Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | 2. světová válka |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Avalon Hill |
Autoři: | Don Greenwood |
Rok vydání: | 1985 |
Sdílej: |
Tvorba vlastního scénáře
Uvažuju docela vážně o tom, že bych dal dokupy kampaň z několika scénářů - předběžně počítám se třemi, která by se týkala atentátu na Heydricha... první scénář výsadek, druhý atentát a třetí souboj parašutistů v kryptě (nebo útěk samotný - ono přeci jen zasednout do kostela a nechat se celu hru zabarikádovanej ostřelovat by moc velká zábava nebyla...). Má někdo zkušenosti s vlastními scénáři?RE
Tvorba scenare je urcite bohuliba a naplnujici cinnost, ale nepoustel bych se do ni driv, nez budu opravdu dobre umet pravidla a budu mit nahrano desitky scenaru s ruznymi protivniky. Aby se ti pak nestalo, ze vymyslis neco a prvni protihrac ti rekne ze to jde i jinak :-)
Abych se vyjadril k tvemu napadu, tak musim byt jeste malicko prisny - chapu, ze je to jenom tvuj prvotni nastrel, ale 1 HS, ktery ma za ukol pomoci DC zneskodnit vozidlo / zabit lidra, je na scenar trochu malo - je to 1 situace, o ktere rozhodne jediny hod. Nehlede na to, ze nejkratsi trasa na mape c.20 z I1 do I10 vede pres L2-L5-K8, v zadnem pripade bych nesel pres W3 :-)
Co jsem tak premyslel, tak mi napadli podobne scenare, kde bys mohl najit inspiraci - ASL105 Going to Church (nemci se brani v kostele) anebo ASL162 Armored Car Savikurki (scenar s finskym vozitkem)
https://boardgamegeek.com/thread/738071/going-church-105-fkac
https://hongkongwargamer.com/2014/03/16/asl-105-going-to-church-aar/
https://boardgamegeek.com/thread/2180300/162-armored-car-savikurki
Jo a v ASL je "narodnost" Partisan - mrkni do pravidel na A25.24
Tvorba scénáře
Výtky chápu... ta myšlenka je opravdu u úplného zrodu, spíš mě to jen tak dneska napadlo... s tím 1HS vs vozidlo - to je pochopitelný a uvědomuju si to... to všechno chci ještě řešit. Zatím to mám opravdu jen v hlavě. Jo a na partisan jsem zapomněl (vím o nich...), to bude ideální jednotka.
Moje hlavní myšlenka teď směřuje přesně k tomu jak ten scénář rozšířit, aby nešlo primárně o jednu akci, ale o jeden z doprovodných, ale významných milníků scénáře.
V rámci celé kampaně to není až takový problém, ale ten prostřední scénář mi v tom trochu hapruje. Zaměřím se zatím jenom na ten jeden a zbylé budu dodělávat později.
Dokonce mě svrbí ruce, že vyrobím speciální mapu, grafických znázornění místa a širšího okolí je celkem dost.
Každopádně díky za kritiku a inspiraci v hotových scénářích (se kterými sis dal práci je najít) mrknu na ně... Budu muset začít trochu méně zeširoka - teď se mi to v hlavě mele všechno dohromady - až se to usadí, postupně to začnu zpracovávat (třeba dám Heidrichovu řidiči úkol, že musí po cestě zajít pro rohlíky, aby to odboj neměl tak složitý :-) )
Mirek
Tak já to tady trochu oživím.
ASL je systém zaměřený na boj družstev a tomu je uzpůsobena velikost jednotek i měřítko map. Toho bych se držel a nezkoušel to moc ohnout, na Heydricha bych si našel jiné herní systémy, které tomuto typu akce lépe sednou (asi nějaká figurkovka typu Warhammer). Navíc čím méně jednotek, tím je výsledek scénáře více zatížen náhodou.
Pokud bych dělal scénář, napadá mě třeba rozpracovat povstání ve Varšavském ghettu (přidat třeba detailnější pohyb kanalizační sítí), a zpracovat to do nějaké minikampaně.
Pořád mi to leží v hlavě - spíš by podle všeho nebylo špatný to řešit jako kampaň - jednotlivé části: výsadek, přesun, atentát, kostel… je pravda že malý počet jednotek a nevyváženost stran je problém. Bude to chtít ještě hodně přemejšlení :-)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Exit tajná laboratoř + Robotics/pexetrio
Akt. cena: 140 Kč
Končí za: 2 dny