Zdražení poštovného od března 2019

http://tn.nova.cz/clanek/ceska-posta-zdrazuje-kolik-nyni-zaplatite-za-balik-prehled.html

Tak nám česká pošta od března 2019 zdražuje. Možná by to stálo nějak ztvárnit na úvodní stránku, protože se to týká prakticky celého bazaru.
13.2.2019 21:43:35

DD
No jo, já to bral přímo z ceníku při podání zásilky v tom jejich systému. Zřejmě se jedná se o rozdíl internet. obchod vs. fyzická osoba.

14.2.2019 16:23:30

česká pošta
"Stop černé

Balík do ruky nesmí být zabalen v černé fólii.

Za balíky v černé fólii účtuje pošta příplatek za Nestandard ve výši 19 Kč."


https://www.fler.cz/magazin/drtiva-zmena-ceniku-ceske-posty-od-1-brezna-2019-2655?fbclid=IwAR3M4-MFL-pogwlZZP91LE42MI_iK-g40ffrcMBjEPD8GkGRfZw8MdItMHg

14.2.2019 17:12:47

Nestandard
Pekny clanek, na Fleru to berou dosti s humorem, ackoliv prej jejich system place :D
Tak to aby si clovek poradne prostudoval nove podminky i se vsemi poznamkami pod carou, 19 kc Nestandard poplatek za nekarton, nekvadr a cernou folii, to uz da krasnych 57 Kc k baliku :) Ale tak zas treba usetrime pri posilani malych kovadlin.

14.2.2019 17:58:56

Pošta
Přála bych každému, aby si alespoň jednou sedl za tu přepážku, možná by si odpustil tyto řeči. Balíkové doručování mají na starosti balíkáři, proto stále nechápu, proč lidi pindaj na obsluhu přepážky. "Balík do balíkovny" má konkurovat Uložence, kdy nemusíme po lidech chtít občanky ani podpisy. A jak již bylo řečeno, je to jen otázka ekonomiky, zdražuje se všechno, bude se tudíž zdražovat i pošta. A na ty balíky S, M, L, XL se už moc těším, až zase budu každému jednotlivě vysvětlovat, jak to funguje :)

14.2.2019 19:14:47

:)
Pindaj na obsluhu přepážky, protože se kolikrát s tím balíkářem, ačkoliv sedí celý den doma, nepotkají. Pokud bych chtěl jít pindat na poštu, tak tam nebudu pindat s balíkářem, protože ho tam nepotkám.

Není to o těch lidech za přepážkou nebo co nosí balíky. Je to maximálně komické, že organizace, která měla monopol a pobočky v každém výstrkově kouká s otevřenými ústy na soukromé přepravce jak je valcují, ještě jim v tom asistuje, a nikdo se nenamáhá ten systém od konkurence okopírovat. Místo toho se realizují v pikovinách jako prodej losů a škrabek na auta. Nikdo je nenutí, aby platili paní za přepážkami, které celý den opisují údaje z lístečků a odbíhají namátkově hledat balíky z hromad. Kdyby to takto dělal soukromník nebo kdokoliv jiný, tak pojde hlady a zavře. Nebudu tu rozsáhle rozepisovat, co se dělo když jsem asi 5 let nazpět v práci přišel domlouvat na poštu, že budeme posílat 300 dopisů denně. Absolutně netušili co s tím a po 5 návštěvách paní za přepážkou na ty archy hleděla a když jsem jí řekl co pořád řeší, co v tom je a za jak dlouho to zvládneme v práci zprocesovat a v kolika lidech tak si myslela že si z ní dělám srandu. V době čteček a počítačů nepředstavitelné. Se divím, že ty balíky nerozváží koňskými povozy a ty paní za přepážkou neryjí pěstními klíny do hliněných tabulek.

14.2.2019 19:42:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Poštu bych zakázal
Česká pošta je neuvěřitelná instituce. Vyhýbám se jí jak jen můžu a už jen při pomyšlení, že bych tam musel něco řešit mám osypky víte kde... z vlastních zkušeností:

Třetinu věcí ztratí. Dřív jsem posílal celkem dost často dopisy s CDčkama. Třetina se nikdy nedostala tam, kam měla a vypařila se. Kdybych v práci měl úspěšnost, jako ČP, už asi nepracuju :)

Nedoručují. Ať balík nebo psaní. Radši vám hodí upozornění do schránky, než by zásilku doručili. I když jste doma a čekáte, srnec. Adresát nezastižen. Jednou se dokonce žena s pošťačkou míjela ve dveřích... ani tak to neklaplo.

Když už doručují jsou arogantní a ta nechuť tu práci dělat z nich doslova sálá. Borec mi vezl balík (cca 20 kilo) a volá, že si ho mám v obci odchytnout, že má jen něco na okraji a dál nepojede, neb to tu nezná, barák by nenašel, spěchá a nechce se mu. Inu, sednul jsem do auta, prohlásil něco o prdeli, a šel ho nahánět. Ještě mě vynadal, že mi to trvá. Dodám, že barák je na hlavní ulici, velice lehce identifikovatelný...

Pokud vám balík dovezou a náhodou máte dobírku, musíte mít přesně, protože nevrací. Jednou mi vezli něco do práce. Panáček dojel s velkou slávou obvolal lidi, že stojí před firmou (vezl asi pro 4 lidi) a s úsměvem řekl, že kdo nemá přesně, má smůlu. Na vrácení prý na poště nedostal a že svého vracet nebude. Přitom peníze měl. V peněžence byly bankovky a dokonce cinkala... poslední člověk se ptal, jestli teda, když už mu předešlí nešťastníci vysypali drobný, má na vrácení... neměl. Samozřejmě tak slušně rejžoval, protože touto taktikou vytáhl z kdekoho skoro stovku. Humus.

Pokud doručí a máte zaplaceno předem, prostě to hodí za plot, ke dveřím, položí na schránku... nezvoní, prostě v klidu. Když to někdo sbalí, žádnej problém.

Další kapitola je pojištění zásilky, které ale tak úplně pojištění není. Takhle bych mohl pokračovat dál a dál.

Tohle jsou všechno osobní zkušenosti v průběhu mnoha let a na různých místech. Takže smůla na jednotlivce nehraje roli... hlavně že si ale panáčci ve vedení vyplácí statisícové platy a prémie...

Poštu prostě nebrat.

14.2.2019 20:20:46

Škoda
Mě by jenom bohatě stačilo, kdyby lidé pochopili, co je podání a co dodání. Přepážka - podání, doručovatelé - dodání. Na výzvách jsou telefonní čísla a jména balíkářů, stejně ale lidi řvou na nás. Je to škoda, protože jméno pošty většinou dělá dodejna, která dělá svou práci špatně. Vždycky se to týká jednotlivců, ne všichni samozřejmě hrají kina, že nemají na vracení, přitom už dávno může adresát platit kartou. Ale to asi nevyřešíme. Ještě mě ovšem zaráží, že si někdo myslí, že celý den "opisujeme z lístečků a hledáme balíky". To je fakt docela směšný. A nejmenuje se to pojištění, ale udaná cena. Nemá to s pojištěním vůbec co dělat. Když si někdo nadiktuje, že to chce "pojistit" na 50 tisíc, přijde to např. poškozené, pošta nikomu 50 tisíc nevyplatí, protože obsah z 90% nemá ani půlku té hodnoty. To se potom musí zjišťovat. Je těžký, že milé kolegyně za přepážkou se zeptají: "na kolik to chcete pojistit". To se pak nedivím, že vypadáme jako blbci. Dělají to jednotlivci, vážení.

16.2.2019 17:58:58

Posta
po Cesku a hlavnich EU trasach baliky posilam kuryrem, ale jinak je CP porad nejlevnejsi, zvlast na jine kontinenty, tam je dalsi v poradi 2x tak drahy

16.2.2019 18:26:25

:)
To Simca12: Problém je úplně někde. Pokud by ČP udělala ceník tak, že podstatně zvýhodnila osobní odběr na poště, tak by balíkáři neměli pomalu co rozvážet. Podobně by mohla natlačit zákazníky ať si štítky vypíšou online apod. Tak jak to dělají banky,elektronická faktura u elektriky plynu apod. Podobně jak píše níže, nerozumím proč mi nemůže prodávající tady na bazaru poslat balík do balíkovny, ale online shop může.

U eshopu apod. je automatické že vám po uskutečnění koupě přijde do emailu dotazník jak jste byli spokojeni se službami. Pokud mi dodají špatné zboží tak nebudu jako zákazník řešit jestli za to může Tonda nebo Jarek, podobně když mi v hospodě donesou nedovařené brambory tak to sdělím čišínkovi a nevím proč bych se měl zabývat tím kdo to uvařil.

Dělají to jednotlivci...ale to není problém zákazníků. Ale to asi nevyřešíme...to je právě přesně ono...u soukromníka pokud něco dělá jednotlivec tak se to vyřeší, a to velice rychle.

16.2.2019 19:24:13

:)
To Simca12: Problém je úplně někde. Pokud by ČP udělala ceník tak, že podstatně zvýhodnila osobní odběr na poště, tak by balíkáři neměli pomalu co rozvážet. Podobně by mohla natlačit zákazníky ať si štítky vypíšou online apod. Tak jak to dělají banky,elektronická faktura u elektriky plynu apod. Podobně jak píše níže, nerozumím proč mi nemůže prodávající tady na bazaru poslat balík do balíkovny, ale online shop může.

U eshopu apod. je automatické že vám po uskutečnění koupě přijde do emailu dotazník jak jste byli spokojeni se službami. Pokud mi dodají špatné zboží tak nebudu jako zákazník řešit jestli za to může Tonda nebo Jarek, podobně když mi v hospodě donesou nedovařené brambory tak to sdělím čišínkovi a nevím proč bych se měl zabývat tím kdo to uvařil.

Dělají to jednotlivci...ale to není problém zákazníků. Ale to asi nevyřešíme...to je právě přesně ono...u soukromníka pokud něco dělá jednotlivec tak se to vyřeší, a to velice rychle.

16.2.2019 19:24:15

czechimenhotep
Ad u soukromnika: To by mne zajimalo jak Zasilkovna ovlivni chod svych "pobocek" kdyz to vlastne jeji pobocky nejsou. Ja napr. v tomto mam velice negativni zkusenost z minulosti, kdy se pobocky ve meste zaviraly a oteviraly takovym tempem, ze jsem 3x lital sem a tam abych vubec zasilku podal.

Platit kartou se ty dobirky Zasilkovny taky vetsinou nedaj - resp. je to na zvazeni te "pobocky" - a jestli mi tam vrati drobny... to taky nelze zarucit.

Pochopitelne za nic z to Zasilkovna nemuze, ono je to totiz absolutne mimo jeji kontrolu. Takze fakt nevim o jakych soukromnicich to mluvis.

A k tomu online podani - kdyby jsi se podival do noveho ceniku posty tak tam prave je zvyhodnena cena "za elektronicke podani. Nejspis uspora, ze pani u prepazky nebude muset opisovat tu adresu do pocitace...

16.2.2019 19:47:33

Simca12
K tomu vykukokovi, co nechtěl vracet: je to asi 3 roky zpátky a na kartu se ho ptal každý, kdo měl dobírku. Kartu neuměl. Nebo možná jen nechtěl, kdo ví...

K "pojištění": pokud se zeptám, jestli jde balík pojistit a paní řekne "ano, na kolik to chcete?" Beru to jako pojištění a je mi celkem jedno, jak tomu na poště říkáte. Pokud ani sami zaměstnanci neví, co mají nabízet, je to horší, než jsem si myslel. A dál, pokud si zaplatím "pojištění" na 10000,- a pošta mi balík ztratí/zničí měla by ty prachy vysolit a mělo by jí být naprosto jedno, jestli tam byla zlatá cihla nebo suchý z nosu. Proč si jinak tenhle nesmysl platit? Kdo má právo rozhodnout, kolik z peněz, na které si zásilku cením a na kolik jsem si zaplatil "pojištění", mi má pošta vyplatit jako kompenzaci? Co když posílám něco, co má hodnotu mimo běžná měřítka?

Příklad z praxe, UPC a jejich internet. Když jste chtěli ukončit smlouvu, museli jste vrátit jejich zařízení (modem, ...) cenu si stanovili tenkrát tuším 5000 za modem, který měl hodnotu pár stovek. Předat osobně to tenkrát v podstatě nešlo a nezbývalo, než použít poštu... Jeden známý měl tu smůlu, že balík nedošel a UPC začalo vymáhat částku za zařízení, které díky ČP nevrátil. Mel všechna potvrzení o odeslání, "pojistku" na dvojnásobek toho, co chtělo UPC a vzpomínám si, jak říkal, že je v klidu. Jo, pošta mu dala pár korun a zbytek musel doplatit že svého.

...takže za mě je ČP banda budižkničemů a vyhýbám se jí, jak jen můžu. Vím, že tam určitě pracuje spousta normálních, pracovitých lidí, ale je mi to putna. Beru to jako celek a chování zaměstnanců a úroveň služeb je pro mě nepřijatelná. Takže nic proti Vám, vážená, ale takhle to prostě mám :)

16.2.2019 20:57:56

Simca12
Vím, že pošta nabízí nějakou věrnostní kartu. Je možné, že by potom ta částka za balíky nemusela být tak hrozivá, ale nevím jak je to nastaveno.

16.2.2019 23:51:11

Pošta
Já mám u nás s poštou výborné zkušenosti. Ještě se mi nestalo, že bych byl doma a balík jsem nedostal. Dokonce se mi i párkrát stalo, že jsem doma nebyl a pošťák mi balík dovezl.
Stejně tak ochota u nás na poště když chodím odesílat balíky.

17.2.2019 01:07:47

Balíky
Strašně záleží na tom doručovateli. když je to paní z malé vesnice, která se zná s každým druhým, tak to taky fungovalo. Když byl náš balíkář v Brně J. Coural, tak jsem viděl nomen omen v praxi - v pondělí celý den doma, večer na poštu zda tam není balík, ten tam byl a ve středu od pana Courala lísteček, že pondělí adresát nezastižen a balík uložen.. :)

17.2.2019 09:52:31

...
Bydlím ve městě které má 17 tisíc obyvatel a funguje to výborně. Je to všechno o lidech...

17.2.2019 10:18:46

...
Je to o lidech, u nás v prdelákově pošťačka zavolá mobilem (ano, kdo z místních chce, dá jí kontakt) že za 15 minut doručí balík, jestli su doma, nebo mě odchytí někde jinde. Funguje to roky výborně.

Z těch 50 her co jsem koupil na bazaru, nedošla poškozená poštou ani jedna, a to některé byly zabalené přímo prasácky (jen v igelitce apod)

17.2.2019 10:28:12

Jojo
No právě proto. Pokud přepážková pracovnice nabízí pojištění balíku, vůbec se nedivím, že pak vypadáme jako pitomci. A že to takhle nabízí 90% zaměstnanců. To "pojištění" se prostě odvíjí od skutečné ceny toho obsahu. Pokud ten modem ve skutečnosti stojí pár stovek, pošta nikomu 5000 nevyplatí. A UPC si může vymáhat, co chce. Je vidět, že to cenu pěti litrů nemá. Pokud mám v balíku hru a cením si jí na 10 000, protože pro mě má neocenitelnou hodnotu, dostanu max. tisícovku, protože se hledí na to, kolik ta hra ve skutečnosti stojí. Ale OK, chápu, že má veřejnost na poštu vztek - někdy prostě právem.

17.2.2019 14:10:27

Mitogar
Je možnost si zařídit Zákaznickou kartu. Při podávání doporučeného dopisu je sleva 2 Kč, ale když podáváš balík, sleva může být až 20 Kč, což je pěkné. Teď od března, kdy se změní balíkové portfolio, každý držitel karty ušetří 10 Kč a nezáleží na tom, jak bude balík těžký.

17.2.2019 14:13:24

czechImenhotep
Fyzická osoba může podat Balík na poštu, ten se nedoručuje a je levnější. Balík do Balíkovny je prostě určený pro smluvní podavatele.

17.2.2019 14:15:24

.
Rozdíl v cenách podle nového ceníku

Balík jakýkoliv velikost M do 50cm a 5 kg, tj. jedna hra.

Cenný balík 159,-
Balík do ruky 159,-
Balík na poštu 139,- (jóó 20 Kč rozdíl)
Doporučený balíček 119,- (ale váha jen do 2 kg, to už mnohé poctivě zabalené hry nedají)

Balík do Balíkovny 55,-

Jako, co to má bejt? Obyčejňáci si to můžou zacvakat 3x dráž a přitom by to šlo ... kdyby se teda chtělo.

To, že se zákaznickou kartou + s tím, že podání naklapete někam elektronicky můžete získat astronomickou slevu až 20,- Kč, není žádná sleva, je to furt mizérie.

Kurňa, Balík na poštu pro soukromníky za 80,- a jsem spokojenej jak želva, ale takhle?

17.2.2019 15:49:06

:)
Tak tak jest to padlé na hlavu. Banky ceníky a poplatky nutí platit kartou/online. Poskytovatelé energií do elektronického vyúčtování.

K čemu a koho konkrétně motivuje ČP uvedeným ceníkem využívat jejich služby? Na koho je to cíleno? Na eshopy které to pinknou za 60 Kč na kteroukoliv pobočku zásilkovny, namísto 5,5 balíkovny v republice? Fyzickou osobu která to pinkne přes zásilkovnu za 75 Kč namísto 120-140 balíkem na poštu? Jo a nebudu psát o posílání na Slovensko a dobírce. A jak píše Hike muselo by se chtít. Pokud tedy není skutečným cílem přinutit lidi aby vše posílali přes soukromé přepravce, to je tak jediné co mně napadá.

Zatímco u konkurence to jde v jednom rozměru do 5 kg za 75 Kč. Tak tady je potřeba kontrovat vylepšením a to zavedením hmotnostních a rozměrových pásem a dát to dvakrát tak draho.

17.2.2019 17:06:37 | Upraveno autorem (porovnej)

No jo no..
..je to drahý. Kino stojí místo 5 Kč 150 Kč. Tak tím pádem nechoďte do kina a neposílejte balíky poštou. Jednoduché :)

17.2.2019 17:11:56

:)
Jde o to, že jsou dvě kina vedle sebe, jedno promítá jednotně za 75 Kč a to druhé vedle za 120-140 a není nijak zvlášť lepší. Tak prostě do toho dražšího, které pro mně lepší není, přestanu chodit úplně, ne že nebudu chodit do kina vůbec. Teď jsem dražil na bazaru 15 her. Musím to odeslat do konce měsíce. Pokud bych to dražil v březnu tak dám zásilkovna pouze neposílám čp. Protože to poštovné chci zaplatit předem a odmítám bádat nad rozměry a hmotností a upravovat rozměry krabic apod.

17.2.2019 17:33:50

...
Je stejně zajímavý, jak se tu řeší 20kč :D
Je plno jiných způsobů jak poslat balík, tak kdo nemá rád ČP ať to posílá jinak nebo si dá při prodeji o 20kč navíc. Jednoduchý.

17.2.2019 17:50:10

Vybíráme z Bazaru

Netrunner (NISEI) - System Gateway/Update
Netrunner (NISEI) - System Gateway/Update
Akt. cena: 19 €
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas