nepřihlášený

přihlásit

registrovat

300: Země a voda

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Nuts! Publishing
Autoři: Yasushi Nakaguro
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Karta Nesmrtelní

Je modznel zahrať kartu Nesmrtelní aj vtedy, keď grécky hráč nevyložil kartu reakcie?

Môj výklad karty je, že aj keď Grék nevyložil kartu reakcie je možné Nesmrtelních zahrať. 
 

18.8.2022 19:55:11

Chlapi super diky moc za čas a snahu. Teď už je to jasné. 

24.8.2022 10:44:46

@5forPeanut Překládal @stastlivec, takže jen doplním jeho odpověď:

  1. “Karta reakce” je karta, která má na sobě uvedeno “zahrajte jako reakci” - mrkni třeba na Molón labé!
  2. “Umístěte ji na odhazovací balíček” - prostě ji odhodí. Ohledně zahrání nebo nezahrání: Karta reakce se odhazuje až po dokončení první bitvy, takže v průběhu té první platí - viz níže bod 4.
  3. “Vraťte až 3 perská vojska” - přesně tak, nic jiného v tom není ;)
  4. A na závěr jsi to shrnul úplně přesně - použitím karty Nesmrtelní vlastně restartuješ bitvu: oživíš až 3 své padlé jednotky (podmínkou je, že nejprve přijdeš o všechny, takže pokud jich na začátku bylo třeba 5, stejně musí nejdřív všechny pomřít a vrátíš si jen 3) a bitva se jede znovu (Řekové mají prostě tolik jednotek, kolik jim do té doby vydrželo). A pokud si v té první bitvě pomohli kartou reakce, tak ta pro tu druhou už neplatí (zahodíš jim ji před začátkem té druhé, ale až po ukončení té první).

EDIT: Ha, tak stastlivec stihl ještě jeden edit mezitím, co jsem psal :D

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB

23.8.2022 20:03:21 | Upraveno autorem (porovnej)

@5forPeanut Možná jsi přehlédl můj předchozí post?

Aha, už to vidím… Z věty “Zahráním karty reakce, která je odpovědí na protivníkovu válečnou operaci” nepřímo vyplývá, že karta reakce se hraje jen na protivníkovu válečnou operaci. Problém je, že originální pravidla “Reakci” žádným jiným způsobem nedefinují. Jediná věta, která se zahrávání tohoto typu karet týká je právě tato. V originále její inkriminovaná část zní: “Playing a card to counter an operation…” (následuje výčet karet). “Counter” jsme se rozhodli převést jako “odpovídat/odpověď" a v logice “odpovídání/reagování” přidali i “protivníkovu” válečnou operaci. Této dikci ale neodpovídají všechny karty reakce. Původní věta by tedy mohla znít “Zahráním karty reakce, která je odpovědí na válečnou operaci”. V tomhle smyslu se za způsobený zmatek omlouváme.

Text samotné karty Nesmrtelní je jinak celkem jasný: Událost (text) karty se vyhodnotí ihned po pozemní bitvě, v níž jsou jednotky Peršanů zcela (čili beze zbytku) zničeny. V případě, že řecký hráč předtím zahrál nějakou kartu reakce, se tato zahraná karta umístí na odhazovací balíček, v místě bitvy se objeví až 3 perská vojska, která byla v právě proběhnuvší bitvě zničena (to jsou ti Nesmrtelní), a bojuje se znovu.

Odpovídá to na Tvé otázky?

Pro jistotu ještě modelová situace: Řek má vyloženou nějakou kartu, která mu cosi poskytuje (třeba Miltiada). Peršané se svými 2 vojsky prohrají. Perský hráč zahraje Nesmrtelné. Řecká karta se odhodí (protože je kartou reakce), v místě bitvy vyskočí 2 perská vojska a bojuje se dál.

_____________
liščí pohůnek

23.8.2022 19:02:58 | Upraveno autorem (porovnej)

Ahoj , poprosím Kewa(na Gameconu jsi mě učil COH :-)) - který to zřejmě překládal, zda by mohl napsat příklad jak a za jaké situace se karta hraje.

“Tuto událost lze vyhodnotit ihned po pozemní bitvě, v níž jsou perské jednotky zcela zničeny” - lze tedy kartu hrát pouze pokud mě napadne řek?

dále

“Pokud řecký hráč zahrál kartu reakce” - zahrál kartu reakce na co? na můj boj nebo kartu reakce na tuto kartu?

“umístěte ji na odhazovací balíček” - proč a pokud ji tam dám co se stane? řecký hráč reakci nezahraje - karta se tedy odhodí?

" vraťte až 3 perská vojska, která  byla v bitvě zničena - tedy vrátím počet vojsk která byla zničena ale maximálně 3?

“a zahajte novou bitvu” tedy bojujeme znovu a řek nemá žádné výhody díky reakci

 

23.8.2022 18:21:42

Nesmrtelní jsou kartou reakce (pravidla, s. 7, 6.1). Fráze “Pokud řecký hráč zahrál kartu reakce, umístěte ji na odhazovací balíček” se týká karty zahrané řeckým hráčem, která se v rámci vyhodnocení karty Nesmrtelní umístí na odhazovací balíček.

_____________
liščí pohůnek

19.8.2022 10:57:30

Nevidím důvod proč bys to nemohl zahrát. Nic na té kartě tomu nebrání. Je tam jen “pokud” zahrál kartu ale ne že můžeš zahrát jen když on zahrál kartu…

18.8.2022 22:41:08

Vybíráme z aukcí

Mercado de Lisboa ENG
Mercado de Lisboa ENG
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>