Pomocná stráž herního bazaru

Založil jsem tohle vlákno, aby se tu mohli vyřádit všichni spasitelé usilující o morální nápravu světa podle jejich jediné osvícené pravdy. Má sloužit k tomu, aby ochránci morálky a všeho správného v tomto deskoherním světě mohli tady upozorňovat na rozpory mezi reálnými a draženými cenami her v bazaru a nezaplevelovali tak diskuze o skutečném zneužívání bazaru.

Jestliže máte někdo neukojitelné nutkání spasit svět a sledovat jestli náhodou někdo někde nenabízí hru o nějakou tu korunu jinak než je k dispozici jinde na internetu, v obchodech u vydavatele či někde jinde, tak směle do toho a pranýřujte ty zastánce bazarové nabídky a poptávky hlava nehlava.
23.1.2019 11:54:43

Copak musíme být za všech okolností vážní ...
... a seriozní? @Miner máš u mě palec nahoru.

... ano všechno s čím nesouhlasím byť se to netýká mne, je třeba potlačit, vymazat, zrušit, protože musíme být jednotní - Úderník na to má i odpovídající nick i avatar.

24.1.2019 12:15:50

Pravidla bazaru
Je super, jak tu voláte po tom, aby se to vlákno zrušilo, aby se udělal nálet adminů, aby tu neprobíhaly diskuze jako je tohle, ale z nějakého důvodu neřešíte příčinu.

Ta diskuze byla vyprovokována tím, že inzeráty konkrétního člověka byly rozebírány ve vlákně "Zneužívání bazaru" a označeny za neetické. Na základě toho začala celá tahle diskuse. A ikdyž se to tu smaže a zkobercuje a nevím co ještě, tak vznikne zase až za pár měsíců přijde někdo další s podobnou hodnotící moralizací. Ostatně když se podíváte na první příspěvek vlákna Zneužívání bazaru z roku 2014, je to vlastně to samé, někdo tam brečí, že jiný uživatel nejspíš levně kupuje hry a pak je hází do aukce a když to vyjde, vydělává na tom.

Tudíž, pokud z toho má být nějaká cesta ven, pak by bylo fajn, kdyby se admin bazaru, případně kolegium adminů domluvilo a vyjasnili toto v pravidlech zdejšího bazaru, v nějaké obecné rovině samozřejmě. Aby příští zvídavý dotaz typu "nemyslíte si, že je neetické, když někdo prodává promo kartu za 100" byl vyřešen odkazem na pravidla bazaru a hotovo.

24.1.2019 12:16:22 | Upraveno autorem (porovnej)

Miner
Jo, konecne prvni konstruktivni prispevek. Ano tohle je o cem by se to melo diskutovat. Jak toto resit, jak zpresnit a vysvetlit pravidla atd.
Naprosto souhlasim, v pravidlech by melo byt, ze tu zadna eticka komise ani PSHB neni a ze prodavajici maji svobodnou vuli sami si stanovit minimalni cenu a stejne tak kupujici maji svobodnou vuli si sami stanovit maximalni cenu, za kterou to koupi.

24.1.2019 12:33:28

ad Miner - pravidla bazaru
Ano přesně tak, naprostý souhlas. Celé to vzniklo proto, že nějaký samozvaný moralista zasahuje do něčího obchodu, se kterým nemá nic společného jen proto, že je přesvědčen jaké dobro koná. Ale jednak mu do toho nic není a jednak nezná vůbec okolnosti. Kdyby tohle udělal v nějaké reálné aukční síni, tak ho vyvedou v klepetech, protože je to maření obchodu. Je to jen a jen záležitost nabízejícího a přihazujících - nikoho jiného a nikdo jiný nemá právo se do toho montovat.
Jak správně píše Miner - mělo by to být uvedeno v pravidlech bazaru.

24.1.2019 12:40:46

kren
Nevím, mně by zas pomohlo, kdybych věděl, že se něco dá sehnat levněji.

Třeba jsem takhle koupil kdysi v bazaru jednu hru za dvojnásobek ceny, za kterou tehdy byla v Levných knihách, protože jsem prostě nevěděl, že Levné knihy tyhle akce pořádají.

Ta informace nemusí zahrnovat nějaké pranýřování toho, kdo aukci vystavil - věřím, že prostě robkin v Essenu ty peníze za promo utratil a prostě chce část z nich zpět, ale nevadilo by mi vědět, že ta proma k dostání jsou. Nevím, jestli má cenu to řešit systémově - možná by stačilo i ona proma třeba hlásit ve vlákně "Kde výhodně nakoupit deskovky." podobně jako hry ve slevě.

Jo a za mě - celé je to trochu nafouknuté ad absurdum, takže až si někdo bude stěžovat na zaplevelení diskuzí ZH, tak doufám, že to nebude někdo z těch grafomanů, co se na tomhle aktuálním svinčíku podíleli, jinak bych si o něm musel něco myslet...

24.1.2019 13:14:09

Proč mazat?
Proč chcete hned všechno mazat? Někdy přece výměna názorů pročistí vzduch. A proč by tu nemohlo být nějaké takové vlákno? Pokud se tam dotyční lidé neurážejí, tak je přece diskuse přínosná nebo ne? Na deskožroutu je kecárna a nikdo ji tam nevyužívá. Mě se zase líbí, že se to tu jednou za čas rozproudí v rámci slušnosti. Nebo vám jen stačí stále dokola řešit otázky kickstarteru nebo zda daná hra vyjde v češtině nebo proč ten zlý Blackfire neudělá rozšíření? Mě naopak některé názory tady baví, pokud jsou v rámci slušnosti a rád si je přečtu. Pokud by měli admini něco mazat, tak starší příspěvky na téma proč nejde vkládat herní akce (vyřešeno před půl rokem), proč se nejde přihlásit na Zatrolenky nebo otázky vznesené před třemi lety bez žádných odpovědí a rázem by se to tady zpřehlednilo...

Jenom v této sekci Náměty a připomínky bych udělal z 8 stran tak 5 stran a nesmazal bych nic důležitého. Tady začněte s mazáním a ne tam, kde se živě diskutuje ;)

24.1.2019 13:21:36 | Upraveno autorem (porovnej)

@Kew
Nemůžu s tebou souhlasit. Jak už jsem řekl - je to zasahování do obchodního vztahu dvou stran, stranou, která s tím nemá nic společného. To je kupujícího problém, aby si zjistil, jestli to za tu cenu chce nebo ne. Je to nefér vůči prodávajícímu a kazí mu to obchod. Pokud bych si v kamenném obchodě něco kupoval a přitočil se tam někdo neznámý, který mne bude informovat, že to mají za rohem levnější, tak si dovedu docela dobře představit, že dostane od prodavače do ringle. Nesnáším, když se někdo montuje do něčeho po čem mu nic není a trousí takzvané dobro.

... a od tebe, taky není zrovna fér označovat něčí diskuzi za "aktuální svinčík". To bychom mohli klidně pokračovat s podobným pejorativním hodnocením práce moderátorů a nikam bychom se nedostali.

24.1.2019 14:14:21 | Upraveno autorem (porovnej)

kren
Jenže toto přece není prodejna, je to komunitní bazar. Pokud to udělám v prodejně, můžu dostat do té ringle. Tady snad ale ještě pořád fungujeme na principu komunity hráčů, a ne tvrdých obchodníků, kteří chtějí hlavně vydělat. Pokud někdo upozorní kupujícího, že to může sehnat levněji, podle mě je to v pořádku. Potom si to kupující rozmyslí a již se rozhodne sám. Ale kde jinde než na komunitním webu chtít, aby mě někdo upozornil předtím, než budu za blbce a koupím dvakrát dráž (viz Kew)?

24.1.2019 14:20:47

kjus
Koupím hru za tisícovku, párkrát zahranou jí nabídnu za hezkých šest stovek. Někdo by jí i vzal, ale svižný snaživec jí nabídne za 550,- a ušetří mu padesátku a já hru neprodám. Je to komunitní?

Nebo jiný příklad, hra za tisíc, prodávaná za 600,- a snaživec rychle napoví, že jí za týden vydavatel dá do výprodeje, protože má tu informaci, případně že se dneska ráno začala už prodávat za 400,- protože výprodej, takže jí nikdo nekoupí a Černý Petr zůstane mně. Já s tím samo dokážu žít, ale je to komunitní?

A můžeme pokračovat v dalších příkladech a kdo pak bude určovat co je komunitní a co není?


@Kew - co tě dráždí na diskusi v separátním vlákně vytvořeném za účelem právě té konkrétní diskuse, že máš potřebu označovat obsah za svinčík a diskutující za grafomany?

24.1.2019 15:09:17

@kjus
A teď si představ, že na to upozorníš někoho, který už nepřihodí, protože byl upozorněn, ale tomu, který už přihodil před upozorněním je takové upozornění prd platné a podle pravidel bazaru už musí transakci dokončit. Tak ke komu je to fér a ke komu nefér? Svým upozorněním si selektivně zvýhodnil jen někoho. Já zastávám názor, že každý je svéprávný a nejvíc fér je do cizích aukcí vůbec nezasahovat, protože vždycky bude takový zásah zvenčí vůči někomu víc nefér než vůči někomu jinému. Je to na jedné straně nabídka a na druhé poptávka a obzvlášť na komunitním webu by měla platit jednoznačná pravidla, která selektivně nezvýhodňují ani jednu stranu.

... ale jak tak koukám, tak s Minerem asi bojujeme s větrnými mlýny a s názorem, že komunitní web je od toho, aby nějakého člena komunity výhodně vodil za ručičku na úkor znevýhodnění jiného člena komunity.

24.1.2019 15:13:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Miner
Je to trolící vlákno. To si zakládejte v Ostatním, ale ne v Námětech.

kren> Moderátoři jsou tak silní, jak silné mají nástroje. A pokud vím, tak do celých ZH (tedy potažmo i do adminů) se tady jistí lidé obouvají celkem často a rádi. Bohužel jedna možnost je ulehčit jim práci s vědomím toho, že nepracují za ideálních podmínek, a druhá možnost je rochnit se v tom, jak je tu všechno špatně. Každému podle jeho potřeb.

kjus> Díky, začínal jsem si myslel, že jsem asi vadný exemplář.

24.1.2019 15:19:22 | Upraveno autorem (porovnej)

Legalizace
Takze chapu spravne, ze tu Kew a Kjus pozadujete legalizaci ruseni prihozu z duvodu "sehnal jsem si to jinde levneji" nebo rovnou "ty svine, v Hrasu to maji zadarmo a ty to tady nabizis od 100Kc" ?

Popr. rovnou legalizaci neuskutecneni aukce ze stejnych duvodu a jeste s tim, ze prodavajicimu dam NEGATIVNI hodnoceni ?

A tim se dostavame k tomu co jsem psal uz v tom vedlejsim vlakne: Takze abych tu mohl prodat sve bazarove (nepotrebne veci) si budu muset jako prodavajici predem overit jestli to nahodou nekde nemaji v akci/zadarmo/za 1Kc k nakupu/ve sleve/pristi tyden ve sleve/minuly mesic v Levnych knihach/minuly rok v Tescu ve sleve/pristo rok v Alze v sleve jeden rozbaleny kus? Jinak riskuji minimalne negativni hodnoceni. A kde je ta hranice kde dokonce budu tou "komunitou" oznacen za svini, ktera ZNEUZIVA bazar ke svemu hnusnemu NEFER kapatalistickemu obohaceni (viz. vedlejsi vlakno)?

Proste ja chapu, ze vlakno "kde sehnat" levne je jedna vec (to je komunita), ale tohle dodatecne zasahovani a ocernovani nekoho kdo proste jen chce prodat zbytnou vec je trochu pres caru (to neni komunita ale PSHB)!

A i kdyby to tak melo byt tak by to melo jasne byt napsane v pravidlech...

PS smazat jsem chtel tu "trolici a dehonestujici" cast tohoto vlakna. Ted po opakovanych vyzvach se to dostalo trochu k veci - tj. aspon se zacly resit pravidla bazaru...

24.1.2019 15:30:05 | Upraveno autorem (porovnej)

@Kew
Já jsem s tím někoho osočit (moderátoři) nezačal. Pokud se podíváš níže tak jsi o "svinění" začal ty. A kdo dal tobě právo něčí reálnou diskuzi označit jako "svinění"? Proč je tohle trolící vlákno, když chci diskutovat o tom, že mi vadí, když někdo zasahuje do něčí aukce? Kde jinde by mělo být tohle vlákno, kde bychom chtěli doplnit pravidla aukce než v námětech a připomínkách? Především moderátoři by měli být objektivní a nestranní, ale tady mi to připadá, že když někdo vysvětluje svůj názor, tak pokud to není názor, který souzní s myšlením moderátorů, tak je to trolení, svinstvo a je to třeba zastavit smazat a odstranit.

24.1.2019 15:33:05

Technická
Ještě bych dodal, že pokud dostanu promo v Hrasu "zadarmo k nákupu hry", tak doufám, že všichni tu chápeme, že to vlastně zadarmo nebylo, že? :)


@Kew - tak to sem rád, že jsi s tím tak rychle hotovej a máš jasno :). Nicméně jak sem poukázal níže, tak tyhle diskuse vznikají opakovaně (viz. vlákno Zneužívání bazaru - since 2014), tudíž by možná bylo záhodno k tomu z pohledu administrátorů zaujmout nějaké stanovisko a doplnit to do pravidel bazaru. A čirou náhodou ty jsi jedním z administrátorů, takže...

24.1.2019 15:40:27

.
robkin> "pozadujete legalizaci ruseni prihozu" - tohle se vzalo odkud? Pro připomenutí: "Ta informace nemusí zahrnovat nějaké pranýřování toho, kdo aukci vystavil - věřím, že prostě robkin v Essenu ty peníze za promo utratil a prostě chce část z nich zpět, ale nevadilo by mi vědět, že ta proma k dostání jsou. Nevím, jestli má cenu to řešit systémově - možná by stačilo i ona proma třeba hlásit ve vlákně "Kde výhodně nakoupit deskovky." podobně jako hry ve slevě." Po nikom nechci žádné ověřování, ani ti nebráním to vystavovat. NIC Z TOHO. Napsal jsem to dostatečně jasně?

EDIT: Ještě aby to bylo ÚPLNĚ jasné. Ta proma nemusíš nutně inzerovat přímo TY předtím, než nahodíš aukci. Byl to spíš apel na lidi, že se o těchhle věcech dá informovat v rámci aktivních vláken.

kren> Když kolovrátek, tak kolovrátek: "Je to trolící vlákno. To si zakládejte v Ostatním, ale ne v Námětech." Konstruktivní vlákno o změnách v bazaru si představuju úplně jinak. Ale bohužel jsem jen admin, co by pořád jen cenzuroval a chtěl, aby bylo všechno po jeho. Proto to tady všechno mažu. A btw. buď, prosím, konkrétní a říkej, že to není názor, který souhlasí s myšlením mě (Kewa). Pokud vím, tak ostatní moderátoři se do debaty nezapojili (mimo jeden příspěvek Wolfsena, který byl na můj vkus hodně smířlivý), takže není fér paušalizovat. Pokud znáš jejich názor na celou věc, tak ho sem, prosím, napiš...

Miner> Jsem. A jsem rád, že jsme se s bazarem po X letech dostali do fáze, že má vlastního admina. Dávám tomu tak další 4 roky. Žádná porada adminů se ohledně pravidel bazaru zatím nesvolala a pokud tohle má být pokus zvenku o to, aby se to stalo, tak jsem to asi doteď nepochopil.

24.1.2019 15:51:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Nerozumiem
Zdravím všetkých. Uvažoval som, čo by som si pomyslel o tejto komunite, keby som sa sem dnes zaregistroval a toto vlákno si prečítal :-(
To vážne? "pomocná stráž"
To vážne sa nedá viesť diskusia, aby som vyjadril svoj názor tak, aby som iného neponížil?
Myslím, že takéto vlákno je naša hanba. Samozrejme, nie som proti ak ho tu chcete (alebo autor vlákna), ale o niečom to svedčí...
Hry by nás mali zbližovať. Aj keď máme na veci rozdielne názory :-)


24.1.2019 15:56:27

@Kew
Tebe tahle diskuze dráždí a nelíbí se ti, ale pokud tě správně chápu, není to pro tebe impuls to nějak řešit a to i přesto, že se podobné věci periodicky řeší už minimálně pět let. Nemluvě o tom, že jsem explicitně navrhnul, aby se pravidla bazaru upravily tak, aby podobným diskuzím předcházely.

Tak teď zase něco uniká mně. Je potřeba nějaký formulář nebo ponížená žádost?

24.1.2019 16:06:17

@Kew
Pokud se tady během 5 let opakuje v jednom vlákně "Zneužívání bazaru" ten samý problém a nic se s tím neděje (žádná porada ohledně bazaru neproběhla) tak se nediv, že k tomu vznikají podle tebe tzv. trolící vlákna. Pokud ty a další admini nejste schopni pochopit z vlákna "zneužívání bazaru", že se tady volá po upřesnění pravidel bazaru, tak je asi něco špatně. Možná když to nechápeš ty, tak to třeba pochopí další moderátoři. A to podle tebe "svinění a trolení" vzniká jen a jen proto, že se na náměty, připomínky a nespokojenost nijak nereaguje.

A dohodnout se na upřesnění pravidel a dát to do textu tady na web snad není mimo kompetence moderátorů a jejich nástrojů.

24.1.2019 16:10:27 | Upraveno autorem (porovnej)

Miner
Ano. Je. Diovi. Impuls bych měl, ale mám taky zkušenosti v roli admina snažícího si u Dia xkrát zařídit něco, na co sám nemám pravomoci ale usnadnilo by mi/nám to práci (třeba nějaké vylepšení moderování diskuzí). Přeju hodně trpělivosti.

kren> Tak teda doufejme, že to ti ostatní pochopí a něco s tím udělají :)

24.1.2019 16:26:23

AmS

vážně?
Někdy mě fakt překvapuje, co a jakým způsobem se tu probírá. Někdo škrtne sirkou a vy tu už rovnou pořádáte hon na čarodějnice, tímhle způsobem tu za chvíli budou opravdu "zatrolené" hry.
Běžte si radši něco zahrát, než tu vymýšlet a řešit kraviny.

24.1.2019 19:23:02

@Kew
Tomu říkám slovo admina! Hádám, že tím se kruh uzavřel, had se zakousl do vlastního ocasu a někdy za rok nebo tak nějak to začne nanovo :).

Nejvíc zábavné mi asi přijde to, že když sem si dal práci a pročetl to vlákno Zneužívání bazaru celé, tak zatímco já tuhle diskusi vedu poprvé (a naposled), tak někteří z vás, včetně tebe Kewe si dáváte už třetí až čtvté kolo, ale evidentně vám to neva a dost možná příště naskočíte zas. Tak hodně štěstí příště.


PS: Minimálně ze začátku byla to diskuse o dost ostřejší než ta aktuální a všichni to přežili a většina si dokonce drží stále stejnou roli v dalších dílech. Asi to s tou šikanou a hejtováním asi nebude tak hrozný.

24.1.2019 19:30:47

Miner
je to asi tak :)

24.1.2019 21:17:37

Vybíráme z Bazaru

Commands & Colors: Napoleonics
Commands & Colors: Napoleonics
Akt. cena: 1400 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas