Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 3 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Prodos Games, Ltd |
Autoři: | Grzegorz Oleksy Jarek Ewertowski |
Rok vydání: | 2017 |
Sdílej: |
Střelba na figurku vázanou v boji na blízko.
A další dotaz k pravidlům. V pravidlech se píše, že při RS útoku na figurku vázanou v boji na blízko je postih -10 k RS testu. Pokud je figurka provádějící střelbu vázaná v boji na blízko, tak to chápu. Přijde mi to ale nesmyslné, pokud to platí i při střelbě volně stojící figurky na jiné pole, kde probíhá boj na blízko. V takovém případně by byli mariňáci v extrémní nevýhodě (např. mise 8 by se stala pro mariňáky takřka nehratelnou - při hře 1 vs 1). Aktuálně hrajeme tak, že střílející figurka nemá žádný postih, pouze pokud by střílela přes bitevní pole (pak postih -2). Jak si toto pravidlo vykládáte vy?...
Realisticky vzaté, modely angažované v boji na blízko by asi vôbec nemali byť schopné streľby, ak sú zamestnané mlátením sa s protivníkom... Pravidlá to ale nezakazujú. Osobne som prijal pravidlo, že angažované modely strieľať nemôžu, musia najprv uspieť v disengagement teste.
Naopak, postih -10 k RS pri streľbe na model angažovaný v boji na blízko by nejaký zmysel mal - predstav si že sa snažíš zamieriť puškou na aliena, ktorý freneticky zápasí s iným kolegom mariňákom a netrafiť pritom kolegu, preto ten postih na range combat skill.
...> Pokud je figurka vázaná v boji na blízko, taky hrajeme na nutnost vyvázání. Co se týká postihu -10, tak ten by se dle pravidel měl vztahovat i na případ, kdy spolu bojuje vetřelec s predátorem a mariňák po nich střílí. Tam už ta logika -10 kvůli míření celkem pokulhává. Prakticky musíš počkat dokud se nepozabíjejí a pak máš teprve šanci něco trefit....
Navíc by tento postih dělal z mariňáků takřka nepoužitelnou frakci, protože při boji na blízko mají úplně nejhorší statistiky a na některých mapách se při hře 1vs1 (vetřelci vs lidé) nedá boji na blízko prakticky vyhnout (např. již zmíněná mise 8 kdy se díky stalkerům dostaneš do boje na blízko již v druhém kole a nedá se proti tomu prakticky nic udělat - a ustoupit není kam, resp. se díky tomu dostanou všechny figurky na 1-2 pole, takže zbývá jedině boj na blízko - protože s -10 stejně nic netrefíš).
Vám to pravidlo -10 funguje dobře? Mají mariňáci šanci? Asi ho při nějaké budoucí hře vyzkoušíme, ale popravdě si s ním některé mapy nedokážu představit. Ale třeba to fungovat bude (jenom počkám až budu za mariňáky hrát já a ne syn, ten by mi za změnu pravidel asi moc nepoděkoval :-) - Broecz
...> Ono je to navrhnuté úmyselne tak, aby boli mariňáci v boji na blízko najslabší. V kontexte s filmovým či videoherným kánonom bvy to tak aj malo byť. Lenže treba si aj uvedomiť, že scenáre v rulebooku sú šité na tri frakcie, nie na dve. teda počítalo sa s tým, že pozornosť votrelcov sa rozdelí na mariňákov a predátorov a predátori sa postarajú o časť (väčšinu) votrelčej populácie. Ak sa scenáre hrajú bez úprav iba s dvoma frakciami, je očakávateľné že squad piatich mariňákov sa asi proti 10 infantom a 5 stalkerom dostane do problémov.
Ak hráš scenáre iba s dvoma frakciami, skús sa pri rozdeľovaní síl riadiť rozšírenými bodovými pravidlami, to by malo znížiť počet Alienov asi o tretinu na 10 alienov proti 5 mariňákom.
- RogueKeeper
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
DAIMYO Rebirth of the Empire (KS collectors edice)
Akt. cena: 2990 Kč
Končí za: 12 dnů