Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Ingredience civilizačních her
Zdravím,Ingredience
1. valceni, pokud mozno s minimem nahody. Proste aby vitezila lepsi taktika, lepsi volba jednotek.
2. budovani a vylepsivani mest
3. nejaky ekonomicky model pro zisk surovin, popripade penez (bez nahody)
4. nakup jednotek za suroviny, pripadne penize.
A bez ceho bych se obesel?
bez drazby a bez kostek
originalita
Civilizačních her je mraky. Některé jsou to samé v bledě modrém. Takže bych očekával něco nového. Alternativní historie apod. Například cestování časem. Představte si hypotézu, kdy všichni vynálezci byli mimozemšťani, kteří naši planetu vzali jako takový experiment. Pomocí něčeho se dostali do takového a takového století poslali borce založil křesťanství, křemíkové čipy nebo kolo? Hráči by hráli třeba každej za jednoho mimíka a snažili by se nějakým způsobem ovlivnit lidskou civilizaci. Kdo by měl největší přínost tak by vyhrál. Musel by volit logické tahy, protože k čemu je například pulzní laserová puška ve starověku, když třicetkrát vystřelí a potřebuje dobít. Atd. Byla by to civilizace, kdy se všichni podílí na vývoji jednoho písečku, ale kdo měl největší přínos tak je borec mezi mimíkama. Taky to může být jenom školní soutěž, kdy učitel zadá úkol "nejdřív si stvořte planetu..." Byl by tam dejme tomu ten prvek, že bych chtěl postupně vyvinout nějakou technologii složenou z pěti podtechnologíí. Musejí se platit, vykládat vim já, postupně. Ale někdo mi do toho kafrá a může počkat a vyvinout až poslední a nejdůležitější stupeň a tím mí ukrást většinu slávy. Nevim... Jestli to už někde existuje, tak se omlouvám, ale budu naštvanej, protože jsem hrdej na to co jsem teď vymyslel :D
Herní doba
Já spíš obávám, že není možné civilizační hru bez mapy vměstnat pod 3 hodiny. O něco podobného se snažil ted Wallace v Rise of Empires, ale ač to prý má lehký nádech Civky, je to především area control hra (což ale není negativum, jen to prostě není civka)
díky za reakce
Richmond:
Pravidla Rise of Empires mám přečtené a teď si pro sebe pomalinku překládám. Hra se mi líbí, ovšem musím s Tebou souhlasit. Nádech tam je, ale "něco" tomu chybí. Ale jako kompromis mezi "civkou" (beru tento výraz jako označení hry, která obsahuje všechny potřebné přísady a při jejímž hraní se dostavuje onen pravý "civilizoidní" pocit") a rozumnou dobou hraní to je, zdá se, slušný počin. Právě ten rozdíl mezi nádechem a "civkou" se v této diskuzi snažím postihnout.
Elenistar:
Alternativní historii miluju. Kdyby šla spojit s rozumnou hrací dobou, asi bych hned koupil (a to jsem docela spořílek). Vždycky jsem si přál, aby někdo přišel se softem, kde by si člověk zadal například: "Co kdyby se mongolská invaze dostala až k Atlantiku a zcela by rozprášila evropskou kulturu?", zmáčkl by tlačítko a soft by mu nasimuloval nejpravděpodobnější budoucnost ... Uff, trochu jsem se zasnil. Máš pravdu v tom, že civilizačních her jsou mraky, ovšem některé mají jen civilizační kabátek a pod ním není nic. Alespoň nic civilizačního. Tvůj nápad je ovšem dobrý a jestli jednou získám za hru "Svět jako akvárium" nějakou cenu, pošlu Ti zdarma jeden kus ... :).
Niektoré aspekty civilizačnej hry
1. mám rád na civilizačnej hre mapu. Ak sa má týkať obdobia 2000-500 pnl., potom by tam mal byť min. Babylon, Egypt a Grécko.
2. Podľa všetkého malo náboženstvo obrovský vplyv na staroveké národy, takže by asi nemalo chýbať.
3. Na civilizačnej hre mám rád, keď reflektuje doložené historické udalosti, napr. v Tvojej hre by v časovej osi jednou z posledných udalostí bolo začatie olympijských hier (cca 776 pnl)
Zatiaľ toľko, prajem veľa zdaru pri vývoji.
ota
Počítám s tebou. Začnu hned na toto téma psát knížku, abych ti taky něco poslal. :)
pecovrhy
1. Mapy jsou hezké (viz. Antike, Mare Nostrum apod.),souhlasím. Navíc mapa, na kterou se hezky kouká, může hráčům pomoci překonat občasné prostoje. Důležité je si zvolit míru detailu.
2. No jo, náboženství, pěkná připomínka, s tím by si desková hra mohla určitě nějak hezky poradit a dodalo by to hře jistou hloubku. Píšu si.
3. Taky dobrá připomínka. Zde je nutné se rozhodnout, jakým způsobem tyto historické události do hry dostat (pokud už by tam měly být). Mohou nastat nezávisle na hráčích a nějak ovlivnit hru, nebo je právě hráči mohou zorganizovat. Obě možnosti skýtají zajímavé možnosti. A koneckonců mohou obě varianty v jedné hře spokojeně koexistovat.
Ota
Mapy Antike a Mare Nostrum se hodí na abstraktnější hry, rozhodně by mě nevtáhliy do atmosféry Civilizace :)
sydo
Chápu. Já asi nejsem tak graficky náročný :). Tvoje poznámka ovšem vnáší do debaty další zajímavý faktor - míru abstrakce. Kdysi jsem měl abstraktní hry rád, poslední dobou mě již poziční boj nic nesymbolizujících kamenů tolik neláká. Tebou zmiňované Mare Nostrum mou laťku abstrakce hravě překonává a pod dřevěnými komponenty si bez problémů představuji legie či pevnosti. V "civce" si dokážu bez problémů představit, že kolečka jsou obyvatelé, jehlany jsou vojáci a čtverce jsou a města. MOžná je nejdůležitější příběh, který po mnou ovládané civilizaci zůstane (vyvíjela se, svedla několik vítězných bitev s mořskými národy, vynalezla kolo, keramiku a kalendář, poté smetena nájezdníky ze severu).
K mape v Antike
Mapu v Antike by som porovnal k mape v Euphrat a Tigris - obe sú nádherné, Antike dokonca geograficky vierohodná (neviem, či to platí aj o Mezopotámii v E&T), ale obe dosť necitlivo rozdeľuje mriežka - sieť, ktorá určuje provincie alebo regióny.
Samozrejme, pre účely týchto hier je to nevyhnutné, ale mapa samotná prestáva mať praktický význam.
V Antike tento nedostatok kompenzuje Almanach, kde sú popisky jednotlivých miest uvedených na mape, a teda, ak si človek ten popisok prečíta predtým ako ho obsadí, môže mať pocit kontaktu s dávnymi civilizáciami.
Naopak, Through the Ages nemá jedinú mapu, ale keď si človek prečíta už len názvy divov, osobností, prípadne účinky mnohých vojenských / civilných kariet, má ten kontakt s postupom civilizácie zaistený. Cívka je v tomto proste skvelá.
Ak teda mať mapu, tak potom nech hraje v hre významnú úlohu, povedal by som až náučnú. Napríklad, keď idem hovoriť o bitke pri Maratóne, bolo by dobré, aby tam na mape bol Marathon vierohodne zaznačený, aby si človek, keď ide na dovolenku do Grécka, mohol urobiť pri pamätníku bitky prestávku (napríklad) :-)
Antike
mapa k antike je nadherna a hra je to vynikajici, postupne se me hodnoceni teto hry vysplhalo na 10/10, protoze v ni absolutne neshledavam chybu. A defakto splnuje mou predstavu cibvilizacni hry, byt zabira jen uzoucky vyrez lidske historie a geograficke oblasti. Je tam vyvoj technologii, tezba surovin, vylepsovani mest, boje bez nahody, nakup jednotek, vylepseni mest ci vylepseni tehcnologii za penize/natezene suroviny.
Off topic
"pocit technologické nadřazenosti, když svými železnými zbraněmi porážíte soupeře, ohánějícího se kyjem, je k nezaplacení" - to mi připomnělo, jak jsem se kdysi učil hrát Age of Emipres na PC. Moje nefalšovaná radost, když jsem si vycvičil prvního neohroženého borce s kyjem, byla vzápětí vystřídána neurčitým pocitem, že je asi něco špatně, protože mezi mými chatrčemi se vynořil nepřátelský katapult doprovázený hoplity. :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Shadows of Kilforth: Kickstarter pledge
Akt. cena: 3890 Kč
Končí za: 3 dny