nepřihlášený

přihlásit

registrovat

AI pri testovani her

Ahoj, neslyseli jste zda se nekde nevyuziva AI pro odladovani pravidel hry. Docela narazime na to, ze nektera komba ve hrach jsou zdrcujici a umoznuji hru drtive vyhrat bez moznosti reakce protistrany.

9.3.2020 16:33:48

Curuj


Pripadne se nechaji hrat proti sobe pary umelych inteligenci a genetickymi algoritmy se budou adaptovat a vybirat ty lepsi.

10.3.2020 21:20:28

p_lichnovsky

V Starcrafte hrala AI, ako natrénovaná cez neurónové siete, to sa v princípe dá aplikovať aj na iné hry. Akurát to bude časovo náročné a na niečom sa tie neurónové siete musia učiť. To sa rovno dá nechať zahrať X partií Y ľuďmi a opýtať sa na názor :) Tak by som to videl

10.3.2020 20:45:23

Cetl jsem o AI pro Starcraft

ktera vlastne porazi hrace, samozrejme ze 1 clovek by to nezvladl, ale rikam si, pokud by to nabidli jako sluzbu pro vyvoj her a i deskovych, tak by to nemuselo byt spatne.

10.3.2020 20:19:34

Vassal modul

Pro svoji karetku jsem si vytvořil modul pro Vassal a řekl bych že je to naprostá nezbytnost. Možnost hrát partii za partií sám proti sobě nebo online večer s někým kdo je ochoten si zahrát, nedovedu si představit mít jen papírový prototyp. Pokud jenom papír, pak jedině P&P a honem rychle rozšířit.
Ale AI, tedy nějaký offline AI prototyp určitě nikdo nedělá. Jak už znělo níže ty náklady by byly mamutí a hlavně nesvede ty algoritmy naprogramovat jen tak někdo, o UI nemluvě.

9.3.2020 18:32:22

Co je to AI?

No ja jsem si dost jisty, ze nekteri autori her si pro vyvoj her vytvareji prototypy na pocitaci - tak aby mohli rychle odehrat hodne her v ruznych variantach a mohli testovat a testovat a testovat.
Jina vec pak je zapojit do toho nejakou automatizaci. Ono uz jen naucit pocitac delat tahy podle pravidel nemusi byt snadne. A naucit ho delat tahy tak aby to nekam vedlo ... to uz je hodne tezke. A zadna "hotova" AI kterou jen zapojis a jedes neexistuje a nejspis jeste par (desitek?)let existovat nebude. Ano jiste pro sachy existuje uzasna AI. Pro GO take. Ale to je jaksi mimo moznosti normalniho autora her. Nic takoveho proste k dispozici bezne neni.

A jestli nekdo ma nejakou AI v nejake hre, ktera aspon trochu slusne hraje (jako napr. CGE ve hre Through the Ages) tak je to vysledek velke driny mnoha programatoru. A i tak co si budeme povidat... na mem tabletu je ta expertni AI pekne pomala...

9.3.2020 17:28:29

p_lichnovsky

Vím o tom, že se spíš provádí analýza partií. Ať už opravdu sehraných - např. CGE, nebo simulovaných - třeba John Company. A na základě výsledků se pak posilují/oslabují karty.

EDIT: Pokud máte zdrcující kombo, prostě ho něčím rozbijte. Pokud máte karet 100 a nechce se vám koumat, jestli je tam to kombo někde schované, pošlete to na testing do světa a on vám ho někdo najde ;) Ale obecně by základní problémy měly vyvstat na základě analýzy designu jako takového a pak to chce jen nevytvářet situace, které k těmhle slabým bodům vedou.

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB

Upraveno autorem (porovnej)

9.3.2020 17:23:54