nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Iniciativa herni komunity - tip na CZ hru od GMT pro Mindok

Po shlednuti posledniho videa deskofobie s Pogem z Mindoku zaznela vyzva pro doporuceni komunity GMT hry v cestine.

Co to nejak rozjet ve velkem? Diskuze o doporuceni vazne dobreho a uspesneho titulu od GMT pro vydani v cestine. Petr naznacoval nejaku z coin serie. Ja odobne tyto hry neznam, ale pokud je Root aspon jakysi naznak coin mechaniky, tak nejaka podobna hry by na ceskem trhu mela podle me sanci.
Kdyby se do toho zapojila i deskofobie ve smyslu jak diskuze, tak treba i nejakeho videospecialu s Jenikem, tak by z toho mohlo neco vzniknout ne?

Co vy na to?

Odkaz na hlasování - jakou hru od GMT byste rádi viděli v českém překladu od Mindoku:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdaFByrxrZU5h6vFfuReTZv69b3zjlgSg7HQ0b064lIEg3Ujw/viewform

Průběh výsledku hlasování:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdaFByrxrZU5h6vFfuReTZv69b3zjlgSg7HQ0b064lIEg3Ujw/viewanalytics

Upraveno autorem (porovnej)

16.6.2019 13:30:18

Anketa

Zdravím,
myslíte, že je potřeba dělat ta finální anketa?..:)
Asi to už trochu ztrácí smysl..:D
Žádná debata moc neproběhla.

27.7.2019 12:48:00

COINy - srovnání

Tak před pár dny udělali Alexander s Grantem srovnání COINů (bez Ghándího):
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1058&v=Dr4rBtai8Lw

1.7.2019 18:03:36

re: Gromthar

Tak jako já bych chtěl všechny Simonitchovy hry v CZ, ale upřímně, lokalizace by znamenal "jen" rulebook a playbook :) A jako nechtěl bych být v kůži překladatele :))

25.6.2019 18:19:58

GMT

Jenže tady se jedná o hry od GMT. A to Hannibal zrovna není. Dí-ky

25.6.2019 08:27:15

Hannibal and Hamilkar

to by sa aj mne páčilo, výzorovo je ta hra parádna,
žetoniky od GMT ma pravdu povediac moc neťahajú keď som to kukal,
a manželku už vôbec nie

poprípade aj germánia magna

Upraveno autorem (porovnej)

25.6.2019 07:46:23

Phalanx


Splněným snem pro mě by byl Hannibal & Hamilcar od Phalanxu. Marně jsem na to hledal aspoň překladatele. Oficiální by byl už hodně vlhký sen. Jak zpracováním, tématem tak herně by to byla u nás podle mě úspěšná hra... věřím tomu.

jinak sorry za off topic :)

23.6.2019 12:21:39

hra

Nevidim, že by tu padla hra Ardennes '44.
Za mě určitě tahle

23.6.2019 12:17:41

žádnou

V tom výčtu chybí možnost "Žádnou wargame bych si v češtině nekoupil". Můj případ, byť mám od Mindoku doma cca 30 rodinných her.
To by pro případné rozhodování pánů z vydavatelství mohl být taky jakýsi ukazatel.

P.S. S hejtem počítám

Upraveno autorem (porovnej)

23.6.2019 11:50:27

JanJer

V tom, co jsi napsal, by mohl být další problém.

"Z těch válečných bych si fakt koupil kteroukoliv, pokud bych ji už neměl v cizím jazyce."

Jenže wargames jsou velice specifický druh deskových her a hráči, kteří je hrají, mají většinou ty, po kterých toužili, už dávno ve své sbírce v angličtině. Navíc k velkému množství těchto her už existuje fanouškovský překlad (minimálně pravidel), takže spousta hráčů nebude cítit potřebu kupovat si danou hru znovu, akorát s oficiálním překladem.

Myslím si, že tohle by opravdu mělo šanci v podání Fox in the Box s jejich předobjednávkovým systémem, ale Mindoku by se to podle mě nevyplatilo.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

Upraveno autorem (porovnej)

23.6.2019 08:17:39

czechImenhotep


jo, rekl bych, ze vyplati. Maji EU friendly moznost. Ale cena posty, se ti nezobrazi. Celkova castka se ti strhne, az kdyz budou posilat.

Z mych P500 objednavek byl shipping:
- Space Empires: Close Encounters $17
- Time of Crisis expansion $13

Takze myslim, ze rozumne castky

23.6.2019 01:24:15

:)

Zajímalo by mně jaké minimální množství té hry musí mindok dát k tisku, aby to mělo pro ně smysl.

Jinak se dívám na p500. Zaujal mně Commands & Colors: Samurai Battles, jeto remake hry od zvezdy. Tušíte někdo jak to funguje s poštovnýmn? Oplatí se ten preorder? Je tam GMT Shipping Table s cenami poštovného, ale u hry se zobrazuje cena poštovného 0. Můžete mi někdo napovědět?

Děkuji

22.6.2019 22:55:30

MalcolmReynolds


" to znamená, že ať by vyšla jakákoliv válečná hra od GMT, ze zdejších debatérů by si ji koupilo jenom pár jedinců."

Tak zrovna tohle si nemyslím. Z těch válečných bych si fakt koupil kteroukoliv, pokud bych ji už neměl v cizím jazyce.

Naopak s tím, že v reálně době se prodá nejvýš několik set kusů, s tím souhlasím.

22.6.2019 17:38:55

Beholder

To já taky ne, jenže narozdíl od většiny ostatních her od GMT je to hra, která je stravitelná i pro běžné mainstreamové hráče, má snesitelnou herní dobu, je hratelná v různém počtu hráčů, není nijak extra složitá a navíc na poli závodních her, které jsou v češtině k sehnání, není moc velká konkurence.

Když to porovnám s ostatními hrami, které jste tu napsali, tak většina z nich je hratelná jen v nějakém konkrétním počtu hráčů nebo má přehnaně dlouhou herní dobu nebo příliš složitá pravidla.

Navíc si stačí přečíst jména diskutujících u tohoto tématu a zjistíte, že je tady sice nezvykle vysoký počet příspěvků, ale zase tak moc diskutujících tady není. A navíc má skoro každý jiný názor, to znamená, že ať by vyšla jakákoliv válečná hra od GMT, ze zdejších debatérů by si jí koupilo jenom pár jedinců. A rovnou můžete zapomenout na běžné hráče, protože ty si válečnou hru nikdy nekoupí. Takže jakákoliv válečná hra od GMT by se prodala maximálně v počtu několika set kusů.

Jinak srovnání se Studenou válkou je nesmysl, protože jak už tu někdo psal, ve chvíli, kdy vyšla v češtině byla kolem ní aura dlouhodobě nejlepší deskové hry podle žebříčku BGG a spousta lidí si ji koupila ze zvědavosti, ale reálně ji pak ani nevytáhli na stůl. A to není Studená válka nijak pravidlově složitá, ale na spoustu běžných hráčů už je to zkrátka moc.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

22.6.2019 09:45:29

Thunder alley

Ja mam GMT spojene s valecnymi, historickymi hrami.

Tuto hru bych si zase naopak nekoupil ja :)

22.6.2019 09:09:12

MalcolmReynolds

Ono těch 2-7 hráčů u Thunder Alley je hodně orientační, navíc k herní době do 2 hodin. Osobně bych to už hrál max ve čtyřech (pěti), víc fakt nemá smysl.

21.6.2019 23:50:21

....


Takéto príspevky som čítal keď mal Mindok vydať Studenú valku,že to bude nepredajné a je to len pre malý okruh hráčov.Dufam že Mindok bude mať znova šťastnú ruku a zahráme si niečo dobré.

21.6.2019 21:08:56

Nic proti...

Ale po přečtení celé této diskuse a prostudování většiny zmiňovaných her na BGG jsem došel k celkem jasnému závěru, že jedinou opravdu schůdnou hrou pro Mindok je z celého portfólia GMT snad jenom Thunder Alley.

Herní doba kolem hodiny, hratelné ve 2-7 hráčích, cena kolem 40 dolarů a navíc si myslím, že prodeje Rivalů by mohly dávat naději na úspěch další závodní hry. Jediný problém vidím v tom, že se jedná o závody NASCAR, které českým hráčům skoro nic neříkají.

U všech dalších zmíněných her si myslím, že by se horko těžko prodalo více než 200 kusů. Válečné hry od GMT by asi opravdu víc seděly do nabídky vydavatelství Fox in the box, které se na podobně "okrajové" hry zaměřuje mnohem víc než Mindok.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

21.6.2019 19:58:24

Richmond

jo, mám pocit, že to přirovnání zaznělo dokonce v jedné z prvních Deskofobií :)

Pro mě je FS tematicky hodně silný, i když to není klasická "counter-insurgence". Navíc jsem bral jako úlevu, že je to COIN, ke neřešíš support/opposition, takže odpadá jedna vrstva komplexity. Zároveň je netradiční i v dalších ohledech - systém boje, schovávání jednotek přes March místo Rally, NPC jednotky atd. Takže přechod na klasické COINy byl pak trochu šok :)
Naopak od Colonial Twilightu jsem nic moc nečekal a chtěl jsem mít prostě doma "dvojkový" COIN, ale nakonec jsem se do toho tématu dostal skrze to a je to taky zajímavé. A na Gándhího se solidně těším.

Upraveno autorem (porovnej)

21.6.2019 09:38:48

IN

Ta stupnice GMT je někdy hodně divná. Jak tak pro komplexitu, tak i tam ohledně solitérního hraní. Mám třeba Fields of Fire a jako to mi přijde dosud jako největší zabíračka na mozek a to má prosím stupeň 6! Co musí být za zvíře, které má např. osmičku? :)

I ta solitérnost je občas pochybná. Simontchovi hry (série '44, '40...) je de facto z pohledu solitérního hraní stejná, ale stupeň se liší u jednotlivých her.

---
Byl tu zmíněn P500. To je opravdu celkem jasný signál, že hru od GMT asi nemá cenu zde vydávat (ne že bych si to nepřál!).

20.6.2019 18:32:19

Kew

Na Cuba Libre se mi právě libí tam menší herní mapa, je to pak (jak to někdo trefně popsal na BGG) jakou souboj na nože v telefonní budce :)
Falling Sky pořád beru, že je z celé série nejslabší (ale nehrál jsem). On i tématicky je pro mě nejméně atraktivní, radši občanskou válku v Alžírsku, peklo v Kolumbii nebo teď Ghándího.

20.6.2019 18:26:01

...

Ono to s tou obtiznosti zase neni tak horky. Obecne maji COINy na GMT stupnici obtiznost 4 nebo 5 z 9. Obtiznost 1 ma napr. Space Empires a 9 jsem jeste nevidel.
Pravidla COINu jsou doslova na par strankach. Obtizna je jina vec. Frakce hraji nejen asymetricky (jako napr v Rootu), ale herni prvky hrace na mape v ruznych lokacich ovlivnuji vse nejen napr. silove (tedy vojensky) ale je zde i uroven politicka a ekonomicka. Takze naucit se akce a jak se delaji je v pohode. Ale (jako napr. v Pax Renaissance) je obtizne hrat tak, abyste vedeli proc to hrajete a ceho tim chcete dosahnout. Z toho vyplyva, ze kdo zvlada Root a Pax Renaissance je v pohode ;-)
----------------------
Majitel liščí krabice

20.6.2019 17:36:54

...


Tak mne je srdečne jedno kto tu hru vydá.U mňa je najpodstatnejšia obtiažnosť hry.Coin sériu ani Churchill alebo čokoľvek označené na krabici od GMT stupnicou 9/9 proste nedám.

20.6.2019 15:42:11

Bastacka

To mě ani nenapadlo, ale máš pravdu a souhlasím s Tebou. Od FitB bych si GMT hru koupil asi jakoukoliv. Od Mindoku z nějakého důvodu ne. Nevím proč, není v tom žádná zášť, možná ta sympatie k Davidovi a jeho portfoliu. Přeci jen model "pro hráče, od hráče" je pro mě nepřekonatelný :)

20.6.2019 13:42:43

Havelock

Jen z mého pohledu.Pokud by něco od GMT vydal FitB ,tak je to pro mě automatická koupě.Beru to jako malou podporu pro Davida za jeho odvahu.
Na druhou stranu to u Mindoku tak necítím a koupil bych opravdu jen věc ,co by mě oslovila.
Jinak co píšeš je pravda,ale zase komu se zalíbí wargame ,není cesty zpět :+).

20.6.2019 13:15:18

czechImenhotep

Částečně máš možná s COINy pravdu (jsou různě složité s různě složitými frakcemi), ale myslím, že vy výsledku je to naopak než tvrdíš - ta pravidla jsou všude zpočátku relativně těžká (pro člověka, co s tím nemá zkušenosti). Takže je větší šance vybrat si, protože tě zajímá téma a jsi ochotný překousnout složitá pravidla (protože navíc třeba mechaniky zapadají do tématu).

Osobně jsem začal s FS (ano, je z těch jednodušších), ale Cuba Libre jsem nikdy nehrál a když jsem ho teď nedávno viděl v akci, prostudoval jsem si ho blíž a - neláká mě. Prostě je (z pravidel) už příliš symetrické a mapa moc přímočará, což od COINu nechci :D

20.6.2019 13:10:08