Jednoduchý originálny workerplacement

Chcel by som začínajúcim hráčom predstaviť mechaniky worker-placementu, odporučíte nejakú fajn vstupnú hru, čo by bavila aj mňa? Nech to má nejaký twist alebo originálne poňatie. Ja hrávam najradšej medium/heavy hry, ale nechcem na nich vytiahnuť Brass: Birmingham, GWT, Mars či Gloomhaven aby som ich neodradil..
6.3.2020 10:56:37

.
Určitě nic nezkazíš s Dobou kamennou, pokud mají rádi fantasy, doporučím Lords of Waterdeep. Obojí snadno a rychle vysvětlené a léty prověřené. Pak ještě namátkou třeba Údolí králů, případně pokud by mělo jít o něco lehčího, tak i Nájezdníci ze Severu.

EDIT: Není to teda ultraoriginální (byť se na každé z těch her dá něco najít), ale pokud chceš, aby to bylo přiměřeně přístupné, tak si v tomhle asi nejde moc vymýšlet ;)

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB

6.3.2020 10:59:45 | Upraveno autorem (porovnej)

vstupní workerplacementy
Doba kamenná
Nájezdníci ze severu
Euphoria
Lords of Waterdeep

6.3.2020 11:04:58

Jednoduchý worker placement
Co mě posledně zaujalo jsou Reavers of Midgard. Je to opravdu easy (6 lokací na herním pláně), worker placement prvek je jasný a nekomplikovaný velkým počtem workerů (každý má obvykle 1, max 2), ale přitom super je, že každá akce se dá následovat, takže hráči jsou zapojeni pořád. A k tomu to vypadá moc pěkně a je zasazené do příjemné severské tématiky. Pokud by se líbilo, tak bych pokračovala rozsáhlejším Champions of Midgard, napůl worker placement s prvky ATéčka.

6.3.2020 11:05:04 | Upraveno autorem (porovnej)

...

Jednoznacne divukraj

6.3.2020 11:17:06

Nájezdníci ze severu
Pred mesiacom som učil známeho hru Nájezdníci ze severu.
Nikdy predtým nehral spoločenské hry - ak nepočítam Aktivity.
Nájezdníkov dokázal úplne bez problémov pochopiť. A to jeho nadšenie - až ma to prekvapilo, ako ho to chytilo a bavilo (samozrejme veľa robila aj grafika samotnej hry). Takže za mňa jednoznačne odporúčam ako vstup.

6.3.2020 11:18:40

určitě jednoduchý