BAZAR - KS nešvar = zaplať i mou hru/business na bazaru

Zdravím ve spolek,
v poslední době si všímám na bazaru rostoucího nového trendu, který je mi proti srsti, myslím si, že na tyto stránky nepatří nebo alespoň kupující by měl mít možnost vědět, jak se věci mají.

A tím nešvarem je prodej her z Kickstarteru za ceny, které pokryjí prodejci náklady i na koupi jeho krabice nebo za účelem čistého zisku.

Už dříve se tu tyto tendence objevovali, ale opravdu zřídka, většinou když se nějaká hra prodávala v Levných knihách (př. Pictomania za 99 Kč v LH, se tady pak půl roku prodávala za 400-600 Kč.)

Aktuální příklad uvedu přímo na uživateli Jiriczek, který to už dělá v takovém rozsahu, že by se dalo mluvit, že si na bazaru zatrolených her založil e-shop.
Aktuální Legendy země Euthie Limitovaná Edice prodává za 1950 Kč v inzerátu má informaci, že hra už se nikdy nebude vydávat. V kampani na HitHitu se hra prodávala za 1490 Kč, dala se koupit i v multipacku kdy pak jedna kopie vycházela na 1290 Kč (jelikož prodává dvě zároveň tak tak mám domněnku, jak kupoval), autoři aktuálně pracují na druhém kole tisku, zatím sice na základní verzi ale limitovanou k ledu úplně nedali. Pexeso, které uvádí jako bonus je součástí všech krabic z kampaně. Zároveň už v jiné „aukci“ nabízí druhou edici. Tedy aktuálně prodává tři kopie zároveň nad reálnou cenou.

Rising sun:
Podložku pro tuto hru prodává za 1500 Kč. V kampani byla za cca 650 Kč.
Dynasty Invasion (Rozšíření) za 2600 Kč, v kampani 1050 Kč.
Monster Pack za 500 Kč, v kampani zdarma ke každé hře (Tohle bych ještě pochopil).

Sector 6 – u hry uvádí původní cenu 830-940,-Kč, což není pravda, hra mohla stát i s maximálně možným poštovným 720 Kč, reálné poštovné bylo nižší.
Atd. atd. atd.

Bohužel není aktuálně jediný uživatel, který začal bazar zneužívat. Dokážu pochopit, že se Zeměplocha prodává za 3 a více tisíc, nebo že se tu prodávají kolekce za 10ky tisíc. Ale většinou lidi cenu vyženou sami. Já beru Zatrolené hry bazar za slušné místo na koupi hry nebo prodej za rozumnou cenu. Klidně i blízkou nebo stejnou nákupní, když bylo o hru dobře postaráno nebo se jednalo o nevhodný dárek. A pak za vyšší ceny může už pouze zájem nebo přidaná hodnota (např. nabarvené figurky). Ale toto už je provozování businessu se 100% ziskem bez nutnosti jakýchkoliv odvodů, potřeb IČa, dalších právních a finančních požadavků na normální eshop. Takto přímo nastavené ceny zavání lichvou, a mě osobně to přijde až neetické.

Prosím zdržte se komentářů, že hry mě nikdo nenutí za tyto ceny kupovat. Ano já vím, ale taky vím, že ne každý uživatel je zběhlej v deskoherním světě, nebo jen ve vyhledávání a porovnávání cen na internetu, ne každý umí anglicky, aby si informace dohledal na cizích webech. Jde mi o to, že by se tento přístup neměl přehlížet.

Je mi jasné, že Uživatelům jako Jiriczek je můj pohled u něčeho. A je mi jasné že mu prodej nikdo nezakážete. Ale byl bych rád, kdyby se k aukcím dalo alespoň připsat relevantní komentáře či hodnocení, které by některé věci uváděli na pravou míru, tak aby kupující, byl plně informován o všech aspektech transakce, aktuálně většina těchto aukcí se tváří, že vlastně prodejci dělají službu kupujícímu. Samozřejmě by se takové komentáře museli odůvodnit u admina, tak aby nedocházelo k zneužívání funkce. Případně nějakým jiným omezením, možnosti dokážou lépe zhodnotit admini.
14.3.2018 19:02:56

Co není zakázano je dovoleno
To je základní premisa našeho občanského zákoníku. Já bych se tím řídil. Vzhledem k neschopnosti místního "vedení" reagovat na situaci a vyjasnit de facto jakékoliv sporné záležitosti, bych to prostě bral jako to je. Ať si tu každej prodává co chce, kolik kusů chce a za kolik chce. Dokud tím nebude porušovat neexistující pravidla je zbytečné to řešit a jak jsem si uvědomil a vy jistě také, jsou všechny tyhle diskuse k ničemu. Tím neříkám, že mi diskuse vadí, ale prostě to k ničemu není. Takže za sebe říkám, nechme to plavat.

25.1.2019 21:24:28

Another crying bazar theme
Upřímně nevím jestli by měli návrhy a připomínky bez brečícího vlákna své kouzlo :-)

Ale vážně - hele nikdo tě nenutí si to tady kupovat, klidně si pošli peníze na kickstarter když nevíš jestli ta hra bude dobrá nebo bude mít jenom super vizuál a vymazlené figurky - nikdo ti v tom nebrání nebo si hold počkej a pořád si můžeš koupit retail verze bez bonusů na víc za poloviční cenu a nebo třeba nějaké nakladatelství překvapí natolik, že to bude i v češtině :-)

Já nevím píšete takhle i do Alberta, že má všechno předražené oproti ostatním ? nebo do Nike prodejny, že na aliexpresu to mají za polovinu ?

AD2- ten člověk tomu věnoval čas, důvěru - riziko (že ta hra bude dobrá), peníze, které mu kolikrát i rok leží někde v Anglii - tohle jsi dělat nemusel - ale taky mohl místo stěžování si na ty co podstoupili a chtějí si za to nechat zaplatit (nazvěme to pravým jménem)

Nikdo tě to tady nenutí kupovat, je to prostě bazarová nabídka - buď chceš a nebo ne (ano jsem proti podvodným příhozům atp - to je zlo) ale je to prostě obchod - buď to chceš za těchto podmínek, nebo to za to těchto podmínek pro tebe není zajímavé a nejdeš do toho a tohle je individiuální :-)


__________________________________________________________________________
The Renegade

25.1.2019 22:38:07

bazar
Proc omezovat nakupy/prodeje...proc to neudelat jako to ma ebay... Proc proste z prodeje hry nad treba 1000 kc povinne neodvest 10kc zatrolenkam...vzdyt by to pomohlo vsem. At si velke prekupniky nahani financak sam.

* - Timto by velke prodeje pomohly financovat zatrolene hry, lepsi web chceme prece vsichni, ne ?

* - Nechte velky vyber her na bazaru a svobodnou vuli prodavajicim a nakupujicim

26.1.2019 08:48:56 | Upraveno autorem (porovnej)

@Dinas
Tohle není tak jednoduché a naráží to na zákony. Do toho by Zeus nešel. Zatrolenky nejsou e-bay.

26.1.2019 09:05:14 | Upraveno autorem (porovnej)

kren
AHA, to jsem nevedel, dik za info. Skoda, prislo mi to jako idealni zpusob jak by web ziskal nejake penize na provoz/zlepsovani.

26.1.2019 10:07:33

Nápad
A asi to nejde nějak ohnout, jako že běžný uživatel má max 5 aukcí a jako podporovatel může mít více?
Přeci jen, tady je to soukromá stránka, tudíž majitel by si tohle mohl asi dovolit omezit a otevřít za nějakých podmínek.

26.1.2019 13:30:33

Už je to nuda...
Tedy poslední týdny se dává tomuto tématu slušně na prdel...

Bohužel tahle nevraživost se prolíná i do běžných diskuzí u konkrétních her a v podstatě to došlo tak daleko, že se člověk i bojí vůbec něco napsat, aby ho komunita nesežrala.

Většinou se tady bavíce o KS hrách...

1) Mě osobně ceny v jakékoliv výši nevadí...pokud je cena vysoká - kupec se nenajde, pokud je nízký - cena se vyšplhá v aukci (většinou)
-> sám má za sebou řadu obchodů a nanejvýše jsem koupil o pár stovek více

2) nevadí mi aukce s danou počáteční cenou...já sám bych hodně nerad prodal Nemesis za 1Kč jen proto, že se zrovna nikdo nepřidal :-)

3) Naopak kvituji, že se dají KS edice koupit zde v bazaru...řadu kampaní jsem zmeškal a takto mám alespoň možnost hru koupit
-> vadí někomu, že hra se prodává třeba +1000Kč navíc? Proč? Díváte se někdy taky na ceny jinam? KS verze jsou tradiční obchod na Amazonu, E-bay , kde ty ceny nejsou tak směšně nízké jako tady na bazaru, ale několikanásobné.
-> v některých zemích fungují místní speciálky, které kupují hromadné pledge a prodávají KS hry na svém e-shopu
-> vzhledem k tak špatné dostupnosti KS her v ČR jsem spíše překvapen, jak lacině se dají sehnat

Celkově mě přijde, že se zde bavíme spíše o fňukání lidí, kteří závidí jinému, že si na hře vydělal. Já v tom žádnou výhru nevidím...s prodejem zde je hrozná logistika...
-> hru musíte skladovat
-> pak nafotit
-> vytvořit nabídku s popisem
-> komunikovat s kupci
-> po vydražení zajistit platbu
-> hlídat proplacení
-> zabalit velmi pečlivě, aby se hra nepoškodila
-> odvezt na poštu a vytisknout štítek pro Zásilkovnu třeba
-> řešit, zda hra dorazí v pořádku

A do toho všeho hrozí, že si hru dotyčný nevyzvedne, peníze nakonec nezaplatí, Hru si poškodí a bude tvrdit, že to už bylo
-> a ziskem má být odměna v řádu stovek?

Ono to tu na bazaru vypadá hodně hustě, že hra se prodá za 3500Kč a na KS vidíte 99$ pledge, ale tak hustý to není. Mám za sebou už několik KS kampaní a řadu čekám a především už jen výběr her, sledování kampaní...eliminace "šitů" je časově strašně náročná. Pak připočíst poštovné, změnu kurzu a 0% záruku investice. Může se Vám stát, že přijde hra poškozená a vy budete měsíce řešit náhradu. Většinou rok čekáte na hru. Je zde riziko, že přijdete o vše.

To všechno za pár stovek nestojí...LIDI sakra buďme rádi za každého uživatele "JIRICZEK", kterého tu máme, jinak se nám zavřou dveře k těmto krásných KS edicím.
-> sám bych toto považoval spíše za "SLUŽBU KOMUNITĚ" protože na výdělek jsou tady jiné a mnohem efektivnější způsoby, než velmi stručně výše popsaný přeprodej her z KS.

A pokud někdo o KS edici nestojí, tak tuto diskuzi asi neřeší...šťourové budou vždy šťourat, tak to holt funguje.

26.1.2019 15:40:04 | Upraveno autorem (porovnej)

prodej koupě zájem nezájem
Celý mi to přijde o tom, jak co nejvíc rozmazat h***o.

K tomu dávám za mne +1 Kořenáři.

Suma:

a) Ať si dá na bazar kdo chce, co chce, za kolik chce.
b) Ať si na bazaru koupí kdo chce, co chce, za kolik chce.

Pistole nemíří nikomu na kebuli ani z jedné strany.

(a teď neberu případy, kdy prostě jako v běžném životě, můžete narazit na zmetky typu: nezaplatí, pošle pozdě, nekomunikuje, pošle poškozenou......)

27.1.2019 10:33:06

Zhan shi

Myslim, ze rizika jsou az druhotny problem...
Prvotni problemy:
1)Jsem v mezich, zakona/ nejsem v mezich zakona
2)Jsem v mezich pravidel webu/ nejsem

Ohajovanim neceho, co porusuje dane 2 body tim, ze s tim ma spojena nejaka rizika je opravdu smesny.

Souhlas se zhan shi a jasny vychodisko. Kdyz s tim vedeni nic nedela, tak proste nekupuju.

Jako vim, ze je to ad absurdum, ale kde to skonci. Jakto, ze nektera pravidla se porusovat smeji a jina ne. Proc se tedy Zeus nevyprdne na system a nevybira prachy bez administrativy.

Toto je ma pravda. Mozna neni uplne spravna, tak mi ji vyvratte.
Ale nejdriv si neco zahrajte :) pekny den
A jako vzdy : “souhlasm se vsemi”

27.1.2019 11:00:19

Toneckrmelec
Nechci a nebudu ti nic vyvracet. Je tu prostě možnost od jistého prodejce, který některým zde leží neustále v žaludku koupit zajímavé hry do sbírky, které se jen velmi obtížně nebo vůbec špatně shánějí. Tečka. Já s ním mám jen pozitivní zkušenosti, stejně tak dalších téměř 200 nakupujících a hodlám jeho služeb využívat i nadále.

27.1.2019 11:17:14

Mitogar
Takze nakup od nekoho kdo porusuje pravidla je v pohode? Nemyslim si.
To ze to vyhovuje tobe jeste neznamena, ze to v poradku je.
Tak to trochu roztocime a budem obchodovat se vsema co porusuji pravidla (nejenom ta “bezviznamna”). A nakonec budem obchodovat uplne se vsema. Napriklad i s tema, co mi vyvrazdili pulku rodiny. Ale obchodnici to jsou dobri (maji jen kladne hodnoceni).
Jako je to vyhroceny, ale kde je napriklad pro tebe ta hranice. S kym uz by jsi neobchodoval?

27.1.2019 11:40:06

Tonec
bezvIznamna? Opravdu?

27.1.2019 11:48:48

Pepsson

Tak v porovnani s vyvrazdenim pulky rodiny ... navic v uvozovkach.
Si delas ze me pr.... vid :)

27.1.2019 12:15:54

Toneckrmelec
Tohle snad nemyslíš vážně, viď? Proč sem taháš obchodování s vrahy?
A nenapadlo tě třeba, že jen prostě dotyčný prodejce nakoupí na kickstarteru více her kvůli poštovnému a pak nám je tu prodává s náklady, které s tím měl? Co tím teda porušuje? Já nakoupím se slevou 5 her na e-shopu a pak ti je tu prodám postupně během roku a na každé vydělám 200Kč a co jsem teda porušil?
Znovu ti opakuju, že má jen kladná hodnocení a tedy jsou s ním všichni spokojeni a to je přece hlavní ne?

27.1.2019 12:20:06 | Upraveno autorem (porovnej)

Info. o uživateli
Když se tu objevil nešvar s přihazováním na vlastní inzeráty, vyřešilo se to poznámkou k prodávajícímu. Já osobně bych na takový inzerát nereagoval, ale někomu to bylo buřt. Přišlo mi to jako elegantní řešení. Ti kdo prodávají ve velkém KS hry mě nechávají v klidu. Přesto nevěřím, že motivem těch, které to pohoršuje je závist. Pokud to není problém pro mě, pro někoho být může.

27.1.2019 12:21:19

Rukavička
Přesně, zásadně neobchoduju s těmi, kdo si někdy v minulosti přihazovali na své aukce. To je u mě podvodné jednání.

27.1.2019 12:27:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Toneckrmelec
Chytrému napověz, hloupého kopni...

Pepsson narážel na něco úplně jiného, než si myslíš. Přečti si ještě jednou svůj příspěvek a třeba pochopíš.

27.1.2019 12:31:57

Toneckrmelec
Mimochodem, pokud s tím máš ty nebo jiný neustále problém, má to velmi jednoduché řešení.

Toto je věta z pravidel bazaru:
Tento bazar her slouží pouze k prodeji jednotlivých her a jejich rozšíření mezi hráči. Pokud bude mít některý z inzerátů či aukcí charakter obchodní činnosti či její propagace, může být bez předchozího upozornění odstraněn.

Máme tu admina na bazar. Snad už mohl za tu dobu - rok (ano tato kauza začala už před rokem viz první příspěvek v této diskusi), co je jmenován napsat dotyčnému, ať mu podá nějaký důkaz, že je to vše v pořádku. Pokud tak neučinil ani admin, tak to evidentně nikoho z vedení netrápí.

A znovu se tě ptám. Porušuju já něco, že dopředu nakoupím více kopií her a pak ti je tu s menší přirážkou prodám?

27.1.2019 12:39:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Srovnání cen během roku
Dovolte mi prosím krásné srovnání cen, které tu před rokem jako první příspěvek kritizoval Svob a lépe Vám pomůže vysvětlit tento hon na čarodějnice.

Aktuální příklad uvedu přímo na uživateli Jiriczek, který to už dělá v takovém rozsahu, že by se dalo mluvit, že si na bazaru zatrolených her založil e-shop.
Aktuální Legendy země Euthie Limitovaná Edice prodává za 1950 Kč v inzerátu má informaci, že hra už se nikdy nebude vydávat. V kampani na HitHitu se hra prodávala za 1490 Kč, dala se koupit i v multipacku kdy pak jedna kopie vycházela na 1290 Kč (jelikož prodává dvě zároveň tak tak mám domněnku, jak kupoval), autoři aktuálně pracují na druhém kole tisku, zatím sice na základní verzi ale limitovanou k ledu úplně nedali. Pexeso, které uvádí jako bonus je součástí všech krabic z kampaně. Zároveň už v jiné „aukci“ nabízí druhou edici. Tedy aktuálně prodává tři kopie zároveň nad reálnou cenou.

A co z toho? Do dnešního dne prodává zde hru Euthie za 1200Kč. Když se nyní podívám na nabídku mých oblíbených e-shopů, buď ji tam prodávali za necelých 1900Kč nebo ji už nemají skladem. Tady je jasně vidět, jak na tom Jiriczek vydělal???

Sector 6 – u hry uvádí původní cenu 830-940,-Kč, což není pravda, hra mohla stát i s maximálně možným poštovným 720 Kč, reálné poštovné bylo nižší.

Tato hra mu zbyla do dneška s cenou 490Kč a zatím ji neprodal.

Když se nyní podíváme, co prodává tak hlavně Nemesis v různých verzích, 2x Gwint, pár figurek k Zombicide a zbytek povětšinou kraviny.

Co Vám na něm tolik vadí a kde berete tu jistotu, že se tady děje něco nelegálního?

27.1.2019 13:05:18 | Upraveno autorem (porovnej)

DANĚ
Já jsem se původně chtěl vyjádřit jen v rámci komunitního bazaru, ale nechci, aby si někdo myslel, že schvaluji nelegální obchod.

Pro nelegální obchod jsou daná pravidla státem...jedním bodem je udaná výše zisku za rok (myslím nějak 15-25.000Kč) ale neznamená to, že když prodáte svoji starou sedačku za 50.000Kč, tak ji musíte přiznávat do zisku ke zdanění.

Daleko podstatnějším bodem je "SOUSTAVNÁ PRAVIDELNÁ ČINNOST" což je samozřejmě hůře definovatelné, ale v rámci zákona to má svá specifika.

Rozhodně NESOUHLASÍM s tím, zda některý "obchod" nakupuje hry s odpočtem DPH, snižuje si s nimi hrubý příjem - v rámci svého shopu hry založí jako "dány do herny ke hraní" a pak je tu prodává...
-> nevím, zda se toto děje, ale to by byl velký podvod na nás všechny nejen daňový, ale i morální

Pokud ale někdo jednou za čas koupí více her na KS. Koupí je jako FO se zaplacením veškerých nákladů a DPH, pak je vše v pořádku.
Myslím si, že ani činnost uživatele JIRICZECH v tomto případě není "nelegální" a jeho činnost není specifikovaná ajko "SOUSTAVNÁ" neboť tu stále točí dokola jedny a ty samé hry...trvá mu většinou i několik měsíců, než hru prodá.
-> je to tedy spíše "soustavná činnost SNAHY o prodej"

27.1.2019 14:25:21

Ks hry

Buďme rádi, že do toho někdo obchodně jde a máme možnost si hru koupit i po kickstarteru. KS je často zajic v pytli a investicemi se vůbec nemusí vyplatit...
S Jiriczkem jsem řešil Nemesis, trošku jsem se poztracel v edicích a podmínkách, ale byl velmi vstřícný a ochotný, spíš já nedokázal přesvědčit ženu ke koupi:)
Mě osobně by víc vyhovovalo, kdyby úplně nové zabalené hry byly v jine sekci než bazarové a klidně tam byla inzerce drobně zpoplatněna nějakým členstvím, aby ZH měly nějaký drobný příjem.

Daně bych tu neřešil, kdyt jde vždycky o pár kaček... :)

27.1.2019 21:46:43

Vybíráme z Bazaru

Warhammer Underworlds - Ironskull's Boyz
Warhammer Underworlds - Ironskull's Boyz
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas