Proč posílám přes Zásilkovnu dráž?

Pokud se účastníte mých dražeb (nebo jste jen viděli nadpis a přemýšlíte, co se děje za čertovinu), všimnete si, že poplatek za dopravu Zásilkovnou je vyšší, než u jejích konkurentů. Ba co zarážející; chci víc peněz, než kolik Zásilkovně platím. Jsem chamtivý? Nebo je důvod jiný? Dovolte mi vysvětlit.

LONG STORY SHORT:
Zásilkovna mě na konci roku 2020 extrémně zklamala a nechci jí dát vydělat už ani korunu. Proto je cena nastavena tak, aby její volba nebyla kupujícím preferována. Současně však chápu, že pro někoho může být vhodná. Jen díky tomu nebyla zcela vyřazena. ZVÝŠENOU CENOU SI NEKOMPENZUJI ZTRÁTU, KTERÁ MI VZNIKLA. Ba naopak. Nechci, aby mi něco zbylo. Nebylo by to fér vůči kupujícímu. Proto pokud zvolíte Zásilkovnu, BUDE CELÁ ČÁSTKA ZA PŘEPRAVU POSLÁNA NA PODPORU ZATROLENEK. Ano. Skutečně celá. Nejen to, co zaplatíte navíc, ale i to, co dám já za přepravu.

A kdo má chuť si přečíst příběh plný bolesti, zrady, zklamání a potoků krve, nechť pokračuje.

Je 16.12.2020 a s uživatelem Onas se domlouváme na prodeji The Gods War: Glorantha. Jde o můj doposud největší prodej. Jak z hlediska ceny (7.000 Kč, byť hodnota hry je dvojnásobná), tak z hlediska objemu (all-in pledge, asi 7 krabic).

21.12.2020
Jeden velký balík nesu na Zásilkovnu. Mám štěstí. Zrovna je přítomen řidič. Krabice tedy odejde ještě dnes, o čemž jsem ubezpečen jak řidičem, tak majitelkou obchodu. Píši radostnou zprávu Onasovi. Balík bude do Vánoc.

Později téhož dne mi přistává mail. Zásilkovna. Že má zásilka je nadlimitní a proto budu nucen připlatit za dopravu. Situaci dokladují fotografií, balík váží 17,5 kg. Částka není stanovena. Jsem s tím v pohodě. Chápu, že jde opravdu o větší balík, než posílám standardně.

Vzápětí přichází další email. Tentokrát s informací, že zásilka nebude doručena vůbec, jelikož je nadlimitní.
Do půl hodiny odepisuji, že na doručení nespěchám (Onas nespěchal), klidně se můžeme domluvit na doručení po Novém roce, klidně připlatím, jen ať Zásilku doručí. Apeluji, že Vánoce jsou čas zázraků, já jejich věrný klient a že by tedy bylo fajn dobrat se ke šťastnému konci.

22.12.2020
Vše marné. Odpověď, které se dočkám, je automatická zpráva, že Zásilka byla vrácena. Není přesně specifikována adresa. Nicméně zradu netuším. Prostě přijde tam, odkud byla odeslána.

23.12.2020
Přichází omluva za pozdní odpověď. Zásilkovna se stroze odkazuje na smluvní podmínky a jsem informován, že se balík vrátí A NAVÍC bude účtován poplatek za nadlimitní dopravu. Jsem velmi zaskočen.

Opět do půl hodiny odpovídám. Argumentuji, že respektuji jejich přepravní podmínky. Na druhé straně není v mých silách mít nastudované smluvní podmínky všech společností, které využívám. (Ruku na srdce; kdo má načtené třeba všeobecné smluvní podmínky pojišťovny, smlouvu s bankou atp. A druhá věc; kdo jim rozumí?) Podotýkám, že pokud byla zásilka vysloveně nadlimitní, proč ji řidič přebíral? V rukou váhu nemá. Ale snad ví, že tak velké a těžké balíky nevozí. Proč mě neupozornil? Proč platím za nedoručený balík? Pochopil bych doručení a příplatek. Pochopil bych vrácení a nedoručení, bez poplatku.

Každopádně tuším, že je zle (daná skutečnost asi ani nejde přehlédnout) a letím na Zásilkovnu. Paní kroutí hlavou. "Nic se mi nevrátilo."

28.12.2020
Přichází faktura za přepravu. 318,39 Kč. Slovy TŘISTAOSMNÁCT KORUN A TŘICETDEVĚT HALÉŘŮ!!!! fakturu samozřejmě platím. Nemá cenu být neplatič.

29.12.2020
Opět přichází upozornění, že se mi zásilka vrátila. Tentokrát navíc s výhružkou, že pokud si ji nevyzvednu, bude mi každý den účtováno skladné 15 Kč.

30.12.2020
Opět letím na místo, kde jsem zásilku podával. Odpověď stále stejná: "Nic se mi nevrátilo."

04.01.2021
Nejbližší "normální" pracovní den volám do Zásilkovny. Značně rozladěn nad přístupem. Operátorku to nezajímá. "Napište si na reklamace." Zaplaceno už mám. Tak co by taky řešili?

Píši email s informací, že se mi přístup skutečně nelíbí. Chápu, že mají nějaká pravidla, do kterých jsem se nevešel, nicméně i tak se dá chovat vstřícně.

05.01.2021
Opět přichází mail s instrukcí, že si mám vyzvednout balík. Znovu tedy letím na náměstí. A stejná situace. "Balík nemáme." Zoufalý začínám obrážet všechny Zásilkovny na náměstí a v okolí. Na třetí pokus se na mě usmívají "Tak tady Vás máme. My si už myslely, že nikdo nepřijde. Zítra by se vracel na Zásilkovnu." Balík vrátili jinam, než jsem ho posílal. Naprosto nechápu. Zbytečně někde ležel, místo aby ho měl Onas doma.

07.01.2021
Balík posílám přes Českou Poštu. Za 209 Kč ho 8.1.2021 doručují příjemci.

Rozladěn nad celou situací volám na Zásilkovnu. Pracovník je slušný (první slušný, se kterým jednám), vyslechne si celou anabázi a slíbí, že se na vše podívá.

20.01.2021
Od pracovníka přichází obecná odpověď, že se za vzniklou situaci omlouvají a nazdar. Taková ta slušná formulace věty "nebudeme řešit, máš smůlu."

SEČTENO A PODTRŽENO: Chápu, že Zásilkovna má nějaké přepravní podmínky, které jsem porušil. Šlo však řešit slušněji. Vysvětlit, proč k situaci došlo. V zásadě proč nebyli schopní zásilku doručit jsem se dozvěděl až v článku na seznam.cz. Prý jim Česká Pošta šlápla na krk a omezila před Vánocemi přepravu (vždyť jsem psal, že počkám po Novém roce!!!!!) Místo toho tvrdě používali rétoriku "porušil jsi, zaplať." Vysvětlit, že oni sami jsou tepáni ze strany dopravce, taky budu vnímat jinak. Až na poslední dva kontakty to byla ukázkové zneužití převahy, kterou nade mnou, jakožto nad zákazníkem, mají. To vše v situaci, kdy zásilku nedoručili a ještě naúčtovali 6x tolik, než normálně. Přitom by stačilo, aby třeba byť jen řidič podotkl "Pane; tak těžké balíky nevozím(e)." A už bych měl šanci se zamyslet, zabalit třeba do dvou krabic a poslat za nějakých 118 Kč v součtu. Prostě jsem zklamán. Do této zkušenosti jsem Zásilkovnu preferoval. Po ní budu rád, když ji nebudu muset už nikdy využít.

Někdo se mnou bude(te) určitě nesouhlasit a dáte za pravdu Zásilkovně. Nepochybně máte na takový názor právo. Stejně jako já mám právo postavit své podmínky aukce tak, abych s nimi byl spokojený. ;)
10.3.2021 20:28:31

No...
Stala by se mi asi stejná věc, jenže paní ve zverimexu (zásilkovna) mě upozornila a vše mi vysvětlila.

Když přijme nadlimitní zásilku na pobočce kde je normálně nepřijímají,tak jí nedoručí a vrátěj mi jí + budu platit přepravu. Ale vrátí jí na pobočku kde přijímají nadlimitní zásilky (což je nakonec vcelku logické, ta paní ze zverimexu se s tím tahat nehude ať už to přinese zákazník neho přiveze řidič - ten to tam logicky ani nepoveze). Tady to vypadá, že řidič chtěl bejt prostě vstřícnej a vzit jí s tím, že se normálně doručí, ale neprošlo to přes systém.
Taky jsem měl pár kiksů se zasilkovnou, ale nakonec (a to musím sám uznat) to byla povětšinou moje chyba. Ale i přesto se to ani zdaleka nemůže rovnat průšvihům české pošty... I když mi přijde, že poslední dobou se velice zlepšili.

10.3.2021 21:02:27

Cas Vanoc, cas svatecni

Asi duch Vanoc. Hlavne ze sis neuhnal covida.
Tak me obcas neco takoveho potka. A to pak chces nekomu rict neco od plic, ale ani nemuzes, protoze tam za to nikdo nemuze. Obratte se jinam ...

10.3.2021 21:14:35

17 kg
Na všetkých pobočkách je písané či preberajú zásielky do 5 alebo 10 kg. Väčšinou sú tam chudé žienky ktoré ledva zdvihnú tých 5.
Vždy rozdeľujem ťažšie zásielky do menších balíkov keďže aj mne už zvýšili poplatky pri väčších balíkoch
Nie sú to zamestanci zasielkovne len zmluvní partneri takze si môžu robiť čo chcú.
To odoslanie späť. Nebolo možné zistiť podľa tracking čísla kde sa zásielka nachádza?
Ak si naozaj dal zásielku priamo do auta pravdepodobne nebolo správne zadané východzí miesto. Takze asi nevedeli presne kam zásielku vrátiť.

11.3.2021 06:54:08

perun91
Netvrdím, že neměli pravdu. Měli. Mě prostě vadil ten přístup, který zvolil. Ta arogance, s jakou se mnou komunikovali (když už komunikovali), mě fakt mimořádně zklamala. Šlo prostě poznat, že mají delší konec provazu a fakt se za něj nebáli zatahat. :)

21.3.2021 23:44:57

:)
Zkušenost z loňska, pokud Vám prodávající odešle balík nedej bože ve větší krabici je to nadrozměr, který vám odpálí do nejbližší jimi zvolené pobočky pro nadrozměry, pokud je to např. v Brně tak se Vám může stát že namísto 100 metrů to budete mít kilometr daleko a zapomeňte na to, že všechny výdejny hlásí změny pracovní doby a inventury zásilkovně a že otevírací doba, zavření apod. je v mapě na zásilkovně/webovkách výdejního místa aktuální pokud to nemáte kousek a nechodíte tam pravidelně a tudíž víte jak to v tomto směru na daném místě chodí. Cenu za nadrozměr mi pro zmatení nepřítele doúčtovali po 14 dnech. Teď při covidu kdy to co funguje je věčně přeplněno bych chtěl vidět kam by to bez předchozího upozornění poslali, škoda že nešlo přesměrovat cílové místo. Obdobně mám zkušenost, že do zásilkovny na maloměsto měl přijít balík, zavřelo se prakticky vše na jaře, a ve finále to zásilkovna doručovala prostřednictvím ppl, kdy opakovaně volali předem způsobem, že v telefonu byl takový šum, že nebylo nic rozumět s tím, že o tom vědí a tímto stylem obvolávali spousty lidí. Ve výdejně nadrozměru si taky připadám jako na letišti, kde základní kvalifikace pro pracovníky pro manipulaci se zavazadly je patrně nedonošenost.

Základní vtip je v tom, že ten nadrozměr/hmotnost přes 5 kg neodhalí už při převzetí zásilky.

Velmi nerad, ale cokoliv většího/těžšího bych posílal přes českou poštu, ač jsem jejich odpůrce. Fakt jako celek nevzbuzuje dojem, že by byli nějak extra zařízeni na balíky nad 5 kg, větších rozměrů apod.

22.3.2021 00:21:55 | Upraveno autorem (porovnej)

PPL
Těžší zásilky mi přijde lepší posílat PPL?
https://www.ppl.cz/balikprotebe/

22.3.2021 08:50:27

Ehm, Zásilkovna vždy posílá informaci o tom, KDE ten balík je. Proto se mi anabáze s hledáním balíku po všech pobočkách v okolí zdá neuvěřitelná.
Chápal bych bojkot Zásilkovny, a to za to, jakým způsobem tato společnost - se všemi dalšími přepravci, což je kartelová dohoda jak vyšitá - doslova vydrbala s klienty před loňskými (2020) vánocemi. Mého známého to vedlo k založení vlastní přepravní společnosti (nějak to zboží klientům před vánoci rozvést musel).
Nicméně pořád je to lepší, než Česká pošta, která se mi už roky neobtěžuje doručit, protože proč, když stačí hodit oznámenku a balík nechat ležet na poště, že jo.

16.4.2021 13:20:20

mh

Já se k tomu snažím přistupovat co nejvíc pragmaticky. S Českou poštou mám, co se doručování balíků týká, dlouhodobě spíše špatné zkušenosti, a to bez ohledu na konkrétní pobočku. Pokud si nechávám něco posílat a je ta možnost, vybírám si jiného přepravce. Některé e-shopy ale mají v nabídce pouze Českou poštu a co se týká Zásilkovny, tak všechna výdejní místa v blízkém okolí, která jsem využíval, jsou aktuálně z důvodu covidu zavřená. Takže je v danou chvíli pro mě lepší si pro balík dojít na poštu, která je o hodně blíž než nejbližší otevřená výdejna Zásilkovny a můžu si tam dojít pěšky a nemusím vytahovat auto nebo lovit covid v MHD.

Tím jsem narazil na zajímavou vychytávku České pošty, která se jmenuje Balíkovna. Balík do ruky je, tuším, za 89 Kč, Balík na poštu za 79 (nebo 69?) Kč a balík do Balíkovny je za 59 Kč. Už se mi stalo, že balík do ruky bez uzardění hodili na poštu, aniž by se obtěžovali u dveří zazvonit (podotýkám, že jsem byl doma a zvonek funguje). Cenu však ponechali. Takže pokud se rozhodnu pro Českou poštu, volím Balíkovnu. U nás je totiž nejbližší Balíkovna na poště, takže je to pro mě stejné jako doručení na poštu, akorát je to levnější a ještě to má jednu výhodu - na poště je člověk obsloužen přednostně, v jejich vyvolávacím systému je Balíkovna speciální položka a slibují odbavení do 3 minut (a opravdu to tak plus mínus bylo). Takže když už Česká pošta, tak jedině Balíkovna. Je to levnější než Balík na poštu (ale místo doručení je stejné) a navíc budete ještě rychleji odbaveni.

16.4.2021 14:26:29

Acidburn: v SMS poslali adresu. Ale bez názvu a čísla popisného. A na náměstí máme výdejních míst několik. Abych nekřivdil, tak kilometry jsme nenalítal, ale nepříjemné to bylo. :)

16.4.2021 22:52:00

mh: To je zajímavá informace, schválně to někdy vyzkouším, díky za tip.

16.4.2021 23:22:36

Balíkovna- když používám poštu tak se snažím přes balíkovnu. A v současné době už balíkovny nejsou jen přímo na poštách, ale kdekoliv jako zásilkovna.

16.4.2021 23:27:15

mh

Bastacka: To ano, mají i smluvní pobočky jako Zásilkovna. Ale u nás jsou i přímo na poště a tím ještě víc vynikne ta nižší cena za prakticky totožnou službu.

16.4.2021 23:50:39

mh- tak mě osobně třeba nic jiného nezbývá. I když mi pošlou balík do ruky, zůstane na poště. Žiju mimo civilizaci :+) uprostřed lesů a pošťačka řekla, že nemá auto aby tam jezdila :+), takže raději si jezdím na poštu sám.

17.4.2021 01:28:38

Musím říct, že jsem zklamanej. Fakt jsem čekal, že celej příběh skončí tím, že se hra úplně ztratila. Nebo že si ji aspoň nechala CEO Zásilkovny!
---
Time Slug Studio

17.4.2021 08:31:53

Tak mě by teda ani nenapadlo zkoušet posílat něco co má 17Kg přes zásilkovnu, wow. V aplikaci ta hláška že nadrozměry nedoručí bez nároku na vrácení peněz je tak nepřehlédnutelná, že už ji znám skoro nazpaměť. A 5Kg a 17 Kg je už sakra rozdíl.

Celkem zní spíš jako smůla, že tam ten řidič zrovna byl a asi chtěl být nápomocný, protože lidi co ty balíky normálně přebírají by si snad museli všimnout že to je trojnásobek povolené váhy :-D

Asi jsem úplně nepochopil, co oni podle tebe udělali špatně? Nedali adresu místa, kam byla zálika vrácena?

18.4.2021 03:25:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Marvel champions Rogue Hero pack
Marvel champions Rogue Hero pack
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas