nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Nejlepší dungeon/RPG

Když už tu máme téma nejlepší malé karetky a nejlepšího deckbuildingu, tak by mě docela zajímalo, který dungeon crawler případně deskové RPG považujete za nejlepší a proč?

26.12.2017 14:05:52

Zážitek s deskovek

Pokud chceš zažívat takové příběhy jako při hraní RPG her, tak ti ho žádná deskovka ani karetní hra nepřinese.

Na druhou stranu i zde platí známá fráze, že zábavu tvoří hráči. Příběhové hry tu již dávno mezi deskovkami máme a pokud jsou hráči ve skupině naladěni na stejnou notu, může být často zážitek srovnatelný s hraním RPG her. Malcolm Reynolds již uvedl níže několik her, které to do puntíku splňují např. Near nad Far, Zima mrtvých , This War of Mine, Arkham Horror LCG a za mě i takový Eldritch Horror. Pokud hraji tyto hry, snažím se vždy potlačit mechaniky hry do ústraní a vyzdvihnout příběh. Samozřejmě pro někoho je třeba Eldritch jen zmatené cestování po mapě světa, ale ty příběhy se tam píšou sami. Bohužel mám skupinu hráčů, kteří po 2 hodinách koukají na hodinky, kdy už bude konec, zatímco já se královsky bavím a klidně bych chtěl, aby hra trvala ještě jednou tolik. Cítím tam od ostatních, že nejsou odříznuti od reality času a nehrajou prostě tak volně jako když jsme se za mlada scházeli při hraní RPG. Mě často stačí jen posouvat příběh dál, ani nemusím hrát a jen za ostatní řídím mechaniky samotné hry, ale oni nejsou schopni se soustředit i jen na vlastní postavu.
Nic vám nebrání po skončení jedné vítězné partie v Zimě mrtvých, pokračovat jindy v dalším příběhu se stejnými postavami, které minulou hru přežily a hrát tak celou kampaň s tím, že postavy, které zemřely si již vzít nemůžete a jen se snažíte přežít další příběh.
V Arkhamu LCG je bezkonkurenčně skvělý příběh a pokud k tomu nepřistoupíte jen jako k dalšímu LCG s deckbuldingem karet, tak přece pomocí karet, které máte na ruce ve skutečnosti tvoříte příběh, který ve hře prožíváte. Tady si dovolím souhlasit s hráčem Mysliborem, který u této hry použil v hodnocení větu, že když si u této hry povídáte, tak se rázem prodlouží doba hraní třeba na 8 hodin, ale důležité přece je, zda se bavíte.

Takže ano, ty hry tu jsou, jen čekají na ty správné hráče a závidím všem, kdo takové hráče má ve svém okolí.

Upraveno autorem (porovnej)

13.7.2018 23:17:51

.....


Drdo nebo Fate.



Na "desce" si rpg jinak nezahraješ. A dobrý "pán jeskyně" je k nezaplacení. :o)
A na rozdíl od "deskovek" není pán jeskyně ten zlý. Je to ten co připravuje pro ostatní dobrodružství a vede je příběhem. I ta příprava je hra. Ale to se nedá vysvětlit,když hraješ konzum do hodinky max.

No, a to je všechno přátelé.
Ten "výlev" jen proto, protože teď zrovinka začínáme jeden z mnoha příběhů ..... prožívat.




13.7.2018 20:08:21

RPG vs. LCG

Trošku mě zarážíte :D článek je zaměřený na hledání dokonalé hry v RPG a tady padají návrhy jako LOTR LCG :D to ale není žádné RPG, příběh dobrý, ale jasně daný a velmi specifický.

Ohledně RPG mě zaujala čerstvá KS hra OrcQuest v níž mám zajímavá očekávání i v rozsáhlosti kampaní, bočních questů a celkově má celý svět vymyšlený příběh ve stylu WoW.

Jinak Descent hodně zvažte...všeobecně je to vše jen o Pánu Jeskyně...u nás už to nikdo nechce dělat

13.7.2018 18:48:42

K tématu

Aby to nezaniklo níže, za mě hlas pro Star Wars: Imperial Assault (aneb Descent 2.5). Jediné co bych tomu vytkl je absence cover systému, člověk se prostě neschová. Ale na druhou stranu to zjednodušuje LoS pravidla, což přispívá k plynulejší hře, takže to není úplně bezdůvodné. A že to není plně kooperativní je pro mě osobně plus, protože mě baví dělat DM/"toho zlého" a nějaký roleplay se do toho vleze taky :)

11.7.2018 12:34:44

Bueno

Já se na to dívám tak, že většina deskovkových dungeon crawlerů je ekvivalent Diabla na PC. Hack-n-slash s lehkým vývojem postavy a levely propojenými do kampaně. A přestože na PC mě celý Diablo žánr hrozně nudí, v té deskovkové podobě s lidma u stolu mě to celkem baví. Možná to má co do činění s tím, že je to "tighter" (sorry, nevím česky) zážitek - každý akční bod je důležitý, na každém kusu equipu záleží, člověk počítá každé XP. Tedy pravý opak Diabla kde XPčka skáčou po tisících a hráč zahazuje zbraně za nové jak na běžícím páse a obtížnost nula nula nic.

Čekat ekvivalent CRPG v deskovkové podobě imho prostě nelze, od toho tu jsou plnohodnotná PnP RPGčka. Trochu se o to pokusil třeba Fallout, ale skončilo to hrozně. Masivní abstrakce každého elementu původní hry (pohyb po celých lokacích, místo skillů jednorázové perky, boj je jeden hod kostkou...), hráči spolu prakticky neinteragují a stejně to trvá 2-4 hodiny.

S napětím čekám na pořádnou deskovkou verzi XCOM/Jagged Alliance (XCOM od FFG zklamal, JA je aktuálně ve vývoji), protože to je imho žánr, který deskovky umí - taktický boj na mapách spojených v kampaň. A proto na svou oblíbený dungeon crawler nominuju Star Wars: Imperial Assault, což se hodně blíží zasazení XCOM do Hvězdných válek. Systém převzatý a vylepšený z Descentu 2, jediné co bych tomu vytkl je absence cover systému, člověk se prostě neschová. Ale na druhou stranu to zjednodušuje LoS pravidla což přispívá k plynulejší hře, takže to není úplně bezdůvodné.

11.7.2018 12:31:52

anfrene

Legacy of Dragonholt
________________________________
BLACK LIGHT STUDIO | Graphic Design

29.6.2018 15:34:15

descent

co Descent s apkou?

29.6.2018 14:31:32

anfrene

Gloomhaven :D třeba

29.6.2018 14:27:10

rpg pro jednoho

zdravim, doporucili byste prosim rpg pro jednoho hrace? Popr jednoho hrace s ovladanim dvou postav, hrdinu? Diky moc

29.6.2018 14:22:22

BuenoExcellente

Děkuji za názor, jsem si myslel, že jsem v tom silně osamocen, když vidím, jaké nadšení vyvolává Zombicide. Hrál jsem jednou a už opravdu nechci.

To co hledáš, v deskovkách nenajdeš. Doporučuji opravdu spíš ty RPG typu "dračák".

29.6.2018 12:08:25

OT - angličtina

Prekladám do slovenčiny nahlas. Chce to trochu zvyku, aby to bolo plynulé. Podstatné je nezaseknúť sa a keď to nevieš preložiť presne, tak to povedať voľnejšie. Postupne sa zlepšujem.

29.6.2018 11:54:19

OT - angličtina

Když už to tady bylo nakousnuto, nedá mi to, abych se nezeptal. Hrajete třeba Gloomhaven nebo Arkham Horror: LCG a chcete ho hrát ve více hráčích, kde ne všichni rozumí perfektně anglicky. Jak to tedy děláte s příběhovými pasážemi? Mrknete se na ně dopředu a připravíte si nějaký volný překlad? Nebo to čtete rovnou anglicky a pak těm, co nerozumí řeknete, o co šlo? Nebo se to snažíte rovnou při čtení průběžně překládat do češtiny? Protože ať se o tu poslední variantu snažím sebevíc, nikdy to není úplně plynulé a já sám z toho pak nemám ten pocit, který bych chtěl.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

29.6.2018 10:48:28

Co se týče příběhu

Co se týče her s příběhem, doporučil bych ti zaměřit se na hry, které se čistě soustředí na příběh a atmosféru a vykašlat se na RPG. Tam beztak narazíš jen na fantasy klišé. Zkus třeba This War of Mine, Near and Far, The Tales of Arabian Nights nebo nějakou jinou hru s knihou příběhů.

Nebo můžeš zkusit T.I.M.E Stories, která sice ten příběh nabízí v základu jenom jeden, ale dost intenzivní. Případně se nabízí Panství hrůzy, kde jsou scénáře v základu hned čtyři a atmosféra by se dala krájet. Nebo zkus Zimu mrtvých, kde je to řešeno pomocí karet osudu.

Všechny tyto hry se dají sehnat v češtině nebo s přeloženou knihou příběhů. A sice v nich není vývoj postavy, ale pořádnou atmosféru i solidní příběhy v nich určitě najdeš.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

29.6.2018 10:36:19

Coewolf

k Pathfinderu se da stahnout primo od vyrobce pribehove PDF, ktere popisuje kazdou kapitolu, co se tam deje a motivaci druziny, proc vubec to dobrodruzstvi podstupuji. Alespon ke Skull & Shackles to tak bylo. Neni to nic hlubokeho, ale vylepsuje to dojem z hrani.

29.6.2018 10:31:22

BuenoExcellente

Mně třeba Gloomhaven vyhovuje, co se z pohledu rpg prvků i příběhu týče. Zatím jsem nenarazil na hru s rozsáhlejším příběhem, která by obsahovala vývoj postav a taktiku v jednom (metání kostkama mě nebere).
Takže za mě je GH ok jako rpg deskovka. Rozhodně nečekám, že někdo udělá deskovku, která na člověka dýchne ten feel jako třeba Skyrim nebo Pilíře. To se asi na stole zvládnout nedá, nebo by to byla taková práce s příběhem, že se to jen těžko zaplatí. Možná, že pokračování GH bude větší, jak slibuej Childers... uvidíme. Každopádně nenech si ujít KS téhle hry: https://boardgamegeek.com/boardgame/219650/arydia-paths-we-dare-tread ... jsem na ní také zvědav, co se z toho vyklube a jak tam bude rozsáhlý příběh a vývoj postav.

Upraveno autorem (porovnej)

29.6.2018 10:26:21

Arkham LCG ano, Pathfinder nebrat

Arkham Horror LCG je určitě něco, co by tě mohlo zaujmout. Příběh tam je silný a ne jen tak na doplnění. Zároveň je tam nějaké levlovani postavy přes lepší karty. Ale rozhodně atmosféra je velice silné.
Pathfinder oproti tomu příběh skoro nemá. Je to spíš takové euroidni a optimalizační. S kamarády jsme ho hráli, protože to je vcelku rychlé, ale příběh tam bude jen takový, jaký si ho uděláš. Sice tam jsou různí nepřátelé s různými schopnostmi, ale ve výsledku jde o to zavřít lokace a sejmout bosse. A to stále dokola v x různých variantách.

29.6.2018 10:23:09

Pathfinder, Arkham LCG

Díky všem za tipy, pro mě budou asi opravdu lepší variantou ty karetní "RPG", protože ty mechaniky mi tam sednou určitě mnohem lépe. Dungeon crawlery mi totiž nejvíce ze všeho připomínají ty hack 'n' slash hry, které jsem sice taky hrál, ale spíš jen okrajově.

Je tam ale jiný problém, a sice angličtina. Já sice anglicky rozumím a docela obstojně a myslím si, že moji spoluhráči to mají tak 50/50. Ale u her s příběhem mám obavu, že nikdo z nás ten text nedokáže překládat tak plynule, aby vytvořil tu správnou atmosféru (vyzkoušeno např. na Gloomhavenu).

29.6.2018 10:15:26

Bueno

Samozřejmě časové i kvalitativní nároky jsou jinde, ale když se jednou za měsíc dokážete sejít a zahrát si, tak proč ne. Navíc, dneska je všude plno materiálů, dobrodružství, světů apod. Dobré by bylo začít s někým zkušeným, kdo by to vedl. Držím palce!

29.6.2018 10:03:19

Pathfinder ACG

Zkus se podivat na Pathfinder Adventure Card Game. Momentalne existuji 4 zakladni hry a k nim pridruzena rozsireni. Vyber si zasazeni, ktere se ti libi. Jedna se o ciste karetni hru, kde se ale hazi RPG kostkami (d4, d6, d8, d10, d12) na souboje a akce. Ve hre se odviji jakysi lehky pribeh, ktery sestava z 6 dobrodruzstvi (kdyz zahrnu veskera rozsireni) a kazde z nich z nekolika kapitol. Jedna herni seance predstavuje prave takovou pribehovou kapitolu. Kazdy hrac si na zacatku pribehu vybere z pomerne slusne rady hrdinu ruzneho povolani a s odlisnymi schopnostmi. Postavy jsou vcelku originalni a kazda se hraje jinak. Po dohrani si hraci vylepsuji svoje balicky z pokladu, ktere ziskali behem hrani a vylepsuji svoje schopnosti (na karte hrdiny si zaskrtavas policka vylepseni). A pak se prechazi na dalsi kapitolu. Po dohrani celeho dobrodruzstvi jsou nejaka vetsi vylepseni a pokracuje se s dobrodruzstvim dalsim. Hrani samotne je trochu abstraktni, protoze se jedna o karetni hru. Velmi se mi libil vyvoj postavy v prubehu cele kampane. Hra neni moc tezka. Dobrodruzstvimi se proplouva relativne snadno, kdyz hraci hraji chytre. Ale existuje jista sance na smrt hrdiny. Hrac si pak musi zvolit jineho hrdinu na levelu 0.

29.6.2018 10:02:33

Bueno

Příběh, atmosféra, vývoj postavy, bez tupého pohybu po mapě a házení kostkami... z toho mi vychází LotR nebo Arhkam Horror LCG ;-)

***
Deskoherní inkvizitor

29.6.2018 09:54:26

Mathyas

Díky za tip. Tohle už mě taky napadlo, ale ani já, ani nikdo jiný z mých přátel jsme to nikdy nehráli a nějak na to nemáme kuráž. A jelikož ostatní spoluhráči proti deskovým "RPG" takové výhrady nemají, nejspíš je k tomu budu těžko přesvědčovat. Ale zkusit se to může.

29.6.2018 09:23:14

BuenoExcellente, Mathyas

Som na tom veľmi podobne. Keď som vstúpil do sveta board games, tak som tiež skúšal kadečo, aby som naplnil moju RPG vášeň. Je to proste tak, že na stole skutočné RPG neexistuje. Iné to je s klasickými RPG hrami kde ti stačí kocka, príručka a fantázia.

Išiel som od descenta cez mansion of madnass, či arkham horror až po claustrophobiu (1. descent bol ešte ako tak OK) ale jednoducho som to pred pár rokmi vzdal. Keďže sa jedná o stolovku, chcem v nej trochu zapotiť mozog (hlavne taktiku) + ku tomu mať RPG prvky, toto sa len z časti podarilo Descent (1ed). Nie nezmyselne len "hack and slash" - hádzať kockami v PC terminológii. Posledné roky tento žáner na stole úplne obchádzam a už vôbec ani nevyhľadávam na hranie (okrem Magic Realm, ale to je zase iná káva). Po veľkých ódach ešte rozmýšľam, že by som si zadovážil Gloomhaven, ale ak by som tak mal učiniť, tak jedine až po vyskúšaní. Určite nechcem vysoliť 4 litre kvázi na slepo.

Upraveno autorem (porovnej)

29.6.2018 09:22:56

Buenos

Ohledně deskových her se považuji spíše za laika, ale nejsem si jistý, jestli hledáš v těch pravých vodách. Pokud chceš hutný příběh, deskovky asi nebudou to pravé ořechové (možná nějaká taková existuje, ale nenapadá mě žádná, která by splnila nároky). Doporučuji začít hrát opravdové rgp, jako je Dračák, Shadowrun nebo GURPS a ne rádoby rpg. Tam si užiješ všechno, co hledáš

Upraveno autorem (porovnej)

29.6.2018 09:14:41

Zkus něco jiného

Když se ti to nelíbí z pohledu mechanik, tak zkus třeba Warhammer Quest: dobrodružná karetní hra. Tam se všechny akce odehrávají jen přes karty. Je fakt, že po každé akci si také hodíš kostkami, abys viděl, jak jsi dopadl, ale ty akce jsou dost rozmanité a hlavně je musíš střídat, takže ten stereotyp není tak strašný. Vývoj postavy tam sice taky není nijak excelentní, ale v průběhu kampaně je docela znát a z příběhu si na zadek asi nesedneš, ale rozhodně není špatný. Bohužel má hra pouze jednu kratší kampaň (5 scénářů) a to je vše. Ale pokud by se ti líbila, v průběhu letošního roku má vyjít hra Heroes of Terrinoth, která je postavená na úplně stejných mechanikách a navíc je díky politice FFG solidní šance, že kampaní bude mnohem víc.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

Upraveno autorem (porovnej)

29.6.2018 08:56:33

Pohled bývalého hráče počítačových RPG

Tenhle komentář silně nedoporučuji číst fanouškům deskových her na hrdiny, protože v něm je dost kritiky na jejich milovaný žánr.

Deskovkám se jako svému novému hlavnímu koníčku věnuji teprve pár měsíců. Předtím jsem jako spousta zdejších hráčů hrál pouze hry na počítači nebo konzolích všeho druhu. A mým jasně nejoblíbenějším žánrem vždy byla RPG. Jakákoliv. Od Baldur's Gate, přes Oblivion, Final Fantasy až po Diablo. Od klasických, přes japonská až po hack 'n' slash. Nikdy mi nezáleželo na vzhledu (poslední dvě dohraná jsou Dungeon Warrior IV a Final Fantasy III pro první Nintendo), vždycky byl pro mě důležitý pouze příběh, atmosféra a vývoj postavy. A proto jsem po přechodu na deskové hry primárně vyhledával něco, co by plus mínus počítačová RPG připomínalo. Čekal jsem, že to nebude nic extra, ale tohle jsem vážně nečekal.

Je pravda, že jsem zatím nevyzkoušel ani zdaleka všechno, ale přece jenom ty, která jsem vyzkoušel, mě přinejlepším nenadchla (Descent, Gloomhaven, Mice and Mystics) a přinejhorším vysloveně zklamala (Zombicide: Černý mor, D&D: Legend of Drizzt, Andor). Další jsem sice nehrál, ale po shlédnutí řady videí na YouTube jsem z nich taky nijak nadšený nebyl (např. Sword & Sorcery, Warhammer Quest: Silver Tower, Kingdom Death: Monster, Conan, Runebound). Vizuálně jsou ty hry v pořádku, ale to je asi tak vše. Příběh byl skoro ve všech hrách jen fantasy klišé bez jakékoliv hloubky, který by stěží stačil na solidní povídku, atmosféra minimální a vývoj postavy prakticky neexistující (to, že po splněném questu dostanete jednu kartu zkrátka nepovažuju za vývoj postavy).

A hlavně mě ty hry neskutečně zklamaly po mechanické stránce. Chodím s kouskem plastu většinou po čtvercích, dojdu k nepřátelskému kousku plastu, hodím kostkami, když mi to nepadne, použiju kartu a po porážce jednoho nepřátelského plastu jdu hledat další, abych si celý proces mohl zopakovat. Na začátku celé téhle parády mi někdo přečte dvě rozvitá souvětí, která mě mají dostat do příběhu a po dvou hodinách plácání od nikud nikam mi opět někdo přečte tři věty, abych měl pocit, že to mělo smysl. Atmosféru jsem cítil akorát u Mice and Mystics (díky příběhovým pasážím vloženým i do samotného hraní) a u Descenta, kde jí ale tvořil výborný Pan jeskyně, který do toho dával všechno, ale kdyby tam byl někdo slabší, nebyla by to taky žádné rodeo. Ze začátku jsme se skoro vždy u všech her snažili přidávat atmosféru vlastními komentáři, ale stejně to nikdy nikdo nevydržel celé dvě hodiny a nakonec to vždy skončilo jen občasnou průpovídkou.

Takže když to shrnu ze svého pohledu, hrál jsem nebo jsem aspoň viděl skoro to nejlepší, co tento žánr v deskovkách nabízí. Kromě Mice and Mystics jsem z žádné hry necítil příběh ani atmosféru. Kromě Kingdom Death: Monster mě ani v jedné hře nenadchnul vývoj postavy. A kromě Gloomhavenu se mi ani jedna hra nelíbila po stránce herních mechanik. Má smysl hledat dál? Přehlédl jsem nějakou zásadní hru? Nebo bude zkrátka lepší věnovat se u deskovek jiným žánrům, protože to lépe udělat stejně nejde? Je chyba v těch hrách, ve mně nebo v mých herních partách?

Upraveno autorem (porovnej)

29.6.2018 08:42:19

Vybíráme z aukcí

Salem
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Není zadaná žádná velká herní akce. Přidat novou.

Kalendář všech akcí >>