Aliens: Another Glorious Day in the Corps

xxxxxxxxoo hodnoceno 12x (Seznam vlastníků)

Aliens: Another Glorious Day in the Corps - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra
Čeština: není
Vydavatelé: Gale Force Nine
Autoři: Andrew Haught
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Tak jo, zlatíčka, na co čekáte? Na snídani do postele? Další skvělý den u jednotky! Den u námořní pěchoty je jako leháro na farmě. Každé jídlo je hostina! Každá výplata bohatství! Každá formace přehlídka! Miluju jednotku!“

Aliens: Another Glorious Day in the Corps je hrou, která vychází z filmu Aliens (Vetřelci). V této hře hráči ovládají tým koloniálních mariňáků, vyslaný k prověření ztráty signálu z kolonie na planetě LV-426. Pokud jste film viděli, všichni víte, jak tahle mise dopadla. Hra vám dává možnost její výsledek pod vaším velením změnit - ať už k lepšímu, nebo horšímu.

Během základní hry absolvujete 3 hlavní mise Newt, Escape a Survive, které vás přenesou do filmových událostí, tj. záchrany Newt, úniku odříznutých mariňáků z hnízda vetřelců a obrany řídícího střediska před nájezdem celého roje vetřelců. Krom těchto hlavních misí (které se dají hrát jak samostatně, tak formou kampaně) můžete absolvovat vedlejší mise na získání dodatečných zásob či na záchranu vetřelci unesených členů týmu. Hra obsahuje také scénáře pro zvláštní režim hry Bug Hunt, kdy začínáte hru v dost nevýhodné pozici, a jediným cílem hry je pobít všechny vlny vetřelců s tím, že alespoň jedna vaše postava zůstane naživu.

Příprava hry:

Hra začíná výběrem mise. Parametry mise určují sestavení herní desky, startovní pozice pro postavy, počet vetřelců a signálů ve hře, množství a typ budoucího výskytu vetřelců a umístění všech herních žetonů na herní desce. Hráči si následně vyberou postavu, za kterou budou hrát. Pro tuto postavu je použita herní karta postavy hrdina (Hero), která má lepší statistiky a zvláštní dovednosti. Postavy, které nejsou ovládany hráčem, se do hry umístí jako pěšáci (Grunt). Tyto postavy nemají tak dobré statistiky jako hrdinové a ve hře je aktivují hráči rozkazem. Následně hráči vybaví svoje hrdiny a pěšáky libovolnými zbraněmi a vybavením. Ze zbylých karet se sestaví základní herní balíček výdrže (Endurance), který obsahuje důležité zásoby pro přežití mise - karty zbraní, vybavení, událostí a nebezpečí. Každá postava dostane číselník míření (Aim), který je nastaven na hodnotu dle statistik pro tuto postavu. Následně je sestaven balíček detektor pohybu (Motion tracker), který obsahuje karty určující počet a místo výskytu dalších vetřelců (či falešných signálů) na herní desce. Závěrem jsou na herní desku umístěny všechny žetony a figurky.

Průběh hry:

Každé kolo hry se dělí do následujících fází:

  1. Fáze mariňáků
  2. Fáze vetřelců
  3. Konečná fáze

Během hry je důležité si pečlivě hlídat zdroje, tj. zda je dostatek karet v základním balíčku výdrže. Tyto karty slouží jako zdroj dodatečné výzbroje a vybavení, ale i k zaplacení ceny většiny akcí. Karty zdrojů jsou odkládány do balíčku vyčerpaných karet, tzv. balíčku vyčerpání (Exhaust). Některými akcemi a schopnostmi lze karty z balíčku vyčerpání vrátit do oběhu do balíčku výdrže.

Jakmile dojdou karty v balíčku výdrže i vyčerpání a zůstanou pouze karty v odhazovacím balíčku (Discard), hra okamžitě končí pro kritický nedostatek zdrojů k pokračování mise.

Fáze mariňáků:

Tato fáze začíná okamžikem, kdy hráč s nejvyšší hodností určí aktivačním rozkazem hráče, který začne hru, a předá mu aktivační žeton. Po ukončení své fáze aktivace předá tento hráč aktivační žeton hráči po své levici a v této fázi hra pokračuje, dokud nebyli aktivováni postupně všichni hráči.

Kroky aktivace jou následující:

  1. Reset číselníku míření
  2. Vyhodnocení schopností při začátku aktivace postavy
  3. Vybavení postavy
  4. Akce postavy - Pohyb, Útok, Karetní akce, Míření, Barikáda, Interakce, Odpočinek
  5. Vyhodnocení schopností při konci aktivace postavy
  6. Aktivace pěšáků
  7. Předání aktivačního žetonu

Pokud už byli aktivováni všichni hráči a na herní desce zbývají pěšáci, kteří tuto fázi ještě nebyli aktivováni, předá se aktivační žeton zpět hráči s nejvyšší hodností, který zbylé pěšáky aktivuje.

Fáze vetřelců:

Tato fáze se skládá celkem ze tří částí:

  1. Aktivace vetřelců: pohyb, útok
  2. Aktivace signálů: pohyb, vizuální kontakt
  3. Tažení karet detektoru pohybu

Vetřelci a signály se vždy aktivují po jednom (stejně jako hráči), a to dle jejich vzdálenosti od nejbližší postavy.

  • Vetřelci: Rychlost pohybu vetřelců je pevně stanovena v pravidlech na 6 polí. Pokud se vetřelec dostane do kontaktu s postavou (tj. do sousedního pole), útočí. Ještě před útokem se postava může bránit obrannou palbou (obrannou palbou tuto postavu mohou bránit i další postavy v dosahu), pokud však již na začátku fáze vetřelců je postava v kontaktu s vetřelcem, nelze se bránit obrannou palbou. Útoku vetřelce se postava brání hodem kostkou na obranu (s šancí na uskutečnění protiútoku), případně použitím vybavení či zvláštní kartou události. Pokud se postava útoku vetřelce neubrání, je dle míry neúspěchu při obraně buďto sražena k zemi a dočasně vyřazena ze hry, nebo zabita. Postava sražená k zemi může být vetřelci zajata, pokud je na začátku další fáze vetřelců v kontaktu s vetřelcem (figurka postavy mizí z herní desky spolu s vetřelcem, který ji zajal). Tyto postavy lze následně vysvobodit zahráním záchranné mise.
  • Signály: Signály (Blip), tj. zatím neznámé kontakty detektoru pohybu, se aktivují podobně jako vetřelci, pouze s tím rozdílem, že hráči volí postupně konkrétní herní desku (tj. konkrétní oblast mapy), kde se mají signály aktivovat. Po aktivaci všech signálů z jedné desky se přechází k další desce (signály ale nemohou být aktivovány dvakrát, pokud překročí na desku, co ještě nebyla aktivována). Rychlost všech signálů na dané desce se stanovuje hodem kostkou vetřelců. Jakmile se dostane signál do zorného pole postavy, dojde k vizuálnímu kontaktu s danou postavou. Signál je odhalen a nahrazen figurkou vetřelce s příslušným počtem žetonů, symbolizujícím roj vetřelců, pokud je hodnota signálu větší než 1 (např. signál o síle 3 = figurka vetřelce s 2 žetony). Po odhalení signálu se zbytek aktivace řeší již podle pravidel pro vetřelce.
  • Karty detektoru pohybu: Každý hráč táhne a řeší 1 kartu detektoru pohybu (při hře 1-2 hráčů každý táhne 2 karty). Na herní desku se umístí nové signály dle instrukcí na kartě.

Konečná fáze:

V této fázi dochází k vyhodnocení všech efektů konečné fáze u postav, kontrole podmínek pro vítězství nebo prohru dle parametrů mise a k posunu počítadla tahů do dalšího kola hry.

Konec hry:

Hra končí vítězstvím hráčů, pokud bylo dosaženo všech úkolů stanovených na kartě mise a naopak hra končí prohrou, pokud došlo k některé z následujících událostí:

  • Nebyl splněn některý z úkolů mise.
  • Všechny postavy mariňáků byly buďto sraženy k zemi, zajaty, či zabity.
  • Došlo k vyčerpání všech karet z balíčku výdrže i vyčerpání (kritický nedostatek zdrojů k pokračování mise).

 

„Game Over, Man! Game Over!“ - RIP Bill Paxton (Hudson), 1955-2017

Autor: TwomblyCZ

Rozšíření hry (3)

Aliens: We're in the Pipe, Five by Five (2023)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 3x)

Aliens: Get Away From Her, You B***h! (2020)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 9 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxo (hodnoceno 6x)

Aliens: Ultimate Badasses (2020)

"Nebojte, Ripleyová! Já a moje družstvo ultimátních drsňáků Vás ochráníme!" - Vojín Hudson Aliens: Ultimate Badasses je rozšířením pro hru Aliens: Another Glorious Day in the Corps. V tomto rozšíření naleznete ...

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 5x)

Vybíráme z Bazaru

Dobrodružné výpravy - Lhasa
Dobrodružné výpravy - Lhasa
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 10 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas