu větší schopnost; to, že může "střílet" na vedlejší pole chápu jako vlastnost lučištníka na úkor stylu házení kostek. Reka má sice více schopností, ale na druhou stranu je hodně slabá a působila by jako podpora týmu spíš než pomoc v boji, proto si i myslím, že by jí asi nikdo nehrál :) Jen mě napadlo, jak by se dala ta figurka hratelně využít.
Pak je tam zloděj, který má schopnost jen jednu, ale je to obsáhle rozepsané.

K ochránci stromu písní: Ano, v podstatě je to kopie trpaslíka, jen má méně bodů vůle (maximum 15) a jiný počet kostek.

-----------------------------------------------------

Nový nápad:

Jorildyn / Jorilda
Ostrostřelec z Bdělého lesa
Úroveň 25
Zvláštní schopnost: Jorildyn může bojovat s nestvůrou ze sousedního pole (viz lučištník). Ihned po svém hodu může obětovat X bodů vůle a zvýšit tak hodnotu na kostce o X. Nová hodnota nesmí být vyšší než nejvyšší hodnota kostky. Jorildyn nemůže nosit žádný velký předmět.

Body vůle / počet kostek:
0 - 6 / 1 kostka
7 - 13 / 1 kostka
14 - 20 / 1 kostka

Poznámka: Ostrostřelec by měl zelenou barvu. Nemohl by tedy hrát současně s lučištníkem. Vypadal by podobně jako lučištník, jen by měl dlouhý luk v obou rukách.

3.3.2016 09:18:40

Druid
Tak druid je hotový... koukněte do "Ke stažení".
Vložil jsem si ženský protějšek, ale ještě ho neschválili. :(

30.11.2016 22:25:42

Vybíráme z Bazaru

Boží zboží od firmy MindOK VYPREDANÁ
Boží zboží od firmy MindOK VYPREDANÁ
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas