nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Agricola

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Autoři: Uwe Rosenberg
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

údržbář plotů

Jak je to s kartou údržbář plotů? Její znění je: Vždy, když postavíte minimálně 1 plot, smíte zdarma postavit až 3 ploty navíc. My jsme to zatím hráli tak, že jsme postavili za dřevo plot, k tomu 3 zdarma, plot + 3 zdarma atd... Tím ale hráč měl obrovskou výhodu a za pár dřev postavil skoro všechny ploty... A protože je to tolik nevyvážené, pořád se tím zaobíráme, ale ten text tam neuvádí žádný limit pro počet postavených plotů.... jen se musí postavit minimálně 1 plot.. Jak to je? Díky

10.2.2015 22:59:54

tak sorry :)

Hrali sme to tiež prísnejšie, ale aspoň, že sme sa dopátrali k správnej odpovedi. :)

12.2.2015 13:47:37

ploty

Od Dilli: "v dodatku pravidel se píše, že muze byt kombinovan s Hlidacem plotu, Stavitelem plotu a Dodavatelem plotu stejne dobre jako s hospodarem, pacholkem, rezbarem a drevarskou kozou."

12.2.2015 12:58:53

teď je ještě otázka,

jestli tato profese funguje i na jiné stavby plotů než prostřednictvím akce. Myslím tím takové ty loučky a stavitele plotů a pod... Řekl bych, že by asi měla...

11.2.2015 18:41:29

:-)

Ešte raz dík. Zmenilo mi to život :-)
Oceňujem vašu snahu dať si námahu nájsť správnu odpoveď.

11.2.2015 16:50:32

Ok,

na základě vašich vyjádření jsem se ponořil do diskusí BGG a dávám vám za pravdu. Doposud jsme údržbáře hráli přísněji, než jsme měli. Ve výsledku lze tuto profesi chápat tak, že poskytuje slevu 3 dřeva při stavbě plotů, ale minimálně 1 dřevo musím vždy zaplatit.

11.2.2015 16:35:12

údržbář plotů

My to tedy hrajeme tak, jak to popisuje Karel a Pellyho vysvětlení mě vůbec nepřesvědčilo, že je to špatně. Podle Pellyho by se nejdřív postavily placené ploty, pak by se kontrolovala uzavřenost pastvin a až nakonec by se mohly stavět ploty zdarma. Ale proč? Já to teda cítím tak, že bych postavil alespoň jeden plot, tím mi vzniká nárok postavit ploty zdarma a na konci akce kontroluji, jestli jsem splnil pravidla pro stavbu pastvin (jestli mám všechny uzavřené).

11.2.2015 15:41:52

pelly, andreasss

Je pravda, že by to tak bylo při důsledném dodržení litery pravidel a textu na kartě. Nicméně pravda je jiná - úmysl autora byl, že pro postavení malé pastviny stačí "koupit" jeden plot a zbylé tři dodám z těch, co dostanu zdarma jako prémii za údržbáře. Toto je oficiální stanovisko Mindok.
U této hry a vůbec her Uwe Rosenberga je často značný rozdíl mezi skutečným úmyslem autora, jak mělo pravidlo fungovat, a tím, jak se mu ho povedlo naformulovat.
Omlouvám se za způsobené zklamání.

11.2.2015 15:35:28

Pelly

Veľmi dobré vysvetlenie. Ďakujem.

11.2.2015 10:09:02

z pravidel:

edit: beru zpět, viz post výše

Ploty je možné postavit jen tehdy, vytvoří-li úplnou, uzavřenou pastvinu nebo více pastvin. Již postavené ploty nemohou být v průběhu hry odebrány ani přesunuty. Pokud hráč již nějakou pastvinu ohradil, musí s ní nová pastvina alespoň jednou stranou políčka sousedit. Jeden plot může ohraničovat více pastvin a již existující pastvina, složená z více políček může být později ploty rozdělena na více pastvin.

Výklad: Na kartě údržbář je napsáno, že když postavíte minimálně jeden plot... což dle litery pravidel, která definují pojem postavit, jasně znamená, že plot musí utvořit uzavřenou pastvinu. Nechalo by se usuzovat i z vidu slovesa "postavíte", které značí dokonavost, v opačném případě by bylo použito vidu nedokonavého, tedy "Vždy, když stavíte minimálně 1 plot", ale to už zabíhám do slovíčkaření a není vůbec jisté, že na to autoři při překladu takto mysleli. Nicméně výklad je dle mého zřejmý a postačující i bez gramatického rozboru efektu karty.

Upraveno autorem (porovnej)

11.2.2015 08:58:49

.

Tiež som hral minule s tou kartou,ale vznikla iná otázka. Je jasné, že môžem stavať ploty iba ak mám materiál na dokončenie celej pastviny. Len som nevedel či už môžem počítať aj s tými tromi čo dostanem ako bonus. Už si presne nepamätám kde som k tomu niečo čítal (možno na tej karte) ale nebolo to jednoznačné.

11.2.2015 08:45:06

zuza, pelly

1) zuzo, presne tak.
2) pelly, prosim, z ceho to plyne, kde se to pise? dekuji.

11.2.2015 08:16:37

bezva

Takže můžu dostat za jednu akci maximálně 3 ploty, je to tak? To už má logiku, ale ta první varianta byla moc fajn :-)
díky

10.2.2015 23:46:53

nn

edit: beru zpět, viz post výše

pravdu má Ace... Je to přesně tak. Nejprve ze dřevo a podle pravidel a teprve poté až 3 zdarma a podle pravidel. Tedy pokud nemám žádné, musím nejprv minimálně za 4 opotit 1 pastvinu a pak si zdarma opotím těmi třemi ještě sousední. Pokud bych však již měl alespoň dvojkovou (jak píše Ace), tak ji mohu za jedno dřevo přepažit a další 3 ploty postavit zdarma podle pravidel.

Upraveno autorem (porovnej)

10.2.2015 23:35:23

zuza

Zuzo, to je urcite spatne. Alespon jeden znamena, ze dostanete pevnou premii tri ploty navic, kdyz vyuzijete akci staveni plotu a postavite za sve drevo aspon jeden. Kdyz postavite dva, zase dostanete tri zdarma, takze jich mate ve finale 5. Kdyz postavite 3, budete jich mit 6 atd. Ne ze je budete stavet po jednom a za kazdy dostanete premii, to vse v ramci jedine akce. To by bylo moc lehke. Na rozdil od acedraca si ale nemyslim, ze za sve musite postavit komplet minimalne jednu pastvinu. Myslim, ze k tomu muzete pouzit i ty ploty ziskane zdarma.

10.2.2015 23:25:56

no

Ak si dobre pamätám, tak je to tak, že ploty musíte mať dosť dreva na postavenie plotov podľa pravidiel a až potom si môžete pridať 3 ploty naviac. Tzn. ak začínate musíte mať min. 4 ploty na ohradenie pastviny na 1 políčku + získate tie 3 ploty naviac a ohradíte ďalšie políčko atď. Ten min. 1 plot je tam preto, že sa môže stať, že máte trebárs pastvinu okolo 2 políčok zo 6 plotov a rozdelíte ju na dve 1 plotom. Aj potom získate tie 3 ploty zdarma.
NEmôžete to hrať tak, že napr,. na začiatku máte materiál len na 1 plot+ rátate s tými 3 zdarma (ten jeden alebo menej sa dá, ak rozdeľujete väčšie pastviny alebo dosatvujete L-ko do štvroca). Skrátka regulérne musíte mať dosť plotov na vytvorenie pastviny a k tomu získate tie 3 naviac. Pomohlo? :)

Upraveno autorem (porovnej)

10.2.2015 23:09:53

Vybíráme z aukcí

Arkham Horror 2. edice CZ
Arkham Horror 2. edice CZ
Akt. cena: 399 Kč
Končí za: 5 dnů