Nejlepší dungeon/RPG

Když už tu máme téma nejlepší malé karetky a nejlepšího deckbuildingu, tak by mě docela zajímalo, který dungeon crawler případně deskové RPG považujete za nejlepší a proč?
26.12.2017 14:05:52

BuenoExcellente
Mně třeba Gloomhaven vyhovuje, co se z pohledu rpg prvků i příběhu týče. Zatím jsem nenarazil na hru s rozsáhlejším příběhem, která by obsahovala vývoj postav a taktiku v jednom (metání kostkama mě nebere).
Takže za mě je GH ok jako rpg deskovka. Rozhodně nečekám, že někdo udělá deskovku, která na člověka dýchne ten feel jako třeba Skyrim nebo Pilíře. To se asi na stole zvládnout nedá, nebo by to byla taková práce s příběhem, že se to jen těžko zaplatí. Možná, že pokračování GH bude větší, jak slibuej Childers... uvidíme. Každopádně nenech si ujít KS téhle hry: https://boardgamegeek.com/boardgame/219650/arydia-paths-we-dare-tread ... jsem na ní také zvědav, co se z toho vyklube a jak tam bude rozsáhlý příběh a vývoj postav.

29.6.2018 10:26:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Coewolf
k Pathfinderu se da stahnout primo od vyrobce pribehove PDF, ktere popisuje kazdou kapitolu, co se tam deje a motivaci druziny, proc vubec to dobrodruzstvi podstupuji. Alespon ke Skull & Shackles to tak bylo. Neni to nic hlubokeho, ale vylepsuje to dojem z hrani.

29.6.2018 10:31:22

Co se týče příběhu
Co se týče her s příběhem, doporučil bych ti zaměřit se na hry, které se čistě soustředí na příběh a atmosféru a vykašlat se na RPG. Tam beztak narazíš jen na fantasy klišé. Zkus třeba This War of Mine, Near and Far, The Tales of Arabian Nights nebo nějakou jinou hru s knihou příběhů.

Nebo můžeš zkusit T.I.M.E Stories, která sice ten příběh nabízí v základu jenom jeden, ale dost intenzivní. Případně se nabízí Panství hrůzy, kde jsou scénáře v základu hned čtyři a atmosféra by se dala krájet. Nebo zkus Zimu mrtvých, kde je to řešeno pomocí karet osudu.

Všechny tyto hry se dají sehnat v češtině nebo s přeloženou knihou příběhů. A sice v nich není vývoj postavy, ale pořádnou atmosféru i solidní příběhy v nich určitě najdeš.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

29.6.2018 10:36:19

OT - angličtina
Když už to tady bylo nakousnuto, nedá mi to, abych se nezeptal. Hrajete třeba Gloomhaven nebo Arkham Horror: LCG a chcete ho hrát ve více hráčích, kde ne všichni rozumí perfektně anglicky. Jak to tedy děláte s příběhovými pasážemi? Mrknete se na ně dopředu a připravíte si nějaký volný překlad? Nebo to čtete rovnou anglicky a pak těm, co nerozumí řeknete, o co šlo? Nebo se to snažíte rovnou při čtení průběžně překládat do češtiny? Protože ať se o tu poslední variantu snažím sebevíc, nikdy to není úplně plynulé a já sám z toho pak nemám ten pocit, který bych chtěl.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

29.6.2018 10:48:28

OT - angličtina
Prekladám do slovenčiny nahlas. Chce to trochu zvyku, aby to bolo plynulé. Podstatné je nezaseknúť sa a keď to nevieš preložiť presne, tak to povedať voľnejšie. Postupne sa zlepšujem.

29.6.2018 11:54:19

BuenoExcellente
Děkuji za názor, jsem si myslel, že jsem v tom silně osamocen, když vidím, jaké nadšení vyvolává Zombicide. Hrál jsem jednou a už opravdu nechci.

To co hledáš, v deskovkách nenajdeš. Doporučuji opravdu spíš ty RPG typu "dračák".

29.6.2018 12:08:25

rpg pro jednoho
zdravim, doporucili byste prosim rpg pro jednoho hrace? Popr jednoho hrace s ovladanim dvou postav, hrdinu? Diky moc

29.6.2018 14:22:22

anfrene
Gloomhaven :D třeba

29.6.2018 14:27:10

descent
co Descent s apkou?

29.6.2018 14:31:32

anfrene
Legacy of Dragonholt
________________________________
BLACK LIGHT STUDIO | Graphic Design

29.6.2018 15:34:15

Bueno
Já se na to dívám tak, že většina deskovkových dungeon crawlerů je ekvivalent Diabla na PC. Hack-n-slash s lehkým vývojem postavy a levely propojenými do kampaně. A přestože na PC mě celý Diablo žánr hrozně nudí, v té deskovkové podobě s lidma u stolu mě to celkem baví. Možná to má co do činění s tím, že je to "tighter" (sorry, nevím česky) zážitek - každý akční bod je důležitý, na každém kusu equipu záleží, člověk počítá každé XP. Tedy pravý opak Diabla kde XPčka skáčou po tisících a hráč zahazuje zbraně za nové jak na běžícím páse a obtížnost nula nula nic.

Čekat ekvivalent CRPG v deskovkové podobě imho prostě nelze, od toho tu jsou plnohodnotná PnP RPGčka. Trochu se o to pokusil třeba Fallout, ale skončilo to hrozně. Masivní abstrakce každého elementu původní hry (pohyb po celých lokacích, místo skillů jednorázové perky, boj je jeden hod kostkou...), hráči spolu prakticky neinteragují a stejně to trvá 2-4 hodiny.

S napětím čekám na pořádnou deskovkou verzi XCOM/Jagged Alliance (XCOM od FFG zklamal, JA je aktuálně ve vývoji), protože to je imho žánr, který deskovky umí - taktický boj na mapách spojených v kampaň. A proto na svou oblíbený dungeon crawler nominuju Star Wars: Imperial Assault, což se hodně blíží zasazení XCOM do Hvězdných válek. Systém převzatý a vylepšený z Descentu 2, jediné co bych tomu vytkl je absence cover systému, člověk se prostě neschová. Ale na druhou stranu to zjednodušuje LoS pravidla což přispívá k plynulejší hře, takže to není úplně bezdůvodné.

11.7.2018 12:31:52

K tématu
Aby to nezaniklo níže, za mě hlas pro Star Wars: Imperial Assault (aneb Descent 2.5). Jediné co bych tomu vytkl je absence cover systému, člověk se prostě neschová. Ale na druhou stranu to zjednodušuje LoS pravidla, což přispívá k plynulejší hře, takže to není úplně bezdůvodné. A že to není plně kooperativní je pro mě osobně plus, protože mě baví dělat DM/"toho zlého" a nějaký roleplay se do toho vleze taky :)

11.7.2018 12:34:44

RPG vs. LCG
Trošku mě zarážíte :D článek je zaměřený na hledání dokonalé hry v RPG a tady padají návrhy jako LOTR LCG :D to ale není žádné RPG, příběh dobrý, ale jasně daný a velmi specifický.

Ohledně RPG mě zaujala čerstvá KS hra OrcQuest v níž mám zajímavá očekávání i v rozsáhlosti kampaní, bočních questů a celkově má celý svět vymyšlený příběh ve stylu WoW.

Jinak Descent hodně zvažte...všeobecně je to vše jen o Pánu Jeskyně...u nás už to nikdo nechce dělat

13.7.2018 18:48:42

.....

Drdo nebo Fate.



Na "desce" si rpg jinak nezahraješ. A dobrý "pán jeskyně" je k nezaplacení. :o)
A na rozdíl od "deskovek" není pán jeskyně ten zlý. Je to ten co připravuje pro ostatní dobrodružství a vede je příběhem. I ta příprava je hra. Ale to se nedá vysvětlit,když hraješ konzum do hodinky max.

No, a to je všechno přátelé.
Ten "výlev" jen proto, protože teď zrovinka začínáme jeden z mnoha příběhů ..... prožívat.




13.7.2018 20:08:21

Zážitek s deskovek
Pokud chceš zažívat takové příběhy jako při hraní RPG her, tak ti ho žádná deskovka ani karetní hra nepřinese.

Na druhou stranu i zde platí známá fráze, že zábavu tvoří hráči. Příběhové hry tu již dávno mezi deskovkami máme a pokud jsou hráči ve skupině naladěni na stejnou notu, může být často zážitek srovnatelný s hraním RPG her. Malcolm Reynolds již uvedl níže několik her, které to do puntíku splňují např. Near nad Far, Zima mrtvých , This War of Mine, Arkham Horror LCG a za mě i takový Eldritch Horror. Pokud hraji tyto hry, snažím se vždy potlačit mechaniky hry do ústraní a vyzdvihnout příběh. Samozřejmě pro někoho je třeba Eldritch jen zmatené cestování po mapě světa, ale ty příběhy se tam píšou sami. Bohužel mám skupinu hráčů, kteří po 2 hodinách koukají na hodinky, kdy už bude konec, zatímco já se královsky bavím a klidně bych chtěl, aby hra trvala ještě jednou tolik. Cítím tam od ostatních, že nejsou odříznuti od reality času a nehrajou prostě tak volně jako když jsme se za mlada scházeli při hraní RPG. Mě často stačí jen posouvat příběh dál, ani nemusím hrát a jen za ostatní řídím mechaniky samotné hry, ale oni nejsou schopni se soustředit i jen na vlastní postavu.
Nic vám nebrání po skončení jedné vítězné partie v Zimě mrtvých, pokračovat jindy v dalším příběhu se stejnými postavami, které minulou hru přežily a hrát tak celou kampaň s tím, že postavy, které zemřely si již vzít nemůžete a jen se snažíte přežít další příběh.
V Arkhamu LCG je bezkonkurenčně skvělý příběh a pokud k tomu nepřistoupíte jen jako k dalšímu LCG s deckbuldingem karet, tak přece pomocí karet, které máte na ruce ve skutečnosti tvoříte příběh, který ve hře prožíváte. Tady si dovolím souhlasit s hráčem Mysliborem, který u této hry použil v hodnocení větu, že když si u této hry povídáte, tak se rázem prodlouží doba hraní třeba na 8 hodin, ale důležité přece je, zda se bavíte.

Takže ano, ty hry tu jsou, jen čekají na ty správné hráče a závidím všem, kdo takové hráče má ve svém okolí.

13.7.2018 23:17:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Hrabě z Carcassonne (německo)
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas