Runewars x WoW: the Boardgame

už jsem se zkoušela ptát v diskuzi u WoW, vyšlo mi z toho, že je každá jiná - takže obě
takže se ptám jinak, proč si pořídit nebo nepořídit jednu z těchto her (zábavnost, mechanismus, délka hry, ...)
No obě bych prostě doma nechtěla, takže mi prosím pomozte vybrat tu hratejnější
a ještě jedna věc z 90% hrajeme ve dvou
předem moc děkuju
25.3.2010 09:52:30

:)
Jsem nejdriv myslel, ze uz zacla dalsi arena :)

25.3.2010 09:59:35

Richmond
Ja taky:)

25.3.2010 10:02:33

to bude Ellí aréna :)
Já bych teda osobně doporučoval Runewars.

25.3.2010 10:03:55

Oboji
obe hry jsou dobre a kazda je o necem jinem, takze zalezi na tom co kdo preferuje

25.3.2010 10:05:45

a jeste dodatek
jakymsi zvlastnim pravidlem je, ze je clovek nerozhodnuty a vybira ze dvou a nevi, nevi...a vysledkem je, ze si sice vybere, ale po nejakem case si koupi i tu druhou. Alespon u me totak funguje:-)

25.3.2010 10:06:48

Ellí aréna
tak teď se teda pořádně šklebím, abych se nesmála v práci nahlas :-D

25.3.2010 10:06:58

PJ

"Plodné" rady
A nechtěli byste uvést nějaké konkrétní argumenty?

O Runewars taky uvažuju, a i když o WoW ani ne (nemám rád ten svět), taky by mě zajímalo porovnání od někoho, kdo obě hry dobře zná.

25.3.2010 10:07:57

wow tbg
O té hře bylo již dost řečeno, ale kdo si to nezahrál, tak těžko mu něco popisovat, je to monstrózní hra, která v základu je dost nevychytaná, rozšíření jsou nutností (poté co je máte, když nemáte,tak vám to nevadí, ale cítíte, že tomu něco chybí), s tím je spojeno, že příprava samotné hry zabere min 30 min, úklid 45 min :), možností v rozvoji postavy ve hře je moc, takže člověk musí pořád přemýšlet, jaký talent vzít a hledat správnéé kombinace schopností, pro zážitek ze hry potřebuješ dost představivosti, aby jsi si užila tu atmosféru, ale stejně je hroznej opruz, když zahraješ své kolo a pak doopravdy čekáš i 10 min, než druhá strana nahází, spočítá vyhodnotí, přezbrojí, ... je toho prostě moc, co musíš kontrolovat a pak se hádej, že jsi to měla udělat a neudělala :) v popsaných záporech jsou i klady, rozvoj postav je úžasný a já např. v době kdy jsem hru vlastnil jsem miloval válečníka a hrál jsem jen za něj a pořád to bylo o ničem jiným, mraky možností, jen to správně dát dohromady,
prostě jen rozvoj postav a putování po mapě na základě karty jdi tam a tam zabij to a to, pak získáš zkušenosti a pořád dokola, mezi koly si udělej kafe a počti si knihu, protihráči ti daj vědět, a boj pvp je tak dlouhý, že se ho každý bojí, takže se radšinapadat nebudeme, protože hrát to 5 hodin se nám doopravdy nechce,
mě v této hře vadila absence možnosti ovlivnit jednoduším způsobem hru protihráčů (až na malé výjimky).
Velice dopooručuji si tu hru s někým zahrát a dostaneš spolehlivou odpověď, jestliže ne, docela bych před wow varoval.
Osobně jsem hru ,ěl, prodal jsem ji, na zatroconu si ji ale rád zahraju (nebudu to muset uklízet, což netvrdím, že s tím nepomohu).
Runewars nemám.

25.3.2010 10:43:13

PJ

pihorv
Díky, to mně docela stačí :)

25.3.2010 10:52:04

pihorv
děkuju, konečně jsem pobrala z toho kvanta textu o WOW něco podstatného

25.3.2010 10:56:26

ad WoWko
Souhlasím s pihorv, jen bych dodal, že Wow jde klidně i jen ve 2 hráčích (kdy každý hraje za jednu frakci, ať už 2 nebo 3 postavy), v kterémžto případě si lze tak nějak víc vychutnat spolupráci i sdílení vybavení mezi více postavami bez dohadování.

Jinak je fakt, že hraní WoWka se všemi rozšířeními je spíš pro fajnšmekry - je k tomu třeba hodně místa i času :-). Ale pokud ti padne do noty, nebudeš litovat.

25.3.2010 10:56:56

upřesnění
toho klanta celkem ne v Tvém příspěvku ten byl naprosto v pořádku a řekl mi vše co potřebuju vědět

25.3.2010 10:57:27

to Ella
A to jsem si myslel, že jsem stručně popsal, co se mi na WoW líbí a co ne (v diskuzi "prvni letmy dojem po uceni se pravidel" u hry)... Asi to nebylo tak stručné, jak jsem doufal.
Každopádně já pro změnu doporučuji Runewars a snad trochu stručněji klady a zápory z mého pohledu:
+ takticko/strategická hra, kde se staráš o celé své království, nejen o hrdiny
+ čtyři dost odlišné rasy, každá z nich svádí k tomu hrát ji svým vlastním způsobem, ale není to tak omezující jako např. v Chaos in the Old World, kde třeba Nurgle nemá šanci vyhrát na dial a musí jet na body apod.
+ pokaždé jiná mapa, kterou tvoří sami hráči před hrou
+ každý rok probíhá ve čtyřech obdobích, které každé z nich mají jiné vlastnosti a vliv na hru
+ velmi pěkný způsob provádění akcí ve hře pomocí Order karet, na každé roční období připadá jedna karta, ale karty se Ti vrátí až na jaře, takže musíš trochu plánovat dopředu na celý rok
+ velmi svižná hra (narozdíl od WoW, kdy si v kole protistrany opravdu můžeš odskočit)
+ vysoká interaktivita mezi hráči, ať už v poměrně častých potyčkách nebo pomocí hraní karet
+ údajně dobře hratelné v libovolném počtu hráčů, my jsme zkoušeli ve třech a ve čtyřech hráčích a hra nijak neutrpěla

- zatím se mi po dvou hrách zdá, že získávání run je spíše o štěstí než o strategickém umu. Domnívám se, že by to mohla zlepšit epická varianta hry (prezentovaná v oficiálních pravidlech), která ale hru zase na druhou stranu prodlouží.
- příliš jednoduché a neovlivnitelné souboje. Souboj můžeš jen ovlivnit složením své armády, v souboji už se jenom bez ovlivnění točí karty, které říkají, jak se Ti zadařilo (jen hodně zřídka můžeš do boje zasáhnout pomocí Tactics karet, na které jsem já ale zatím moc nehrál). Díky tomu jsou souboje sice rychlé, ale já bych dal přednost bojům ala Starcraft, kde si každý hráč vybírá z dostupných karet, které zahraje. (pro někoho plus, pro někoho mínus)

25.3.2010 11:26:39

kadaver
spíš to bude tím, že jsem ty diskuze pročítala najednou a tohle mám pěkně dávkované :-)

25.3.2010 11:28:55

Doplnění
Pardon, ještě teď mě napadl jeden klad a jeden malinký zápor:
+ hrdinové. Sice nezasahují do soubojů armád, ale jsou velmi příjemným zpestřením a s Exploration tokenama poměrně dost zasahují do hry (Dragon Throne, Magic Portal).

- ukecávání neutrálních jednotek je dost o náhodě. Stalo se nám, že jsem třeba použil 5 influence tokenů, abych si přibral 5 karet na ukecání potvor a neměl jsem ani jednu kladnou. O pár kol později jen tak z hecu protihráč zašel na neutrály a použil 1 influence a na té jediné přibrané kartě byl samozřejmě kladný symbol a přidaly se k němu. Ale je pravda, že se člověk naučí na to nespoléhat a raději neutrální jednotky rozbije, než aby s nimi vyjednával :-)

25.3.2010 11:32:22

to Ella
Mám rád obě, nedokážu říct, která je lepší, ale zkusím lehce vyzdvihnout věci, které mě napadly:

WoW Tbg:
- "nutnost" alespoň prvního (malého) rozšíření SoW
- velké prostoje mezi herními tahy
+ hra zaměřená na ladění a vývoji postavy, správné kombinace talentů, předmětů atd
+výborně hratelné ve dvou

Runewars:
- ve dvou hráčích podle mě mírně ztrtácí na zajímavosti, kterou má při vyšším počtu hráčů (hlavně co se "diplomacie" týká)
+hra zaměřená na komplexní startegii na několika úrovních, využívání zdrojů, hrdinů atd.

25.3.2010 11:47:29

k Runewars
Náhodnost klesá s počtem odehraných partií a ačkoliv při prvních hrách jsem sázel rozkazy tak nějak odhadem, v sedmé hře jsem je rozmýšlel jak u Dungeon Lords a stejně v posledním období rozhodlo o 1-3 místě pouze číslo rozkazu :-) A to každý hráč jel na jinou taktiku dobývání/vliv/hrdinové a každý tak získal své runy.
Epická varianta mě nadchla úplně, protože tam se všeho využije více. Hrdinové mají víc času, armády více bojují, hráči vyjednávají a zčásti si myslím, že to eliminuje hru 2 na 2.

25.3.2010 11:59:57

WoW:tbg
Souhlasím se vším co k WOWku padlo, proto ho už ani moc nehraji se svými spoluhráči, ale stalo se mou nejoblíbenější hrou pro jednoho hráče: jednoduše si vytáhneš jednu nebo dvě postavičky se stejnou frakcí(i odlišná může být) dáš do hry jendoho nabo dva overlordy a hraješ, na nikoho nečekáš až odehraje svoje kolo a tak se skvěle pobavíš v té chvíly kdy ti nebude žádný spoluhráč k dispozici....

28.3.2010 10:57:33

wow a mix jazykových mutací
RW vlastním a hrajeme jej velmi často. Sice jenom ve dvou, ale zábavnost to určitě neztrácí.
Po WOW pokukuji už taky nějakou dobu, ale zajímalo by mě, jestli není problém zkombinování českého základu a anglického rozšíření?

28.3.2010 11:07:35

to Lunitare
Už jsme se o tom bavili v diskuzi u hry (diskuze Česká lokalizace, příspěvek od Merlina 4.3.2010 20:36:08) a dneska jsem do té diskuze připsal svůj názor, tak když tak mrkni tam, ať to tady nezaplevelujeme.

28.3.2010 11:19:22

Vybíráme z Bazaru

Chronicles of Frost (ENG)
Chronicles of Frost (ENG)
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas