Odesílání přes Zásilkovnu - samoplátci

Ahoj.

Nevím, jestli to sem patří, ale rád bych sem umístil návod, jak si objednat Zásilkovnu, coby samoplátce dopravného. Dotazy na správné objednání jsou zcela namístě, proto bych se rád podělil o návod, jak si dopravu správně objednat.

Modelový příklad: Prodávám hru Člověče nezlob se za 50 Kč. Kupující mi zaplatí jen za hru 50 Kč. Poté si Kupující sám objedná Zásilkovnu, kam si jen přeje, sám si ji zaplatí a mně jen sdělí kód.

Tento způsob přepravy preferuji z několika podstatných důvodů.

  1. Nemusí mi nikdo sdělovat své skutečné jméno, telefonní číslo, email a nebo adresu (Zásilkovna s dodáním na adresu).
  2. Nemusím řešit případně přeplněnou nebo uzavřenou pobočku a následný výběr jiné (zásilka na pobočku Zásilkovny / ZBox).
  3. Omezím riziko, že omylem zvolím jinou pobočku, než protistrana chce (missclick / obdobná jména).
  4. Reklamaci ohledně poškozené zásilky, vady při dodání, zdržení apod. si můžete vyřešit napřímo.
  5. Neřeší se, kolik za to ten druhý zaplatil.

 

Návod na objednání přepravy přes Zásilkovnu - SAMOPLÁTCE

Vše lze provést jen po přihlášení v aplikaci Zásilkovna v mobilním telefonu.
Já, PRODEJCE, jsem z ČR. Pokud je KUPUJÍCÍ taky z ČR, vybere v aplikaci v prvním kroku [PARAMETRY] možnost: "Země odeslání (ČR)", "Cílová země (ČR)". Pokud je KUPUJÍCÍ ze Slovenska, bude "Cílová země (SK)" atd.. Zboží z většiny aukcí bývá "Standardní zásilka do 5kg". Přesně to ale sdělí PRODÁVAJÍCÍ.
V dalším kroku [KOMU] v poli "Příjemce" vepíše KUPUJÍCÍ svoje jméno, svoje telefonní číslo a svůj email (možná trochu matoucí, ale je to tak).
V dalším kroku [KAM] si zvolí KUPUJÍCÍ, jestli chce zboží "Doručit na výdejní místo" (do Z-Boxu nebo na pobočku Zásilkovny) anebo "Doručení na adresu". V případě volby "Doručit na výdejní místo" si KUPUJÍCÍ zvolí pobočku nebo Z-Box, kde si chce hru vyzvedávat (např. místo blízké jeho bydlišti nebo které má po cestě z práce). V případě volby "Doručit na adresu" zadá KUPUJÍCÍ adresu, kam mu má hra přijít (např. adresa domů, do práce, k rodičům…).
V posledním kroku [SLUŽBY] si může KUPUJÍCÍ např. zásilku připojistit. Všechny služby jsou příplatkové a zcela dobrovolné! Po kliknutí na tlačítko "Souhlasím a pokračovat" bude KUPUJÍCÍ přesměrován na platební bránu, kde zaplatí buď ApplePay, GooglePay nebo platební kartou (dle typu OS telefonu). Jakmile bude za službu zaplaceno, zobrazí se kód pro odeslání. Ten stačí PRODÁVAJÍCÍMU napsat do zprávy a na základě toho kódu bude hra po zaplacení odeslána.

Obecné pravidlo: Zásilkovnu prosím objednávej až po odeslání platby (ideálně až po potvrzení přijetí platby PRODÁVAJÍCÍM). Kód pro odeslání je totiž platný jen 5 dnů!

15.6.2022 14:49:53 | Upraveno autorem (porovnej)

@DaftPunk vždycky mě zajímalo, co by se s balíkem stalo, kdyby si ho dotyčný nevyzvedl

15.6.2022 18:18:37

@foxthetox V Zásilkovně mám v nastavení svého účtu (nevím, zda se k tomu lze dostat přes apku, ale přes web určitě jo) tzv. domovskou pobočku. A na tuto pobočku by to snad měli vrátit. Ale nikdy jsem to nezkusil.

Teoreticky by se tím dala Zásilkovna ošulit, že když pošlu větší či těžší zásilku než je povolenou, tak oni ji vrací - tak by ji vlastně vrátili tomu, kdo ji má dostat. Ale asi by to nebylo tak jednoduché, když by to odhalili na depu na jiném konci republiky, tak by jim to asi bylo podezřelé.

15.6.2022 19:32:22

@foxthetox Inu, Zasilkovna ma na tebe cislo i email, tak verim, ze se urcite domluvite. Ale v zasade bych cekal, ze se vrati na misto podani. A vyzvednu zasilku na kod pro odeslani. Ale je to jen ma domněnka. 

15.6.2022 19:50:06

@Duirin Myslim, ze by videli misto podani a minimalne pri castejsim pokouseni systemu by si toho vsimli. Nemluve o tom, ze to muze byt dosti zdlouhave nez by to vratili. Vratku davaji dle podminek zpet na misto odeslani nebo na vydejni misto specifikovane v apce, ale stejne s tim nic moc neusetris nebot cena za dopravu se strhne v moment prijeti na pobocce. Ne v moment predani adresatovi.

A pozor, nadlimitni zasilky si vyhrazuji pravo je na naklady odesilatele vratit (viz. 2.1 podminky).

 

20.6.2022 09:38:55

Ahoj. Jen přidám takový poznatek z vlastní zkušenosti.

Při vzniklé škodě při přepravě (poškození) vám Zásilkovna okamžitě zamítne reklamaci, jelikož porušujete obchodní podmínky Zásilkovny právě tím, že odesílatel i příjemce je jedna osoba. A většinou jsem se nesetkal se vstřícným řešením ze strany Zásilkovny. 

3.2.2023 22:04:40

Ano, po poslednej skúsenosti, kedy som dostal rovnakú odpoveď “…porušujete obchodné podmienky”, podčiarkujem, čo napísal @Fici

4.2.2023 09:13:28

Moja skúsenosť. Poslal som v posledných 2-3 mesiacoch presne týmto spôsobom cez 10 hier. Všetky tak, že kupujúci si “poslal zásielku sám sebe”. A všetko bez problémov. Asi aj vďaka korektnosti kupujúcich :). 

4.2.2023 10:39:34

Taky přidám něco z mé strany. V podmínkách jsem nic takového nenašel, že je problém, posílat balík sám sobě. Např. když nechci sdělovat odesílateli své údaje. Nedalo mi to a napsal jsem přímo na podporu Zásilkovny, jak postupovat. A odpověď je zcela prostá: Stačí si v aplikaci poslat balíček sám sobě a odesílateli jen sdělit kód. 

https://imgur.com/hkRqHLH

Tak nemám ponětí, odkud se vzalo to, že je něco v rozporu s podmínkami. Můžete mi prosím někdo poslat bližší informace nebo komunikaci se Zásilkovnou o zamítnutí reklamace, v čem je tedy rozpor, když sám helpdesk Zásilkovny mi doporučí si poslat balík sám sobě? Ď

21.2.2023 11:50:36

Tema me zaujalo, takze jsem prosel obchodni podminky a nikde to tam nevidim: 

https://files.packeta.com/web/files/VOP_Mezinami_Zasilkovna.pdf

Mozna budou jeste nejake dalsi, nebo je to odvolani na nejaky konkretni bod..

 

Kazdopadne pokud se neco semele, tak se balicek vraci tak kde byl podan k odeslani a to preju hodne stesti s jeho naslednym vyzvedavanim… 

30.3.2023 15:11:17

Vybíráme z Bazaru

Citadela Deluxe - CZ verze
Citadela Deluxe - CZ verze
Akt. cena: 510 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas