Nečekané Vítězství


Ahoj, chci se zeptat na vaše oblíbené hry, u kterých do konečného vyhodnocení nemáte moc ponětí kdo vyhraje. (všichni jsou stále ve hře o 1. místo) Za mě je v tomto skvělý Small world.
Díky všem.
5.4.2020 21:15:13

Five Tribes a Tikal
Při jedné partii Five Tribes si byl můj protihráč po umístění posledního velblouda dost jistý vítězstvím, ačkoliv jsem ho upozorňoval na to, že pokud vyhraje, bude to dost těsně. Když jsme pak zjistili, že jsem vyhrál 234:233, tak přepočítával skóre snad třikrát.

Ještě lepší partií jsem ale zažil u Tikalu. Tam jsem měl před posledním bodováním drobný náskok na druhého, ale nakonec jsem skončil se 126 body třetí, můj spoluhráč se 127 body druhý a jeho přítelkyně vyhrála se 128 body. Ačkoliv jsem skončil na posledním místě, považuji tuto partií za jednu z nejlepších, jakou jsem kdy v jakékoliv hře sehrál.

Jinak skoro vždy jsem zažil velmi těsné skóre u hry Minutová říše: Legendy. Pokud jsme hráli ve dvou, většinou získal vítěz maximálně o dva body více než poražený. A většinou jsme si nebyli do poslední chvíle jistí vítězem ani u Queendomina.

5.4.2020 21:28:47

Z pohádky do pohádky
Dokud se přesným hodem nedostanete do hradu,nemůžete si být, zejména kvůli propracovanému systému vracecích polí, jisti vítězstvím a vyhrát může skutečně kdokoliv.

----------
Člen hnutí "Jednorožce s duhou do záhlaví Zatrolenek"

5.4.2020 21:43:56

z mých oblíbených
Argent, Arcipelago a Lords of xidit

5.4.2020 22:22:58

Teraformace marsu

Nedavno jsem hral ve trech a vsichni se 78 body. Rozhodly penize. Abych se vyjadril i k tematu, tak jsem tusil,ze budu posledni. Ze to ale bude takhle tesne ... :)

5.4.2020 23:04:00

co me napadlo
Eufrat a Tigris - skryté kniziovské bodování většinou neuhlídám.
Kyklady - už už to vypadá, že někdo vyhraje, a pak Zeus + Pegas a všechno je jinak.

6.4.2020 13:43:56

Jabberwocky
Prave kvuli tomu je na Pegase nekolik house rules. :D Nicmene, vetsinou hracu je tento zpusob prohry oznacovan za zacatecnickou chybu, pramenici z neznalosti karet ve hre.

Stejne tak se mi vcera kvuli nepozornosti pri prvni hre Antike Duellum podarilo hloupe prohrat. Byli jsme v patove situaci, kdy jeden se snazi ubranit vojenskym vypadum, ktera byla uz posledni moznost, jak zvitezit a zaroven nekde sikovne dobyt mesto s chramem. Ja taky potreboval dobyt mesto s chramem a vzapeti ho hned postavit. Vsechno jsem mel naplanovane, stacila mi dve kola. A co se nestalo, souper zahlasi hele tamhle je jeste jeden volnej kral. Chapu to tak, ze mi staci dat ted pohyb a dobyt par tvych prazdnych mest, abych jich mel 15 a vyhral jsem?

Aha, posledni kral, no jo. To jsem mohl vyhrat uz mnohem driv taky. :D

6.4.2020 14:44:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Studená válka
Aneb když z posledních tří karet na ruce odhodíte dvě a doberete si místo nich dvě bodovací karty :-D

6.4.2020 15:18:20

Na křídlech, 2. vydání Evoluce, Tapestry, Sagrada,


Za mě určitě Na křídlech a 2. vydání Evoluce (to, co není česky).
U první z nich, Na křídlech, je prakticky nemožné sledovat přesně body nebo mít nějaký jasnější přehled o všech hráčích. Výsledné skórování je pak skutečně napínavé. Herně je to navíc hrozná pohodička co se interakce mezi hráči týká.

U Evoluce jsou body v pytlíku a člověk jen těžko hádá, kdo má kolik bodů podle jídla. Samozřejmě se může stát, že někdo pokaždé sní jídla méně, a tak ví, že je na tom hůř, ale jakmile s tím začne něco dělat, jsou pak výsledky čirou spekulací. Může být hodně konfliktní.

Napadají mě pak ještě Tapestry a Sagrada.
Tapestry je z tohohle hlediska takové hraničnější, protože je třeba vidět, že jednomu hráči to jde výrazně líp než jinému, ale co se finálních bodů týká, tak je to velmi často hrozně překvapivé. Škoda jen občasné nepříjemné atmosféry, když má jeden člověk v průběhu hry hodně bodů a někdo jiný málo, protože má civilisaci, která skóruje až později a celou hru brble, jak je to na hovno, aby pak vyhrál. To ale asi není vada hry, nýbrž hráče. :D

Sagrada to má pak přímo zabudované v designu, protože barevná okna jsou vyplněna až s posledním kolem a to teprve rozhodne o výsledných bodech. Plus je tam tajný úkol na barevné kostky, takže ani tam nikdo přesně neví, jak to s body je. Za mě výborná hra, pokud se hraje s lidmi, kteří hůř nesou, že se jim nedaří. I tady můžou brblat, že barva XY nepřichází, ale zpravidla to ani tehdy není žádná katastrofa.

6.4.2020 16:40:50

Mezi dvěma zámky šíleného krále Ludvíka
keďže hrajú spoločne všetci naraz a navyše každý hráč buduje naraz dva zámky, každý s iným spoluhráčom, tak tu nie je čas usledovať ani tie svoje zámky, nie to ešte súperove... až bodovanie na konci prezradí, kto je víťaz

6.4.2020 17:43:22

Nečekané vítězství
Hned na začátku zmiňované Archipelago v tomto jasně vede, protože hráči mají skryté cíle, které ale platí pro všechny, takže je potřeba sledovat co kdo dělá a podle toho odhadnout na co hraje a co mám udělat, abych získal nějaké body za soupeřův cíl.

EURO HRY
----------------
Afrika - jde to tak trochu odhadovat, podle toho jak se komu průběžně daří, ale body se počítají až na konci podle toho co kdo splnil.

Puerto Rico - body se taktéž počítají na konci (za viditelné budovy + navíc každý hráč má své body skryté)

Istanbul - tam jde sice průběžně vidět kdo kolik rubínů má, ale když se to hraje dobře, jde znenadání získat v posledních dvou tazích klidně 3 z 5ti cílových rubínů

Galaxie s rozšířením Malé velké galaxie: Do neznáma - pokud není obrovský náskok, rozhodujou většinou na konci tajné úkoly + body za vyznamenání

KARETNÍ
----------------
Troll - až na první kritérium taky moc nevíš co kdo má v trofejích a balíčku přeživších

AMERI-TRASH
----------------
Nemesis - pokud postava neumře hned, taky často v hibernaci nevíš, jak jsou na tom motory+kurz, i v únikovém modulu pokud máš kartu infekce, tak nevíš do konce hry, jestli jsi přežil nebo ne

Blood Rage - pokud nějaký hráč na tom ostatním extra neutekl/nepropadl se, většinou rozhodují poslední boje nebo i třeba jen splněné/nesplněné úkoly a modifikátory vylepšení klanu

Břink! - část bodů u ostatních znáš, ale dost rozhodují body na nasbíraných kartách, které se počítají na konci

Vault of Dragons - po otevření cílového vaultu rozhodují o výhře kostky, pokud na tom hráč není natolik dobře, že má plnou ruku karet a zásobu zvěstí, kterými hod najisto upraví, stává se že to padne/nepadne a pak to padne někomu komu se celou dobu nevedlo, jen mu nakonci padli kostky.

7.4.2020 01:17:58 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Sabotér - 3 verze
Sabotér - 3 verze
Akt. cena: 280 Kč
Končí za: 22 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas