Aeon Trespass: Odyssey

xxxxxxxxxo hodnoceno 6x (Seznam vlastníků)

Aeon Trespass: Odyssey  - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy, strategická
Čeština: není
Vydavatelé: Into the Unknown
Autoři: Marcin Welnicki
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

S příchodem druhé kampaně si říkám, jestli se do té hry mám zkusit ponořit. Tak by mě zajímaly dojmy lidí, co tu hru už alespoň zčásti odehráli. Zatím jsem slyšel, že je hra hodně o náhodě (házení kostek v souboji, náhodné události, náhodný sběr surovin) a že má velmi komplexní a zahlcující pravidla, ale že má také naprosto úžasný storytelling, svět a příběh (včetně vedlejších úkolů).

Tak si říkám, jestli podpořit tohle nebo asi tak 3 jiné hry, které budou dohromady stát stejně jako Aeon Trespass XD.

Budu vděčný za jakýkoliv názor :)

16.5.2023 22:50:25

Já bych také poprosil někoho o zážitky..:)

Jsem nalomen jít kompletně do všeho z první i druhé kampaně, tak bych si byl rád velmi jistý, že je to dobrá volba..:D

Díky!

18.5.2023 10:18:14

Podělím se zatím jen o dojmy z Tutoriálu jo, takže nic co by nebylo na jakémkoliv Yutube “recenzi”.

 

Jádro hry jsou souboje a ty jsou hodně odlišné od toho, co my smrtelníci známe. Základem je Triskelion, což je tříčíselný ukazatel Osudu (přehazování kostek), Vzteku a Nebezpečí (život). Všeho můžete mít max 9, pak je problém či rovnou smrt. Čím více osudu, tím je možnost mít více kostek na uhejbání. Čím více czteku máte, tím máte lepší schopnosti pro svého Titána. Čím máte víc nebezpečí, tím je větší šance, že si vytáhnete kartu “Seš mrtvej”. Jop, umřít se v tom dá ohromně rychle! Ale! Umře pouze váš Titán a vy jakožto uživatel “Avatara” jdete dál a do další bitvy vytáhnete ze skaldiště další kousek (pokud máte).

Takže, v jednom kole zaútočí Titáni, v dalším kole jednou Primordial (zloun o rozměrech města). Jeho útoky jsou brutální, ale dá se jim uhejbat a čelit jen vedlejším následkům zahození, udupání, rozdrzení a tak (samá sranda, když je to v měřítku měst). Když útočí Titán, hodí si desetistěnkami jestli má nárok na zásah a kolik kostkama. Ano, první hod určí jestli útočí úspěšně, pak se pomocí karty určí jako část těla se tomu Primordialovi pokusíte urazit/urvat/oddělit a na to si hodíte jinou sadou k6 kostek, jestli jste při útoku pronikly skrz tzv Aeon Trespass Field (ATF). Pokud ano, tu část těla mu urazíte. A tady přichází ta sranda teprve. Obvykle každý útok má nějaké následky, někdy dobré, někdy blbé. Občas taky útok může být kritický a´t už úspěchem nebo naopak neúspěchem. Typicky kritické úspěchy chcete, protože třeba oslabí záda potvory a pak na ní zezadu útočíte snáze.

Zpátky, když něco oddělíte, dojde k tzv eskalaci a do balíčku částí těl (BP) se doplní nová část, o úroveň silnější. Tu je obvykle už mnohem těžší urazit a navíc do balíku AI (pohyby a útoky) se doplní stejná úroveň karty. Primordial je tedy s přibývajícím zraněním víc a víc nasraný a nebezpečnější a nezranitelnější. například u nás nám poslední zásah trval hned dvě kola, protože mu to ne a ne upadnout a do toho kolem sebe metal síru a zlo jak to jen šlo.

To je základ boje. K tomu platí, že v průběhu kampaně se potkáte na bojišti s maximálně 4 nepřáteli. Jakože to fyzicky opravdu budou jen 4!!! nepřátelé z nichž jeden je jakási Nemesis a druhý je boss. Díky tomu měřítku se prostě takové potvory zabíjejí opravdu těžko a proto se vám budou vracet častěji, než bumerang. A s každým takovým kontaktem budou silnější a odolnější. Za mě to celé vypadá hodně libově co se combat týká.

 

Explorativní část je něco docela jiného. Se svoji Argo objěvujete svět ala 7th Continent a co pohyb lodi, to 1 den. Celá kampaň se skládá v prvním cyklu z 80 dní. Těhle 80 dní právě určuje i nějaké nastavené události, co se kdy stane ve světě. V celém světě je nějaká série příběhů, každý je rozhdělený na X částí a hráči, jak ten svět objevují, tak se do jednotlivých příběhů zamotávají a postupně je řeší. Jejich výskyt je nahodilý a je určen pomocí jednoduché tabulky a kostky. Netuším jestli je možné projít příběhy všechny nebo naopak jestli je možné dokončit třeba jen 2 z 10. Celý příběh provází jakási Choice Matrix, což je série písmenek ala A7, B6, C8, na které se pak odkazují jiné příběhy.

Zpět k postavám, co ještě vím, tak postavy jsou všechny čerstvě probuzené a nic o sobě neví (klasika), ale postavám je v průběhu příběhu postupně přidělován pomocí Sudiček osud a ty postavy se s ním musí ve svých snech potýkat. Nakonec z něj mohou vyjít silnější a s novými vlastnostmi.

Krabice je taky narvaná balíčky karet s tajným obsahem a zavřenými obálkami.

 

Na co si lidi hodně stěžují: tak krom šílené ceny (která je za mě ale fér za dodaný obsah), tak hlavně na problém s místem na stole, je prostě potřeba uklízet buď boj nebo průzkum, jinak jsou potřeba víceméně dva stoly. Aktuálně pracuju na pomocném řešení s extra stolem (které se dají i koupit). Dále si lidi docela “stěžují”, že je hra hodně textová a že čtením můžete zabrat klidně i 50 % celé hry. Aktuální KS dosáhl SG, kde v té aplikaci bude i kompletně celý příběh Odysei namluvenej. To bude dobrý pomocník, ale bůhví kdy se ho dočkáme.

Zatím asi k tomu víc neřeknu, ale! Příští týden to budeme hrát na ostro minimálně jeden celý den. A to si myslím, že už budu vědět podstatně více. Pak podám report buď zde, nebo na 3bratrech.

 

_________________________________________
www.kalkared.eu , aneb když v poličkách není místo

18.5.2023 16:02:38

@CzechWin King of Average má docela hezkou “recenzi/dojmy”
https://youtu.be/qhJHFdy9b74 

--------------------------------------------------
Lazy - Cat - BG
No Game - No Life

18.5.2023 18:41:48

@speett mně třeba ne vždycky úplně vyhovuje jeho systém recenzí. Tak nějak se na můj vkus příliš pozastavuje nad kvalitou figurek a jiných komponent, což mě až tolik nezajímá (dokud všechny části hry fungují). Proto jsem psal tady, abych našel někoho kdo je spíš průměrným hráčem než americkým recenzentem :)

18.5.2023 20:24:10

@Khalashnikovf dík moc, už si přes bgg vyjednávám koupi prvních tří cyklů XD

18.5.2023 20:25:03

@simik2016  Mmj zrovna kvalita figurek je teda hodně pěkná. Ale co je na nich jako fakt zajímavého, tak jsou detaily. Tím, že je t ocelé v měřítku těch Titánů, tak je sranda hledat na podložkách skovávající se lidi, zvířata. Třeba jeden titán stojí koni na hlavě… samože na maděru že :D

_________________________________________
www.kalkared.eu , aneb když v poličkách není místo

19.5.2023 07:57:58

@simik2016   Nejspíš už jsi rozhodnutý, ale být tebou, tak si opravdu to review od KoA zkoukni. Naprosto přesně tam odpovídá na tvoje otázky a fakt to jeho představení není o figurkách a jejich kvalitě. Ta je mimochodem naprosto špičková.

Ve zkratce, je ze hry nadšený. Jinak sledoval jsem si jí i tady v bazaru, trochu jsi zaváhal, v poslední době tam 2-3x proběhla za velmi solidní cenu.

19.5.2023 08:56:10 | Upraveno autorem (porovnej)

@Khalashnikovf Díky moc za sdílení dojmů a shrnutí. Jdu tedy do toho úplně naplno, protože mě hra velmi nadchla..=)

Jen tedy váhám zda jsou doplňky Luxury Tiles Map natolik potřebné pro zpříjemnění kvality hraní, když bych si místo toho koupil neoprenovou podložku, aby se karty tolik neposouvaly.

Však i 7th Continent má pouze karty a lidé si na to nestěžují..:) Ono i pořízení všech kartonových mapových dílků by vyšlo na více než 100 €, což už je pro mě trochu více než, bych si představoval, i přestože vím, že to není nadhodnocená cena..:)

Mimochodem mám v mých pronajatých prostorech na deskové hry stůl o velikosti 134×220 cm a to doufám, že stačí, nebo ani to ne?..:)

Každopádně díky moc za sdílení dojmů a doufám, že se podělíš i po herním dnu se hrou #Aeon Trespass: Odyssey ..;)

19.5.2023 09:44:13

Tak přihodím i mé dojmy po prvních cca 10 hodinách (a 2 těsných bitvách).

kniha pravidel mi přijde dobře organizovaná a přehledná, hledání pravidel mi nikdy netrvá moc dlouho.

Příběh působí velmi originálně a větveně, mnemnos karty se mi líbí velice (pomalu odhalují minulost argonauta).

Náhoda v bitvách mi přijde šílená (nejsem velký zastánce kostkových soubojů), možná epičnost soubojů není tvořena mými rozhodnutími (dobrými či špatnými), nýbrž tím, jak zapůsobí na souboj (karty a kostky) náhoda. 

 

A můj největší problém je aktuálně znovuhratelnost. Mezi herni mapou a příběhem není spojení. Pokud vidíte na mapě symbol dobrodružství a zajímavý obraz (skála, město, věž atd.), není mezi nimi spojitost, protože si hodíte na náhodné dobrodružství. Celý svět tak na mě působí strašně náhodně, protože jednotlivé příběhy nejsou tak úplně navázané na lokaci, kde jsem je objevil.

Zatím nevím co si o hře myslet. Budu hrát dál a uvidím jak se můj názor vyvine.

28.5.2023 01:46:42

Přidávám dojmy po také cca 12 hodinách hraní příběhové části.

Textu tam je hodně. Jakože tak hodně, že už teď se těším, až vyjde ta namluvená aplikace milerád jim za to zaplatím. Proč? Protože ten příběh vypadá, že bude hodně, ale opravdu hodně libovej. 

MINI SPOILER Z ÚVODU: Hned na první stránce se dozvíte, že v těch velkejch potvorách koluje “krev”, která je vlastně i palivem pro tu vaší obrovskou loď. Proč? Jakto? Coto sakra?!? Vás na té lodi našli a jste jediný, kdo ty Titány dokáže ovládat. A hned z fleku začnete rozplétat příběh Minojského království a jejich sousedů Rohatců. KONEC SPOILERU

No příběh mě opravdu zajímá hodně.

Každý den hry je strukturován systémem postupu řešení pohybu a objevení nové lokace, vyřešení ikon, časových událostí, boje, výzkumu a vývoje. Je toho hodně a těm čtyřem hráčům by se hodila navrch ještě alespoň jedna sekretářka.

Jak píše simik, mapa nemá vždy vliv na příběh. Není to tak ale vždy a některé lokace jsou opravdu vázány i na konkrétní dobrodružství.

Celá jedna dějová struktura je vázaná na vaší loď, boje taky, protože ty potvory útočí na vás a vaši loď.

O znovuhratelnost se nebojím, protože na jeden průchod není ani zdaleka možné všechno projít. To potvrzují i nějaké recenze, co to už dohráli 3x ten jeden cyklus.

Boj ve skutečnosti není až tak náhodný, jak by se z popisu simika mohlo zdát. Prakticky vše se dá mitigovat a hlavně! To, že máte možnost tu potvoru praštit, neznamená, že ji praštit máte. Bude se bránit a bude to bolet. Víc to rozvádět nebudu.

Závěr: Ta hra je obrovská, jakože doteď si asi nedovedu představit jak moc velká opravdu je. Ten jeden cyklus je určitě na minimálně 120 až 150 hodin. Ty cykly tam jsou 3.

_________________________________________
www.kalkared.eu , aneb když v poličkách není místo

29.5.2023 12:33:12

Vybíráme z Bazaru

Myriorama - Nekonečná odysea
Akt. cena: 50 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas