nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Aeon Trespass: Odyssey

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy, strategická
Čeština: undefined
Vydavatelé: neuvedeno
Autoři: Marcin Welnicki
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

KS

KS kampaň zde:

https://www.kickstarter.com/projects/1492106834/aeon-trespass-odyssey

EB prvních 24 hodin postava titána

Upraveno autorem (porovnej)

9.9.2019 20:05:46

Materiál figúrok PVC + ABS pre delikátne časti

Na jednej strane som trochu sklamaný s týmto rozhodnutím, ale na druhej strane chápem, že za cenu $129 takáto masívna hra s HIPS figurkami je finančne nereálna.
Nerozumiem ale tomu, že hru pripravujú už vyše 3 rokov a cenu už museli mať stanovenú na základe nákladov, takže už pred lampaňov vedeli, že HIPS nebude. Nalákali hobbystov s vyjadrením, že figúrky budú kvalitnejšie ako tie prvé pre KDM a v priebehu kampane dali vediet, že bude PVC, lebo to finančne neutiahnu. Ak chceli mať figurky na úrovni KDM, tak mali stanoviť vyššiu cenu, ak by bola aj $199, nikto by nereptal, stále je adakvátna na ten obsah.
Každopádne, ak budú figúrky na úrovni posledných od CMON, tak som s tým OK (napr. HATE, ktoré sú parádne).

16.9.2019 20:17:48

Materiál miniatur

Z updatu od tvůrců - PVC a žádné lepení.

"You’ve been asking about it and now we can confirm it. Pre-assembled minis! After getting feedback and quotes, going back and forth, reassessing the budget, getting some quotes again and weighing in the pros and cons, we officially and unambiguously announce that we will be going with pre-assembled miniatures. This means high grade (100+ hardness) multi part PVC models with ADS for small and thin parts."

Upraveno autorem (porovnej)

14.9.2019 20:33:35

dĺžka hry - oficiálne

Martin Welnicki sa oficiálne vyjadril k dĺžke hry:

Obsah má viac ako 200 hodín.
Jedno prejdenie Prelude: 15 hodín (pridávame nejaké veci naviac)
Jedno prejdenie jedného cyklu/kampane: 40-50 hodín
Jedno prejdenie celej hry zo základného boxu (cykly/kampane 1-3): približne 140 hodín
Pri jednom prejdení neuvidíte všetko.
Na prejdenie nasledujúceho cyklu nemusíte prejsť prvý cyklus, môžete okamžite začať s ďalším cyklom.

Upraveno autorem (porovnej)

14.9.2019 12:55:37

Fleder

No náš lov většinou trvá 1,5 - 2 hodiny, ale měli jsme i lovy které trvali 4 hodiny, kdy jsme uvažovali nad každým položením figurky.

13.9.2019 15:38:41

Group pledge...

Má někdo early bird a šel by do group pledge? :P

13.9.2019 14:48:34

Čindi

PVC

13.9.2019 13:41:59

Hips vs PVC

Ahoj, z čeho je třeba udělána Zombicide? Nebo Johanka či Mythic Battles Pantheon. Díky

13.9.2019 13:19:49

Fleder

Tak v KDM asi bude záležet kolik hraje lidí a jak si aspoň jeden člověk nastudoval pravidla, my to měli ve dvou v pohodě do hodinky odehrané. Souboje celkově bývají kolem té hodinky někdy méně někdy déle to už záleží na kořisti a levelu.

Upraveno autorem (porovnej)

13.9.2019 12:26:27

Průběh hry v rámci jednoho herního sezení

Postuji info od tvůrců z komentářů, jak dlouho a co se odehraje během takového jednoho klasického hraní - tedy když nebudete hrát hru celý večer.

"These things can fluctuate quite a bit. Roughly 40-50% of the time is spent Battling, the rest is divided between Narrative and Strategic Gameplay. In one 90-120 minute sitting you'll probably battle once, go on a few adventures, explore several tiles, do research, craftng, push the story forward ".

Je délka souboje nějak porovnatelná s boji v KDM? Někde jsem četl, že první souboj se lvem je tak na 2,5 hodiny :-)

13.9.2019 12:16:34

kampane a figúrky

Takže tých 40-50h je na JEDNO prejdenie JEDNÉHO cyklu/kampane? To je naozaj dosť veľa.

Tie kampane sú na seba nalinkované, čiže progres a výbava sa dá preniesť do ďalšej. Je aj možnosť začať nový cyklus/kampaň nanovo s pre-generovaným setupom a jednotlivé kampane sa navrhnuté tak, aby sa dali hrať bez prejdenia predchádzajúcej, teda príbehovo je začiatok a koniec kampane urobený tak, aby sme nemali pocit, že o niečo prichádzame, ak sme predchádzajúcu neprešli.

V BGG vlákne, kde sa hlasuje o figúrkach, dizajnér hry Oathsworn: Into the Deepwood (KS budúci mesiac) napísal obsiahle porovnanie výroby a nákladov figúrok z HIPSu a PVC, zaujímavé čítanie:
https://boardgamegeek.com/article/32925258#32925258

Upraveno autorem (porovnej)

13.9.2019 12:04:11

UmmA

Ty komenty na KS byly dost zmatečné, zadal jsem ještě dotaz na BGG
https://boardgamegeek.com/article/32925425#32925425
Fakt si nejsem jistý jestli "single campaign" znamená "single cycle" (minimálně v té odpovědi kterou uvádíš). Protože jak tam stojí - v průběhu 1 běhu neuvidíš spoustu věcí, jiné následky vlivem rozhodnutí, vynecháš celé příběhy, neprozkoumáš spoustu technologií...
Proto když celá hra má potenciál 200 hodin, tak pokud bychom nasčítali 50*3 + něco za prelude, tak jsme skoro na těch 200 hodinách, což nedává smysl...

EDIT: Takže tam odpověděl Martin Welnicki, takže to vypadá, že UmmA má pravdu. Upřímně jsem teda čekal kratší cykly/kampaně...

Upraveno autorem (porovnej)

13.9.2019 08:27:29

Group pledge


Pojďte do toho někdo, ta pošta je dost a sleva taky milá... :) jsem z Prahy

13.9.2019 08:08:09

délka kampaně

No z těch komentů to vypadá spíš na 40-50h na JEDNU kampaň (tvůrci ji nazývají cyklus). A ty jsou tam 3.
Viz
How many sessions (and how long sessions) and how many hours of total does one of the three campaigns take?
ITU:It's more 40-50, because there's alternate content, you won't see everything in one playthrough! (v komentu předtím někdo odhadl 200/3=66h, tak to zpřesnili)

nebo
“A single campaign should take 40 to 50 hours of content, depending on how well you're doing and how many Sisyphus Tears you had to use... However, you won't see a lot of stuff in 1 playthrough. I'm not even talking about making different story decisions, whole adventures, hubs, map tiles, technologies and so on will remain undiscovered.

Pro cykly/kampaně platí následující:
ITU:Core game has three cycle that you play in order and there is persistence between them as you take your stuff (equipment, upgrades, memories, Titans etc) from one cycle to the next. The expansion is a fourth cycle that takes place after the third core cycle.
ITU: The cycles represent an increase in power, so cycle 3 content is stronger than cycle 2. However, you can still use older Weapons and Gear, especially if you ascend them through the Mnestis Theatre. We wanted to have a natural progression of power, but also to allow players more customizablity - you really like that one sword that you can cut yourself with to increase Rage (Kratos Khopis)? With a bit of work you can bring it to the endgame!
ITU:Each cycle has a definite ending, so you won't feel like you've missed the last part of a story.

12.9.2019 21:39:30

Group pledge

Je (asi už nějakou dobu, myslím, že od včera) přidaná i možnost group pledge - 6 kousků za 697 USD, to je 10% sleva. Neověřeně jsem někde četl/viděl, že poštovné by pak mělo být za polovinu...

Froggery: ad AVP - právě ty figurky byly křehčí. Hlavně vetřelci a ocásky. Plus se to lepilo na poměrně dost úzké spoje a občas to prostě "nesedělo přesně". Modelář si poradí, BFU ani omylem.
U tvůrců předchozí Nymfy a ty další potvory vypadají luxusně, asi by to bylo v pohodě, jenže..
Tohle je trochu chyba tvůrců, měli mít vyřešeno minis vyřešeny předem...zas chápu, že nemohli takový zájem předvídat. Plus ještě jedna věc, cena za obsah je myslím fakt luxusní. Otázka, zda by byli vůbec schopní tam ty HIPsy za tu cenu nacpat. No mají to prý brzo rozlousknout..

12.9.2019 18:35:53

Fleder

KDM mi tak křehké nepřišlo, nevím jestli to Prodos dělal jinak je fakt že ti vetřelci mi přišli hodně křehký.Zas to lepení umožňuje zajímavější skulpty,ale chápu že pro běžného hráče je to opruz, který ho odradí.

Upraveno autorem (porovnej)

12.9.2019 16:46:56

ad materiál figurek

Co se HIPSu týká, mám pravděpodobně zkušenost pouze s AvP, kde se v 1. verzi lepilo taky. Jsem modelář od mala, ale tohle je už zbytečný oser, kde se obávám, že to i dost hráčů odradí, protože není varianta se standees. Je to hodně náročné na přesnost slepení, zejména přesnost výlisků, velká část běžných hráčů a uživatelů tohle prostě nedá.
Figurky v mnou zmíněném AvP mi navíc přišly o dost křehčí, než klasické vylisované z PVC.
Dneska i to PVC umí být s parádními detaily, které i pro malování zcela dostačují. Viz poslední Tainted Grail, co jsem viděl, tedka si dobarvuju prastarý Wrath od Ashardalon a je to paráda co se detailů týká. Blood rage, taky detaily pěkné. Ohnuté kopí fakt neřeším, ono je to hlavně pevné a nezlomí se to.
Takže to jde. Rozdíl tam je, ale ne až takový, že by se mi s tím na těch malých figurkách chtělo plácat.

Preferoval bych když už, tak variantu příplatku za ty HIPSy, kdo chce tohle patlání a o trochu lepší detaily a kvalitu, tak ať si to připlatí.

12.9.2019 16:25:51

materiál figúrok

Predpoikladám, že všetci chcete figúrky z tvrdého plastu HIPS a nie z PVC, ktoré prídu určite poohýbané :) Z HIPS materiálu sú aj figurky pre KD:M, takže vyžadujú zloženie a zlepenie, ale kvalita a detaily sa nezaprú. Pre maliarov-natieračov povinnosť. Tu je hlasovanie:
https://boardgamegeek.com/thread/2274059/unaffliated-fan-based-poll-do-you-want-buyer-assem

Upraveno autorem (porovnej)

12.9.2019 16:12:24

Mike Dundee

Takže když přidáš cca 10 h. Prelude, je to kolem 60-70 hodin herní doby. S tím jsem naprosto v pohodě, to není vůbec nic přehnaného.
Jinak ad příběh..možná zprzněné řecké báje, ale není to klasický klišoidní fantasy svět svět typu save the girl, save the world, kill the bad guy s partičkou lidí, elfů a trpaslíků a postavami barbar válečník, elfí mág a člověk paladin.
A ad chyby/překlepy,chyby v překladu atd. Dělám v nakladatelství a v žádném, opakuju, žádném textu zejména dlouhém a složitém textu se podobným chybám neubráníte, i když to kontrolují několikrát třeba 3-4 lidi. Vždy tam někde něco uteče.

Upraveno autorem (porovnej)

12.9.2019 13:13:08

Miner

Ano, toho se obávám taky, ale dost mě uklidňuje Michael King když v recenzi říká:
"The story is done incredibly well and has a lot of mystery".

Fen Batten (zmiňovaná legenda KDM) zase napsal: "Stories are absolutely everywhere, they're well written and once you get over the fear of making the 'wrong' choice, you'll plunge into a whole bunch of them without repeating things because of the way that the game closes off stories you've already experienced.
Legacy of Dragonholt was one of the best story games I played this year, and I was thrilled to see it be a part of ATO, decisions you make matter and can come back to aid or haunt you later on. When finished you feel like you've missed out on cool stuff and that drives you to go back and play a second time so you can make different decisions and see where things end up. It's well realized, well written and above all else, fun. And though it does lean a lot on the trope of 'mysterious, forgotten pasts', that helps with you making the same journey of discovery that your argonaut(s) do."

Příběhy pro Tainted Grail psal jeden z nejlepších polských autorů fantasy, takže tam se toho taky nebojím...

12.9.2019 13:11:41

délka kampaně

Tak jsem schválně vznesl dotaz jak je to se skutečnou délkou. Těch 200+ hodin je opravdu součet všecho možného, kdybyste chtěli svět prozkumat do mrtě, na několik průchodů.
Prý se to už rozebíralo:

ITU said: "It's more 40-50, because there's alternate content, you won't see everything in one playthrough!"

Takže 40-50 za 3 kampaně, takže 13-17 hodin na jednu kampaň... A to už se rozhodně dá rozumě zvládnout i s herní skupinou...

12.9.2019 12:53:34

Příběh

Já bych se i trochu bál příběhu, u takhle dlouhý hry by ten příběh měl mít rozsah minimálně novely, s větvením dost možná i jako solidní román. A já obecně moc her, které by měli dobře zpracovaný příběh neviděl. Ten Gloomhaven je krásný příklad toho, jak je ten "příběh" plytkej, ovšem ta hra na tom nestojí a ani se tak netváří. Tady je to celkem zásadní.

Já sem backnul i přes podobné pochybnosti Tainted Grail, kde se mám jisté obavy, pak sem backnul Etherfields, které sem backovat nechtěl, ale ukázky a předchozí práce autora mě přesvědčili (kdyby si měl zpětně vybrat, nechám být Tainted Grail a beru jen Etherfields).

Tohle mě nepřesvědčilo, nelíbí se mi setting, zmasakrované řecké báje, děkuju nechci a nejsem přesvědčen, že do toho budou schopni nějak zamíchat smyslplnou alternativu Iasona a argonoutů, aby to nebyla jen nějaká slátanina, aby ta kampaň vůbec dávala nějaký smysl. Samozřejmě se mohu plést a může to být pecka, příběh lepší než kdyby to psal Sapkowski a k tomu hra roku 2020, ale pak sem si vcelku jist, že to nebude poslední KS. Takže počkám a uvidím.

PS: Souhlasím s UmmA, ostatně ona ta absence editora částečně souvisí s tím co jsem psal. :)

Upraveno autorem (porovnej)

12.9.2019 12:33:07

dĺžka kampane

V popise na KS stránke je písané

"...boardgame played over multiple sessions, with over 200 hours worth of unique game content"

číže môj predpoklad je, že je to celkový čas so všetkými možnými rozhodnutiami a vetvenim príbehu. Takže jedna kampaň môže byť okolo 20h. Rovnako King of Average v jednom videu povedal, že Prelude kampaň má niečo cez 10h a celková dĺžka je 30-35h. Možno sa to už preberalo v KS komentoch, ale prezerať 2000 príspevkov sa mi nechce :)

12.9.2019 11:56:43

editor

Není mi jasná logika, proč dělat znovuhratelnou kampaň, která trvá 50-60h. A pak tam dát ještě další dvě. Kolikrát je člověk přehraje?
Proč mít matici rozhodnutí, kde si člověk křížkuje políčka podle postupu v příběhu, ale dále pak už neví, co vlastně udělal, a i kdyby to tam bylo napsané, tak by ten význam pravděpodobně po 20h stejně zapomněl. To už pak nezanechává žádný dojem
Třeba to bude super hra. Ale přijde mi, že by to byla mnohem lepší hra, kdyby se všechna rozhodnutí, postup a mechanismy zhustily do 20h. Nehledě na to, že by se to mnohem lépe testovalo a ladilo.
Tyhle nadšenecké hry, které vyvíjejí jednotlivci a nechávají testovat další nadšence, by zoufale potřebovali editora (GH nevyjímaje), který to proškrtá a zbaví balastu.

12.9.2019 10:36:41

boj

Asi tým skôr myslel niečo iné, ako celý combat (boj), povedal attacking (zaútočenie). Neviem si predstaviť boj od prípravy po koniec za 1 minútu.

Video priebehu boja s Marcin Wełnickim (tvorca hry):
https://www.youtube.com/watch?v=60i0a6AFFro

Analýza boja s Hekatonom Level 0 od Ferna:
https://www.patreon.com/posts/aeon-trespass-29880393

Upraveno autorem (porovnej)

12.9.2019 09:29:03

Dojmy od King of Average

https://youtu.be/_OuhSrkuKyE?t=415
od času 6:56
(sesumírované dojmy z nového videa. V jeho dlouhém videu přísupném i na stránce kampaně uvedl i nějaké malé výtky, ale to hlavní - příběh, souboje a průzkum zde velice chválí). Co mě zaujalo - říká, že boj trvá minutu, je to vážně pravda ? Myslel jsem, že souboje jsou delší...

11.9.2019 22:23:51