Reklama na strankach ZH

Nepostrehl jsem zadnou notifikaci nebo novinku, ale tak jsme se konecne dockali a banerova reklama pronikla i na tyto stranky.
Jste radi, ze treba diky tomu zacnou admini dostavat za svou praci penize? Nebo vam to vadi a odfiltrujete si to nejakym pluginem? Nebo je vam to fuk? Dejte vedet.
29.3.2019 09:33:31 | Upraveno autorem (porovnej)

ze jsem vubec neco psal
Edit: smazano, to nema cenu

Jestli to berete osobne. Piste mi do PM.
Urazet se tu nenecham, kdyz tu clovek neco napise a hned ho vsichni prirovnavaj k socialistickem kadrovani, tak jsem asi ve spatnem foru...

9.4.2019 00:51:38 | Upraveno autorem (porovnej)

@Robkin
Ty budeš úplně šampión logiky koukám.

"Pritom naprosto nemaji zadna reseni v kapse. Protoze to proste neni v jejich moci."

Většina těch "křiklounů", jak je ty nazýváš, volá po inovacích a chybějících vlastnostech serveru a většinou k tomu i uvedou návrh co změnit a jak to změnit a taky proč. Ano nemají k tomu žádné pravomoci, ty zde má přesně jeden člověk. Takže tvá druhá věta je sice pravda, ale neimplikuje první, vlastně to co píšeš je lež.

"Ale opravdu nechci aby se delali ty nesmysly, ktere tu navrhuji nejvetsi kriklouni, mely by se delat veci, ktere schvali nejaka "rada adminu", proste nekdo kdo ma k serveru blizko a neni jeho jedinym zajmem tu stale dokola hledat "hul" na to aby si mohli stezovat..."

Takže je vlastně jedno, co se tu bude dělat, hlavně když to nebude nápad "křiklouna"? Chlapče ty jsi prošvihnul dobu, třicet let dozadu to přesně takhle fungovalo, hlavní byl kádrový profil a křiklouny nikdo neměl rád, šířili blbou náladu a pořád si stěžovali byť v úžasném socialistickém zřízení nebyl žádný důvod.

Příště to můžeš završit žádostí o klid na práci a budem to mít komplet.

A mimochodem z té mé první citace tvého vlastního komentáře bys mohl odvodit, že nehrozí, aby se implementovalo cokoliv s čím nebude souhlasit Zeus, tudíž tvůj apel proti křiklounům a jejich nesmyslům je zbytečný. Ledaže by Zeus souhlasil s tím, co navrhl nějaký křikloun. Což by byla jistě tragédie, ale mohl bys to řešit čestnou rezignací na svou přítomnost zde nebo najít jinou vhodnou cestu jak takovou potupu přežít.


9.4.2019 09:50:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Něco pro pobavení
Škoda, že tu není nějaké vlákno co mě pobavilo :D
Tam by tedy rozhodně patřila ta Robkinova perla:

"Jeho zamery jsou casto zamerene spatnym smerem, ale to podle mne plyne z toho, ze Zeus proste jiz neni aktivnim uzivatelem a tak ho bezne potreby proste trochu mijeji."

9.4.2019 10:02:07

@robkin
Jedna perla vacsia ako druha :D Cital si to po sebe? Dáva ti logiku, to co si napísal? Lebo mne nie, a to nie je prvy tvoj takyto prispevok, bolo ich tu viac v roznych temach... Radsej kriklúň, ako niekto, kto nevie co chce povedat, ani ako to povedat hlavne, ze to chce povedať a odporuje si sam sebe...
Tvoju vetu, ktoru cituje kren si dam zarámovať :) To je predsa podstata dobreho sefa webu, aby ho nemínali zakladne-bežné veci a potreby nie? Ale s tebou tažko o niečom diskutovať, hlavne že si sa vyjadril a mne to zdvyhlo v praci hodne naladu :D

9.4.2019 11:27:12 | Upraveno autorem (porovnej)

Joe

Myslím
Myslím, že väčšina z tých krikľúňov je tu X rokov a pre tento server spravili... celkom dosť, ehm.

Mne tiež Zeus zatiaľ neodpovedal na žiadnu výzvu, takže naozaj vyvstáva otázka, ako a kedy to tu sleduje a ako reaguje na emaily.

---------------
Prekladateľ Joe

9.4.2019 11:46:07

Reklamy na ZH.cz

Osobně musím reagovat na diskuzy, která neodpovídá na položenou otázku.
Osobně jsem za ZH.cz ohromně vděčen. Vidím v těchto stránkách velikého pomocníka v mé zálibě, kterou si vyplňuji nějaký volný čas. Díky těmto stránkám jsem ušetřil celkem solidní množství peněz, a dostal jsem velikánské množství rad ke hrám. Díky ZH.cz jsem získal informace, návody, hry a podněty, o kterých jsem neměl ani tušení.

Je tady veliká komunita upřímných a laskavých lidí, kteří se angažují různými způsoby. Už jenom tím, že na ty stránky chodí. To není málo!

Pak jsou tu i lidi, kteří mají určité nároky. Jestli jsou oprávněně, to nevím. Ale respektuji je. Ale osobně mi jsou volní. Dokázat něco je kumšt. Žbrblat nad něčím je velmi jednoduché - dokazuje to malou míru nadhledu. To není problém. To se může u každého z nás změnit.

A to jsou důvody, proč osobně reklamu schvaluji. A nebudu si ji žádným způsobem omezovat. Je to můj způsob, jak dát na vědomí pro tvůrce ZH.cz svůj vděk. Vivat hraní, vivat ZH.cz. Vlastík z Chebu

9.4.2019 12:04:30

@plastis
Ad jedna: Ona ta reklama tu uz davno nie je, takze si nemas ani co obmedzovat ani ako preukazovat svoju vdaku. Ad dva: "dokazuje to malou míru nadhledu" a chut pohnut sa dopredu, su dve rozdielne veci podla mna. Ad tri: Mozno by viac ludi nieco dokazalo a bol by to kumšt, keby tu nedrzal opraty jeden jediny clovek. Tolko k teme viac sa vyjadrovat nebudem a uz sa budem len potichu z dialky usmievat, lebo co ine mi ostava...

9.4.2019 12:22:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Reklama, ZH a tak dále...
Ono je to všechno se vším a obávám se, že se současným přístupem se brzo objeví alternativa ZH, kam se postupně nespokojená část komunity přesune. Problém je, že se tu v podstatě nic neděje a když už se něco upraví nebo přidá, za moc to nestojí. Návrhy na zlepšení se neimplementují, protože to nejde, není místo, nikdo by to nevyužil a nebo se prostě čeká, až to vyšumí. Velká část webu je přinejmenším tragická, ale díky obsahu a komunitě sem lidi chodí dál, nemají jinou alternativu (Deskozrout je na tom snad ještě hůř).

Tím se dostávám k tomu, že bez obsahu, který tvoří komunita je tento web, tak jak je napsaný, víc než špatný. Přitom tu nejsou nijak zásadní funkcionality, které by bránily přepsání webu. Napsat podobný web je záležitost max na měsíc, když tomu dáte pár hodin týdně po večerech. Pokud tomu dáte víc, můžete mít část webu automatizovanou (při použití crawlerů a podobně). Jiný model by razantně snížil zátěž adminů a šel vstříc komunitě... a tak dál a dál. Chce to jen chtít a možná změnit přístup, což je ale asi problém a proto se tu nejspíš nic nezmění. Bohužel. ZH mám rád, ale tohle je prostě fakt.

9.4.2019 15:54:46

mirgracia
neviem, nie som teda ziadny velky kóder, ale nie je zmigrovat vsetky data vacsi problem ako napisat novu stranku? Existuju rozne templaty a predkodovane stranky, kde forum plne funkcionalit spravis za tyzden a to nemusis byt ani velky programator (sam som robil pred cca 8 rokmi take forum).
Myslim, ze ZH maju ovela vacsi problem ako by sa mohlo zdat v ramci prechodu na novy "engine". Staci sa zamysliet, kolko uz len stoji prevadzka tohto webu s tolko udajmi.
-----------------------------------------
Som kapitalista a som na to hrdy.

9.4.2019 23:03:02

Migrace a provoz
Migrace je vždycky problematická. Obzvláště, pokud se mění struktura databáze. Nicméně pokud se napíšou skripty pro migraci, tak není co řešit. Je několik způsobů, jak to udělat a není to o složitosti a náročnosti, spíš je to opruz... nicméně to jde a není to zase až tak velký problém.

Provoz... jo, to už jsem tu četl tolikrát, jak je to drahé a podobně... zvláštní, já osobně mám dva servery (jeden v ČR a druhý v Německu) a provoz stojí pár korun (kapacitně by pojmuly i desítky instancí ZH). Navíc v době cloudů není potřeba mít obrázky přímo na serveru a tím výrazně ušetřit prostor. Ale je to prostě o přístupu. Je snadné se na všechno vykašlat a říct "jsme na hraně limitu". Limitu čeho? Člověk, který se nepohybuje v oblasti tvorby webů si treba řekne OK, ale pokud se v této oblasti pohybujete, tak je to občas síla to tu číst.

Kdo chce, hledá cestu, kdo nechce, hledá důvody, proč to nejde... mě osobně není nic do toho, jestli Zeus něco přidá nebo opraví, ale vadí mi ty lži a nesmysly, co se tu objevují jako důvody, proč to nejde. Kdyby radši napsal, nechce se mi, je to moc práce, udělá líp. To je za mě asi tak vše.

9.4.2019 23:58:53

Behe
A cloud je zadarmo ? Jako ze nekde v "cloudu" ti daji prostor, za ktery nebudes muset platit a tim padem neco usetris?
IMO to je nesmysl, nic neni zadarmo. Mozna ti daji nejakych par startovnich GB pro zacatek, ale pro vetsi server typu ZH je to nepochybne malo. Nebo ne ?
Ja osobne znam jen Azure tam se plati za ulozeni dat a hlavne za prenosy. Jak je to v jinych "cloudech" netusim.

10.4.2019 01:14:11

Cloud
Zdarma to není. Ale ve srovnání s cenou serveru je to pakatel. Jde o to, že na serveru může těch webů běžet X, aby se provoz zaplatil. Je běžné, že na jednom serveru běží desítky, někdy i stovky webů.

Pokud někde máte svoje železo, je to relativně v klidu, Jen si tam vrazíte větší disky a nic neřešíte. U VPS je místo omezenější a vyplatí se často uložit data v cloudu. Alternativ je zase spousta. Třeba Google (ne Google drive).

Cloud navíc dokáže efektivně řešit zálohu, kterou na VPS taky nechcete ukládat. Takže se tím zabije pár much jednou ranou. Navíc data v cloudu nemají limit a platíte jen za to, co vuyžíváte. Cenově se tak dá dostat na pár korun měsíčně za všechno v kupě (100-300 Kč průměr na server). A to nemluvím o dnešních "unlimited" hostinzích, kde za 30 korun měsíčně dostanete neomezený prostor... oproti serveru je tam hromada nevýhod, ale pokud je cena problém, tohle je taky možnost.

Takže argumenty s vysokou cenou jsou opravdu mimo mísu. Jde jen o to si spočítat, co mi na serveru poběží a jak to budu řešit, aby to nestalo majlant...

10.4.2019 06:06:48 | Upraveno autorem (porovnej)

migrace
Napsat skript je jedna vec, aby ale zustal obsah konzistentni je druha. Toto je podle me nejhorsi cast vseho a taky to muze znamenat, ze tim cely projekt skonci, protoze se proste spatne zmigruje a ono opravovat chyby po spatne migraci je tez problem.
Toto je rozhodnuti, ktere muze znamenat uspesne pokracovani webu a nebo taky konec.

Ad co psal robkin:
Nevim, jestli to tak myslel, ale jeho myslenku jsem si prelozil tak, ze Zeus jiz web prakticky nepouziva pro ucely, ke kterym je urcen - z programatora + uzivatele presel do pozice pouze programatora a takovy clovek ma uplne jiny nahled na veci. To, co se jemu jevi jako dobra vec ostatni povazuji za zbytecnost a obracene.
Zpetnou vazbu od uzivatelu ma, je tu vlakno navrhy a pripominky, ale otazkou je, jestli to cte a pote kolik na to ma casu. Pres nejaky link jsem se dostal na "bugzillu", co vse je v planu implementovat a nemel tam toho zrovna malo a prislo mi, ze valna vetsina nekorespondovala ani zdaleka s tim, co by lide chteli, ale jsou to veci, ktere jsou na pozadi potreba, aby web jel, byl bezpecny aj. a podle Dia je to priorita a uz nezbyva cas na funcionalitu pozadovanou lidmi.
Otazkou je, proc "neprijme" dalsiho kodera, ktery by mu pomohol. Verim, ze by se nasli i taci, kteri by radi pomohli bez uplaty, ale to opet souvisi se vsim a ruku na srdce, v podobnem duchu funguji i mistni admini. Nez by pribrali nekoho jineho, ktery bude delat praci mirne odlisne nez oni, tak to radsi ukonci a predaji to cele nekomu jinemu. To je takovy zvlastni neduh ZH a kolem toho se toci veskere problemy.

Jinak padnul tu nekolikrat deskozrout. Pamatuji si na dobu, jak se slavnostne spoustel, bylo kolem toho hodne emoci a velke halo a vysledek? Z nazoru ostatnich mi prijde, ze Deskozrout skomira a je otazkou casu, kdy skonci oproti ZH, ktere pusobi relativne aktivne.
Ono udelat takto velky projekt je jedna vec, druha vec je jej udrzovat a pokracovat v nem, resit opravy, pridavat novou funkcionalitu atp. Doporucuji vsem, kteri do vetru placnou, ze to je otazka mesice po vecerech, at si to s chuti vyzkousi a zkusi take dilo nasledne provozovat treba 5 let. Spadnou vam bryle, ale kdo nevyzousel/nezazil, tak se mu to tezko bude vysvetlovat. :-)

Jinak tady je onen odkaz, na cem se pracuje:

https://trello.com/b/kGr51ATU/zatrolen%C3%A9-hry

Neni tam toho malo a nektere veci jsou i bugy a takovy bug odladit, to je mnohdy nadlidsky ukol v tak rozsahlem projektu. Nam bezel dva dny na stole HW, abychom odchytily chybu, ktera se projevila nahodile po 4 hodinach bezproblemoveho testovani v kuse. Takze vim, o cem mluvim, kdyz vam na tisici pripadech vse funguje a pak na jednom pripadu se neco podela, ale musite to opravit.

10.4.2019 08:31:35 | Upraveno autorem (porovnej)

Vojtech Musil
Ad Migrace: Ano, obsah musí zůstat konzistnetní. To je primární důvod psaní migračních skriptů, které by právě tohle měly zajišťovat - je to jejich primární účel. Takže tvoje vyjádření právě k tomuto tak trochu postrádá smysl.

Ad "plácání do větru": nevím, proč označuješ plácáním do větru tvrzení někoho, koho neznáš a nevíš co dělá. Věř mi, že vím o čem mluvím a ten měsíc je poměrně střízlivý odhad (samozřejmě se bavíme o přepsání webu tak jak momentálně je do moderního frameworku). Jenom tohle přepsání ti vyřeší drtivou většinu toho, co se teď lepí na současném stavu (pkud jde o bugy a bezpečnostní díry). A moderní FW ti zajistí jednoduchou rozšiřitelnost a delší rozvoj webu, případně i spolupráci dalších lidí. Žádný vývojář se nebude podílet na rozvoji zbastleného webu (netvrdím, že to tak je v případě ZH, ale vše tomu naznačuje), protože je to to největší peklo (někam šáhneš a rozbiješ půlku webu)...

Mimo jiné jsem poměrně dlouho dobu stál v čele podobně velkého projektu (ale zcela odlišného žánru), který jsem založil a od základů napsal. Nakonec jsem ho částečně předal dál, protože jsem tenkrát neměl čas a ani chuť se mu dál věnovat a dostal se přesně do stavu, kde jsou teď ZH. Vím, o čem mluvím a v téhle oblasti mám nemalé zkušenosti, dokonce mě to i živí.

Ad bugy: je něco jiného řešit HW chybu a chybu v kódu. Pokud se někde projeví bug, je celkem snadné odhalit příčinu a fixnout ji (jsou i výjimky, ale nejsou obvyklé). Samozřejmě náročnost opravy závisí na kvalitě kódu, ale to je věc jiná. Navíc vývojář má k dispozici celou škálu nástrojů, jak debugovat kód krok po kroku. U HW jsou jiné problémy a srovnávat to úplně nejde.

10.4.2019 09:40:22 | Upraveno autorem (porovnej)

@Behe a @Vojtech musil
Pánové oba jste celkem uhodili hřebíček na hlavičku - Behe technologicky a Vojta myšlenkově ("Nez by pribrali nekoho jineho ...") ohledně tvrdohlavosti.

V této souvislosti je docela pikantní podívat se na video, kde Zeus přednáší o tom, jak řídit projekty a lidi, aby se zkrotil technologický dluh :D.

https://slideslive.com/38902708/jak-zkrotit-technologicky-dluh-pod-tlakem-businessovych-vyzev

10.4.2019 10:28:06

@Behe a @kren
Ad ladeni chyb:
Chyba nebyla na HW, ale v SW. Je mozne, ze pokud se jedna ciste o SW zalezitost, je odhaleni chyby jednodussi, ale nemusi to nutne platit kor v pripadech, kdy vse bezi v poradku a jak jsem uvedl jednou z tisice pripadu to zhavaruje. Muzes krokovat jak chces, ale pokud nenavodis presne dany stav (ktery ty neznas), tak se nicemu lehce nedoberes. Troufnu si rict, ze to plati ciste i pro SW.

Ad migrace:
Ano, ale lide jsou omylni. Vychazis z idealniho stavu, kdy vse projde hladce. Zkusenosti ti zajisti, ze chyb bude co nejmene, ale temer nikdy se nestane, ze nebudou zadne.

Zminil jsi, ze prevest takovyto web je otazkou mesice po vecerech. Kdyz budu uvazovat pouze vsedni dny (vikendy chci odpocivat), a budu brat v potaz 4 hodiny denne (uz to je dost, kdyz 8 hodin pracuju), tak mi to vychazi na 80 hodin. Ty mi tvrdis, ze takovyto web prevedes za 80 hodin prace s tim, ze vse bude bez jakychkolik problemu fungovat i nadale jako dosud? Weby nejsou moje branze, ale tomu neverim a uprimne tu bylo takovych marketaku a podbnych, co tvrdili, ze to je otazka mesice, max dvou a nakonec projekty trvaly 2 roky a vice. :-)

Kazdopadne nad tim nema smysl diskutovat. Momentalne to vypada, ze na tom Zeus dela sam a dokud to tak bude, bude rozvoj relativne pomaly a vzdavat se ho zrejme nechce. :-)

Vsechno ostatni jsou jen nase domnenky, proc to dela tak a onak. Je nutne brat v potaz jeho presvedceni, zvyklosti atp. a od toho se odviji vyber technologie, druh uloziste aj.

Pripodobnil bych to asi k nuceni Linuxare psat proprietarni kod pod non-gpl like licenci. Diovi do hlavy nevidime a tak musime akceptovat stav, jaky je a jak jsem jiz zminil - pokus o "lepsi" web tu byl a projekt skomira.

Cili ve vysledku je nutne se pozastavit nad tim, kdo to vlastne vede dobre a treba takove BGG je taky hodne kritizovane komunitou, ale opet neni nic lepsiho a lide tam presto chodi a myslim si, ze to bude tim, ze vetsine stavajici stav staci. Vse navic by bylo sice lepsi, ale uspokojil bys tim "hrstku" ve srovnani se zbytkem.

@kren
podivam se na to :-)

10.4.2019 11:10:12 | Upraveno autorem (porovnej)

Vojtech Musil
Ad ladění chyb: ano psal jsem, že jsou výjimky, ty ale v drtivé většině nastanou právě díky špatně psanému kódu. Samozřejmě se čas od času objeví nějaká anomálie, kterou není snadné detekovat a vyřešit, ale jak často se s tím člověk setká?

Ad migrace: lidé jsou omylní a nikdo nepsal, že převést vše hned na první dobrou je standard. Nicméně pokud znám strukturu, tak převod dat není až tak problematický. Napíše se "schéma převodu" a pustí se skript, hotovo. Objem dat je v podstatě irelevantní a ovlivňuje jen dobu vykonání skriptu. pokud výsledek není optimální, opraví se chyba a spustí se to znovu. Tahle iterace se opakuje až do doby, kdy je dosaženo optimálního výsledku - je to opruz, ale nejde o nic složitého.

Ad vývoj: já nepsal nic o hodinách a o víkendech, ale ano, podobný web se skutečně dá v základu napsat poměrně rychle - v moderním frameworku. Ono se to nezdá, ale moc funkcionalit tu v podstatě není. Je tu DB her, diskuse, články, bazar a to je v podstatě všechno. U her jsou hodnocení, soubory, galerie atd, ale zase nic složitého. Pokud weby člověk dělá denně, jsou to pro něj triviální věci. Nemluvě o tom, že většina vývojářů má napsaný nějaký CMS systém, kde má všechno to, co se řeší v podstatě na každém webu už hotové - články, galerie, uživatelé, administrace, diskuse... Takže zbývá jen DB her a na to je i těch 80 hodin víc než dost. Takhle se to běžně dělá. Jasně, psát to celé znovu "na zelené louce" by bylo na dýl, ale proč to dělat složitě, když jsou tu rychlejší a efektivnější cesty?

10.4.2019 11:59:04

@kren
To video je boží, ještě sem to neviděl celé, ale myslím, že přísloví "Kovářova kobyla chodí bosa." je v tom jasně vidět.

Ve chvíli kdy je evidentní, že ten jedinej kdo tu může něco změnit je navíc člověk co se v řížení projektů a služeb evidentně velmi dobře vyzná, je to celé ještě absurdnější.

Mimochodem nevím proč se zde pořád vytahuje Deskožrout, já sem nesledoval co se dělo a ten projekt měl asi větší ambice, ale nakonec to skončilo komunitním serverem, který svým uživatelům slouží k jejich spokojenosti. ZH jsou o dost jinde a logicky jsou i jiné nároky na jeho funkce.

10.4.2019 12:33:32

Vojtech Musil
Ano presne tak jsem to myslel.

10.4.2019 13:54:59

@Behe
V nejakem prispevku jsi psal, ze to portovani je mesicni po vecerech, coz se mi nezda, ale to se muzeme dohadovat. Dam na tvuj usudek.

Kazdopadne to nemeni nic na danem cloveku, ktery ma jisty pristup, strategii atp. a podle toho se vse odviji. Netvrdim, ze to je spatne/dobre, jen ze to tak je a bud se tu rozhoupe skupina lidi a zkusi opet vytvorit vlastni web, ktery nahradi ZH a nebo to zustane pri starem. :-)

@Miner
Poukazuji pouze na minulost, ze ktere by se lidi meli poucit. DZ vznikl presne z duvodu, ze Zeus nevyslysel kladene pozadavky na web - nejde filtrovat/hledat ve foru, sprava a kde vi coby a ze se rozhodli odejit a udelat si vlastni forum, ktere bude pruzne atp.

Myslim si, ze Ondra nebude zadne orezavatko a vi, co dela a proc to tak dela a historie to dokazuje. Netvrdim, ze to je cele spravne, proto ma kazdy z nas pravo udelat si to po svem a lepe, ale kdyby to bylo tak jednoduche, tak by tech webu bylo mraky a ono neni. Protoze to souvisi s casem, technickymi schopnostmi, energii dotycnych a mnoho jineho. :-)

A jak jsem uvedl i BGG je dost kritizovano a presto je to nejvetsi databaze/forum her na svete a asi i oni vedi, co delaji a proc to tak delaji. "Spousta" lidi by chtelo to ci ono, ale vynalozene prostredky a energie na urcitou funkcionalitu se proste v danem okamziku nevyplati.
Cili zaverem - vse je jen otazkou penez a casu.

10.4.2019 14:07:56

@Vojtech Musil
Já sem netvrdil, že je Ondra ořezávátko. Ono napsat ZH ikdyž jsou dneska už relikt není jen tak, to je asi jasné každému. Ale jinak s tebou moc nesouhlasím. Nechci komentovat ten vznik DŽ, já u toho nebyl, takže nevím co a jak. Co ale vím, je fakt, že to byla škoda, část uživatelů prostě odešla. Pokud se to bude opakovat, ať to bude zase škoda a to ať už to s "konkurencí" dopadne jakkoliv. A to, že se Ondra naprosto neřídí tím, co sám označuje za správné je evidentní.

Imho vědět co dělám vypadá trochu jinak a i kdyby, nic mi nebrání to jasně komunikovat. Ale já nenašel žádné vysvětlení nebo popis toho, proč je tu všechno manuální, proč tu každo blbost řeší admin a proč vždy jen jeden jedinej, proč tu není jediný člověk co může cokoliv změnit kromě samotného Ondry atp...
Pokud to všechno má nějaký vyšší důvod, tj. pokud Ondra ví co dělá, jak píšeš, pak by bylo fajn, kdyby to bylo někde zmíněno.

10.4.2019 14:59:03

@Miner
Ad rizeni:
Nechytal bych se toho, co nekde prednasi.

Ad vedet co dela:
Proc to nekde neni sepsano. Postoval jsem tu link, na cem vsem dela, muzes se tam podivat, je to verejne. Druha vec je, proc to nekde nekomentuje atp. Na to je jednoducha odpoved. Ondra povi, ze se rozhodnul na zaklade pozadavku, svych moznosti atp. udelat toto a uz vidim, jak je jeho prispevek zaplaven tisici komentari me to nevadi/libi se mi, me to vadi, udelej to takhle a to nema cenu a to radsi nedelej nic a my chteli toto, proc resis ono, my si to nemyslime atp. Casto tu vznikaji debaty, ktere nic v zasade neresi a jenom to sledovat, natoz na to reagovat je v jednom cloveku nerealne. Do jiste miry toto resi dobre github, mozna i Trello, kterou pouziva, otazkou je, jestli je verejna a je mozne tam prispivat - vypada to, ze neni, musel by ses stat clenem. Dale to zalezi na moralce prispevatelu.

Osobne bych namety a pripominky zrusil a vyzuzival prave ono Trello, kde by lide mohli podavat fakticke pripominky. Bylo by to logovane a Ondra by se k tomu mohl jednoduse vyjadrit a ticket bud posunout dal nebo uzavrit s tim, ze to prozatim bylo zamitnuto. Lide by si mohli problematiku vyhledat, zjistit duvody zamitnuti a bud by se k tomu nevracelo a nebo by se ticket znovu otevrel. Opet je pouze na Ondrovi, proc to ma vyresene takto. :-)

Kazdopadne by to podle me resilo tyto never-ending diskuse, ktere nikam ve vysledku nevedou.

10.4.2019 15:25:19

Monetizace
Duvod proc tech webu neni nekolik je jednoduchy: je to hobby web o hobby relativne male skupiny lidi.

A tim padem je (i s reklamou, prispevky na provoz a vyvoj) problem to delat a pritom jeste uzivit sebe, deti (o manzelce a zahranicni dovolene ani nemluve).

I kdyby to byl projekt na mesic (coz teoreticky je mozne pro nekoho kdo za sebou ma zainvestovano X let vyvoje do nejakeho frameworku knihoven atd. - s tim, ze tento framework uz nekdo jiny X krat zaplatil a tim padem jeho pouziti je "zdarma") tak porad zbyde hodne veci, ktery proste jsou "na zakazku" a specializovane (databaze her, bazar, vazby z profilu na seznamy her atd.). A vysledkem bude co ?

Projekt, ktery bez soustavne pece toho nekoho bude zase za par mesicu zastaraly. Ten nekdo pochopitelne ten hotovy (nejspis komercni framework, ze by nekde byl hotovy free open source framework na delani webu o deskovych hrach fakt nevim) nebude moci dat z ruky a tim padem to cele bude opet closed-source a postavene na jedinem cloveku.

Casem budou vysledkem druhe Zatrolene hry a druhy Deskozrout, oboji stoji na jedinem programatoru, oboji je closed source, oboji je za tech par let totalne zastarale z pohledu soucasnych trendu ve vyvoji webu.
A to jednoduse proto, ze toho programatora je tezko zaplatit z provozu neceho co jednoduse zadne velke penize nikdy neponese.

Samozrejme tu zase nekdo vytahne BGG, ale to je trochu jine kafe, nemyslite. A zase tu nekdo vytahne ze on by to spichnul za par veceru... ok, pust se do toho a nebo si ty poznamky nech.

Proste faktem je, ze Zeus je mimo. Neni tu uz ani bezne jako uzivatel, kdo vi jestli vubec hraje deskove hry a jak casto. Do bazaru nechodi, databazi her si neudrzuje. A vyvoj nechce pustit z ruky - nejspis prave proto, ze tam ma pouzite veci, ktere proste jsou closed-source.

Jestli chcete tak to zkuste zmenit osobne ucasti na Zatroconu. Jestli chcete udelejte si vlastni web at vite jak snadne a lukrativni to je. A nebo bezte hrat deskove hry... a nebo si uzivat zivota, protoze tenhle web a jeho nedokonalosti vam ani v jedno rozhodne nebrani...

Edit: Reakce na prispevek od VM:
Ano presne - predstavte si, ze sem Zeus nahodou zavita, ze ma volny vecer a neco uzitecneho by udelal. To jako mate pocit, ze tady bude cist tyhle silene diskuse, kde si lidi nadavaj do "Sampionu logiky", "Kadru", "Prispevek do sekce na pobaveni" jen proto, ze maji pocit, ze oni prece vedi vsechno nejlepe a defakto ani ty cizi prispevky nectou a jen si jedou nekonecny troll-spam?
Ja tedy rozhodne ne, ja bych se na jeho miste zase odhlasil, smazal stopy ze jsem vubec kdy byl online a sel delat neco jineho rozumnejsiho.

A proto jsem psal, ze by se mely nove veci resit formou "Rady Adminu" a nikoliv lidovym hlasovanim kriklounu a nebo svevolnymi zasahy Zeuse, ktery proste nema sanci ty potreby z praxe znat.

10.4.2019 15:27:25 | Upraveno autorem (porovnej)

@Vojtech Musil
Nemusí jít o diskusi, byť i ta je užitečná a člověk nemusí reagovat na všechno.

Stačilo by oznámení, třeba když se objeví sledování inzerátu v bazaru. O tom nepadlo nikde ani slovo, upozornili na to uživatelé, kteří pak upozornili na to, že nejde sledování zrušit.

To je evidentní fail, jak neinformovat o implementaci, tak to nahodit bez jakéhokoliv otestování (i při nejzákladnější testingu by se muselo zjistit, že chybí možnost odebrat ze sledování). Fakt nevím jak tohle hájit. Jinak ten change log cos postoval může být zajímavý, ale vlastně nemá žádnou vypovídací hodnotu. Je to naeaktuální (v development jsou věci co už jsou nasazené např.), nejsou jasné priority atp...

10.4.2019 15:34:52

@Miner
https://trello.com/b/kGr51ATU/zatrolen%C3%A9-hry

Tady mas, na cem se pracuje a je tam i videt status, zdali byl pozadavek zamitnut, je ve vyvoji nebo hotov atp. Myslim si, ze nic lepsiho v soucasne situaci z toho nevytezis. :-)

10.4.2019 15:43:31 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Euthia: Torment of Resurrection - Necromancer kit
Euthia: Torment of Resurrection - Necromancer kit
Akt. cena: 550 Kč
Končí za: 8 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas