nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Agricola

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Autoři: Uwe Rosenberg
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Niky

Mecenáš trolíků

Hru absolutne nechapu

Hru mam pujcenou, ale absolutne nechapu. Napr. manual, Fraze3 - prace. V navodu se pise "Zacinajici hrac vezme jeden ze svych zetonu clenu rodiny, umisti jej na nekterou akci, kterou si zvolil, a ihned tuto akci provede.."

Touto akci je "Zasit a/nebo peci chleba".

A jak to mam provest? Msm neco odnekud vzit? Odkud a co? Nebo neco nekam polozit?

28.10.2009 17:22:16

pravidla

Já jsem se zasekla asi na 6 hodin na úplně prvním kroku ve hře. V pravidlech není jasně napsáno odkud kam a co a kdy vezmeš a kam to dáš. Nakonec mi toto video jasně napovědělo, jak na to. Dál je už hra jasná a v pravidlech postupně nacházím i to, co tam dříve "nebylo":)))) Prostě souvislosti.
www.youtube.com/watch?v=uHx-dKtnH7w
polsky, ale pro mně lepší, než angličtina:)))

26.11.2016 22:25:30

Pravidla

Hra je to dobrá (no dobrá, po tolika letech už tak moc ne, líbí se mi jiné, ale chápeme se snad). Pravidla jsou špatně sepsaná. Ve skutečnosti je ta hra pravidlově celkem snadná.

26.11.2016 19:20:20

obtížnost

Ze začátku jsem taky tápal, ale s odstupem času jsem si uvědomil, že je to vlastně dost jednoduché...

V čem nejvíc tápeš?

26.11.2016 19:19:51

pravidla

Podľa mňa tie pravidlá vôbec nie sú také zložité, práve naopak... určite by som sa nenechal odradiť... hra je to totiž skvelá.

26.11.2016 15:32:04

když tak

tady jsou k dispozici pravidla přeformulovaná.

Hra je v podstatě intuitivní a byla by škoda, kdybyste ji nerozchodili a zavrhli...

26.11.2016 15:26:52

agricola

Návod ke hře je absolutně nepochopitelný. Český videonávod jsem nenašla, ale narazila jsem na polský, a jen díky tomu jsem se odpíchla z prvního do druhého kola:)))) Nevím, jak zvládneme sklizeň, to mám v plánu dnes, no a možná budeme mít i dítě...kéž by alespoń jedno(realita je pro nás snažší:)))
zde polský video www.youtube.com/watch?v=uHx-dKtnH7w

Upraveno autorem (porovnej)

26.11.2016 13:55:40

to Barny

Jako pastvina k celkovému počtu pastvin ne, ale neodečítá se za ni -1 bod, protože je to využitá plocha.

25.12.2009 23:19:14

kren - sydo

díky :)

Ted jsem narazil na další otázku. Počítá se při vyhodnocení hry, neoplocená pastvina (pouze dílek farmy s chlévem) jako bodovaná pastvina?

25.12.2009 22:46:03

to Barny

1) ano
2) ano

25.12.2009 22:25:50

Barny

Pole zůstává oseté po celou hru.

Žetony se odebírají po jednom, každou sklizeň jeden.

25.12.2009 22:24:56

Políčka

Rád bych poprosil o radu/vysvětlení.
Chápu to dobře, že se dílek farmy zorá jen jednou a pak je až do konce hry pokládám za zoraný?
Dále dotaz ohledně sklizně. Při sklizni se z políčka osetého obilím sklízí všechny 3 žetony obilí nebo jen jeden (dva zůstávají) a další sklizeň se odebere opět jeden atd.?

25.12.2009 22:08:10

to dilli

když to tak čtu , tak je fakt, že tam ta podmínka je ;) "více místností, než má v tu chvíli členů rodiny" , tak by to mělo být jasný. :), musím se přiznat, že tuto větu jsem nějak přehlížel i když jsem ji tolikrát četl, ale ona je vlastně klíčová. No nic, tak už jsem si to diky tobě objasnil a jsem zase o něco chtřejší ;) :)

18.11.2009 15:47:56

to dilli

ale ja se nebavím o akci, kde je třeba mít volnou místnost, to je samozřejmé, to už jsem tu psal. Tady byl dotaz na posloupnost. Řešilo se, jestli jdou obě akce provést v jednom kole v libovolném pořadí. Tak odpověď zní, že nejdou a pořadí je holt důležité. Nemá cenu o něčem polemizovat, pravidla jsou dána. Osobně si myslím, že jsem agricolu pochopil dost dobře ;)
Ještě tedy k té podmínce a polemice, mám dojem, že není nikde napsáno, že potomek (z akce potomstvo bez volné místnosti) si pro sebe okamžitě nárokuje volnou místnost, tu by si měl nárokovat, až pokud zůstane po návratu domů volná. Ale opravdu už to nechci dále rozebírat, oficialní faq jsou dána ;)

18.11.2009 15:18:16

to Voren

v pravidlech je jasne psano:
"akce potomstvo a poté 1 malé vybavení. Před tím, než hráč využije tuto akci, musí mít ve své chýši (domě) místo pro nového člena rodiny. Musí tedy mít více místností, než má v tu chvíli členů rodiny."

...více místností, než má v tu chvíli členů rodiny!

to je ta jednoznačnost, kterou najdeš i v CZ pravidlech.

18.11.2009 15:02:48

to dilli

mi z pravidel vychází právě to, že místnosti se obsazují až po fázi návrat domů, ale pokud to co pišeš jde z nejvyšších míst, tak co se dá dělat ;) . Tímto se tedy omlouvám všem za mystifikaci, zároveň chci říct, že je to, podle mne, trochu proti logice, ale už pšššt :)))

18.11.2009 13:35:15

a všetko

je rázem jinak...

18.11.2009 07:43:45

to voren

Podle citátu tedy je zřejmé, že po akci potomstvo bez volné místnosti, už žádnou volnou místnost nemáš. (Máš 4 lidi a 4 místnosti!) Teda nemůžeš využít akci potomstvo (s volnou místností).
toliko z fora na Lookout games (vydavatel) a rozovoru s autorem hry ;-)

Ale hlavně to hrajte tak, aby vás to bavilo!

17.11.2009 23:33:47

jo,

tak by dávalo smysl to co jsi psal i předtím

17.11.2009 22:48:06

potomstvo

citace pravidel: "Ve fázi návrat domů na konci kola si hráč vezme potomka k sobě a umístí ho do volné místnosti ve své chýši (domě). Pokud tento potomek (díky akci z etapy 5) nepotřebuje svoji vlastní místnost (a hráč volnou místnost nemá), umístí ho hráč do místnosti společně s jiným členem rodiny. Pokud hráč volnou místnost má, nebo ji později postaví, potomek ji okamžitě obydlí." konec citace. Kladl bych důraz na "Ve fázi návrat domů"

17.11.2009 22:37:11

no ale ty

podmínku "nesplňuješ" - máš 3 lidi a 4místnosti - dáš rozmnožení i bez místnosti - a najednou máš 4 lidi, reálně, i když "v terénu", a tudíž máš plno - kdyby jsme chtěli být až neintuitívně přísní. oba řešení /že můžeš i že né/ mi přijdou stejně věrohodné. proto by to mělo být někde rozřešeno "zhora". ale nemyslím, že tahle situace nějak často nastane.

17.11.2009 22:23:52

to Voloda

Souhlasim s Vorenem. Jakmile splnujes podminku pro danou akci muzes ji vyuzit. Tzn. mas 4 mistnosti a 3 potomky, muzes v libovolnem poradi pouzit obe akce potomku.

17.11.2009 21:36:36

jo takhle si to myslel

no to síce jo, ale nebyl bych si tím tak jistý. tohle už by chtělo asi oficiální faq

17.11.2009 21:28:44

volodo

jde o to, že musíš splňovat podmínky daných akcí, v tomto případě, když dáš akci potomstvo s volnou místností, tak tuto místnost v tom daném okamžiku musíš mít postavenou a volnou. Potomci se vrací s rodiči až na konci kola, takže se dají použít obě akce potomstva v jakémkoliv pořadí a ničemu si to neodporuje. ;)

17.11.2009 21:18:57

vorene

nerozumím ti :D

17.11.2009 21:09:10

potomci

oprava ...správně bys nemohl dat potomka s volnou místnosti...

17.11.2009 20:28:13